|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Pomoc techniczno-warsztatowa - gaźnik gaźnik gaźnik
bil - 2014-05-15, 11:16 Temat postu: gaźnik gaźnik gaźnik Witam. Przejrzałem całe forum, ale nigdzie nie mogę znaleźć przydatnych informacji dotyczących regulacji.
Zacząłem w zimie regulować gaźnik i tak go rozregulowałem że teraz mam problem z obrotami. Śrubki od składu nie ruszałem. Równo chodzi w zakresie obrotów 1500 i w górę. poniżej skaczą strasznie ustawię na 1200, a one spadną po ok 20 sek do 800 i gaśnie. Mam zamiar go rozkręcić i wyczyścić ale zanim to zrobię może uda mi się coś jeszcze wyregulować.
W linku:
https://drive.google.com/folderview?id=0B7hpncMiaC1EelU0X2QtbklId3c&usp=sharing
są zdjęcia a na nich kolorami śrubki których nie do końca znam znaczenie...
Z tego co mi się wydaje to kolor:
ŻÓŁTY - regulacja wolnych obrotów
CZERWONY - skład mieszanki
nie wiem od czego jest NIEBIESKA
i nie wiem jak mocno ma być naciągnięta sprężynka (ZIELONY) od klapki przepustnicy. Wiem że odchyla ją taki jak by haczyk z regulacją od strony prawego koła (brązowy)
bardzo bym prosił i napisanie jaka śrubka (kolor) za co odpowiada.
Pozdrawiam.
manias79 - 2014-05-15, 11:46
jak znasz angielski, albo masz dużo chęci i zaparcia to najpierw poczytaj to http://www.4x4.in.th/manual_sj413/chapter4.pdf a potem rozkręcaj.
Zanim jeszcze dotkniesz gaźnika sprawdź:
- kable WN, kopułka, palec
- filtra paliwa
- pompkę paliwa
- zapłon (st. wyprzedzenia zapłonu)
- drożność odmy.
Jak już będziesz rozbierał gaźnik, kup zestaw uszczelek:
a) wersja tańsza http://www.eter-mot.com/d...3517&pro=272268 - same uszczelki
b) wersja droższa http://www.eter-mot.com/d...3503&pro=328606 - dodatkowo pompka przyspieszacza i dwie dysze
Tutaj masz manual z obrazkami, jak zdjąć ten gaźnik http://www.suzukiclubuk.c...trip-down-guide
Nie zalecałbym "kręcenie śrubkami", gdyż można wszystko schrzanić... poszukaj gdzieś na forum na pewno był krótki opis, jak ustawiać mieszankę.
[ Dodano: 2014-05-15, 11:59 ]
Tutaj mój temat o regulacji http://samurai.org.pl/vie...ighlight=#21374
kobzi - 2014-05-15, 15:34
na szybkiego - niebieska śrubka - wolne obroty (silnik nagrzany)
- żółta śrubka - wolne obroty na ssaniu (silnik zimny/ssanie)
chyba że coś pomyliłem ;)
manias79 - 2014-05-15, 20:38
kobzi napisał/a: | na szybkiego - niebieska śrubka - wolne obroty (silnik nagrzany)
- żółta śrubka - wolne obroty na ssaniu (silnik zimny/ssanie)
chyba że coś pomyliłem ;) |
Pomyliłeś kobzi.
Niebieska reguluje wolne obroty na ssaniu (silnik koniecznie zimny). Żółta - kolega sam zgadł właściwie.
Starscream - 2014-05-15, 21:33
jak masz oryginalny, to po mojemu szkoda zdrowia, ja i tak już mam siwe włosy a przez ten gaźnik jeszcze parę więcej.
Załóż ponny
manias79 - 2014-05-16, 07:10
Lepszy znany wróg niż nowy... moim skromnym zdaniem, WYCZYSZCZONY i dobrze ustawiony oryginalny Aisan bije na głowę Ponego.
Zresztą kupno używanego gaźnika też wiąże się z pewnym ryzykiem, prawda?
Ale zrobisz kolego jak uważasz, trzymam kciuki i powodzenia
A ciąg wydarzeń jest następujący:
- zmiana gaźnika
- kupno większych kół
- zmiana przełożeń
- zmiana silnika na Baleno, Vitara, etc.
Uh Lala - 2014-05-16, 09:08
Ja tylko tak zupełnie nie mając pojęcia wrzucę -----> link w którym kolega wspominał o panu pięknie regulującym gaźniki :)
To tak jakby już Cię ogarnęła czarna rozpacz :)
Sama kiedyś rozkręciłam aparat Zorkę, z chęcią podregulowania tego czy owego i teraz leży gdzieś w czeluściach mieszkania i czeka na lepsze czasy... rozłożony na części w torebeczkach
bil - 2014-05-16, 10:44
Póki co nie ma mnie na chacie i nie mogę nic pogrzebać przy aucie. Wychodzę z założenie, że skoro ktoś położył to ustrojstwo na silniku to tak zostanie. Mam nadzieję do końca czerwca uporać się z tym bo planuję małą wycieczkę kilkudniową. Muszę jeszcze wymienić przednią szybę i dokupić od strony kierowcy i tylną... - bo na wąskich mostach wywrotny jest...
Maverick - 2014-05-16, 12:09
Ten specjalista o którym piszę Robertisyn, kiedys też ustawiał gaźnik u mnie w Samurai.
Zresztą polecałem właśnie tego Pana robertowiisynowi.
Naprawdę warto. Facet wie o co chodzi.
A jak przyprowadziłem Samuraia, to się szeroko uśmiechnął, wypunktował co mi nie działa (jasnowidz :) ) i powiedział że się nim zajmie.
Specjalista super. Bardzo polecam.
SamNaSamZSam - 2014-05-16, 12:20
Maverick napisał/a: | A jak przyprowadziłem Samuraia, to się szeroko uśmiechnął, wypunktował co mi nie działa (jasnowidz :) ) |
Może czyta nasz skwer ;)
Maverick - 2014-05-16, 12:23
Pracownia tego speca jest jak apteka.
Czysto, brak kurzu, jasny fartuch, mnóstwo urządzeń pomiarowych, wskaźników itd.
Bajka.
robertisyn - 2014-05-16, 17:21
Potwierdzam, Pan Krzysiek z Częstochowy daje radę, ja już 2 albo 3 miesiąc smigam na jego ustawieniach i jest rewelacja!!!Ostatnio spalanie na trasie z przyczepą w gorach (bieszczady) wyszło mi 7,5litra. Naprawdę warto!
Starscream - 2014-05-16, 18:02
manias79 napisał/a: | Lepszy znany wróg niż nowy... moim skromnym zdaniem, WYCZYSZCZONY i dobrze ustawiony oryginalny Aisan bije na głowę Ponego.
|
Jak nie wiesz co piszesz to nie pisz Pony to prawie jak wtrysk a wynalazek Aisin to szmelc jaki by nie był.
Jak ci zdechnie pare razy to zmienisz zdanie, ja do Ponny nie zaglądam już 4 lata, sam ustawiłem a nie jakiś Pan Juzek, prostota to przebija ustrojstwo Aisina ustawie ci każdy w 20 min potem na analizator mała poprawka i zapominasz o tym podzespole.
Gardor - 2014-05-16, 18:10
Prawie jak wtrysk :D
robertisyn - 2014-05-23, 15:28
eeee tam, dalej się nie zgadzam, owszem jeżeli cała wiedza o regulacji gaźnika ogranicza się do 2 śrubek to masz rację Pony jest ok....
Starscream - 2014-05-23, 21:25
Ty się tam możesz nie zgadzać skoro piszesz o gaźniku to masz z nim problem. Ja nie piszę nic bo ma spokój. Nie mówiąc o spalaniu, pochwal się wynikiem na gaźniku oryginalnym
Dawno już jest udowodnione że to szmelc, wystarczy poczytać, ja wiem to z autopsji.
Maverick - 2014-05-26, 15:06
Starscream napisał/a: |
Dawno już jest udowodnione że to szmelc, wystarczy poczytać, ja wiem to z autopsji. |
Co jest udowodnione?
Twoje pomówienia tak:)
Na serii gźniku, po regulacji:
Spalanie nigdy nie było problemem, bo po regulacji palił śmiesznie mało.
Wkręcał się na obroty pięknie. Nie szarpał, nie dusił się. Bajka.
Po 3 czy 4 latach, znowu wymagał gruntownego czyszczenia i regulacji, ale generalnie to nie wiedziałem, że mam pod maską gaźnik i w dodatku z tych szmelcowych, gdzie wystarczy przecież poczytać :)
Starscream - 2014-05-27, 18:11
o właśnie po 3-4 latach wymagał gruntownego przeglądu i czyszczenia. A czy potem chodził czy nie to już zależało od jego kaprysu
"Gruntownego" sam napisałeś. Ja tam nic nie grzebie przy ponny nawet "gruntownie"
Dużo aut juz nie ma tych gaźników oryginalnych. To tak jak by przekonywać że wspomaganie jest nie potrzebne, a przecież jest wygodne.
Ale ja jestem chłop ugodowy i serdecznie ma w dupie jaki kto ma gaźnik może mieć nawet z piły spalinowej jak się chce męczyć i po gaźnikowcach jeździć.
A jeszcze tak do ciebie- skoro był taki zajebisty to po co masz silnik z Baleno?
zajxt - 2014-05-27, 18:45
Gaźnik samca jest ok jeśli nikt w nim nie grzebał po omacku bez jakiegoś pojęcia o tym co robi.Trudno było by wycisnąć 98KM z silnika samca 1,3 nawet przy gaźniku od pony
Starscream - 2014-05-27, 20:07
nie wiem czemu twierdzisz żeby było trudno?
robertisyn - 2014-05-29, 10:42
Czy mam problem???raczej nie po 25 latach był po raz pierwszy rozebrany i wyczyszczony, hmmm nie wiem to chyba normale że gaźnik czasem sie czyści.....nie wiem tak mnie w szkole uczyli;) co do spalania to miasto 10 litrów trasa 7,5 l z pustą przyczepą w terenie górzystym....hmmm jak na 25 letnie auto z dużymi kołami i oporami powietrza to chyba nie źle....nie wiem tak myślę;] Jak się znasz to ustawisz, trzeba tylko wiedzieć jak.
Maror - 2014-05-29, 16:56
Starscream napisał/a: | nie wiem czemu twierdzisz żeby było trudno? |
Starscream, jeśli wyciśniesz z gaźnikowego 1.3 100 KM i silnik nie rozpadnie się po 2 miesiącach to myślę że zdobędziesz znaczny szacunek na forum
Starscream - 2014-05-29, 22:37
nie wiem ile wyciśniesz bo nie mam takiego zamiaru, tuning maluchów mam juz za sobą.
A te spalania to albo tak piszesz żeby pisać albo coś źle liczysz bo zabij mnie a nie uwierzę że w górach pali 7,5l.
Dodatkowo z przyczepą Mieszkam w górach i wiem jak ten silnik się zachowuje w naszym terenie jak mu nie dasz to nie jedzie. Tak samo że nie zaglądałeś 25lat do gaźnika
Ja na LPG za 100zł robię 300km
Maror - 2014-05-30, 14:59
No to nie pisz ze nie widzisz w tym problemu, zwiekszenie mocy w benzynowym silniku wolnossacym o tyle bez szkody dla silnika jest raczej nie wykonalne, nawet tak jak Zajxt napisal z gaznikiem od Pony
Starscream - 2014-05-30, 17:12
No i tu bym się znów nie zgodził
W 1997 miałem malucha z gaźnikiem dwu gardzielowym webera, wałkiem roz. od
świątka, zwiększoną pojemność i elektryczną pompkę paliwa. Lekkie koło zamachowe. Spokojnie miał do 40 KM CC 700 bił na głowę. Miałem go z 6 lat, nie było żadnych problemów z silnikiem, palił więcej to fakt. Ale miny kierowców bezcenne
Maror - 2014-05-30, 19:01
Starscream napisał/a: | No i tu bym się znów nie zgodził
W 1997 miałem malucha z gaźnikiem dwu gardzielowym webera, wałkiem roz. od
świątka, zwiększoną pojemność i elektryczną pompkę paliwa. Lekkie koło zamachowe. Spokojnie miał do 40 KM CC 700 bił na głowę. Miałem go z 6 lat, nie było żadnych problemów z silnikiem, palił więcej to fakt. Ale miny kierowców bezcenne |
Oczywiscie mozna zrobic takie mody, ale nie chce nic mowic zwiekszajac pojemnosc silnika przestaje to byc juz 1.3 Abstrachujac od tego silnik po takich modach nadawal by sie raczej do wyscigow na 1/4 mili a nie do terenu. Z reszta przyrost mocy siegajacy prawie 50% dalej mi sie nie widzi...
Starscream - 2014-05-30, 19:36
akurat w maluchu zmiana pojemności była konieczna. Tu można by było kombinować -tylko po co?
Zapewne z tego silnika można wiele wycisnąć bo stare konstrukcje mają spory zapas fabryczny.
Ale myt tu gadu,gadu a admin nas skieruje na właściwe tory bo zbaczamy powoli.
robertisyn - 2014-06-13, 13:43
Na weekend czerwcowy jade w bieszczady podobnie z pustą przyczepą, sprawdze napisze;]
Many666 - 2014-09-11, 15:45
Co do gaźnika jak każdy miałem z nim problemy. W końcu dostałem namiar na pewnego fachure co zajmuje się tylko gaźnikami.
Dałem do zregenerowania koszt 400 zł i hula jak nowy. Podrzucam kontakt
http://www.pierburg.org/
robertisyn - 2014-09-30, 19:11
Kolego równo no 30 litrach robię 400km w trybie mieszanym. Nie obraź się ale Ty masz swoje zdanie i gadanie do ciebie jest jak rzucanie grochem o ścianę;) Mam pomysł zapraszam do Mnie wlej mi 30 litrów wezmę cie na wycieczke w bieszczady i zobaczysz, jak dalej nie będziesz wierzył to podniosę specjalnie dla ciebie maskę i będziesz mógł sobie dotknąć tego AISANA;)
Starscream - 2014-09-30, 21:36
do mnie ? ja asina już się namacałem wystarczająco długo trafił tam gdzie jego miejsce- śmietnik
na 30l Pb? dobrze rozumiem?
|
|