|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Elektryka i Oświetlenie - komputer
ReZa - 2014-05-22, 16:44 Temat postu: komputer Witam wszystkich.
Chyba będę musiał wymienić komputer w swoim samochodzie. Sami jest z roku 1991, ma silnik 1,3 z pojedynczym wtryskiem. W tej chwili mam komputer, który posiada logo mitsubishi i ma takie oznaczenia: (jestem laikiem w tym temacie, więc piszę wszystko z nalepki )
33920-80C70
E2T 40 971
OYO1A F1
EC-V-MT
Nie wiem nawet, czy jest to oryginalny, ponieważ dziadek miał kilku właścicieli i po głębszym przyjrzeniu się zwłaszcza zakrytym elementom widać, że niektórzy mieli bujną wyobraźnię
Proszę o pomoc w takiej sprawie: gdzie mógłbym kupić kompa w dobrym stanie do mojego Samiego, może macie doświadczenia z wiarygodnymi sprzedawcami i jakie są ceny.
Pozdrawiam wszystkich
SamNaSamZSam - 2014-05-22, 17:12
Tutaj masz znanego na forum sprzedawcę: http://suzuki-czesci.pl/p...33920-80C70/969
Spróbuj napisać do Kostucha może Cię czymś poratuje. A co się stało z Twoim komputerem?
ReZa - 2014-05-22, 21:20
Dzięki za podpowiedź. Objawy wcześniej opisałem w poście "rzucił palenie gadzina" w dziale elektryka. Wszystkie podpowiedzi przekazałem swojemu elektronikowi i pomału badał podrzucone tematy. Okazało się, że kondensatory są w porządku, ale komputer po zgaśnięciu silnika wystarczy parę razy potrząsnąć i odpala. Wobec tego majster wywnioskował, że jest to wina wcześniejszego zalania kompa. Zatem należy go wymienić na lepszy. W poprzednim poście nie dodałem, że przy rozgrzewaniu na ssaniu (automatycznym) falują mu obroty. Generalnie chyba ma za duże obroty. Nie wiem, co jeszcze można dopisać dla właściwszego zdiagnozowania usterki
SamNaSamZSam - 2014-05-22, 21:29
Spróbuj podpytać Kostucha... zimne luty naprawia laserowym spojrzeniem niczym Superman, a na pozostałe elektrousterki potrzebuje chwilę się po głowie podrapać ;)
kostuch - 2014-05-23, 09:18
ReZa napisał/a: | komputer po zgaśnięciu silnika wystarczy parę razy potrząsnąć i odpala. |
Są dwa wyjścia:
- poprawić luty (najlepiej przy pomocy hot-air i dobrego topnika)
- zabrać żonie wibrator i przymocować do komputera
Trzecie wyjście to wymiana komputera, ale kosztuje to całkiem sporo a jego stan może być podobny do tego co masz.
ps.
Najczęściej utleniają się luty w części wysokoprądowej ecu - sterowanie wtryskiwaczem i elektrozaworkami. Oczami widać gdzie jest matowo.
SamNaSamZSam - 2014-05-23, 09:24
kostuch napisał/a: | Oczami widać gdzie jest matowo. |
Mówiłem, że mówiłem :D ReZa jak już sam Doktore pojawił się w Twoim temacie to ja bym zrobił wszystko by go nie wypuścić ;)
Uh Lala - 2014-05-23, 09:33
kostuch napisał/a: |
- zabrać żonie wibrator i przymocować do komputera |
nie ma to jak niekonwencjonalne, acz proste rozwiązanie
manias79 - 2014-05-23, 09:45
Uh Lala napisał/a: | kostuch napisał/a: |
- zabrać żonie wibrator i przymocować do komputera |
nie ma to jak niekonwencjonalne, acz proste rozwiązanie |
Niestety złe rozwiązanie, gdyż uszkodzony komputer będzie podawać złe sygnały na dildo, czyli nierówna praca na obrotach, słaby udar
kostuch - 2014-05-23, 10:10
manias79 napisał/a: | słaby udar |
Ja tam nie wiem jaki to ma udar
ReZa - 2014-05-23, 23:34
Z tym wibratorem to był słaby pomysł. Najpierw żonie uszkodził uzębienie, a teraz rozwalił obudowę kompa ale dzięki za dobrą wolę
[ Dodano: 2014-05-23, 23:36 ]
A tak w ogóle to dzięki za podpowiedzi. Pozdrawiam wszystkich: tych pomocnych i tych dowcipnych
kostuch - 2014-05-24, 11:19
Jest jeszcze opcja problemu z sygnałem z czujnika halla.
Jak go zabraknie, to komputer odcina pompę i zapłon.
Ale dużo pradopodobniejszy jest zimny lut w części sterującej wtryskiwaczem albo przekaźnikami.
W manualu znajdziesz schemat i opis złącza - po pinach dojdziesz do właściwego fragmentu płytki.
|
|