|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - dziwny zapłon lub błędne wskazania
Starscream - 2014-09-14, 19:00 Temat postu: dziwny zapłon lub błędne wskazania Witam, szukałem szukałem i nic ciekawego nie znalazłem.
Ostatnio tak z czystej ciekawości sprawdziłem zapłon "lampą stroboskopową " tą taniochą na ledach ale jak pstryknie się na znaki białą farbą to pokazuje.
Wyszło że mam zapłon na blisko 16stponi A najlepsze że nie ma objawów typu strzelanie czy nie równa praca
Lexx - 2014-09-14, 20:12
Jakie obrotyt miales przy pomiarze?
Starscream - 2014-09-14, 21:29
w granicach 900+/- 50
pomiar wykonałem dla tego że dawno nie sprawdzałem ze 3 lata i troche spalanie na LPG mi wzrosło z 11-13l
Lexx - 2014-09-14, 21:34
Na 16 stopnich tez auto bedzie jezdzilo, w moim eMXie ustawia sie wyprzedzenie zaplonu na 14-16 stopni, podobno auto lepiej zbiera sie w dolnym zakresie obrotow jedyny warunek to lanie Pb98.
Jak sprawa u Ciebie wygloada to nie wiem, u siebie po swapie mialem przez 2 dni wyprzedzenie na 20 stopniach i tez jezdzil bez zarzutu, pozniej kupilem stroboskop i sie ustawilo jak ma byc.
Didymos - 2014-09-14, 21:35
Gaźnik, czy wtrysk?
Swego czasu, jak ustawiałem zapłon w 1,6 16v, to "nausznie" odniosłem wrażenie, że przy ok. -15° silnik pracuje równiej, niż na fabrycznych nastawach, żadnych strzałów też nie zaobserwowałem, ale ustawiłem jak nakazuje instrukcja.
Starscream - 2014-09-14, 22:09
gaźnik z Poniacza. Pozostaje mi jak wrócę z arbajtu spróbować cofnąć na 10 i zobaczyć co będzie . Może wzrost apetytu związany jest z reduktorem a nie z zapłonem. Bo go regenerowałem ze 4 lata temu, może się już narobił.
kostuch - 2014-09-14, 22:24
Hint: zworka...
Didymos - 2014-09-15, 09:39
A w gaźnikowcu też jest ta zworka?
Bo szczerze mówiąc nie kojarzę.
toshimin - 2014-09-15, 14:08
z tego co kojarze to zapłon ustawia sie na odłączonym podcisnieniu od aparatu zapłonowego, jeżeli takowe posiada oczywiście;)
Zawias - 2014-09-15, 14:26
Toshimin zasuwaj do przywitalni.
Starscream - 2014-09-15, 18:51
przestawiłem ale nie wiele się zmieniło. troche obroty wolne wzrosły.
Zworka ? A to że bez podciśnienia to chyba jakaś nowa metodologia jak odepnę pociśnienie to silnik zaraz się dławi.
Pierwsze takie coś słyszę a zapłony to od wczoraj nie ustawiam.
Z resztą ja to mam poniacza hybrydę z LPG więc on ma swoje prawa.
Ciekawi mnie tylko że tyle się przestawiło samo??
kostuch - 2014-09-15, 20:47
Didymos napisał/a: | A w gaźnikowcu też jest ta zworka?
Bo szczerze mówiąc nie kojarzę. |
Nie zauważyłem, że to gaźnik...
Aczkolwiek w tym gaźniku samuraiowym sterowanym komputerem też chyba należało coś odpiąć na chwilę.
A poza tym taki efekt będzie jak się krzywo wsadzi aparat zapłonowy i nie ten ząbek zaskoczy.
Starscream - 2014-09-15, 21:06
nic nie wsadzałem tym bardziej krzywo.
kostuch - 2014-09-15, 21:17
To wyciągnij i sprawdź czy jest prawidłowo.
Starscream - 2014-09-16, 17:30
Dziś pojechałem na próbę do pracy. Może mi się wydaje ale jest żwawszy.
A na pewno przestały grać zawory na wysokich obrotach pod górę.
Zawias - 2014-09-16, 17:36
To nie zawory,tylko stuki w układzie tłokowo- korbowym spowodowane za wczesnym zapłonem lub za niskooktanowym paliwem.
Starscream - 2014-09-16, 21:33
zapłonem bo ja nie używam Pb jak juz to poniżej 0.
Ale czy to od zaworów nie było to nie wiem bo czemu tylko na wysokich obrotach pod górę, a dzwięk taki sam jak przy zaworach
Ja miałem zapłon za późny to w sumie nie powinno być spalania stukowego tylko spadek mocy i zużycie paliwa.
Pierwsze wydaje mi się że jest lepiej drugie sprawdze końcem tygodnia
abudabi - 2014-09-16, 22:09
jakiś czas temu rozmawiałem z ogarniętym elektrykiem odnośnie zapłonu w moim zuzuki jego słowa ,,do ustawienia zapłonu odłączyć czujnik temperatury ten od komputera wtedy silnik przyjmuje jakieś stale parametry pracy i stałą temperature silnika a one mają wpływ na kąt zapłonu
Didymos - 2014-09-16, 22:20
Tylko po co wyważać otwarte drzwi...
Instrukcja opisuje dokładnie procedurę ustawiania zapłonu we wtryskowcu bez wątpliwych efektów partyzantki z odpinaniem czujnika.
Wystarczy założyć zworkę na kabel blokujący wyprzedzenie zapłonu w komputerze i tyle
kostuch - 2014-09-16, 22:25
abudabi napisał/a: | jakiś czas temu rozmawiałem z ogarniętym elektrykiem odnośnie zapłonu w moim zuzuki jego słowa ,,do ustawienia zapłonu odłączyć czujnik temperatury ten od komputera wtedy silnik przyjmuje jakieś stale parametry pracy i stałą temperature silnika a one mają wpływ na kąt zapłonu |
Ale głupi pomysł...
Jak odłączysz czujnik, to komputer pokaże checkengine i przejdzie w jakiś tryb awaryjny.
Pewnie dla bezpieczeństwa nawet opóźni zapłon względem bazowego.
Starscream - 2014-09-17, 17:22
to że ten nowy to świeżak to wiem ale WY obywatele. gdzie tu komputer i zworka ?? Najbardziej skomplikowany w tym aucie to pilot do wciągarki
Didymos - 2014-09-17, 17:38
Spokojnie, dyskusja już zeszła na inne tory, przecież ustawiłeś zapłon
abudabi - 2014-09-17, 21:41
niestety po odpięciu czujnika nic sie nie swieci a praca silnika stabilizuje sie i zapłon nie ''pływa' np10-14 stopni sprawdziłem u siebie
kostuch - 2014-09-17, 22:03
abudabi napisał/a: | niestety po odpięciu czujnika nic sie nie swieci a praca silnika stabilizuje sie i zapłon nie ''pływa' np10-14 stopni sprawdziłem u siebie |
To masz coś zepsute jak się nie zapala.
Starscream - 2014-09-17, 23:02
Tu musze poprzeć kostucha choć często mamy odmienne zdanie. Jak może być lepiej po odpięciu czujnika? tzn że coś masz spaprane. Ja dziś próbowałem z ciekawośći odpiąć rurkę od podciśnienia przyśpieszacza zapłonu. Raz że jeśli jej nie zaślepie to silnik drga jak diesel dwa że po dodaniu gazu się dławi. Jak można na tym ustawiać zapłon? zmień mechanika
|
|