|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Cieknie silnik/skrzynia + reduktor
makus - 2014-07-08, 14:48 Temat postu: Cieknie silnik/skrzynia + reduktor Wczoraj wszedłem pod samochód aby podregulować ręczny i zobaczyłem, że mam mokry reduktor. Miesiąc temu jak zmieniałem linki to był suchutki. Do tego zaczęło kapać z silnika. Zawsze był wilgotny ale nie kapało. Zauważyłem na miejscu parkingowym plamy, czego wcześniej nie było. Ostatnio zrobiłem Samcem trasę 250 km po autostradzie z prędkością 100-120 km i do tego trochę pojeżdżenia w terenie. Jakie uszczelki powinienem wymienić by przestało się moczyć. I ew co i jak zrobić jak jest jakiś patent/ haczyk przy tej robocie. Podrzucam zdjęcia. Aaa i przestała zapalać się lampka przy włączonych 4 łapach.
stachura44 - 2014-07-08, 15:58
spryskaj płynem "AKRA" potem wymyj te miejsca woda wytrzyj szmata do sucha i odpal samochód po kilku min. wejdz pod spód przyłóż kawałek ręcznika papierowego w podejrzane miejscai bedziesz wiedział w którym miejscu cieknie
Didymos - 2014-07-08, 16:41
Otóż to, najpierw trzeba to wszystko dokładnie wymyć, bo w takim stanie trudno ustalić źródło wycieku.
makus - 2014-07-08, 17:56
Pojechałem na myjnię i gości zaczął mi narzekać że takich silników to się za bardzo nie myję, że jest za późno (17.10), że aparat zapłonowy na wierzchu, że potem może nie zapalić i inne takie. Bardzo się zdziwiłem bo przecierz te silniki się topi w sensie dosłownym i wszystko raczej działa . Jutro pojadę na inną myjnię
maro20 - 2014-07-08, 21:34
Nie wycieka ci czasem spod dekielka zaworów?
manias79 - 2014-07-08, 22:51
A simering pod aparatem zapłonu ok? Obmyj sam bez pomocy "fyszkowiędzących panuf" , zamocz ścierę w benzynie, wyczyść dokładnie i obserwuj jak Kargul wnuczkę Pawlaka, kiedy ten gościu do niej podbijał :)
Drugi podejrzany to jak @maro20 twierdzi - uszczelka pod klawiaturą
Aaaaaa... jeszcze jedno (patrząc po zdjęciach) - czujnik ciśnienia oleju nie puszcza?
kurian - 2014-07-08, 23:00
uszczelnienia wałka rozrządu?
makus - 2014-07-09, 18:44
Umyłem silnik i reduktor. Po przejechaniu paru kilosów są już spocenia na uszczelkach i na wyjściu do tylnego wału na reduktorze. Czyli czeka mnie wymiana uszczelek? Tą robotę rozumiem jako wyciągnięcie reduktora, spuszczenie oleju i rozkręcenie go i wymianę uszczelek. Co do silnika to jeszcze nie zlokalizowałem wycieku.
slavok - 2014-07-09, 19:36
Nie trzeba wyciągać reduktora, a tym bardziej to rozkładać by wymienić uszczleniacz... wykręcasz wał, odkręcasz flansze (z tym może być problem przy reduktorze "na samochodzie") wydłubujesz stary uszczelniacz (np wiercąc w nim dziurkę i podważając śrubokrętem) po czym nabijasz nowy uszczelniacz.
Co do silnika to leje się zazwyczaj z 3ch miejsc, oring pod aparatem zapłonowym przy połączeniu z głowicą, uszczelka miski olejowej, uszczelka pokrywki zaworów...
makus - 2014-07-09, 20:08
Tylko że muszę głównie wymienić te uszczelki http://suzuki-czesci.pl/u...79aa2098967.jpg bo głównie z nich cieknie.
Czy jest możliwe że reduktor dostał za bardzo w kość i teraz przez to cieknie?
slavok - 2014-07-09, 20:18
ktoś nieźle spaprał robotę jak się leje z pomiędzy kraterów, jeszcze czegoś takiego nie widziałem, może ktoś złożył reduktor bez uszczelek?
Chris91 - 2015-03-06, 23:44
Witam! Czy mógłby ktoś mi pomóc zdiagnozować czy to wyciek z uszczelki pokrywy głowicy czy może simering wałka rozrządu puszcza?
http://zapodaj.net/79a1ab9cbb2c8.jpg.html
http://zapodaj.net/7c19a59034f13.jpg.html
Lexx - 2015-03-07, 01:34
Ja bym obstawil simering na walku, najlepiej wymienic go razem z uszczekla pokrywy i doa pewnosci uszcelnieni przystawki aparatu zaplonowego co powinno wyeliminowac wycieki obecne i przyszle.
Chris91 - 2015-03-07, 07:36
a żeby wymienić simering to zapewne trzeba zwalić pasek rozrządu i koło ?
Lexx - 2015-03-07, 10:00
Tak, w tym silniku ustawianie rozrzadu to jest bulka z maslem.
michau - 2015-05-14, 10:24
Mam inne pytanie, ale nie chcę zakładać nowego tematu. Jestem świeżo po regeneracji reduktora. Powiedzcie mi jaką temperaturę mają wasze reduktory. Mój po 20min jeździe asfaltem i temp. zew. 15stC był wyraźnie ciepły. Przed naprawą sprawdzałem tylko wycieki i stąd moje obawy o temperaturę.
Lexx - 2015-05-14, 12:04
Olej sie moze mocno zagrzac, wszystko pracuje, wystepuje tarcie wiec tym bym sie nie przejmowal.
|
|