|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Opony i Felgi - proszę o pomoc w wyborze simex czy duratrac a moze kumho ??
corsa - 2014-09-12, 22:37 Temat postu: proszę o pomoc w wyborze simex czy duratrac a moze kumho ?? Witam jak w temacie zastanawiam się nad kupnem opon i zawężyłem krag poszukiwan do tych trzech modeli więc prosze tylko by już mi nie mieszać w głowie i nie wskazywać innych bo wiadomo kazdy chwali swoje natomiast chciałbym zapytac jakie mieliście doświadczenia z tymi konkretnymi oponami
pierwsza sprawa to tak na pewno opona musi sobie dawać radę w terenie bo po to jest samurai nie jeżdzę extremalnie(jeszcze) deliaktny teren droga ubita leśna
minimalne błotko wiem że simex bezdyskusyjnie jest najlepszy w teren i wszystko by było ok tylko samurai może być też używany w zimie jak będzie problem z dojazdem do domu przez żonkę a słyszałem opinie że simex w zimie to cieniutko i pierwsze pytanie to cieniutko z chamowaniem czy z właściwościami napędowymi również??
dlatego poszedłem w kierunku pozostałych dwóch opon i tak kumho 71 czy wrangler duratrack dlatego pisze ten post bo na forum vitary parę postów czytałem na ten temat a ma ktoś te gumy na samuraiu??
generalnie na forach zagranicznych chwalą je właśnie za właściwości jezdne w warunkach zimowych i podobno bardzo dobrze radzą sobie również w terenie(nie porównując oczywiście z simex-em)
no i kumho to w sumie chyba najmniej za mną przemawia choć niektórzy chwalą znajomy ma w pajero i daje rady i w zimę i w błotku delikatnym
a to są przykładowe linki do opon
duratrack: http://allegro.pl/goodyea...4533587157.html
kumho: http://allegro.pl/kumho-k...4579992251.html
simex: http://allegro.pl/235-70r...4573133323.html
http://allegro.pl/235-75r...4580130302.html
i jeszcze jedno dlaczego jest aż taka róznica w cenie nalewek simexa czy one bardzo się różnią jakością zaznaczam że robię może 1000 km rocznie max
więc nie martwię się o zużycie
i ostatnia rzecz czy taki rozmiar opon mianowicie 235/75 wejdzie do mojego samca teraz mam takie tylko szosowe i mam bardzo duży zapas do nadkola i o nic nie trze proszę zobaczyć na zdjęcia mojego samuraia i ocenić fachowym okiem
Z góry dziękuje za pomoc i zapraszam do dyskusji
a byłbym zapomniał felga nie jest oryginalna jest to bodajże mengels czy jakoś tak 7'
Death1985 - 2014-09-13, 10:17
A wiec tak ja Mam chyba te opony Simex z krakowa juz mam je dwa lata i nic sie z nimi nie dzieje nawet nie pamietam kiedy sprawdzalem powietrze w nich co do jazdy wiadomo Simex to opona z bieżnikiem traktora i nawet na mokrej nawieszchni (- leci sie jak na szmacie) wiec trzeba brac to pod Uwage ale z drugiej stron znow kto szybko jedzi Suka w terenie Simex nie ma konkureta ale oczywiscie jak jest bloto to OKI ale jak jest Piasek hmmm to jak nacisniez gaz to sie dokopiesz do wnetrza ziemi zakopuja sie kostrukcja lopatkowa hehehe wiec jak mowisz ze bedziesz jedzil po lekim ternie to mysle ze te oponki Goodyear spelnia Robote az za bardzo i napewno beda bardziej cywilizowane niz Simex a bieznik jest dosyc uniwersalny ibedzie dobrze wyzucal bloto i nie bedzie sie zakopywal w piasku no i nie bedzie szumiec jak szalony
Wiec ja stawiam i radze ci kupic te Goodyear Wrangler Duratrac 235/75/15
Co do rozmiaru mozesz smialo kupowac ten rozmiar wedzie bez problemu i nie powino ocierac nigdzie no i poprawi to napewno stabilnosc Suki bo na tych kolach Od Malucha to zaliczyc boka to nie problem
co do Kumho KL71 rozne opinie slyszalem jedni bardzo chwala drudzy mniej ale nie wypowiem sie o tej Oponie
Pozdro i mam nadzieje ze troche Pomoglem ci wyborze
Gorbi - 2014-09-13, 15:11
Mialem podobny dylemat wiec Ci namieszam proponujac Ci General Grabber AT2 lub BFG Goodrich All Terrain (ewentualnie Mud Terrain). General Grabber jest swietna opona wielosezonowa w przystepnej cenie. Ja do swoich terenowek zapodaje BFG bo bede je wykorzystywal bardziej w terenie.
corsa - 2014-09-13, 18:09
no właśnie ale czytałem sporo na forach z za wielkiej wody gdzie bfg był bardzo długo uważany za najlepsza oponę że ten wrangler duratrack jest teraz lepszy dlatego pytam o opinie czy ktoś już ma bo ciężko znaleźć na forum
a jeśli chodzi o wypowiedz death 1985 znaczy że moje koła są od malucha??
też rozmiar 235/65 :))
matadory jak to ładnie brzmi hehe
airgaston - 2014-09-13, 19:13
Ja mam takie w rozmiarze 225/75/R15
z takim bieżnikiem
i są ok.
Są dość ciche ale większego rozmiaru juz bym nie pakował, według mnie to już max bez grzebania w przełożeniach. Ja jestem zadowolony. W PIASKU ROBIA DOSKONALE
A tak wyglądaja na autku
corsa - 2014-09-14, 01:14
ok to są wranglery tylko AT-ki ja raczej myślę o duratrackach to jest Delikatny ale jednak MT jak w linku ma ktoś takięe z forum?
[ Dodano: 2014-09-16, 16:54 ]
więc nikt na forum nie ma tych opon?? żeby napisac opinie o nich jak się sprawuję w terenie bo na forum vitary pisali że w zimie są chyba najlepsze z wszystkich MT jak to się ma do samuraia wie ktoś??
[ Dodano: 2014-09-22, 18:11 ]
Tak się zastanawiam...bo poprzedni właściciel napisał mi że były w nim zainstalowane poprzednio opony Boogery 32.5' SIC!!
i tylko lekko ocierały więc 31' powinno mi spokojnie wejść i teraz pytanie czy to nie będzie za dużo na samuraia??
Czy coś się będzie urywało/ukręcało??
Dodam że samiec przejedzie może rocznie 400-500 km więc zbytnio nie będzie eksploatowany, natomiast będzie ciągał za sobą przyczepę/wóz z drzewem
czy przez to dodatkowo będą półosie obciążone i te 31' jeszcze pogorszą sprawę czy raczej nie??
pacmano - 2014-09-22, 21:20
Jak juz wchodzisz 31 i ukrecania pol osi to moge tylko powiedziec ze jest sporo tematow na ten temat na forum :D
Szybko ci to streszcze. Pierwsza sprawa, na 31 seryjny samurai nie bedzie jezdzic. Potrzebujesz przelozenia w mostach 5,125 albo wymienic reduktor na 4.16 - wtedy bedzie spoko. Nie wiem czy to masz nie wczytywalem sie
Na 31 ludzie jezdza i nie ukrecaja, ale sa tez tacy co ukrecaja :) Piszesz ze lekki teren tak wiec tym bym sie nie przejmowal, powinno byc ok.
Co do bierznika, mysle ze czy wezmiesz tego goodyeara czy kumho to jedna i druga sprawdza sie. Wiec tutaj kieruj sie kwestia gustu wg mnie. Kumho maja bardziej agresywny.
SamNaSamZSam - 2014-09-22, 21:32
Ja teoretyzuję tylko:
nie wziął bym 31 cali, bo jak ma jeszcze ciągać przyczepki to mocy nie wystarczy i nie będzie jechać chyba że na 1 czy 2 tylko. Poza tym jak rocznie chcesz robić 400-500km to moim zdaniem niepotrzebnie dzielisz włos na czworo i podzielam zdanie Pacmano - co byś nie wziął będzie dobrze. Co najwyżej jak Ci w zimie trakcji braknie to założysz sobie łańcuchy. Rekomenduję więc wybór tańszych/bardziej dostępnych/ładniejszych :)
KRZYKKU - 2014-09-23, 00:52
Dodam swoje 3 grosze.
Wybacz Airgaston:-P miałem w życiu wiele opon bo kilka lat już bujam się na terenówkach i największą porażką z jaką miałem do czynienia w kwestii opon typu AT to właśnie GY z bieżnikiem Wrangler AT/R. W mojej opinii były w porównaniu do innych wybitnie śliskie na mokrym asfalcie (jak je założyłem do Frontery to byłbym przez to zaliczył rów) i nie ma kompletnie jazdy po ubitym śniegu, w zamian za to jadą bardzo gładko i cichutko, małe opory toczenia.
Co do kwestii pozostałych to Pacmano wyjaśnił jak to jest z 31" ukręcić można nawet na 29" zależy czy jeździsz z głową. Ja ukręciłem oba przeguby właśnie na 31" ale przez swój błąd, można natomiast jeździć i nic nie rozwalić, da się? - da ale jak nie dłubniesz reduktora albo mostów to zapomnij a o przyczepie to już nawet nie mówię.
Osobiście wybrał bym Duratrac choć praktycznej wiedzy w temacie tej gumy nie posiadam, o Kumho słyszałem wyłącznie pochlebne opinie ale jednak oko ucieka mi w kierunku GY tym bardziej jeśli ma to latać po śniegu. Na dniach zmieniam oponki we Frocie na Kumho ale niestety nie KL71 więc i tak nic więcej nie wniosę do tematu.
yenko - 2014-09-23, 08:42
To i ja dodam 3 grosze. Nie znam się totalnie na oponach :) ale kolega ma kl71 i jest bardzo zadowolony. Jeździ na ryby i nie raz przejeżdża przez większe błotko i mówi, że dają fajnie rade. Do tego na asfalcie są wg. niego ciche. Ot to tyle :)
yahoo33 - 2014-09-23, 08:53
To i ja dodam swoje 3 grosze:
KL71 - Kolega mial w swoim UAZie i narzekal ze w terenie nie robia dobrze, kupil silverstony Extremy i jest w niebo wzięty, przy czym on uprawia turystykę błotno przeprawową i tam bierznik al'a Simex robi robotę.
Jak planujesz jeździć więcej po piachach i troche po błocie to bym się pchał w KM2 lub kopie KM1.
Didymos - 2014-09-23, 09:07
Kumpel miał kl71 w terrano, jak były nowe, to robiły całkiem nieźle, ale ten stan trwał zaskakująco krótko, strasznie szybko mu się te opony starły, chociaż tyranem jakichś dużych przebiegów nie robi
corsa - 2014-09-23, 16:47
Bardzo dziekuje wszystkim za pomoc więc tak jeszcze nie podjąłem ostatecznie decyzji ale myśle że zrezygnuje z 31'
Co prawda mam w planie zmienić przełożenia na 4:16 ale wiecie nie wszystko na raz bo by mnie żona utłukła :)
więc zostaje przy rozmiarze 235/75 i chyba skłaniam się na duratrac-i bo jak pisałem nie będę szalał w błocie po klamki, a z tego co wyczytałem
to w lekkim błotku dają radę..tylko zastanawiam się czy na moją felgę chyba mam 8' nie jestem pewien bo nie pisze nigdzie na feldze albo nie mogę znaleźć
to taka oponka nie będzie za wąska?? mam nadzieje ze nie....ale może ktoś ma taki sam rozmiar felgi i podobną oponę i jak to wygląda??
Spróbuję jutro podzwonić i może uda mi się zamówić oponki..w przyszłym tygodniu wracam do kraju więc porobię parę fotek i wrzucę do siebie na profil....
Raz jeszcze dziękuje za pomoc i zapraszam do dalszej dyskusji....
airgaston - 2014-09-24, 00:23
Krzykku i dlatego właśnie te wranglery używam latem. Na zime mam general grabbery AT2 nówki które maja ze 14mm bieżnika
Starscream - 2014-09-24, 19:52
A ja dorzucę od siebie i z kilkuletniego doświadczenia wiem że nie ma opon do wszystkiego Jeśli chcesz jeździć w zimie i w lecie po twardym, teren ale bez wielkiego błota nie daj boże po deszczu w górach. To kup sobie AT ale jak chcesz śmigać w terenie i nie bać się że siądziesz byle gdzie to bezdyskusyjnie MT.
Ja to próbowałem na własnej skórze. AT nie robi w terenie w cale jeśli jest mokro to nawet na podjazd po trawie nie wyjdzie.
ale w zimie daje radę bez problemu. (doradzono mi AT ale teraz bym kupił zwykły szajs wielosezonowy za połowę ceny)
MT z kolei w zimie na twardym śniegu jeździ jak na lodowisku ale w błocie pośniegowym idzie idealnie. Po asfalcie huczy i spalanie wzrasta.
reasumując -musisz mieć dwa komplety kół i koniec. Ja tak mam i skończyło się moje biadolenie.
Zmieniam w zależności od potrzeb.
Opony testowane w górach. Dojazdy do pracy, leśne drogi, trakty zrywkowe itp.
maciek111 - 2014-09-26, 10:44
kup sobie jakieś opony 28-29cali nie ma co się pchać w takie wielkie zwłaszcza że masz benzyne i to już przyczepe będzie ciągnąć słabo porównując do diesla. Co do opon w zime na każdym prawie MT jest zwłaszcza na simexie bo kiedyś nie mogłem wychamować na nim to w słup się władowałem ( na szczęście LR discovery). Te wlanglery są fajne bo to niby nie do końca MT ale na zime sobie radzi. Kup sobie opony szerokie ale nie aż tak wysokie bo na asfalcie jest tragedia :D. ja mam u siebie 235/60 R16 dakary latem do późnej jesieni potem zmieniam na 215/70 R16 Nokiana Hyperbarykitta czy jakoś tak
corsa - 2014-09-26, 17:12
Więc tak decyzja podjęta...
Wybrałem Duratrac....niestety albo na szczęscie (bo jeden dylemat z głowy) nie ma mniejszego rozmiaru niż 235/75
ale z kupnem to już przygoda u dwóch sprzedawców zamówiłem po czym za jakieś 3-4 h mail że niestety niedostępne w tych pieniądzach i sprzedać mi mogą 2 sztuki w promocji a 2 za 580 ZŁ :)))
ale na szczęście kupiłem już komplecik fakturka już przyszła a gumy będą jutro najpóźniej w poniedziałek....
ja w czwartek wracam do domu pojeżdze trochę popstrykam zdjęcia i zdam relację
A wie ktoś jakie ciśnienie optymalne jest na tych oponkach w teren a jakie na czarne??
Pomimo zakupu zapraszam do dalszej dyskusji...
maciek111 - 2014-09-26, 19:26
Ja u siebie pompuje od 2,2 do 2,5 jest twardo ale tragedii nie ma . W teren 1,2-1,6 może ktoś inny tez ma jakieś doświadczenia związane z ciśnieniem to niech się podzieli :D
Gołąb4x4 - 2014-09-28, 19:31
W błoto i śnieg najlepsze niskie ciśnienie czyli 1.5-1.6
Didymos - 2014-09-28, 21:15
Trudno to nazwać niskim, skoro instrukcja zaleca na czarne po 1,4 bara.
Niskie to jest 0,5
Gołąb4x4 - 2014-09-28, 21:29
Didymos napisał/a: | Trudno to nazwać niskim, skoro instrukcja zaleca na czarne po 1,4 bara.
Niskie to jest 0,5 |
No dobra zalecane to 1.5 - 1.6
maciek111 - 2014-09-28, 21:30
Didymos napisał/a: | Trudno to nazwać niskim, skoro instrukcja zaleca na czarne po 1,4 bara.
Niskie to jest 0,5 |
nigdy nie jeździłem na 0,5 bałbym się żeby mi opony nie uszkodziło :D
Zawias - 2014-09-28, 21:40
Raczej szybciej się rozszczelni.
zajxt - 2014-09-28, 21:41
wszystko przed Tobą,ja mam cały czas 1
Gołąb4x4 - 2014-09-28, 21:46
zajxt napisał/a: | wszystko przed Tobą,ja mam cały czas 1 |
Nawet po ulicy na 1 jeździsz?
zajxt - 2014-09-28, 21:51
na jakieś większe przeloty 1,2-1,4
Gołąb4x4 - 2014-09-28, 22:10
To nisko ale przynajmniej nie musisz przed wjazdem w teren spuszczać
maciek111 - 2014-10-04, 23:16
teraz sam się zastanawiam nad zmianą opon trochę większych, nie wiem czy lepiej kupić 225/75 r16 czy 235/70 R16. Niby szersza lepiej bo nie będzie się zapadał w błocie, a wyższa lepiej bo mostem tak szybko nie zawadzę w sumie to mała różnica bo coś koło 1cm między pierwszym, a drugim. Tylko jeszcze jedna sprawa czy ktoś kupi moje Dakary :D
co do kwoty max 2300zł za 4szt. patrzyłem to tak : hankook MT03, kumho kl71 ( najmniej agresywny bieżnik ), cooper discover STT lub ST maxx, BF KM2.
niestety u mnie jest dosyć zróżnicowany teren od piachów do ,,torfowisk,, powiem że opony Dakar nieźle sobie radzą różnym terenie, tym razem nie chce nalewek chyba że się trafią jakieś fajne :D
Gołąb4x4 - 2014-10-05, 13:21
Nalewki robią robotę
opłaca się takowe kupić
maciek111 - 2014-10-05, 20:29
wiem bo mam :D myślę nad nówkami a nie nalewajkami, chyba że jakiś rozmiar będzie fajny :D
jeżu - 2014-10-09, 19:30
Ja bm szukał 235/85r16 jak bym miał felgi 16 :)
maciek111 - 2014-10-09, 19:36
tak tylko nie chce aż tak przerabiać bo ja tym na co dzień jeżdżę pozatym to już jest 32cale. Reduktor wtedy na odstrzał nie wiadomo czy kaganiec bym musiał montować, półosie i przeguby...
Lexx - 2014-10-09, 20:06
Ojciec ma takie guny w disco, kilka roznych juz przerobil w tym rozmiarze i wszystkie mialy 31" tyle ze to nie byly nadlewki.
maciek111 - 2014-10-09, 20:51
ale chodzi mi o samuraja. tata też w LR ma 33cale prawie 265/75 R16 jakieś nalewki ,,szumex,, ale tam wszystko co było nie tak przerabiał na HD (przeguby, półosie etc.)
805mm średnica ( 235/85 r16) w calach to jest 31,65.
Lexx - 2014-10-09, 21:07
Mnie chodzi o to ze 235/85/16 to niekoniecznie zly pomysl dla samca.
maciek111 - 2014-10-09, 21:08
tylko mam lift 2calowy i nie wiem czy starczy to....
Lexx - 2014-10-09, 21:17
A to inna sprawa, nie starczy.
maciek111 - 2014-10-09, 22:40
no własnie więc temat zamknięty :D. ciekawe czy upchnie się 30'' - zawiecha lovells
Gołąb4x4 - 2014-10-09, 22:52
maciek111, Jak masz lift 2" to 30 powinny wejść ale mały wykrzyż będzie.
maciek111 - 2014-10-09, 22:56
narazie mam 28cali i powiem że wykrzyż naprawdę niezły :D
Gołąb4x4 - 2014-10-09, 23:16
A jak chcesz mieć 100% pewności czy 30" wejdzie to odmierz sobie od góry opony te 5 cm a od boków po 2.5 i będziesz wiedział
maciek111 - 2014-10-09, 23:46
prawdopodobnie wejdzie. puki co nie mam kasy na opony. muszę poszukać felg na zime :D
corsa - 2014-10-12, 16:00
Wieć tak wróciłem z urlopu troszke autem pojeżdziłem i co mogę powiedzieć o oponach goodyear wrangler duratrac: Jak dla mnie rewelacyjne...
nie moge ich porównywać z innymi bo po prostu nie miałem innych M/T-ów ale jak dla mnie w zupełności wystarczające nie rozumiem jak ktoś pisął że nie dają rady w bbłocie, ja miałem zapięty wóz godzinny ranne pełno rosy na łące i ok 30 metrów błotka to na oko głębokośc 10-15 cm i z pełnym wozem drzewa nawet się nie zatrzymał na chwilkę fakt że było tylko lekko pod górkę ok 15 stopni ale nie spodziewałem się że sobie tak poradzą bez problemu...
Wogóle teraz jazda samuraiem to Przyjemność ;) dużo mniej "bije" po kamieniach mam ciśnienie 1.6 nie długo dodam kilka zdjęć jak się prezentuje
Rozmiar 235.75 15
Zobaczymy jak sobie poradzą w zimę ale na dzień dzisiejszy jestem niesamowicie zadowolony z nich, a jeśłi chodzi o jazdę po asfalcie
To przy prędkości 100 km/h nie słyszę wogóle opon tylko układ napędowy (pewnie mam powód do zmartwień) ale naprawdę nie są głośne..a wygląd to już każdemu pozostawiam do oceny dla mnie świetne :)
SamNaSamZSam - 2014-10-12, 17:04
bo wszystko pewnie rozbija się o brak jednolitej definicji takich pojęć tak: "błoto", "komfortowo", "głośno" itp. Tym bardziej cieszymy się, że ryzyko pójścia w tę stronę odpłaca się zadowoleniem głównego użytkownika. W sumie to przecież o to chodzi.
corsa - 2014-10-13, 21:41
Jak pisąłem tak zrobiłem. :) zdjęcia dodane do mojego głownego tematu o moim samuraiu i prośba jesli ktoś mógłby podbić temat bo troche zastygł :))
Przy okazji trochę zdjęci z użyteczności samuraia
Gołąb4x4 - 2014-10-13, 22:59
Ja polecam oponki K2 ---> http://www.eopony4x4.pl/terenowe_opis.php?id=23 . Bardzo dobrze się sprawują i w terenie i na czarnym (nie ścierają się szybko i nie hałasują). Oczywiście nie ma ich co porównywać do simexów bo w błocie poradzą sobie trochę gorzej ale ogólnie robią robotę jak trzeba.
corsa - 2015-01-10, 18:57
więc tak ciąg dalszy na temat durateracków może komuś pomogę
Pierwszy wyjazd w śnieg może niezbyt duży bo ok 15 cm ale....
Jestem pod wrażeniem opony bardzo dobrze się trzymają jechał ze mną znajomy który ma pajero na simexach i stwierdził że opony świetnie dają radę
podjazdy pod dosyć strome górki nie sprawiały żadnego problemu jazda po błocie pośniegowym, wiadomo już trochę brak przyczepności ale jeśli mógłbym porównać do mojej osobówki na Debicach frigo to nie wiem czy bym się nie skłonił w stronę duratracków ale ciężko porównywać bo wiadomo że miałem zapięty 4x4 a w osobówce nie :)
hamowanie na śliskiej drodze wydłuża się dosyć dużo ale na pewno lepiej niż simex jak będę następnym razem to mogę porównać z pajero na kumho 71
tylko nie wiem czy to coś da bo wiadomo inne samochody inna waga... ale ogólnie jestem bardzo zadowolony nie wiem jak mnie jeszcze zaskoczy ten samochód
nie myślałem nawet przez chwilkę że będe w stanie wyjechać po śniegu tam gdzie wyjechałem, na zwykłych oponach szosowych tam nie wyjechałem w lecie na suchym podłożu :) tak że jak ktoś się zastanawia nad duratrackami to polecam cdn..
sumok - 2015-01-10, 20:29
Ja mam wzór AMAZON.Fajne na błoto i ciężki śnieg ale ogólnie na zimę nie polecam.Po cienkim śniegu jedzie się jak na sankach i żeby jezdzić na nich po zwykłych odśnieżonych drogach to trzeba sporych umiejętności.W sumie to jak spadnie śnieg to nie wyłanczam wogóle obu napędów bo na samym tyle jedzie jak żuk bez ładunku.
[ Dodano: 2015-01-10, 20:32 ]
O hamowaniu nie wspomnę!!!
Zawias - 2015-01-12, 20:54
Każda myszka swój ogonek chwali.
Uh Lala - 2015-01-13, 20:56
Zawiasie a nie sroczka??
Didymos - 2015-01-13, 21:41
Pliszka
Zawias - 2015-01-13, 22:03
Zwierzątko w tym powiedzeniu jest mniej ważne.
maciek111 - 2015-01-13, 22:38
testowałem dzisiaj wraglery MT/R błoto z gliną super szybko się oczyszczają może nie tak jak simexy, asfalt tak samo jak moje zimówki nokiany czyli nie ma tragedii głośność na poziomie AT, mokry asfalt tragedii nie ma mogło by być lepiej, suchy asfalt w miarę dobrze, piachu jeszcze nie sprawdzałem.
wyważenie mam przespawane felgi na strone po 50-60g.
|
|