|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Buda w środku i na zewnątrz, Zderzaki - Klatka bezpieczenstwa - prosba o rady ;)
pacmano - 2014-05-04, 22:55 Temat postu: Klatka bezpieczenstwa - prosba o rady ;) Musze sie zdecydowac jaki bedzie format klatki w moim zuki. Chcialbym cos praktycznego ale tez zeby nie szpecilo ;) Buda w wiekszosci zostanie. Troche zostanie przyciety z tylu. Najbardziej podoba mi sie na dobra sprawe cos w tym stylu:
Tyl u mnie bedzie wygladal podobnie jak tutaj, moze troche mniej obciete bedzie. Minusem takiej klatki jest to ze nie ma oslony na tyl oraz bokow.
Jesli probowac cos takiego dolozyc, no to wpad mi taki projekt jeszcze:
W sumie ta klatka prezentuje sie calkiem calkiem. Tylko nie wiem czy wtedy wypuscic ta klatke za tylna pake, tak zeby wystawala, czy schowac ja za scianka paki.
Zamiast takiego duzego luku mozna to puscic bardziej po skosie, wtedy to wyglada tak:
Prosze o burzliwa dyskuje ;)
Didymos - 2014-05-05, 10:57
To napisz jeszcze co ta klatka ma robić - chronić załogę, czy blachy w aucie.
Ja bym się przede wszystkim sugerował załącznikiem J, a jak dla mnie klatka nr 1 i klatka nr 2 mają więcej wspólnego z fajnym wyglądem niż z rzeczonym załącznikiem.
pacmano - 2014-05-05, 14:55
Tak naprawde doswiadczenia to mam malo, dlatego pytam o rady jaka potrzebna. Mowisz ze ta druga tez nie jest poprawna?
Didymos - 2014-05-05, 17:27
Brak obowiązkowego elementu przekątnego, przy rolce może się poskładać
Ja jestem zdania, że klatka ma chronić załogę, a nie auto, blachami się nie przejmuję (kto widział moje auto, to potwierdzi ), nie widzę sensu w budowaniu takiego panzerwerku dookoła budy. Po co jeździć w teren, jak ktoś się boi gałęzi?
Mi się podoba klatka wg koncepcji Twardego - prosta i skuteczna, Slavok wrzucał kiedyś foty na forum.
pacmano - 2014-05-05, 17:50
Ona jest spoko, ale to wygladalo ze do budy jest przymocowane. Moja buda jest w marnym stanie, temu do ramy bardziej chcialem. W sumie nie wiem czemu pierwsza ci nie pasuje. Dlatego ze nie ma tych rurek do tylu?
Didymos - 2014-05-05, 17:53
Dokładnie tak, w sumie to łatwy do naprawienia szczegół, poza tym wydaje się OK.
Starscream - 2014-05-05, 19:46
a żeby chroniło samego kierowcę to nie wystarczy rama nad szybą i pałąk nad głową pospawane razem + wypuszczone do tyłu.
Na tych zdjęciach to rurka goni rurkę. Trzeba tyle kombinacji? Ja nie mam doświadczenia z klatkami tyle co spawałem do traktora to tak zrobiłem i pare razy leżałem bez szwanku.
Mnie trochę przeraża ten oryginalny pałąk chciałem go wzmocnić od środka rurą i potem puścić dwie do tył ale wszystko w środku. Da to coś jak myślicie? Oczywiście bez rur nad szybą przednią. Coś na styl
pałąk
tan biały jeep
kurian - 2014-05-05, 22:02
klatka w samochodzie kolegi sjbielsko wydaje się sensowna, niezbyt rozbudowana a zabezpiecza załogę.
SamNaSamZSam - 2014-05-12, 22:04
Pacmano nie znam się zupełnie, wklejam na pałę - http://allegro.pl/suzuki-...4235399817.html dla mnie to ani ładne ani wartościowe, ale może coś akurat - mignęło mi na allegro.
Zawias - 2014-05-12, 22:09
Ta klatka waży ze 150 kg.
pacmano - 2014-05-12, 23:03
Sam prosze Cie :P
[ Dodano: 2014-05-12, 23:06 ]
Pojde chyba cos w stylu jak w tym aucie Twardego, co wspominal Didymos powyzej.
SamNaSamZSam - 2014-05-12, 23:18
pacmano napisał/a: | Sam prosze Cie :P |
No co? Może byś odchudził trochę konstrukcję, a z tego co zostało ogarnął hydraulikę w domu :D Mówiłem, że się nie znam na klatkach zupełnie :D
adalbert - 2014-05-17, 20:02
Jak ktoś chce to mogę mu za miesiąc moją klatkę bezpieczeństwa po kosztach rur opierd...ic. Cena 500. Klatka że tak powiem przetestowana
Zrobiona wg. załącznika J z rur bezszwowych zimnociągnionych 45 mm na 2,5 mm.
pawel - 2014-10-26, 10:09
witam koledzy jak to wyglonda w czasie kontroli drogowei i przy przeglondzie czy ta klatka musi jakies normy spełniac zeby jezdzic po drogach publicznych
stachura44 - 2014-10-26, 11:08
Napewno musi poreczyc wlasna glowa jakis spawacz z aktualna ksiazeczka spawacza potem musi na to looknac jakis rzeczoznawc i wydac homologacje bo inaczej moze byc problem z przegladem chba ze nie jest dla ciebie problemem zalatwienie przegladu
[ Dodano: 2014-10-26, 11:22 ]
Adalbert to zalacznik J zezwala na zagiecia na tych tylnych wspornikach ??
pacmano - 2014-10-26, 12:50
Nie no zewnetrznej to chyba w ogole nie za bardzo mozna miec. No chyba ze masz licencje kierowcy rajdowego, wydanej przez pzmot, i wtedy chyba policja moze naskoczyc. Takie info mi jeden znajomy podal. I jak stachura mowi, klatka musi miec homologacje drogowa.
Jaszczur - 2015-01-03, 17:48
Co myślicie o takiej konstrukcji ? Jeździ ktoś z was może z klatką wewnętrzną ?
http://olx.pl/oferta/klat...html#499acbd032
manias79 - 2015-01-03, 18:02
Fajna konstrukcja, ale troche martwi mnie fakt, ze w przedziale kierowcy konstrukcja wisi w powietrzu. Powinny byc lapy, ktore opra klatke o podloge samochodu.
MCsel - 2015-01-03, 18:08
To moja "stara" klatka, i to ja ją wystawiłem, manias ma racje powinno sie dołożyć łapy do podłogi, aczkolwiek konstrukcja sprawia solidne wrażenie, jeżeli jesteś zainteresowany to odezwij sie na PW. mam do niej jeszcze progi dokręcane do ramy, sprzedaje wszystko
Zawias - 2015-01-04, 23:47
Mam klatkę wewnętrzną made in Trasek.
|
|