Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Uwaga na reduktory od 1,0

Marcepan1 - 2011-03-01, 17:41
Temat postu: Uwaga na reduktory od 1,0
Witam,

ponieważ brak takowego tematu to pisze i zarazem ostrzegam!!! SĄ DWA TYPY REDUKTORÓW w SJ 410. Jeden to tzw. wersja DE LUX, wygląda identycznie jak reduktor z 1,3 druga to porostu 1,0 i po bliższym się przyjrzeniu różni się od 1,3 dodatkowo ma inną średnice wałków na których osadzone są flansze (są mniejsze przez co nie da się przełożyć flansz od 1,3) niestety najważniejsze jest w środku (inne średnice wałków również wewnątrz inne łożyska no i wałek pośredni wykonany jest w całości z jednego kawałka tzn. całość łącznie z kołami zębatymi to jeden zajebiście twardy kawał metalu). Co to oznacza:
1. dla chcących zrobić sobie auto do ścigania się z żółwiami błotnymi to ważna wiadomość ponieważ tylko jeden z nich nadaje się do przerobienia na przełożenie 4.16. (niestety mój okazyjnie kupiony jest tym nie nadającym się do przerobienia :-( ) - wersja De LUX a i owszem bez wielkich problemów uda się.
2. oba nadają się do przerobienia i zastosowania w SJ413 jednak ten gorszy wymaga więcej czasu spawarki i wiertarki celem dospawania kawałka blachy do flanszy by zamocować wał.
3. NAJWAŻNIEJSZE, SŁUCHAJCIE STARSZYCH I Przemyślcie każdy ruch !!! (ja nie posłuchałem i teraz mam reduktor 1,3 z pociętym wałkiem pośrednim i reduktor 1,0 również z pociętym wałkiem pośrednim i nic nie warty wałek pośredni złożony z przełożeń 1,3 i 1,0).

Pozdrawiam

P.S. Oj coś mi się zdaje że nie dużo mniej bym zapłacił za gotowe przełożenia 4,16 Calmini.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group