Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Mój Samurai - makus

makus - 2014-06-30, 20:01
Temat postu: makus
Cześć
Pochwalę się moim Samim. Kupiłem rok temu ale przez ostatni czas ze względów zdrowotnych stał w garażu. Rocznik 94 1.3 70KM. Blacharka ogólnie w dobrym stanie ale są już pierwsze oznaki korozji. Na przyszłą zimę chciałbym zakonserwować podwozie. Wcześniej był używany do odśnieżania dlatego była wyciągarka, zderzak, opony. Pamiątką są po tej pracy "czółki" jednak nie planuję ich usuwać. Dodatkowo są wygodne gdy nie chce mi się całej liny zwijać.



Na wiosnę wrzuciłem nowe fotele od Hondy Accord gti bo stare były wyeksploatowane i stelaż bił po kręgosłupie.

Do tego porządniejszy tylni zderzak. Tu powycinany przed spawaniem



Wyleciał oryginalny bak na rzecz butki z gazem i mniejszego baczku (14l)



Baczek poheftowany przed spawaniem



Końcówka wydechu została trochę przesunięta, aby zmieściła się butla.



No i snorkel. Tylko teraz chwyt powietrza jest bokiem, bo zdmuchiwało silnik gdy wysprzęglałem podczas jazdy na LPG.

I to chyba na tyle.

SamNaSamZSam - 2014-06-30, 21:14

Czadowy odbój :) i blacharka bardzo ładna tym bardziej jak na "robotniczą" historię wozidła. Podoba mi się.
lopes1987 - 2014-06-30, 21:26

Bardzo ładny samuraiec :mrgreen: . jaki rozmiar oponek masz tam założony?
makus - 2014-06-30, 21:30

BF Goodricg AT 235/75 r15. Wolał bym jakieś mt ale cóż.
lopes1987 - 2014-06-30, 21:32

Wyglądają na duże,ale to i dobrze :-P w lekkim terenie dają rade.
makus - 2014-06-30, 21:39

W lekkim terenie radzą sobie, ale lubią się błotem zapchać.
Maverick - 2014-07-01, 00:50

Czym wycinałeś elementy na zderzak?
kurian - 2014-07-01, 07:25

Maverick napisał/a:
Czym wycinałeś elementy na zderzak?


wygląda na wypałki z laseru.

makus - 2014-07-01, 08:22

Zderzak, bak i jeszcze niektóre elementy bagażnika który robi się w mozolnym tempie zostały wycięte na laserze.
droidboo - 2014-07-01, 15:09

Miło powitać Dolnoślązaka :-) Samiec ładnie się prezentuje. Pomyśl nad jakąś osłoną tego zestawu paliwowego, co to go masz pod podłogą z tyłu.
makus - 2014-07-01, 19:27

Co do osłon to się zastanawiam czy się w ogóle opłaca. Bak jest z blachy 3 mm więc w miarę pancerny a butla sama w sobie jest też odporna. Do tego jak na razie to jakoś strasznie ostro nim nie jeżdżę wiec nie pali mi się z tym.

Cytat:
Miło powitać Dolnoślązaka


Chętnie gdzieś się wybiorę na pojeżdżawę.

maciek111 - 2014-07-01, 19:45

samiec fajny :) tylko na tą butle i tak lepiej dać jakąś blache z wiadomych przyczyn :)
Didymos - 2014-07-01, 21:09

Butla lpg jest pancerna, nawet jeżdżąc po skałkach trudno by ją było rozwalić.
Ja bym tylko założył solidniejsze opaski do butli, te dołączane w standardzie są raczej słabej jakości - to pasek cienkiej blachy osłonięty koszulką termokurczliwą.
Kiedyś naprawiałem trucka, w którym te opaski przegniły, butla spadła na asfalt i pojechała za samochodem na przewodach, właściciel musiał mieć pełne porty :mrgreen:

makus - 2014-07-04, 22:04

Wstępna przymiarka bagażnika







Jeszcze tylko uchwyty i wypust z przodu pod halogeny, potem w ocynk i proszek.

Diopo - 2014-07-06, 15:03

Bardzo mi się podobaja elementy wyciete laserem w twoim samim , mnie też czeka robienie customowego baku paliwa i chciałbym się dowiedziec jak go pospawałeś na szczelnie ewentualnie jak to zrobić aby ropa się z niego nie lała
makus - 2014-07-06, 23:20

Na szczęście oddałem do pospawania specjalistom. W moim przypadku było to po prostu u ludzi co się zajmują metaloplastykom. Jak nie masz bardzo dużego doświadczenia w spawaniu to się nawet za to nie bierz bo popsujesz. Ostatnio spawałem kocioł do gotowania słoików na cała kuchenkę i spawałem wszystko z 3 razy jak nie więcej i się jeszcze poci, a benzyna jest jeszcze bardziej przenikliwa jak woda.
KRZYKKU - 2015-02-09, 16:34

Zbiornik można ładnie pospawać migomatem lub jak ktoś lubi pobawić się tigiem, ja też mam taki :-)
Jedna uwaga, butla i zbiornik powinny być mocowane do ramy. Przykręcenie tylko do podłogi prędzej czy później spowoduje zmęczenie materiału i puszczą nadkola od podłogi.



makus - 2015-05-17, 22:56

Zabieram się za remont blacharski samochodu. Nie jest jakoś fatalnie, ale mogło by być lepiej. Plan jest następujący: rozebrać, piaskować potem podkład epoksydowy i spawanie, po spawaniu jeszcze raz podkład epoksydowy i guma na spawy i na to u-pol raptor liner. Z na zewnątrz to dochodzi mi jeszcze szpachla pomiędzy epoksydami. Co do piaskowania to chcę piaskować całą podłogę budę z zewnątrz tylko tam gdzie tego wymaga (są bąble, zniszczona struktura lakieru lub ewidentna rdza).

Czekam na ewentualne sugestie co do prac bo to moja pierwsza odbudowa tak więc chętnie posłucham opinii innych bo po co czasami wyważać otwartych drzwi.

Wrzucam podglądowe fotki jak to na dzień obecny wygląda.

https://plus.google.com/104719840587407495635/posts/RWcbaocg1uF

(coś nie mogę dodać pojedynczych zdjęć)

Tak to z grubsza wygląda.

marcelo - 2015-05-17, 23:01

nie widać fotek (trzeba przeklejac link)
yenko - 2015-05-18, 06:06

Ja bym najpierw spawał a potem piaskował.
makus - 2015-05-19, 06:54

Właśnie się zastanawiam nad kolejnością, ale jak wypiaskuje to będę wiedział gdzie została zdrowa blacha i do niej chcę spawać.
yenko - 2015-05-19, 09:19

ale po piaskowaniu nalezy odrazu malowac podkladem bo rdza zaczyna lapac swierza blache w kilka minut po piaskowaniu. okiem jej nie zobaczysz ale proces zaczyna sie praktycznie odrazu. a nie daj boze zlapie cie deszcz jak bedziesz wracal z piaskowania to masakra hehe[/scroll]
q4k3r - 2015-05-19, 22:33

Moim skromnym zdaniem jak wypiaskujesz prysnij podkladem. Potem jak bedziesz chcial spawac w jakims miejscu zeszlifuj podklad i mozesz jechac z tematem. Po piaskowaniu lepiej widac gdzie i co jest do bani..
makus - 2015-05-26, 23:52

Robota powoli do przodu idzie, jutro mam nadzieję podnieść budę z ramy.

https://lh3.googleusercontent.com/-vFgpmqUMii8/VWTlrZf28II/AAAAAAAAAXQ/pK4cI_j0djw/s640/20150526_223431.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-KNlq9Pl9jEs/VWTlprNnMYI/AAAAAAAAAXE/gPBiCDkVBVs/s640/20150526_223406.jpg

Pod szybą był bąbel, machnąłem go szczotką drucianą żeby zobaczyć co pod nim jest i okazało się że szpachla a pod szpachlą coś tekiego.

https://lh3.googleusercontent.com/-SNkGAMYW5Xg/VWTky6EjbyI/AAAAAAAAAW8/1nqM60IRy-c/s640/20150526_212424%25255B1%25255D.jpg

Są pierwsze straty, przednia szyba popękała podczas wyciągania. Zastanawiam się czy muszę demontować deskę, jak chcę piaskować rant szyby?

(nie wiem co jest nie mogę wkleić zdjęcia z picassy, by się otwierało na forum)

SamNaSamZSam - 2015-05-26, 23:57

no... zawsze jakaś niespodzianka czai się za rogiem ;)

Pięknie się błyszczy maska po myciu na tych pierwszych fociach!

q4k3r - 2015-05-27, 07:44

Zdejmuj co tylko mozesz. Ciezko bedzie ci cokolwiek zabezpieczyc zeby kurz sie nie dostal. A wiem cos o tym. Zajmuje sie antykorozja na codzien.
SamNaSamZSam - 2015-05-27, 09:04

makus napisał/a:

(nie wiem co jest nie mogę wkleić zdjęcia z picassy, by się otwierało na forum)


Kod:
Wstaw przed linkiem znacznik [img] a za linkiem zamknij znacznik [/img]




makus - 2015-05-27, 21:34

Dzięki następnym razem powinienem sobie dać radę

[ Dodano: 2015-06-13, 09:37 ]
Po tygodniowym wyjeździe na Mazury, pchnąłem trochę robotę do przodu. Ale znów wyjeżdżam na 2 tyg to robota trochę stanie :-/ Ogólnie wspawałem ramę którą podniosłem budę i wyjechałem ramą. Jak wrócę to na lawetę i do piaskowania.

Sory za jakość zdjęć ale robiliśmy to wieczorem i zdjęcia były robiona na szybko komórką.








[ Dodano: 2015-09-08, 23:20 ]
Robota poszła do przodu. Podłoga w 95% pospawana.



Samochód dziś przy pomocy kolegów przewróciliśmy na boczek by ogarnąć podłogę. Miny kolegów bezcenne jak zobaczyli tak rozebrany samochód i komentarze typu "Nie poskładasz tego" lub " Ogarnięcie tego zajmie ci 5 lat" nie ma to jak dobra motywacja :lol:
Plan zerwać wszystko do gołej blach, podkład epoksydowy( interplus), potem guma i na to raptor.


Wie ktoś jaki jest numer tego lakieru co ja mam bo potrzebuję żeby mi dorobili w mieszalni bo chcę kłaść raptora i by kolor był jak najbardziej zbliżony do tego co mam.

kołowiec - 2015-09-18, 22:25

No to jeszcze trochę roboty masz :P
makus - 2015-09-18, 23:04

To podłoga pospawana, i pomalowana podkładem.


Raptor zakupiony ale kurier dziś nie dodarł z masą uszczelniającą :cry: to weekend roboty jestem w plecy. Chyba zacznę robotę pasu przedniego :-?


[ Dodano: 2015-10-16, 10:53 ]
Do dwóch tygodni nie mogę go postawić do pionu, bo albo nie ma mnie w domu albo ludzi nie mam do pomocy. Ogólnie to podwozie od spodu skończone. Poszły dwie warstwy podkładu epoksydowego (interplus), dwa razy raptor i dwa razy baranek. Mam nadzieję że taka konserwacja wytrzyma długie lata. Teraz trzeba jeszcze resztę budy pomalować i ruszać z przeróbką na springi.



[ Dodano: 2015-11-01, 09:41 ]
Szpachla i szlifowanie, mam dzieję skończyć do końca poniedziałku i myśleć już o malowaniu. Środek gotowy do malowania.



[ Dodano: 2015-12-15, 22:30 ]
Pracę przez studia powoli idą do przodu, samochód już po szpachli i machnięty raptorem.










Teraz pora na przeróbkę na sprężyny

wachacze


Kielichy pod springi

Na razie prace na co najmniej miesiąc staną z powodu operacji :cry:

kołowiec - 2015-12-16, 23:17

:lol: :lol:
sokratesb - 2015-12-16, 23:41

No, ładny projekt, ładny. :-)
czuperek - 2015-12-16, 23:42

bardzo ciekaw jestem raptora...

myslalem nad pomalowaniem swojego tym specyfikiem.

ile butli Ci poszlo na bude ?

Krzeszu - 2015-12-17, 15:23

czuperek napisał/a:
bardzo ciekaw jestem raptora...

myslalem nad pomalowaniem swojego tym specyfikiem.

ile butli Ci poszlo na bude ?

Podpinam się, również jestem bardzo ciekaw tego specyfiku, opowiedz coś więcej ;-)

makus - 2015-12-17, 19:25

Na podłogę od spodu poszło w sumie :
-dwie warstwy reaktywnego podkładu epoksydowego Interplus
-dwie warstwy Raptora - sumie 2 butelki czarnego
-dwie warstwy baranka - też dwie butelki

Na podłogę od środka:
- dwie warstwy reaktywnego podkładu epoksydowego Interplus
- jedna gruba warstwa Raptora kolorowego

Na zewnątrz poszedł podkad ten co powyżej tam gdzie musiał być. W ogóle poszło 3 butelki.

Co do nakładanie Raptora. W instrukcji jest napisane że ciśnienie robocze ma być 3-4,75 bara. Przy nakładaniu czarnego było w miarę ok ale przy kolorze już trochę gorzej ( może dla tego że barwiłem metalikiem). Jak robiłem podłogę to coś kiepsko szło, ale przy 6 barach było ok :-D . Ostatecznie skuteczna mieszanka to wymieszany Raptor + 100ml farby + rozcieńczalnik do końca butelki. Trzeba też zwrócić uwagę by dobrze wymieszać całą barwioną mieszankę, na koniec ma tendencję by wypluwać bladą farbę. Zauważyłem że można się tego pozbyć metodą: wytrząść potem mechanicznie wymieszać (szczególnie dno bo tam gdzieś zostawała ta niewymieszana farba) i na koniec jeszcze trochę potrząść i jazda :)

Zostało mi jeszcze dwie czarne na pas przedni zderzaki i progi (może na ramę jeszcze starczy ale wątpię) i trzy do barwienia na drzwi, maskę i pas przedni :mrgreen: :mrgreen:

sw24 - 2015-12-17, 19:38

A widzisz, mi w sumie raptora na budę cabrio poszło 3 opakowania po 4szt. Czyli licząc 12 litrów.
makus - 2015-12-17, 20:25

To strasznie grubo musiałeś kłaść
wisniowy21 - 2015-12-17, 21:41

nie żałował! jak już buda zerdzewieje to na raptorze będzie siedziało :D
sw24 - 2015-12-18, 10:04

Wcale nie grubo, ale 1 warstwę raptora kładłem pistoletem lakierniczym żeby dobrze pokryć całą powierzchnię, a dopiero 2 warstwę kładłem pistoletem do baranka. Najwięcej poszło mi na zderzaki
makus - 2015-12-18, 11:35

No na dwie warstwy to by pasowało. Ja doszedłem do wniosku że dam jedną ale trochę rozcieńczoną by lepiej kryła.

[ Dodano: 2016-01-10, 22:43 ]
Robota poszła trochę do przodu :mrgreen: :mrgreen:




Na przód pójdą amory od Omegi B przód 35cm skoku samurai2
Mam pytanko czy można dać takie same amory na tył?

[ Dodano: 2017-06-26, 10:50 ]
Chwilę nie pisałem w temacie bo albo robiłem samochód albo studiowałem :-o
To sprawa jak na dzień dzisiejszy wygląda tak:
Jeździ i ma w końcu przegląd po 3 latach :D

To podsumowując co się pozmieniało to:
- zawieszenie sprężyny- jest zrobione na bazie projektu zajxt'a i Didymos'a, tylko sierżant został tak zrobiony by zostawić oryginalny wydech. Jest niebo a ziemia w porównywaniu do resorów, wykrzyż też fajny (muszę w tym tygodniu ograniczyć skok w dół zawieszenia i to dokładnie to zmierzę )
-dystanse +5 cm na stronę
-wspomaganie od Vitar
-na tył poszły heble tarczowe i ręczny hydrauliczny :D
-buda pospawana, pomalowana raportem
-poszerzenia nadkoli +15

Plan na najbliższy czas:
-ogarnąć elektrykę bo na razie jest na słowo honoru
-zamontować silnik 1.6 16v od Vitary
-po sprawdzeniu jak wróciła moc :D i kupić simexy, tylko nie wiem jeszcze czy 29' czy 30', zależy czy się zmieści w nadkola (nie ciąłem ich)
-może jeszcze trochę oświetlenia led na dach

Aktualne zdjęcia:
Auto świeżo po myciu :)



kołowiec - 2017-06-26, 12:45

Kawał dobrej roboty odwaliłeś :-D

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group