|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Dylemat z mostami
Ari - 2014-08-06, 23:00 Temat postu: Most przedni szeroki, a tylny wąski Cześć Koledzy
Z racji, że wszystko ma się fajnie komponować, a nawet nadkola, pojawił mi się w głowie taki pomysł.
Posiadam nadkola od Wranglera(2 kpl tył), dla których rozstaw kół powinien mieć konkretny zasięg.
Szkoda mi rozstawać się z tylnym wąskim mostem 413JS z oryginalną blokadą, a z kolei nie chcę pakować z przodu aż tak mocnych dystansów(dla wąskiego przy moich felgach -25ET) bo musiało by to wyjść 70-75mm na stronę, co w rezultacie zbyt mocno wypaczy skręt.
Z tyłu sądzę to nie taki problem, bo wszystko idzie w jednej osi, więc specjalnie nie będzie kolidować za wyjątkiem przesuniętego miejsca hamulca, więc będę mógł założyć dystanse po 80-90mm na stronę.
Zaznaczam, że nabyłem drogą kupna dwa kpl przełożeń od Vitary 1,6V8 przód i nie zawaham się ich użyć.
Co o tym sądzicie?
Pozdrawiam
Hałas - 2014-08-06, 23:36
Po mojemu łożyska z tyłu będziesz wymieniać hurtowo.
Chociaż z drugiej strony, skoro ori blokada jeszcze żyje, znaczy się kółek za dużych nie masz?
Ari - 2014-08-07, 09:26
Cześć
Koła 30" jednak w podanej szerokości jaką chcę uzyskać jeszcze nie jeżdżone, tak więc zobaczymy co będzie się działo.
Najbardziej jednak chodzi mi o to, czy po wstawieniu talerza i wałka 41/8 w obu mostach wszystko już będzie współpracować.
Na ten moment mam jeszcze resory więc pewnie w tym szerokim będę musiał przestawić mocowanie.
Czy mogą pojawić się jeszcze jakieś problemy?
Pozdrawiam
Zawias - 2014-08-07, 10:14
Wstaw sprężyny.
Ari - 2014-08-07, 10:54
Wstawię, ale jeszcze chwilę potrzebuję, dlatego przez kilka miesięcy zostanie na resorach.
Cztery sprężyny od Vitary(2 przód 2 tył) już czekają na cynkowanie, a z 4 drążków Vittki będzie robione na tyle 4-Link. Przód jak zrobić to jeszcze się zastanawiam.
Na razie jednak skupiam się na mostach.
Pozdrawiam
Zawias - 2014-08-07, 11:52
Gdybym teraz kupił coś świeżego,to mosty toyoty LJ 70.
Ari - 2014-08-07, 14:18
Czy któryś z fachowców może mi potwierdzić, że to co chcę zrobić z ,,mieszanymi mostami,,będzie OK?
Zawias - 2014-08-07, 14:45
Robisz samca do lansu ?
Starscream - 2014-08-07, 17:35
a to da się lansować samuraiem?? muszę spróbować
stachura44 - 2014-08-07, 18:13
Kiedys byl na allegro taki niebieski lans samurai z plomiennymi fotelami za 50000 tys
Ari - 2014-08-08, 14:58
Aż tak to nie popłynę, ale estetyka musi być.
Już dowiedziałem się inną drogą, że mój plan powinien się powieść.
W przypadku tylnego mostu od 410 to był by problem.
Kwadrat - 2014-08-25, 13:01
kompletuj zestaw : przedni szeroki od samca i tylny od vitarki.
Mniej problemów z przełozeniami , z tylu nie potrzeba dystansów, mocniejsze półosie, no i cena za 500zł znajdziesz.
Ari - 2014-08-25, 13:33
Dzięki
Tylko jak wspomniałem wcześniej, szkoda rezygnować mi z blokady mostu, która w ,,pewnym" momencie może się jednak przydać.
Resztę i tak już mam: 5,125x2, nowe łożyska, dystanse, przedni szeroki.
Do tylnego wąskiego z blokadą postaram się zrobić mechanizm, który nie będzie mnie zawodził, a jak łożyska nie będą wytrzymywać to odciążenie półosi.
Przyczepności
kostuch - 2014-08-25, 14:23
Kwadrat napisał/a: | kompletuj zestaw : przedni szeroki od samca i tylny od vitarki.
Mniej problemów z przełozeniami , z tylu nie potrzeba dystansów, mocniejsze półosie, no i cena za 500zł znajdziesz. |
Za to potrzeba z przodu dystanse, co zwiększa promień skrętu
A czy półosie mocniejsze? Taka sama średnica na wejściu w koła koronowe, a tam się właśnie ukręca. Jedynie łożyska półosi solidniejsze.
Grucha większa - mniejszy prześwit na tych samych kołach.
Plusów ujemnych jest co najmniej tyle samo co dodatnich
Ari - 2014-08-25, 14:51
Dlatego daję z przodu szerszy most by wyeliminować dystanse - stąd ten cały zagmatwany projekt.
I jeszcze raz podaję dla przypomnienia:
Most z przodu szeroki z przełożeniem 5,125(41/8) od Vitary przód. bez dystansów
Most z tyłu wąski 413 z blokadą z przełożeniem 5,125(41/8) od Vitary przód, do tego dystans 2 x po 40mm, a jak będzie konieczność to zastosuję odciążenie półosi w/g projektu jaki mi Kostuch prześlesz
Pozdro
[ Dodano: 2014-08-25, 19:43 ]
Sorki Kostuch
Myślałem, że Twój komentarz dotyczył mojego wpisu, a dopiero później zauważyłem, że chodziło o most z Vitary.
Kwadrat - 2014-08-26, 10:29
kostuch napisał/a: | Kwadrat napisał/a: | kompletuj zestaw : przedni szeroki od samca i tylny od vitarki.
Mniej problemów z przełozeniami , z tylu nie potrzeba dystansów, mocniejsze półosie, no i cena za 500zł znajdziesz. |
Za to potrzeba z przodu dystanse, co zwiększa promień skrętu
A czy półosie mocniejsze? Taka sama średnica na wejściu w koła koronowe, a tam się właśnie ukręca. Jedynie łożyska półosi solidniejsze.
Grucha większa - mniejszy prześwit na tych samych kołach.
Plusów ujemnych jest co najmniej tyle samo co dodatnich |
Ale u nas mamy 150KM z blokadą i 33 cale . Jakoś od kilku lat nie ukręciliśmy żadnej :) Grucha wieksza, racja ale dzieki temu masz mociejsze zęby
w talerzu przy tym samym przełożeniu. No i tańsze :)
|
|