|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Zestaw naprawczy tylny most 413 wąski z blokadą
Ari - 2014-08-20, 21:57 Temat postu: Zestaw naprawczy tylny most 413 wąski z blokadą Witam Kolegów i Koleżankę
Poproszę o informację jak w temacie.
Z tago co słyszałem to KOYO jest najlepsze, jednak niektórzy bazują na dobrych/tanich zamiennikach np. ze sklepów dla rolnictwa.
Bardzo interesuje mnie co powinien zawierać cały zestaw - wraz z numeracją.
Pozdrawiam
Hałas - 2014-08-21, 00:14
Doprecyzuj o co się rozchodzi? Łożyska? jak tak to które (wszystkie?)
http://suzuki.run4x4fun.com/zamienniki.htm
Ari - 2014-08-21, 08:10
Kpl. łożysk z uszczelniaczami oraz tuleja - prawdopodobnie będę musiał ją wstawiać na gorąco i nie wiem czy przy zdejmowaniu - stara nie ulegnie uszkodzeniu, więc pewnie powinna być w pogotowi
Na wałku atakującym tuleja oraz łożysko i pewnie uszczelniacz.
Hałas - 2014-08-21, 10:41
Wszystkie numerki w linku wyżej.
Tuleja rozprężna raczej tylko ASO - praktycznie da się użyć starej
Tuleja na gorąco też teoretycznie jednorazowa ale da się ją odzyskać.
Przy czym w zestawach dedykowanych zazwyczaj ona też jest.
Z zakładaniem na gorąco nie ma problemu-wystarczy kuchenka gazowa. Gorzej jak masz indukcję, albo daleko z kuchni do garażu
Didymos - 2014-08-21, 10:51
Garażu nie przysunie, ale może zanieść półoś do kuchni
Wszystkie graty da się kupić tu, żeby nie było - nie mam nic wspólnego z właścicielem, ani sklepem
kostuch - 2014-08-21, 11:09
Didymos napisał/a: | Garażu nie przysunie, ale może zanieść półoś do kuchni
Wszystkie graty da się kupić tu, żeby nie było - nie mam nic wspólnego z właścicielem, ani sklepem |
Apropos "wszystkie graty".
Ostatnio znalazłem u siebie takie plastykowe koszyczki wsadzane fabrycznie pod uszczelniacz półosi - w żadnym sklepowym zestawie łożyskowycm takowe nie występują...
Ari - 2014-08-21, 12:44
Dzięki za info
A zna ktoś dobre zamienniki?
Słyszałem, że ktoś kupował łożyska i jakieś uszczelniacze w sklepie z częściami do ciężarowych bądź ciągników.
Podobno bardzo wytrzymałe i za niewiele złotówek.
SamNaSamZSam - 2014-08-21, 12:51
Ari napisał/a: | Słyszałem, że ktoś kupował łożyska i jakieś uszczelniacze w sklepie z częściami do ciężarowych bądź ciągników.
Podobno bardzo wytrzymałe i za niewiele złotówek. |
Ja nie słyszałem, ale słyszałem teorię, że konstrukcja tylnego mostu Samuraia sprawia, że choćbyś wsadził tam ręcznie robione KOYO tylko na Twoje zamówienie to przy użytkowaniu samochodu w terenie trzeba się liczyć z coroczną ich wymianą. Być może stąd wzięła się teoria, że czy KOYO, czy Fersa czy FŁT do wymiany co sezon to po co przepłacać...
Ja mam wsadzone Koyo na tył i Timken na przód. Zrobiłem na nich ok 80 tys. km po czarnym i jak ostatnio badałem nie dostrzegłem jakiś nadmiernych luzów czy innych objawów zużycia. Wieczne pewnie nie będą, ale do zastosowań nieterenowych wolałem zainwestować w znaną markę łożysk. Uszczelniacze mam Corteco - też jeszcze trzymają.
kostuch - 2014-08-21, 14:12
Przerobiłem wiadro takich łożysk. Wszystkie się rozsypują.
Teraz biorę najtańsze (a właściwie brałem, bo będą w końcu odciążone półosie).
http://www.stozek.pl/skle...okosc=&f=szukaj
Maverick - 2014-08-21, 17:19
Kostuch, a pierścień też zamawiasz w Stożku?
kostuch - 2014-08-21, 23:03
Nie. Nawet nie wiem czy mają.
Brałem pierścienie z losowych źródeł (ale rzuciłem już ten nałóg ).
Maverick - 2014-08-22, 08:31
Juz zmotany tył na odciazonych polosiach?
kostuch - 2014-08-22, 11:00
Powoli idzie...
Parę fotek: http://skeletondevices.com/ax/
SamNaSamZSam - 2014-08-22, 11:16
A co to ta rewizja przy gruszce mostu? Takie małe okienko Pankracego?
kostuch - 2014-08-22, 11:26
SamNaSamZSam napisał/a: |
A co to ta rewizja przy gruszce mostu? Takie małe okienko Pankracego? |
To taki fetysz wszystkich ofrołdowców. Dziura do miziania półosi
Maverick - 2014-08-22, 12:02
O, blokada zapinana na przesuwce?
Ari - 2014-08-22, 12:09
Ładne z tym mizianiem półosi :)Okienko Pankracego też mi się podobało:)
Cała ta operacja z zestawem naprawczym właśnie dla takiego mostu z blokadą fabryczną.
Nabyłem go niedawno i zanim wstawię to chciałbym by wszystko sprawne było.
Dobrze Ci się Kostuch sprawuje? Nie masz problemów ze ścinaniem zębów?
Interesuje mnie też jak wyjdzie Ci odciążenie półosi – chętnie w przyszłości bym coś takiego zrobił, tym bardziej, że będę miał na tyle spore dystanse.
Jeśli masz jakieś szkice to chętnie bym już je przyjął.
Wracając do zestawu naprawczego dla tylnego mostu to sporo się już od Kolegów dowiedziałem za co dziękuję.
Przydatna była by jeszcze mi tylko informacja odnośnie tulei wstawianych na gorąco: jak je kupić, czy mają jakieś symbole.
Jako, że wywołałem temat na koniec zrobię podsumowanie.
Pozdrawiam
kostuch - 2014-08-22, 15:52
Po fabrycznej blokadzie nie spodziewaj się cudów.
Jak kupiłem lj'kę, to z mostu blokada się po prostu wysypała - pękła w połowie.
Czyli nie wytrzymała mocy potężnego silnika 0,8l 40KM
Szkice nie istnieją - wszystko jest dorabiane na bieżąco "tak żeby pasowało i było dobrze".
Do zapinania będzie użyty zmodyfikowany mechanizm z lj.
meenia - 2014-08-22, 22:42
Spawy nie za piekne duzo pradu, malo drutu. Mechanim nie za malo skoku ma ??
kostuch - 2014-08-22, 23:17
meenia napisał/a: | Spawy nie za piekne duzo pradu, malo drutu. Mechanim nie za malo skoku ma ?? |
Spawy nie są piękne, bo przy ich pomocy był prostowany most.
Przy spawaniu strasznie rzuca i ciągnie na boki. Na długości 1,5m szerokości mostu to już jest spory problem. Wzajemne odchylenie czopów na końcach mostu podczas spawania zmieniało się +/- 2cm!!! Na oko nic nie widać, a jak się wstawiło most w przyrząd specjalny, to bicie było okrutne. Żeby to potem wyosiować, trzeba grzać i chłodzić w strategicznych punktach.
Dlatego to tak wygląda z wierzchu.
Skok przesuwki jest nieco większy od wysokości kłów. Więcej nie trzeba.
meenia - 2014-08-23, 19:56
kostuch napisał/a: | meenia napisał/a: | Spawy nie za piekne duzo pradu, malo drutu. Mechanim nie za malo skoku ma ?? |
Spawy nie są piękne, bo przy ich pomocy był prostowany most.
Przy spawaniu strasznie rzuca i ciągnie na boki. Na długości 1,5m szerokości mostu to już jest spory problem. Wzajemne odchylenie czopów na końcach mostu podczas spawania zmieniało się +/- 2cm!!! Na oko nic nie widać, a jak się wstawiło most w przyrząd specjalny, to bicie było okrutne. Żeby to potem wyosiować, trzeba grzać i chłodzić w strategicznych punktach.
Dlatego to tak wygląda z wierzchu.
Skok przesuwki jest nieco większy od wysokości kłów. Więcej nie trzeba. |
Spawalem ostatnio w podobnym miejscu i nie ciagnelo, ale na spawane elementy dzialala kilkutonowa sila perswazji tak samo spawam waly napedowe. Luz nie czepiam sie, tak mi sie napisalo. Dlatego pytalem o skok, bo walczylem kiedys z ori blokada, jak wielu tu zreszta i tam przy lekko rozklekotanym mechanizmie zalaczania brakowalo skoku.\
Pozdro
Ari - 2014-08-23, 22:34
Ale mnie straszycie.
Dopiero co nabyłem most z blokadą, myślę sobie będę zadowolony jak przyjdzie mi potrzeba wrzucenia trzeciego koła, a to okazuje się, że może mi nie zadziałać?
Most wypiaskowałem, pomalowałem, wstawiłem łożyska najbardziej dedykowane(Koyo) wraz z uszczelniaczem i tuleją, zakupiłem nową linkę do zaciągania blokady, sworzeń nowy, ewentualnie zregenerowany na manual i ma nie działać?
No to przyjemnego Łyk endu
meenia - 2014-08-23, 23:56
Ari napisał/a: | Ale mnie straszycie.
Dopiero co nabyłem most z blokadą, myślę sobie będę zadowolony jak przyjdzie mi potrzeba wrzucenia trzeciego koła, a to okazuje się, że może mi nie zadziałać?
Most wypiaskowałem, pomalowałem, wstawiłem łożyska najbardziej dedykowane(Koyo) wraz z uszczelniaczem i tuleją, zakupiłem nową linkę do zaciągania blokady, sworzeń nowy, ewentualnie zregenerowany na manual i ma nie działać?
No to przyjemnego Łyk endu |
No bo ori blokada to bardziej zeby reczny trzymal na dwa kola niz do jezdzenia
kostuch - 2014-08-24, 13:20
meenia napisał/a: | Dlatego pytalem o skok, bo walczylem kiedys z ori blokada, jak wielu tu zreszta i tam przy lekko rozklekotanym mechanizmie zalaczania brakowalo skoku.\
Pozdro |
Dziwne. Oryginalna blokada ma kły około 4mm a skok na przesuwce to 8mm. Mechanizm musiał być już agonalny albo linka gumowa
Ja robiłem w lj jakąś kombinację ze sprężynami w tym mechnizmie, bo w fabrycznym układzie za słabo trzyma.
meenia - 2014-08-24, 17:58
kostuch napisał/a: | meenia napisał/a: | Dlatego pytalem o skok, bo walczylem kiedys z ori blokada, jak wielu tu zreszta i tam przy lekko rozklekotanym mechanizmie zalaczania brakowalo skoku.\
Pozdro |
Dziwne. Oryginalna blokada ma kły około 4mm a skok na przesuwce to 8mm. Mechanizm musiał być już agonalny albo linka gumowa
Ja robiłem w lj jakąś kombinację ze sprężynami w tym mechnizmie, bo w fabrycznym układzie za słabo trzyma. |
Mysle ze problem byl w tym pokretle w srodku auta, najpierw dopina a pozniej odpuszcza troche jak wpada w srodkowe polozenie
Ari - 2014-08-24, 21:40
Podobno robią załączenie hydrauliczne.
Ja kupiłem nową linkę i przetestuję ją, a jak się nie sprawdzi zamontuję hydrauliczne załączanie.
Jak to nie pomoże, to w przyszłości jak skończę inne projekty, a dam radę, powrócę do tematu blokady dyferencjału i zamontuję pneumatyczną.
A na razie cieszmy się tym co mamy
Olo - 2014-08-24, 22:43
Cześć.
Orginalna blokada z kłami fabrycznymi starczyła mi na 1 wyjazd. Wada tego jest taka, że naprężona linka orginalnym włącznikiem jest wyłączona. Jak zapinasz blokadę to zwalniasz linkę ( jest lużna ) blokada jest zapięta. Podczas używania jej i obciążeń ( błoto, jazda, zakręty ) siły powodują rozpychanie ( rozłączanie ) kłów. A je trzyma tylko ... sprężynka przy przesuwce. Zanim zamontujesz most zmień sposób właczania. Ja założyłem dodatkowy "ręczny" trochę skrócony. Teraz jak włączam ( zaciągam ręczny ) to kły są trzymane przez linkę , nie rozsuwają się i jednocześnie nie zcinają się. Mam przerobione juz jakieś 3 m-ce, sporo było błota, piachu. Jetem zadowolny. Przy org włączaniu jak masz dobre kły to ci starczy na jeden wyjazd i będziesz rozbierał i regenerował kły.
Troche się rozpisałem, ale sporo walczyłem z nią i teraz jestem zadowolony.
Ari - 2014-08-27, 23:23
Patent niezły.
Wygląda na dość stabilne rozwiązanie - odwrotność tego co samuraje wymyślili.
Lekko dopracować i do urzędu patentowego śmiało można zgłosić.
Dzięki za podpowiedź może to wykorzystam.
Olo - 2014-08-28, 08:03
Szczerza polecam, trochę walki było. Teraz wiem że mam blokadę która nie wyskoczy mi przy obciążeniu. Głupie uczucie jak pod koniec górki blokada rozłączała. przerób mocowanie od razu, będziesz zadowolony.Tylko dobrze by było zebyś miał dobrze spasowane kły.
sw24 - 2014-08-28, 09:34
Ja u siebie też przerobiłem zmieniając miejsce położenia sprężynki a jako załączanie mam wstawiony hydrauliczny wysprzęglik z jakiejś hondy
Jeżeli komuś będą potrzebne zdjęcia mogę wysłać na maila
Wieczorem znowu będę robił samochód to porobię fotki co i jak
Ari - 2014-08-28, 10:13
To ja poproszę
a.choinski@ntsa.pl
|
|