Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Dylemat z mostami

Ari - 2014-08-06, 23:00
Temat postu: Most przedni szeroki, a tylny wąski
Cześć Koledzy

Z racji, że wszystko ma się fajnie komponować, a nawet nadkola, pojawił mi się w głowie taki pomysł.

Posiadam nadkola od Wranglera(2 kpl tył), dla których rozstaw kół powinien mieć konkretny zasięg.

Szkoda mi rozstawać się z tylnym wąskim mostem 413JS z oryginalną blokadą, a z kolei nie chcę pakować z przodu aż tak mocnych dystansów(dla wąskiego przy moich felgach -25ET) bo musiało by to wyjść 70-75mm na stronę, co w rezultacie zbyt mocno wypaczy skręt.

Z tyłu sądzę to nie taki problem, bo wszystko idzie w jednej osi, więc specjalnie nie będzie kolidować za wyjątkiem przesuniętego miejsca hamulca, więc będę mógł założyć dystanse po 80-90mm na stronę.

Zaznaczam, że nabyłem drogą kupna dwa kpl przełożeń od Vitary 1,6V8 przód i nie zawaham się ich użyć.

Co o tym sądzicie?

Pozdrawiam

Hałas - 2014-08-06, 23:36

Po mojemu łożyska z tyłu będziesz wymieniać hurtowo.
Chociaż z drugiej strony, skoro ori blokada jeszcze żyje, znaczy się kółek za dużych nie masz?

Ari - 2014-08-07, 09:26

Cześć

Koła 30" jednak w podanej szerokości jaką chcę uzyskać jeszcze nie jeżdżone, tak więc zobaczymy co będzie się działo.

Najbardziej jednak chodzi mi o to, czy po wstawieniu talerza i wałka 41/8 w obu mostach wszystko już będzie współpracować.

Na ten moment mam jeszcze resory więc pewnie w tym szerokim będę musiał przestawić mocowanie.

Czy mogą pojawić się jeszcze jakieś problemy?

Pozdrawiam

Zawias - 2014-08-07, 10:14

Wstaw sprężyny.
Ari - 2014-08-07, 10:54

Wstawię, ale jeszcze chwilę potrzebuję, dlatego przez kilka miesięcy zostanie na resorach.

Cztery sprężyny od Vitary(2 przód 2 tył) już czekają na cynkowanie, a z 4 drążków Vittki będzie robione na tyle 4-Link. Przód jak zrobić to jeszcze się zastanawiam.

Na razie jednak skupiam się na mostach.

Pozdrawiam

Zawias - 2014-08-07, 11:52

Gdybym teraz kupił coś świeżego,to mosty toyoty LJ 70.
Ari - 2014-08-07, 14:18

Czy któryś z fachowców może mi potwierdzić, że to co chcę zrobić z ,,mieszanymi mostami,,będzie OK?
Zawias - 2014-08-07, 14:45

Robisz samca do lansu ?
Starscream - 2014-08-07, 17:35

a to da się lansować samuraiem?? ;-) muszę spróbować
stachura44 - 2014-08-07, 18:13

Kiedys byl na allegro taki niebieski lans samurai z plomiennymi fotelami za 50000 tys ;-)
Ari - 2014-08-08, 14:58

Aż tak to nie popłynę, ale estetyka musi być. :-D

Już dowiedziałem się inną drogą, że mój plan powinien się powieść.

W przypadku tylnego mostu od 410 to był by problem.

Kwadrat - 2014-08-25, 13:01

kompletuj zestaw : przedni szeroki od samca i tylny od vitarki.

Mniej problemów z przełozeniami , z tylu nie potrzeba dystansów, mocniejsze półosie, no i cena za 500zł znajdziesz.

Ari - 2014-08-25, 13:33

Dzięki :-)

Tylko jak wspomniałem wcześniej, szkoda rezygnować mi z blokady mostu, która w ,,pewnym" momencie może się jednak przydać.

Resztę i tak już mam: 5,125x2, nowe łożyska, dystanse, przedni szeroki.

Do tylnego wąskiego z blokadą postaram się zrobić mechanizm, który nie będzie mnie zawodził, a jak łożyska nie będą wytrzymywać to odciążenie półosi.

Przyczepności

kostuch - 2014-08-25, 14:23

Kwadrat napisał/a:
kompletuj zestaw : przedni szeroki od samca i tylny od vitarki.

Mniej problemów z przełozeniami , z tylu nie potrzeba dystansów, mocniejsze półosie, no i cena za 500zł znajdziesz.


Za to potrzeba z przodu dystanse, co zwiększa promień skrętu :lol:
A czy półosie mocniejsze? Taka sama średnica na wejściu w koła koronowe, a tam się właśnie ukręca. Jedynie łożyska półosi solidniejsze.
Grucha większa - mniejszy prześwit na tych samych kołach.

Plusów ujemnych jest co najmniej tyle samo co dodatnich :mrgreen:

Ari - 2014-08-25, 14:51

Dlatego daję z przodu szerszy most by wyeliminować dystanse - stąd ten cały zagmatwany projekt.

I jeszcze raz podaję dla przypomnienia:

Most z przodu szeroki z przełożeniem 5,125(41/8) od Vitary przód. bez dystansów
Most z tyłu wąski 413 z blokadą z przełożeniem 5,125(41/8) od Vitary przód, do tego dystans 2 x po 40mm, a jak będzie konieczność to zastosuję odciążenie półosi w/g projektu jaki mi Kostuch prześlesz :lol:

Pozdro

[ Dodano: 2014-08-25, 19:43 ]
Sorki Kostuch

Myślałem, że Twój komentarz dotyczył mojego wpisu, a dopiero później zauważyłem, że chodziło o most z Vitary.

Kwadrat - 2014-08-26, 10:29

kostuch napisał/a:
Kwadrat napisał/a:
kompletuj zestaw : przedni szeroki od samca i tylny od vitarki.

Mniej problemów z przełozeniami , z tylu nie potrzeba dystansów, mocniejsze półosie, no i cena za 500zł znajdziesz.


Za to potrzeba z przodu dystanse, co zwiększa promień skrętu :lol:
A czy półosie mocniejsze? Taka sama średnica na wejściu w koła koronowe, a tam się właśnie ukręca. Jedynie łożyska półosi solidniejsze.
Grucha większa - mniejszy prześwit na tych samych kołach.

Plusów ujemnych jest co najmniej tyle samo co dodatnich :mrgreen:


Ale u nas mamy 150KM z blokadą i 33 cale . Jakoś od kilku lat nie ukręciliśmy żadnej :) Grucha wieksza, racja ale dzieki temu masz mociejsze zęby
w talerzu przy tym samym przełożeniu. No i tańsze :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group