|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Mój Samurai - MCsel46
MCsel - 2014-07-31, 17:05 Temat postu: MCsel46 Cześć wszystkim,
Historia kupna samochodu była bardzo krótka, jako posiadacz kilku quadów sportowych i przeprawowych nie mogłem się zdecydować czy wole skakać, wdrapywać się czy brodzić, pewnego dnia w trakcie niedzielnego upalanka w kolo komina, znajomy przyjechał Samuraiem, zaproponował przejażdżkę i trzy dni później quad wylądował na Alledrogo, i w tym samym tygodniu do mojego garażu przyjechał samurai! Egzemplarz którym ktoś (być może któryś z was) kiedyś nieźle sie bawił, i "Zmotał" mu nowy silnik Swift Gti, resory nad mosty, reduktor 4.16, dwie elektryczne windy, 31' MTki Yokohoma, fotele kubełkowe, klatkę. Niestety poprzedni właściciel mimo że poświecił mu trochę czasu, zapomniał o bieżących naprawach. w takim stanie auto trafilo do mnie, tego samego dnia wstawiłem go do warsztatu w którym wymienilismy sprzegło, docisk, hamulce, wszystkie łożyska, uszczelniacze, poduszki, oleje, przewody zapłonowe, swiece, i wiele wiele więcej. W tej chwili autko dochodzi do siebie a wygląda tak:
//poprawiłem slavok
Zawias - 2014-07-31, 17:11
Czyli jak ?
lopes1987 - 2014-07-31, 17:16
Dawaj nowe foty
MCsel - 2014-07-31, 17:25
Bardzo prosze o moderacje tych linków żeby to "jakoś wyglądało" i może jakaś wskazówka na PW co robię źle, że nie mogę dodać zdjęcia :) byłbym wdzięczny
airgaston - 2014-07-31, 17:42
już Slavok poprawił
MCsel - 2014-07-31, 17:46
@airgaston Bardzo fajny samurai :)
airgaston - 2014-07-31, 18:01
napisałem priv jak wklejać bo imgur troszkę sie zmienił
[ Dodano: 2014-07-31, 18:03 ]
P.S. A tak naprawdę to SamNaSamZSam wszystko wie to Ci powie, tylko zdaje się pies i Swinka go wywaliły z samuraia i wraca piechotą i jest off line
pacmano - 2014-07-31, 19:16
Ladny.
slavok - 2014-07-31, 19:52
Poprawiłem Ci linki do fotek, jak wklejać masz opisane:
http://samurai.org.pl/viewtopic.php?p=28658#28658
polecam albo imgur albo ImageBam.
No i ładny samuraiek, widzę, że klatka jest to w miarę bezpiecznie ale uważaj na siebie :)
Z łapami od reduktora sobie poradziłeś?
MCsel - 2014-09-14, 15:29
Trawers, zakręt, podjazd i kamień... Samurai postanowił odpocząć. W efekcie olej wszędzie tylko nie w silniku, no ale cóż... "Jak się nie wywrócisz to się nie nauczysz"
slavok - 2014-09-14, 15:57
Zawsze musi być ten pierwszy raz ;)
Lexx - 2014-09-14, 17:15
zawsze mnie to infrygowalo czy jezdzicie koledzy z banka oleju i tobolkiem szmat w barazniku w razie rolki (: ?
ramka i szyba cale?
MCsel - 2014-09-14, 23:14
Zupełnie nie przygotowałem się do wyjazdu, nie miałem ze sobą nic oprócz telefonu i kilku kluczy, wyjazd skończył się holowaniem samiego do warsztatu, straty w karoserii są niewielkie, szyba jest cała, ale przez to że klatkę mam wewnątrz, wgnieciony jest pałąk. Generalnie nic czego nie dało by sie naprawić :)
Lexx - 2014-09-15, 01:43
Jechales sam?
MCsel - 2014-10-01, 10:06
No i przyszła kolej na mnie...
Podczas ostatniego wyjazdu Samurai niestety mnie zawiódł, wyciagnalem z tego konsekwencje i bang! Wymieniamy mosty i robimy springa!
Plan jest taki:
-Tył most vitara cofnięty ok 20cm do tyłu, zawieszenie na 4linku, tuleje wahliwe od strony ramy
-Przedni szeroki most Samurai, 3link wysunięty do przodu tak zeby uzyskać kat natarcia 90*
-"Wspomaganie" dzięki orbitrolowi
-Nowa wewnętrzna klatka
Chętnie przeczytam wszystkie sugestie zmian, za i przeciw.
pacmano - 2014-10-01, 10:54
Dlugo nie trwalo zanim doszedles do poprawnych wnioskow :)
maciek111 - 2014-10-01, 11:07
przełożenia będziesz miał takie same na mostach? ładny samiec :D
slavok - 2014-10-01, 11:31
MCsel46 napisał/a: | No i przyszła kolej na mnie...
Podczas ostatniego wyjazdu Samurai niestety mnie zawiódł, wyciagnalem z tego konsekwencje i bang! Wymieniamy mosty i robimy springa!
Plan jest taki:
-Tył most vitara cofnięty ok 20cm do tyłu, zawieszenie na 4linku, tuleje wahliwe od strony ramy
-Przedni szeroki most Samurai, 3link wysunięty do przodu tak zeby uzyskać kat natarcia 90*
-"Wspomaganie" dzięki orbitrolowi
-Nowa wewnętrzna klatka
Chętnie przeczytam wszystkie sugestie zmian, za i przeciw. |
Samochód straci sporo na zwrotności, od wysuwania mostów lepszym pomysłem jest obcięcie dupy tak by samochód kończył się kolami.
orbitrol to upierdliwa sprawa, kilku miało - zrezygnowało, w ogóle nie czujesz co się dzieje z kołami.
MCsel - 2014-10-01, 11:55
@pacmano bije sie z myślami od czasu kiedy wsiadłem do samuraia Maveric'a, to jego wina ze każda niedogodność widzę teraz w resorach
@maciek111 tak w obu mostach bedzie 5,125
@slavok masz pewnie sporo racji, ale brakuje mi większego rozstawu przy szybszej jeździe po nierównościach, buda i tak bedzie podcięta ale raczej po to zeby zamieściła przesunięte koła a nie tylko dlatego zeby uzyskać kąt natarcia czy zejścia. Z tego orbitrola faktycznie moze sie wycofam
Przedyskutujmy jeszcze sprawę 4linka na tulejach wahliwych, widział ktoś taki patent?
Znajomy mechanik rozmawiał z kimś kto ma taki patent od dwóch lat i jest zadowolony. A jak to jest u nas?
Dzięki za szybie odpowiedzi :)
pacmano - 2014-10-01, 12:21
Na temat czy robic to nie ma co sie bic z myslami ;) Jak jestes w stanie wylozyc kilka tysi na zmiane zawieszenia bez wiekszego uszczerbku budzetu to zastanawiac sie nie ma nad czym. Skoro teraz widzisz ze jednak resory to nie to, przerobka na sprezyny na pewno Pana zadowoli.Natomiast kwestia jak daleko sie posunac jest warta glebokiego przemyslenia ;)
slavok - 2014-10-01, 12:35
Nie wiem gdzie teraz MCsel stacjonujesz ale od Wawy niedaleko masz chłopaków z Warka-Team, warto przynajmniej podpytać co i jak, chłopaki mają też gotowe zestawy springa do montażu w samuraiu a na rzeczy raczej się znają ;)
Didymos - 2014-10-01, 15:50
@MCsel - mam, pod pewnymi względami, podobne podobne zestawienie o jakim myślisz - vitara tył, szeroki przód, 5,125, 3-link przód i tył.
Rozstaw osi zwiększony do 2,2 m (przód +15 cm, tył +2 cm).
Zdecydowanie nie polecałbym zwiększania rozstawu osi jeszcze bardziej, bo już przy 2,2 m jest tak sobie ze zwrotnością, tam gdzie standardowy samiec przechodzi na lajcie między drzewami ja muszę kombinować "na trzy", oczywiście wzrost stabilności jest niepodważalny, auto lepiej się prowadzi przy szybkiej jeździe po wybojach, generalnie nie żałuję, ale ani centymetra więcej bym nie dołożył.
Zgadzam się ze Slavokiem - jeśli chcesz, żeby samochód zaczynał i kończył się kołami, to go poobcinaj, przesadne zwiększanie rozstawu osi to słaba droga
Orbitrol to wynalazek do maszyn wolnobieżnych, obawiałbym się o precyzję prowadzenia przy większych szybkościach, pomijam już fakt, że stosowanie tego ustrojstwa w samochodzie jest sprzeczne z przepisami...
pacmano - 2014-10-01, 16:42
U mnie z przodu to chyba mniej niz 10 cm jest, no ale kapciuchy duze wiec i tak sie zaczyna kolami :D:D
MCsel - 2014-10-01, 20:15
Wielkie dzięki Panowie za szybkie odpowiedzi! W sobotę jade na ostatnie "upalanko" pozniej ja wylatuje na zawody a auto zostaje w warsztacie chłopaki bedą wszystko mierzyć, sprawdzać, projektować i spawac tak zeby zawias był gotowy zanim wroce!
Nowa wizja:
Gołąb4x4 - 2014-10-01, 20:26
Niezła
Dany44 - 2014-10-01, 21:21
Niezłą wizja.... tylko chyba mosty w tym są od czegoś innego albo takie złudzenie jest, że kapcie całkiem wystają poza budę
Gołąb4x4 - 2014-10-01, 21:28
To nie złudzenie, wystają mocno
Zawias - 2014-10-01, 21:36
To chyba toyota.
Gołąb4x4 - 2014-10-01, 21:43
Zawias napisał/a: | To chyba toyota. |
Ale mosty?
MCsel - 2014-10-01, 22:04
Panowie, ręki sobie nie dam uciąć bo inne zdjęcie tego samochodu gdzies mi wcielo, ale o ile dobrze pamietam to oba mosty w tym aucie to mosty samuraia, wydaje mi sie ze opony (bądź co bądź słusznych rozmiarów) i skrecanie felgi z dużym odsadzeniem sprawiają ze koła tak fajne wystają :)
rumun - 2014-10-01, 22:41
patrze że błoto Cie wciągnelo
mam nadzieje że spotkamy sie gdzieś na rajdzie w przyszłym roku
zajxt - 2014-10-01, 22:43
jeśli to mosty od toyoty i będą Ci potrzebne to mam akurat na zbyciu
pacmano - 2014-10-02, 06:39
zajxt napisał/a: | jeśli to mosty od toyoty i będą Ci potrzebne to mam akurat na zbyciu |
Ehh...
MCsel - 2015-02-21, 21:47
Po kilkunastu zmianach koncepcji temat ruszył.
rumun - 2015-02-22, 09:43
rób rób :) kiedy planowany wyjazd? ;)
MCsel - 2015-02-22, 10:38
Nie ma wyjścia, na 12go musi byc ready!
pacmano - 2015-02-22, 12:31
Wlicz sobie testy plus poprawki urwanych elementow :D
rumun - 2015-02-22, 21:49
cieszy mnie ten fakt he he to do zobaczenia
Dany44 - 2015-02-23, 10:39
Mnie też cieszy ten fakt zajxt pewnie już spawa jakiś puchar na CHR 3
zajxt - 2015-02-23, 21:11
Działaj,działaj
termin coraz bliżej bry
MCsel - 2015-02-27, 19:26
Tył na gotowo
Zawias - 2015-02-27, 21:27
No ale jeszcze podciąć błotniki trzeba.
Samael - 2015-03-22, 13:01
Witam Was, z racji że Krzysiek upala teraz samuraja i dopieszcza "szczegóły", będzie pewnie na jakiś czas wyłączony
Dlatego też pozwolę sobie w jego imieniu powrzucać trochę więcej zdjęć z projektu, a parę ich mamy.
Sam początek, most ustawiony i na sztywno przymocowany do ramy
Pierwsze wahacze powstają na "kopycie"
Dość szybko most "ubiera się" w osprzęt
A tutaj materiał na tulejkę, szybka akcja na tokarce i już gotowe.
Tył wstępnie połapany
Mocowania górnych tylnych wahaczy do ramy
Tył prawie na gotowo
I gotów
Teraz zabieramy się za przód, most ustawiony, mocowania przyłapane.
Dolne wahacze już gotowe, czekają na montaż.
Pierwsze testy:
Tutaj już blisko końca, samurai prawie złożony
Tył gotów w 100%
Przód zresztą też
Mam jeszcze więcej zdjęć które powrzucam wkrótce gdyż znajdują się na drugim aparacie.
Pozdrawiam Was tymczasem i zapraszam do oglądania
Zawias - 2015-03-22, 13:32
Warto by przywitać w innym wątku.
Samael - 2015-03-22, 13:41
Przywitanie w przywitalni poszło chwilę później....
Aczkolwiek wytłumacz mi proszę czemu zdjęcia dotyczące auta MCsel'a miał bym wrzucać w innym wątku jak w wątku dotyczącym.... tego auta ?
Zawias - 2015-03-22, 13:49
A to sorry. Jak miałeś zezwoleństwo to inny motyw.
kurian - 2015-03-22, 16:36
schludna robota, podoba mi się :D
slavok - 2015-03-22, 17:14
Dobry patent z mocowaniem mostu podczas prac :) No i widzę, że coraz więcej osób idzie w stronę 4-link :)
MCsel - 2015-03-22, 18:22
pierwsze testy "drogowe"
Główny wniosek - przednie amortyzatory sa zdecydowanie za twarde, auto zrobilo sie sztywne i podskakuje jak na resorze
Jako że mam porównanie, DLA MNIE 5.125 jest znacznie lepsze od 4.16
Samael - 2015-03-22, 18:52
Jeszcze jedno zdjęcie, gotowe przednie zawieszenie z drążkami itd:
przeklejać już mi się nie chce więcej bo tego dużo, jak ktoś chce szczegóły pooglądać to na facebooku można:
FACEBOOK
Nie trzeba się logować.
Zawias - 2015-03-22, 19:16
Jeżeli dobrze widzę,to z przodu są 4 wahacze i panhard-po co ?Nie lepiej 2 wahacze kute ?
MCsel - 2015-03-22, 19:36
Lepiej, ale u mnie sa 3 wahacze.
Zawias - 2015-03-22, 19:43
Więcej nie pytam.
zajxt - 2015-03-22, 20:02
28.03 Osuwisko
można auto przetestować
pacmano - 2015-03-22, 21:49
Dołożysz wagi to będzie lepiej niestety na zwykłych amorach ciężko to ustawić
MCsel - 2015-03-22, 23:11
Nie planuje dokładać zbyt wiele, musze sprawdzic jakies inne choćby używki zeby mieć porównanie
slavok - 2015-03-22, 23:21
Jak masz możliwość to sobie ze stanów ściąg amorki Rancho, tylko teraz dolar drogawy....
KRZYKKU - 2015-03-23, 00:28
5.12 i 4.16 zwalnia bardzo podobnie na L ale do silnika 1.3 ogólnikowo wychodzi lepiej 5.12 bo samochód na H ma większą moc na dużym kole.
Nie powiedział bym do końca że 5.12 rządzi, max fun jest dopiero na 5.12 i 4.16 naraz a tak serio to zależy do czego komu fura służy.
Druga sprawa to że nie zgadzam się z Zawiasem że "lepiej kute wahacze", radiusy nie robią w Samcu szału za co szacun dla firmy ogarniającej zawieszenie że poszli inną drogą w stawianiu przodu. Podoba mi się też styl pracy, robota ma "ręce i nogi" co wśród naszych warsztatów to nieraz pojęcie niezrozumiałe. Poza kilkoma drobnostkami nie czepił bym się niczego, ładnie.
Dawniej jak toś machnął sprężynę w Samcu i dał 4 kute wahacze i sprężyny od Passata czy Merca to był gość, nie ważne że twardo i się nie krzyżuje, ważne że sprężyna. Teraz warsztaty działają bardziej głową bo jest konkurencja więc trzeba się czymś wybić i na szczęście w myśli rozwojowej dochodzą do wniosku że wahacze z parcha czy disco w Samcu to po prostu pójście na łatwiznę i nic więcej. Oczywiście przepraszam jeśli kogoś uraziłem i nie każdy musi mi przytaknąć.
pacmano - 2015-03-23, 07:23
slavok napisał/a: | Jak masz możliwość to sobie ze stanów ściąg amorki Rancho, tylko teraz dolar drogawy.... |
Jak rancho to tylko z regulacja (seria 9000), a one juz takie tanie nie sa.
Xar - 2015-03-23, 07:30
Wykonananie świetne, ale widać że chłopaki lubią to co robią bo spawy dopieszczone i czyściutko wszędzie, tylko to wszystko zależy od zasobności portfela kierownika, chyba że ma się czas i robi się samemu połowę roboty.
Dystanse masz 30mm?
Jaka długość sprężyn?
Jaki skok akordów?
Pytam bo popatrzę do swojego projektu.
Czy mogę wykorzystać twoje zdjęcia jako poglądowe :)
moziembl - 2015-03-23, 08:20
MCsel napisał/a: | pierwsze testy "drogowe"
Główny wniosek - przednie amortyzatory sa zdecydowanie za twarde, auto zrobilo sie sztywne i podskakuje jak na resorze
[/url] |
Z całym szacunkiem jeśli masz twardy przód i podskakuje to ja raczej bym obstawiał za twarde sprężyny (przynajmniej na fotach przód jest ze sporo grubszego drutu niż tył) które nie chcą się ugiąć i za słabe amory tak że jak się już ugną to nie są wstanie wytłumić ich rozprężenia. Przynajmniej na fotach brakuje mi odbojów, i wygląda na to że dobicie zawiasu odbierają amortyzatory co im nie wróży długiego życia. Ale zawias wykonany schludnie. Od czego sprężyny?
MCsel - 2015-03-23, 11:51
Spręzyny przód passat kombi, tył focus kombi.
KRZYKKU - 2015-03-23, 18:07
MCsel napisał/a: | Spręzyny przód passat kombi, tył focus kombi. |
uuuooohohoho twardziutko
MCsel - 2015-03-23, 19:05
Taki sam zestaw ma u sobie maverick, i robi to u niego niebo lepiej
Didymos - 2015-03-23, 20:46
Też mam taki zestaw i sprężyny passat hd powiedziałbym nawet, że przód jest trochę za miękki
KRZYKKU - 2015-03-23, 21:13
Didymos napisał/a: | Też mam taki zestaw i sprężyny passat hd powiedziałbym nawet, że przód jest trochę za miękki |
No bo z ludźmi tak jest że każdy lubi co innego, dla Ciebie focus za miękki a ja jak przejechałem się po mieście na sprężynach z focusa to poczułem się jak na resorze
Dany44 - 2015-03-23, 21:30
KRZYKKU napisał/a: | Didymos napisał/a: | Też mam taki zestaw i sprężyny passat hd powiedziałbym nawet, że przód jest trochę za miękki |
No bo z ludźmi tak jest że każdy lubi co innego, dla Ciebie focus za miękki a ja jak przejechałem się po mieście na sprężynach z focusa to poczułem się jak na resorze |
Jeździłem z Didymosem jako pilot na jednym rajdzie i naprawdę było miękko do tego stopnia, że na większych hopach dobija przód. Jeżeli to "miękko" u Didymosa dla innych wydawało by się "twardo" do według nich miękkie to by musiało być chyba jakieś wielowahaczowe i dodatkowo na miechach pneumatycznych zawieszenie
Naprawdę u niego jest miękko, może to kwestia wyważenia auta, długich wahaczy czy 3 linka albo windy z przodu?? sam nie wiem....
MCsel46 - fajna robota, jeszcze tylko klateczka i autko gotowe do startów
KRZYKKU - 2015-03-23, 23:39
Dany, wszystko jest względne i zależy do czego odnosisz porównanie. Jak Krzysiek lubi zapie.dalać to raczej musi mieć twardo bo by się zabił. Ja preferuję raczej trial i chcę świadomie mieć full miękko.
MCsel - 2015-03-25, 18:27
Na chwile obecną jest za twardo, auto nie wybiera poprzecznych nierówności, i bynajmniej nie chodzi mi o jamy jak w baja1000, tylko o zwykle nierówności na polach.
Z przodu mam taki komplet
http://allegro.pl/showItem2.php?item=5191980930
Mysle ze to ich wina
moziembl - 2015-03-25, 18:50
A ja myślę że to wina sprężyn a nie amorów. Rumun ma po dwa amory na stronę ja będę także podążał tą drogą. Przy tak dużych masach nie resorowanych w stosunku do masy samochodu amory powinny być mocniejsze niż seria. Oś z nalewkami 31" waży co najmniej 100kg i jej pęd w dół powinieneś amorem wyhamować.
KRZYKKU - 2015-03-25, 19:18
Wstaw na przód fosusa kombi a amortyzatorów nie ruszaj.
MCsel - 2015-03-25, 20:31
Oki, sprawdzę to
yahoo33 - 2015-03-26, 14:01
Z ciekawości kto Ci robi zawieche? wygląda na zrobione z głowa, oczywiście życie to zweryfikuje ;)
Samael - 2015-03-28, 08:41
Przyznaję się bez bicia
Bardzo miło czyta się pozytywne komentarze, spodziewaliśmy się konstruktywnej krytyki ale jak widać warto było spędzić przy zawiasie "parę" chwil.
Gdyby ktoś miał jakieś pytania bardziej szczegółowe postaram się odpowiedzieć.
Niedługo zaczynamy kolejnego samuraja i projekt na pewno na forum wrzucimy.
Pozdro
q4k3r - 2015-03-29, 06:51
Siemka. Liczyliscie jakie koszta wyszly? W sensie ile taka usluga wychodzi z gratami? Robicie tez taka usluge dla ludzi?
Swietna robota!
Samael - 2015-03-29, 09:40
Poszło PW. Myślę że szczegółowo opisałem co i jak :)
Ari - 2015-04-01, 23:06
To ja też poproszę ofertę.
Pozdrawiam
yahoo33 - 2015-05-05, 17:15
Jak sie sprawuje zawieszenie?
MCsel - 2015-05-05, 17:32
Niestety nie znalazłem jeszcze czasu żeby ruszyć temat sztywności przodu. Jutro wracam ze zgrupowania, w weekend myśle że uda sie troche pojeździć, dam znać :)
q4k3r - 2015-05-05, 19:11
Dawaj,dawaj czekamy....
MCsel - 2015-05-12, 19:07
Taka mała zajawka! :)
q4k3r - 2015-05-12, 20:57
Czyli dziala.Jakie wrazenia? Opinie?
[ Dodano: 2015-05-12, 20:58 ]
Masz wzmacniane polosie,masz spore kapcie...
?
MCsel - 2015-08-07, 09:31
Miałem mały przestój w pracach, ale powoli wychodzę na prostą
Lisu - 2015-08-07, 13:51
Mógłyś zrobić zdjęcia albo napisać jak masz zamocowane te gumy poszerzające?
Lexx - 2015-08-07, 21:00
Wyciete nadkola i wspawany pas blachy do ktorej ta guma jest lapana.
Lisu - 2015-08-07, 23:52
Lexx tyle to i ja wiem:D Chodzi mi bardziej o to ze na zdjęciach nie widać na zewnątrz karoserii żadnych śrubek/nitów.Zainteresowalem sie tym ponieważ mam auto które juz ktoś wyspawal ale zostawił za mało tego pasa blachy na zewnątrz i ni jak nie zmieszczą sie tam śrubki itd.Stad moje pytanie:)
MCsel - 2015-08-08, 08:50
Lisu niestety musze Cie rozczarować, gumy na zdjęciu są tylko położone, nie były jeszcze przykrecane.
sw24 - 2015-08-08, 10:36
Kolego Lisu jak nie masz za wiele blachy do której możesz przykręcić pas gumowy to kup poszerzane podkładki fi 6 lub 8 i przyspawaj je do tego kołnierza który już masz i do nich przykręć pas, lub jedź na jakieś złomowisko i może dostaniesz paski blachy i je przyspawaj.
MCsel - 2015-08-19, 19:35
Przygotowania do malowania :)
yahoo33 - 2015-08-19, 21:13
Moge prosic fote drazkow kierowniczych i panharda:) z ciekawosci.
MCsel - 2015-08-20, 12:16
Wrzuce Ci na dniach, a narazie auto pomalowane podkładem
iGOR - 2015-09-04, 12:25
Hej
@MCsel46 możesz powiedzieć dlaczego w dolnych przednich wahaczach przy moście masz polibusze czerwone a w mocowaniach do ramy tuleje metalowo - gumowe. Chodzi o prace wahacza na skręcanie przy wykrzyżach ? żeby nie rozbijało/urywało mocowań przy ramie ?
stachura44 - 2015-09-04, 13:22
jak sa mocowania dobrze zrobione to nie ma prawa sie nic urywac .A taka konstrukcja wahacza na wiekszy wykrzyz ;) jak chcesz zeby ci sie ładnie krzyzowały to mozesz od strony ramy zakonczyc koncówka drazka np. z ursusa (sprawdzony patent) ;)
iGOR - 2015-09-04, 13:44
stachura44 napisał/a: | jak sa mocowania dobrze zrobione to nie ma prawa sie nic urywac |
- czyli co ? w parchu mocowania są ujowo zrobione Tam jak zastosujesz polibusze, nie masz stabilizatora ukręca wahacze, jak je wzmocnisz to później masz na bank rozwalone mocowania (z otworów robią się fasolki) a jak je naprawisz (wspawana np. podkładka z inoxu) to wyrywa mocowanie z ramy
stachura44 - 2015-09-04, 13:57
a twardosc polibuszy jaka zakładasz ?? :) patrol seria czy jakas zmota .Bo zanam sporo osób które maja w parchach polibusze i nie słyszałem zeby którys płakał ze mu sie wahacz wykrecił albo fasolka zrobiła .
iGOR - 2015-09-04, 14:54
Tu możesz mieć rację z ta twardością.. niebieskie ironmana, tu także może mieć wpływ twardość całego zawiasu (sprężyny) Wiem, że na twardej sprężynie częściej się to zdarza.. ktoś jak ma sprężyny HD + 150 kg lub poznańskiego polspringa... Miałem 3", sprężyny czerwone polspring i wszystkie mocowania do naprawy + dwa wahacze urwane. Po zmianie zawiasu na Lovellsa i montażu tulei metalowo gumowych jest na razie spokój.
Didymos - 2015-09-04, 14:59
W patrolu nic nie robi tak dobrze jak oryginalne silentblocki, polibusze średnio się sprawdzają.
A wahacze faktycznie, mimo, że wyglądają pancernie, to potrafią się połamać.
MCsel - 2015-09-23, 14:16
Zdjęcie prosto z skweru FB. Widać światełko w tunelu
JAKUB83 - 2015-10-04, 12:27
hej.
właśnie przeglądałem relację z budowy Twojego zawiasu i widzę bliźniacze wręcz podobieństwo przodu z tą różnicą że na innych sprężynach i amorkach. ładnie i schludnie to wszystko wygląda i to co cieszy nas oboje to osiąga wykrzyż nieosiągalny raczej na radiusach
mam pytanie odnośnie przedniego i tylnego wału a mianowicie to czy przy maks rozciągniętym przednim prawym amorze na wykrzyżu nie chce Ci upierdzielić krzyżaka przy reduktorze?
zaś jeśli chodzi o tył to masz pas ograniczający skok zawiasu w dół?
MCsel - 2015-11-10, 02:21
Jakis czas temu byłem na testach z @art.
Blacharka skończona, zostaje zrobic klatkę :)
Art - 2015-11-15, 00:23
Policja doceniła nasze starania w brudzeniu aut w tamtym miejscu, ale patrząc na fotkę zaskakujący jest dla mnie fakt że czy z chlapaczami czy bez, samurai brudzi się tak samo...
Szybę boczną nawet mam w nieco lepszym stanie... : )
Terenowiec - 2015-11-25, 16:46
Policja się przyczepiła za ufajdane fury czy za rozjeżdżanie zielonego?
MCsel - 2015-12-04, 22:39
Prawdę powiedziawszy nic nie rozjeżdżaliśmy, musieliśmy tylko przejechać kawałek utwardzona droga leśną, a tam właśnie stali sobie panowie i jedli pączki :)
|
|