Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - gaźnik gaźnik gaźnik

bil - 2014-05-15, 11:16
Temat postu: gaźnik gaźnik gaźnik
Witam. Przejrzałem całe forum, ale nigdzie nie mogę znaleźć przydatnych informacji dotyczących regulacji. :-(

Zacząłem w zimie regulować gaźnik i tak go rozregulowałem że teraz mam problem z obrotami. Śrubki od składu nie ruszałem. Równo chodzi w zakresie obrotów 1500 i w górę. poniżej skaczą strasznie ustawię na 1200, a one spadną po ok 20 sek do 800 i gaśnie. Mam zamiar go rozkręcić i wyczyścić ale zanim to zrobię może uda mi się coś jeszcze wyregulować.

W linku:
https://drive.google.com/folderview?id=0B7hpncMiaC1EelU0X2QtbklId3c&usp=sharing

są zdjęcia a na nich kolorami śrubki których nie do końca znam znaczenie...

Z tego co mi się wydaje to kolor:
ŻÓŁTY - regulacja wolnych obrotów
CZERWONY - skład mieszanki

nie wiem od czego jest NIEBIESKA
i nie wiem jak mocno ma być naciągnięta sprężynka (ZIELONY) od klapki przepustnicy. Wiem że odchyla ją taki jak by haczyk z regulacją od strony prawego koła (brązowy)

bardzo bym prosił i napisanie jaka śrubka (kolor) za co odpowiada.

Pozdrawiam.

manias79 - 2014-05-15, 11:46

jak znasz angielski, albo masz dużo chęci i zaparcia to najpierw poczytaj to http://www.4x4.in.th/manual_sj413/chapter4.pdf a potem rozkręcaj.

Zanim jeszcze dotkniesz gaźnika sprawdź:
- kable WN, kopułka, palec
- filtra paliwa
- pompkę paliwa
- zapłon (st. wyprzedzenia zapłonu)
- drożność odmy.

Jak już będziesz rozbierał gaźnik, kup zestaw uszczelek:
a) wersja tańsza http://www.eter-mot.com/d...3517&pro=272268 - same uszczelki
b) wersja droższa http://www.eter-mot.com/d...3503&pro=328606 - dodatkowo pompka przyspieszacza i dwie dysze

Tutaj masz manual z obrazkami, jak zdjąć ten gaźnik http://www.suzukiclubuk.c...trip-down-guide

Nie zalecałbym "kręcenie śrubkami", gdyż można wszystko schrzanić... poszukaj gdzieś na forum na pewno był krótki opis, jak ustawiać mieszankę.

[ Dodano: 2014-05-15, 11:59 ]
Tutaj mój temat o regulacji http://samurai.org.pl/vie...ighlight=#21374

kobzi - 2014-05-15, 15:34

na szybkiego - niebieska śrubka - wolne obroty (silnik nagrzany)
- żółta śrubka - wolne obroty na ssaniu (silnik zimny/ssanie)

chyba że coś pomyliłem ;)

manias79 - 2014-05-15, 20:38

kobzi napisał/a:
na szybkiego - niebieska śrubka - wolne obroty (silnik nagrzany)
- żółta śrubka - wolne obroty na ssaniu (silnik zimny/ssanie)

chyba że coś pomyliłem ;)


Pomyliłeś kobzi.

Niebieska reguluje wolne obroty na ssaniu (silnik koniecznie zimny). Żółta - kolega sam zgadł właściwie.

Starscream - 2014-05-15, 21:33

jak masz oryginalny, to po mojemu szkoda zdrowia, ja i tak już mam siwe włosy a przez ten gaźnik jeszcze parę więcej.
Załóż ponny

manias79 - 2014-05-16, 07:10

Lepszy znany wróg niż nowy... moim skromnym zdaniem, WYCZYSZCZONY i dobrze ustawiony oryginalny Aisan bije na głowę Ponego.
Zresztą kupno używanego gaźnika też wiąże się z pewnym ryzykiem, prawda?

Ale zrobisz kolego jak uważasz, trzymam kciuki i powodzenia

A ciąg wydarzeń jest następujący:
- zmiana gaźnika
- kupno większych kół
- zmiana przełożeń
- zmiana silnika na Baleno, Vitara, etc. ;-)

Uh Lala - 2014-05-16, 09:08

Ja tylko tak zupełnie nie mając pojęcia wrzucę -----> link w którym kolega wspominał o panu pięknie regulującym gaźniki :)

To tak jakby już Cię ogarnęła czarna rozpacz :)

Sama kiedyś rozkręciłam aparat Zorkę, z chęcią podregulowania tego czy owego i teraz leży gdzieś w czeluściach mieszkania i czeka na lepsze czasy... rozłożony na części w torebeczkach ;-)

bil - 2014-05-16, 10:44

Póki co nie ma mnie na chacie i nie mogę nic pogrzebać przy aucie. Wychodzę z założenie, że skoro ktoś położył to ustrojstwo na silniku to tak zostanie. Mam nadzieję do końca czerwca uporać się z tym bo planuję małą wycieczkę kilkudniową. Muszę jeszcze wymienić przednią szybę i dokupić od strony kierowcy i tylną... - bo na wąskich mostach wywrotny jest... :oops:
Maverick - 2014-05-16, 12:09

Ten specjalista o którym piszę Robertisyn, kiedys też ustawiał gaźnik u mnie w Samurai.
Zresztą polecałem właśnie tego Pana robertowiisynowi.

Naprawdę warto. Facet wie o co chodzi.
A jak przyprowadziłem Samuraia, to się szeroko uśmiechnął, wypunktował co mi nie działa (jasnowidz :) ) i powiedział że się nim zajmie.

Specjalista super. Bardzo polecam.

SamNaSamZSam - 2014-05-16, 12:20

Maverick napisał/a:
A jak przyprowadziłem Samuraia, to się szeroko uśmiechnął, wypunktował co mi nie działa (jasnowidz :) )


Może czyta nasz skwer ;)

Maverick - 2014-05-16, 12:23

Pracownia tego speca jest jak apteka.
Czysto, brak kurzu, jasny fartuch, mnóstwo urządzeń pomiarowych, wskaźników itd.
Bajka.

robertisyn - 2014-05-16, 17:21

Potwierdzam, Pan Krzysiek z Częstochowy daje radę, ja już 2 albo 3 miesiąc smigam na jego ustawieniach i jest rewelacja!!!Ostatnio spalanie na trasie z przyczepą w gorach (bieszczady) wyszło mi 7,5litra. Naprawdę warto!
Starscream - 2014-05-16, 18:02

manias79 napisał/a:
Lepszy znany wróg niż nowy... moim skromnym zdaniem, WYCZYSZCZONY i dobrze ustawiony oryginalny Aisan bije na głowę Ponego.

Jak nie wiesz co piszesz to nie pisz :mrgreen: Pony to prawie jak wtrysk a wynalazek Aisin to szmelc jaki by nie był.
Jak ci zdechnie pare razy to zmienisz zdanie, ja do Ponny nie zaglądam już 4 lata, sam ustawiłem a nie jakiś Pan Juzek, prostota to przebija ustrojstwo Aisina ustawie ci każdy w 20 min potem na analizator mała poprawka i zapominasz o tym podzespole.

Gardor - 2014-05-16, 18:10

Prawie jak wtrysk :D
robertisyn - 2014-05-23, 15:28

eeee tam, dalej się nie zgadzam, owszem jeżeli cała wiedza o regulacji gaźnika ogranicza się do 2 śrubek to masz rację Pony jest ok....
Starscream - 2014-05-23, 21:25

Ty się tam możesz nie zgadzać :mrgreen: skoro piszesz o gaźniku to masz z nim problem. Ja nie piszę nic bo ma spokój. Nie mówiąc o spalaniu, pochwal się wynikiem na gaźniku oryginalnym :mrgreen:
Dawno już jest udowodnione że to szmelc, wystarczy poczytać, ja wiem to z autopsji.

Maverick - 2014-05-26, 15:06

Starscream napisał/a:

Dawno już jest udowodnione że to szmelc, wystarczy poczytać, ja wiem to z autopsji.


Co jest udowodnione?
Twoje pomówienia tak:)

Na serii gźniku, po regulacji:
Spalanie nigdy nie było problemem, bo po regulacji palił śmiesznie mało.
Wkręcał się na obroty pięknie. Nie szarpał, nie dusił się. Bajka.

Po 3 czy 4 latach, znowu wymagał gruntownego czyszczenia i regulacji, ale generalnie to nie wiedziałem, że mam pod maską gaźnik i w dodatku z tych szmelcowych, gdzie wystarczy przecież poczytać :)

Starscream - 2014-05-27, 18:11

o właśnie :mrgreen: po 3-4 latach wymagał gruntownego przeglądu i czyszczenia. A czy potem chodził czy nie to już zależało od jego kaprysu :mrgreen:
"Gruntownego" sam napisałeś. Ja tam nic nie grzebie przy ponny nawet "gruntownie" :mrgreen:
Dużo aut juz nie ma tych gaźników oryginalnych. To tak jak by przekonywać że wspomaganie jest nie potrzebne, a przecież jest wygodne.
Ale ja jestem chłop ugodowy i serdecznie ma w dupie jaki kto ma gaźnik może mieć nawet z piły spalinowej jak się chce męczyć i po gaźnikowcach jeździć.
A jeszcze tak do ciebie- skoro był taki zajebisty to po co masz silnik z Baleno?

zajxt - 2014-05-27, 18:45

Gaźnik samca jest ok jeśli nikt w nim nie grzebał po omacku bez jakiegoś pojęcia o tym co robi.Trudno było by wycisnąć 98KM z silnika samca 1,3 nawet przy gaźniku od pony ;-)
Starscream - 2014-05-27, 20:07

nie wiem czemu twierdzisz żeby było trudno?
robertisyn - 2014-05-29, 10:42

Czy mam problem???raczej nie po 25 latach był po raz pierwszy rozebrany i wyczyszczony, hmmm nie wiem to chyba normale że gaźnik czasem sie czyści.....nie wiem tak mnie w szkole uczyli;) co do spalania to miasto 10 litrów trasa 7,5 l z pustą przyczepą w terenie górzystym....hmmm jak na 25 letnie auto z dużymi kołami i oporami powietrza to chyba nie źle....nie wiem tak myślę;] Jak się znasz to ustawisz, trzeba tylko wiedzieć jak.
Maror - 2014-05-29, 16:56

Starscream napisał/a:
nie wiem czemu twierdzisz żeby było trudno?


Starscream, jeśli wyciśniesz z gaźnikowego 1.3 100 KM i silnik nie rozpadnie się po 2 miesiącach to myślę że zdobędziesz znaczny szacunek na forum 8-)

Starscream - 2014-05-29, 22:37

nie wiem ile wyciśniesz bo nie mam takiego zamiaru, tuning maluchów mam juz za sobą.
A te spalania to albo tak piszesz żeby pisać albo coś źle liczysz bo zabij mnie a nie uwierzę że w górach pali 7,5l.
Dodatkowo z przyczepą :mrgreen: Mieszkam w górach i wiem jak ten silnik się zachowuje w naszym terenie jak mu nie dasz to nie jedzie. Tak samo że nie zaglądałeś 25lat do gaźnika :mrgreen:
Ja na LPG za 100zł robię 300km

Maror - 2014-05-30, 14:59

No to nie pisz ze nie widzisz w tym problemu, zwiekszenie mocy w benzynowym silniku wolnossacym o tyle bez szkody dla silnika jest raczej nie wykonalne, nawet tak jak Zajxt napisal z gaznikiem od Pony :mrgreen:
Starscream - 2014-05-30, 17:12

No i tu bym się znów nie zgodził :mrgreen:
W 1997 miałem malucha z gaźnikiem dwu gardzielowym webera, wałkiem roz. od
świątka, zwiększoną pojemność i elektryczną pompkę paliwa. Lekkie koło zamachowe. Spokojnie miał do 40 KM CC 700 bił na głowę. Miałem go z 6 lat, nie było żadnych problemów z silnikiem, palił więcej to fakt. Ale miny kierowców bezcenne :mrgreen:

Maror - 2014-05-30, 19:01

Starscream napisał/a:
No i tu bym się znów nie zgodził :mrgreen:
W 1997 miałem malucha z gaźnikiem dwu gardzielowym webera, wałkiem roz. od
świątka, zwiększoną pojemność i elektryczną pompkę paliwa. Lekkie koło zamachowe. Spokojnie miał do 40 KM CC 700 bił na głowę. Miałem go z 6 lat, nie było żadnych problemów z silnikiem, palił więcej to fakt. Ale miny kierowców bezcenne :mrgreen:


Oczywiscie mozna zrobic takie mody, ale nie chce nic mowic zwiekszajac pojemnosc silnika przestaje to byc juz 1.3 :mrgreen: Abstrachujac od tego silnik po takich modach nadawal by sie raczej do wyscigow na 1/4 mili a nie do terenu. Z reszta przyrost mocy siegajacy prawie 50% dalej mi sie nie widzi...

Starscream - 2014-05-30, 19:36

akurat w maluchu zmiana pojemności była konieczna. Tu można by było kombinować -tylko po co? :mrgreen:
Zapewne z tego silnika można wiele wycisnąć bo stare konstrukcje mają spory zapas fabryczny.
Ale myt tu gadu,gadu a admin nas skieruje na właściwe tory bo zbaczamy powoli.

robertisyn - 2014-06-13, 13:43

Na weekend czerwcowy jade w bieszczady podobnie z pustą przyczepą, sprawdze napisze;]
Many666 - 2014-09-11, 15:45

Co do gaźnika jak każdy miałem z nim problemy. W końcu dostałem namiar na pewnego fachure co zajmuje się tylko gaźnikami.
Dałem do zregenerowania koszt 400 zł i hula jak nowy. Podrzucam kontakt
http://www.pierburg.org/

robertisyn - 2014-09-30, 19:11

Kolego równo no 30 litrach robię 400km w trybie mieszanym. Nie obraź się ale Ty masz swoje zdanie i gadanie do ciebie jest jak rzucanie grochem o ścianę;) Mam pomysł zapraszam do Mnie wlej mi 30 litrów wezmę cie na wycieczke w bieszczady i zobaczysz, jak dalej nie będziesz wierzył to podniosę specjalnie dla ciebie maskę i będziesz mógł sobie dotknąć tego AISANA;)
Starscream - 2014-09-30, 21:36

do mnie ? ja asina już się namacałem wystarczająco długo :mrgreen: trafił tam gdzie jego miejsce- śmietnik
na 30l Pb? dobrze rozumiem?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group