Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - Drążek zmiany biegow

Nurek - 2014-05-05, 13:28
Temat postu: Drążek zmiany biegow
Witam
dzis moj drazek od zmiany skrzyni biegow oszalal kreci sie z lewa na prawo co drastycznie utrudnia
zmiane biegu a nawet ja uniemozliwia
wie ktos o co moze chodzic ?
Suzuki Samurai 90'rocznik
1,4 benzyna
http://imageshack.com/a/img845/7996/absu.jpg - lewo
http://imageshack.com/a/img841/3349/l7s8.jpg - prawo
http://imageshack.com/a/img842/5664/84wfn.jpg - blizsze ujecie po zdjeciu oslonek
moze to pomaranczowe cos ?

Didymos - 2014-05-05, 13:51

Zapraszam do przywitalni...
Zamiast gdybać, to odkręć jeszcze te 3 śruby i wyciągnij wajchę, może się złamała, może wyskoczyła z wodzików, jak nie rozbierzesz, to się nie dowiesz :roll:

SamNaSamZSam - 2014-05-05, 13:56

Może, a może nie ;) wysil się trochę i poszukaj na forum kilku potencjalnych rozwiązań, wyklucz część z nich i jak dalej będą takie objawy to pewnie chętnie Ci koledzy pomogą.

Na dobry początek podrzucę Ci taki link: http://samurai.org.pl/vie...%B6ruba+lewarek

Powodzenia.

[ Dodano: 2014-05-05, 13:57 ]
A przy okazji to czy masz seryjną skrzynię? Bo jeśli to "1.4 benzyna" nie pomyłka to silnika nie masz seryjnego...

Didymos - 2014-05-05, 14:18

Raczej pomyłka, skrzynia na fotach jest samuraiowa.
W sumie to śruba pozycjonująca jest chyba najbardziej podejrzana w tej sytuacji.

Nurek - 2014-05-05, 19:33

dzieki wielkie za pomoc , byla to śruba pozycjonująca ukrecila sie czesc bez gwinta,
dorobilem sobie jakas na szybko,
dzieki raz jeszcze ze mimo iz nie przestrzeglem do konca netykiety,
(spanikowalem troche w pracy bylem nie mialem za bardzo czasu na przeszukiwanie,
bo szef patrzyl :P , a bolalo mnie strasznie ze cos juz nie dziala w moim
samurajku ;) )
to znalazly sie osoby ktore pomogly mi znalesc rozwiazanie ;)
a i silnik 1.3 pomylilem sie

kostuch - 2014-05-05, 21:45

To jeszcze pozostaje się pomodlić, żeby ułamany kawałek spłynął bezkolizyjnie do magnesu na dole skrzyni :roll:
Nurek - 2014-05-05, 21:48

zakleszczony byl w dzwigni lewarka :P wiec juz go dawno wywalilem
SamNaSamZSam - 2014-05-05, 21:49

Może został przemielony na mączkę coś jak żelatyna z kopytek? Sądząc po awarii to chyba śruba nie była utwardzana, choć pewnie nawet kawałek twardego plasiku mógłby szkód narobić... prawda?

Ale to chyba cenna rada dla Ciebie Nurku od naszego Doktore, żeby jeszcze spuścić olej - wcześniej odprawiając rytualny taniec zaklinający spływ kawałka śruby - i obadać to co spłynie pod kątem opiłków i tego co zostało na korku.

Edit: ooo to szczęśliwie problem rozwiązany. Ale może i tak warto przy okazji olej wymienić? A nuż jakiś kawałek pływa swobodnie. Olej majątku nie kosztuje, a i skrzynia się odwdzięczy za świeżonkę...

droidboo - 2014-05-05, 21:50

W kilku przypadkach, które widziałem, to ukręcało się to tak, że zostawał kawałeczek gwintu, który blokował cycek przed wpadnięciem do skrzyni, może tutaj podobnie się stało, może Nurek napisze.
Nurek - 2014-05-05, 21:54

dokladnie tak bylo jak mowi droid resztka gwintu w ulamanym kawalku spowodowala jego zaklinowanie w wycieciu dzwigni lewarka
Maror - 2014-05-05, 22:30

Ta śruba chyba zawsze się tak łamie, u mnie było to samo. Choć nie zmienia to faktu że przy rozbieraniu lepiej uważać żeby ewentualny luźny kawałek nie wpadł jednak do skrzyni :mrgreen:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group