Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Uszczelka pod głowicą a brok w głowicy.

Wikingc1 - 2014-06-30, 16:51
Temat postu: Uszczelka pod głowicą a brok w głowicy.
Witam.
Opiszę tu dla potomnych jaką miałem dziwną awarie.
Jechałem sobie po asfalcie i nagle zagotował mi się silnik. Po ostudzeniu i dolaniu wody odpaliłem i pojechałem dalej po czym silnik stracił moc i go zgasiłem i zepchnąłem na stację benzynową. Otwieram maskę a tu obraz nędzy i rozpaczy wszystko w mazi oleju i płynu chłodniczego, wyjmuję bagnet a tam mleko. Wszystko by wskazywało że uszczelka pod głowicą, ale bardzo dziwiło mnie tak szybkie wymieszanie płynu z olejem. Po rozebraniu okazało się że pod pokrywą zaworów leży sobie brok taki jak na bliku silnika. Po dokładniejszych oględzinach okazało się że są w głowicy 4 takie broki i jeden wypadł całkiem a drugi już był podniesiony. Oczywiście musiałem zdjąć głowicę żeby wyjąc wałek rozrządu więc od razu poszła nowa uszczelka. Ktoś ma pomysł dlaczego ten brok wypadł?? Może zablokował się termostat i zagotował się i tam był najsłabszy punkt? dziwna sytuacja.

Lexx - 2014-06-30, 16:56

Brok znaczy sie korek w otworze po odlewie? u mnie zwie sie to core plug.
droidboo - 2014-07-01, 14:47

W Polsce takie korki zwą się broki, pewnie pochodzi to z angielskiego, czy innego niemieckiego, ale po katalogach tak właśnie się zwą
Wikingc1 - 2014-07-01, 15:54

Lexx napisał/a:
Brok znaczy sie korek w otworze po odlewie? u mnie zwie sie to core plug.


Tak chodzi właśnie o ten korek. Jeśli on wypadnie to bardzo szybko miesza się płyn chłodniczy z olejem, 3 razy zmieniłem olej na stary przepalony żeby wypłukać silnik i wymieniłem filtr i zalałem nowy olej. Z układem chłodzenia już tak szybko nie poszło, maź jest wszędzie. Z 10 razy płukałem wodą, dodawałem też płynu do mycia naczyń ale i tak jeszcze nie jest czysty.

slavok - 2014-07-01, 22:38

Wypadł ze starości... Jak dawałem głowice do regeneracji to jeden mi całkowicie zaspawali bo pojawiły się tam już jakieś mikropęknięcia, zapytałem dlaczego to zaspawali to gość mi powiedział, że w kolo broku były już pęknięcia i nie dużo brakowało by go wywaliło, zmęczenie materiału po prostu.

Ew. gdzieś Ci się przyblokował kanał i ciśnienie wypchało.

SamNaSamZSam - 2014-07-01, 22:52

A po co to tam w ogóle jest? To jest uwarunkowane technologią odlewania? Tam jakieś uchwyty maszyny czy tam formy do odlewów wchodzą i dlatego później to zaślepiają "manualnie" ?
slavok - 2014-07-01, 23:44

Broki stosuje się zazwyczaj po to by w razie zamarznięcia płynu nie rozwaliło silnika. Pewno też to kwestia samego procesu odlewu.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group