Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Cieknie silnik/skrzynia + reduktor

makus - 2014-07-08, 14:48
Temat postu: Cieknie silnik/skrzynia + reduktor
Wczoraj wszedłem pod samochód aby podregulować ręczny i zobaczyłem, że mam mokry reduktor. Miesiąc temu jak zmieniałem linki to był suchutki. Do tego zaczęło kapać z silnika. Zawsze był wilgotny ale nie kapało. Zauważyłem na miejscu parkingowym plamy, czego wcześniej nie było. Ostatnio zrobiłem Samcem trasę 250 km po autostradzie z prędkością 100-120 km i do tego trochę pojeżdżenia w terenie. Jakie uszczelki powinienem wymienić by przestało się moczyć. I ew co i jak zrobić jak jest jakiś patent/ haczyk przy tej robocie. Podrzucam zdjęcia. Aaa i przestała zapalać się lampka przy włączonych 4 łapach.










stachura44 - 2014-07-08, 15:58

spryskaj płynem "AKRA" potem wymyj te miejsca woda wytrzyj szmata do sucha i odpal samochód po kilku min. wejdz pod spód przyłóż kawałek ręcznika papierowego w podejrzane miejscai bedziesz wiedział w którym miejscu cieknie ;-)
Didymos - 2014-07-08, 16:41

Otóż to, najpierw trzeba to wszystko dokładnie wymyć, bo w takim stanie trudno ustalić źródło wycieku.
makus - 2014-07-08, 17:56

Pojechałem na myjnię i gości zaczął mi narzekać że takich silników to się za bardzo nie myję, że jest za późno (17.10), że aparat zapłonowy na wierzchu, że potem może nie zapalić i inne takie. Bardzo się zdziwiłem bo przecierz te silniki się topi w sensie dosłownym i wszystko raczej działa :-/ . Jutro pojadę na inną myjnię
maro20 - 2014-07-08, 21:34

Nie wycieka ci czasem spod dekielka zaworów? :-|
manias79 - 2014-07-08, 22:51

A simering pod aparatem zapłonu ok? Obmyj sam bez pomocy "fyszkowiędzących panuf" , zamocz ścierę w benzynie, wyczyść dokładnie i obserwuj jak Kargul wnuczkę Pawlaka, kiedy ten gościu do niej podbijał :)



Drugi podejrzany to jak @maro20 twierdzi - uszczelka pod klawiaturą

Aaaaaa... jeszcze jedno (patrząc po zdjęciach) - czujnik ciśnienia oleju nie puszcza?

kurian - 2014-07-08, 23:00

uszczelnienia wałka rozrządu?
makus - 2014-07-09, 18:44

Umyłem silnik i reduktor. Po przejechaniu paru kilosów są już spocenia na uszczelkach i na wyjściu do tylnego wału na reduktorze. Czyli czeka mnie wymiana uszczelek? Tą robotę rozumiem jako wyciągnięcie reduktora, spuszczenie oleju i rozkręcenie go i wymianę uszczelek. Co do silnika to jeszcze nie zlokalizowałem wycieku.
slavok - 2014-07-09, 19:36

Nie trzeba wyciągać reduktora, a tym bardziej to rozkładać by wymienić uszczleniacz... wykręcasz wał, odkręcasz flansze (z tym może być problem przy reduktorze "na samochodzie") wydłubujesz stary uszczelniacz (np wiercąc w nim dziurkę i podważając śrubokrętem) po czym nabijasz nowy uszczelniacz.

Co do silnika to leje się zazwyczaj z 3ch miejsc, oring pod aparatem zapłonowym przy połączeniu z głowicą, uszczelka miski olejowej, uszczelka pokrywki zaworów...

makus - 2014-07-09, 20:08

Tylko że muszę głównie wymienić te uszczelki http://suzuki-czesci.pl/u...79aa2098967.jpg bo głównie z nich cieknie.
Czy jest możliwe że reduktor dostał za bardzo w kość i teraz przez to cieknie?

slavok - 2014-07-09, 20:18

ktoś nieźle spaprał robotę jak się leje z pomiędzy kraterów, jeszcze czegoś takiego nie widziałem, może ktoś złożył reduktor bez uszczelek?
Chris91 - 2015-03-06, 23:44

Witam! Czy mógłby ktoś mi pomóc zdiagnozować czy to wyciek z uszczelki pokrywy głowicy czy może simering wałka rozrządu puszcza?

http://zapodaj.net/79a1ab9cbb2c8.jpg.html

http://zapodaj.net/7c19a59034f13.jpg.html

Lexx - 2015-03-07, 01:34

Ja bym obstawil simering na walku, najlepiej wymienic go razem z uszczekla pokrywy i doa pewnosci uszcelnieni przystawki aparatu zaplonowego co powinno wyeliminowac wycieki obecne i przyszle.
Chris91 - 2015-03-07, 07:36

a żeby wymienić simering to zapewne trzeba zwalić pasek rozrządu i koło ?
Lexx - 2015-03-07, 10:00

Tak, w tym silniku ustawianie rozrzadu to jest bulka z maslem.
michau - 2015-05-14, 10:24

Mam inne pytanie, ale nie chcę zakładać nowego tematu. Jestem świeżo po regeneracji reduktora. Powiedzcie mi jaką temperaturę mają wasze reduktory. Mój po 20min jeździe asfaltem i temp. zew. 15stC był wyraźnie ciepły. Przed naprawą sprawdzałem tylko wycieki i stąd moje obawy o temperaturę.
Lexx - 2015-05-14, 12:04

Olej sie moze mocno zagrzac, wszystko pracuje, wystepuje tarcie wiec tym bym sie nie przejmowal.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group