Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - koło pasowe wału vitara baleno itp

Starscream - 2014-09-24, 18:38
Temat postu: koło pasowe wału vitara baleno itp
pozwoliłem sobie założyć nowy temat bo nie znalazłem za bardzo nic na ten temat.
Czy te wyżej wymienione są jakoś w całości czy dzielone? (oczywiście podwójne)
Bo chodzi mi o taki numer aby dołożyć koło na pasek wielorowkowy tylko na wspomaganie a normalny zostawić na resztę ( koszty)
Gdzieś na forum było wspomniane tylko że coś takiego się da zrobić. Więc zrozumiałem że vitara ma tak jak by dwa koła na wale które są rozbieralne.

Lexx - 2014-09-25, 10:01

Kolo jest jedna calosc i dzielic tego raczej sie nie da, mozna by sue ewentualnie pokusic o dorobienie dystansu pomiedzy standardowe kolo a dodatkowe kolo z vitary i dluzsze sruby, choc nie wiem czy to w ogole jest jakies wyjscie.
Didymos - 2014-09-25, 10:22

Jest jeszcze jeden myk - koło samuraia jest przykręcane na 4 śruby, vitara/baleno na 5.
Lexx - 2014-09-25, 10:24

Na to nie zwrocilem uwagi :roll: choc glowy nie dam
kostuch - 2014-09-25, 10:31

Jak koszty, to chyba najtaniej wyjdzie dać pompę elektryczną.
meenia - 2014-09-25, 12:30

Lexx napisał/a:
Kolo jest jedna calosc i dzielic tego raczej sie nie da, mozna by sue ewentualnie pokusic o dorobienie dystansu pomiedzy standardowe kolo a dodatkowe kolo z vitary i dluzsze sruby, choc nie wiem czy to w ogole jest jakies wyjscie.


Kolo z vitary dzieli sie na dwie czesci, od baleno stanowi calosc, co i tak niewiele zmienia bo vitarowe jest mocowane na piec srubek,
akurat przerabiam swoje kola i mam na zbyciu polowke kola vitarki, wlasnie te od wspomagania :mrgreen: zostaje kwestia czy jest miejsce na nawiercenie
nowych otworow.

Pozdro

Lexx - 2014-09-25, 12:37

I juz wszystko jasne (:
Starscream - 2014-09-25, 17:37

kostuch a Ty co -dilera zmieniłeś :mrgreen:
pokombinuje z kołem pasowym od pompy wody bo też jest na 4 śruby.
Czemu ktoś pisał że koła z vitki są w montażu P&P skoro już na pierwszy rzut oka widać śrubki 4 a vitka 5?

pacmano - 2014-09-25, 17:56

Pamietaj ze rozni ludzie maja rozne definicje Plug&Play :D
Starscream - 2014-09-25, 18:14

no wiesz ogólnie to P&P to zamawiasz przychodzi wkładasz ewentualnie coś podszlifujesz i ok
kostuch - 2014-09-25, 19:36

Starscream napisał/a:
kostuch a Ty co -dilera zmieniłeś :mrgreen:

Właśnie szisze palę... :-P

Pompa elektryczna ma parę plusów dodatnich (ujemnych też) w stosunku do mechanicznej - np. nie trzeba rzeźbić kółek pasowych i mocowań.
Cena porównywalna z mechaniczną.

Starscream - 2014-09-25, 21:45

ale jak w bilans energetyczny wrzucisz wciągarkę, oświetlenie itp. To musiał bym jeszcze większy alternator zakładać :-D
a tak odbiegając od tematu dawaliście chłodnice oleju na wspomaganie? mam takie coś małe z audi to chyba jest i mam zamiar to koło chłodnicy wody umieścić

Didymos - 2014-09-25, 21:50

Mam chłodnicę wspomagania od jakiejś bejcy, zamocowałem ją przed chłodnicą wody.
W sumie nie wiem, czy jest potrzebna, bo nawet w upalne dni jest ledwo ciepła, ale wychodzę z założenia, że lepiej mieć, jak nie mieć.
Zabawny jest efekt, jak cały przód w samochodzie jest zaświniony mokrym błotem, a na rurce chłodnicy błoto jest suche :mrgreen:

Starscream - 2014-09-25, 22:19

to też sobie założę choć fabrycznie jimny nie ma takiej chłodnicy
moziembl - 2014-09-27, 10:21

Ja mam rurkę miedzianą 12mm wygiętą w U pod chłodnicą. ale przeniosę ją przed chłodnicą bo w lecie raz zagotowałem płyn na piaskowni.
Starscream - 2014-09-27, 18:11

też chce ją dać przed cłodnice albo między wiatrak a chłodnice- zobaczę co będzie łatwiej.
A ta chłodnica ma być na której rurce tej co idzie zbiornik pompa czy przekładnia zbiornik?
Na mój rozum przekładnia zbiornik

moziembl - 2014-09-27, 18:15

Ja mam daną pomiędzy przekładnią a zbiorniczkiem, ale to chyba wszytko jedno, byle na niskim ciśnieniu.
Starscream - 2014-09-27, 18:22

nie wiem ale wydaje mi się ze tamtędy wraca olej tłoczony z pompy do przekładni a ten ze zbiorniczka do pompy tylko wyrównuje
Na razie to odległa jeszcze sprawa bo jestem na etapie pasowania pompy i przeróbki koła pasowego wału :mrgreen:
Dziś jeszcze sobie posprawdzałem przekładnie ale ta z jamnika w wersji europ to też nie jest taka pasowana bo wydaje mi się że mi przykoliduje z mocowaniem zderzaka :-/

Didymos - 2014-09-27, 19:59

Chłodnicę mam założoną na powrocie z przekładni, a powrót wpięty do zbiorniczka, tak oryginalnie było w bejcy, z której pochodzi znaczna część mojego układu.
moziembl - 2014-09-27, 20:26

Układ jest zamknięty, zbiorniczek, pompa, przekładnia, zbiorniczek. Cały płyn jest przepompowywany przez zbiorniczek. Wiec gdzie płyn schłodzisz to wszystko jedno.
Starscream - 2014-09-28, 18:37

dzis już pompa siedzi i koło pasowe też :-D czas na zbiornik + reszta osprzętu. A danie główne czyli przekładnia - jak bedzie więcej czasu.
Przy tej okazji spytam -jak macie połączone przekładnie z kierownicą zastosowaliście dwa krzyżaki? Zastanawiam się czy może zostać ten przegub gumowy, bo przy przekładni z jamnika europejskiej kąt się nie zmienia, jedynie moze być potrzeba skrócenia drążka bo przekładnia jest dłuższa.
Wtedy bym miał problem z głowy. A cały drązęk z jamnika to 100zł z czego nie wiadomo czy długościowo podejdzie to i tak bez spawnia ani rusz.
może moderator by te tematy poprzerzucał do jednego np "O wspomaganiu do samuraja" Było by dla innych.

Lexx - 2014-09-28, 18:41

Co prawda Anglik i przekladnia z Vitary (:


2 Krzyzaki, przegub gumowy raczej powinien zostac.

Zawias - 2014-09-28, 20:16

Chyba,że inaczej zamocujesz przekładnię.
moziembl - 2014-09-28, 20:43

Ja do przekładni dostałem kolumnę kierowniczą od Jimiego, roznitowałem ten krzyżak od strony przekładni wyciąłem sobie takie kółko z blachy 4 i dałem zamiast tego gumowego. jak dajecie dwa krzyżaki to gumowego już nie trzeba. Foty poniżej.



Starscream - 2014-09-28, 21:47

dzięki to już coś wiem bez zbędnych prób :-D ale ten drugi krzyżak jest konieczny ? ale po co? skoro przekładnia wypada tak jak stara tylko trochę dalej ? Wtedy tak jak pisałem wyżej wykorzystam drążek samurajowski po skróceniu. Na stronie Danielsa jest napisane "że przegub gumowy nie pracował by tu pewnie" ale niby czemu skoro siła jest raczej mniejsza na wspomaganiu od tej strony.
Lexx - 2014-09-28, 22:04

jesli przekladnia siada na ramie tak jak samuraiowa to drugi krzyzak jest zbedny.
moziembl - 2014-09-28, 22:29

Ja dałem krzyżak zamiast gumowego krążka bo jakoś mam większe zaufanie do krzyżaka niż do tej gumy :-) :-) ;-) Wiesz jak to jest pęknie i nieszczęście gotowe :-)
Starscream - 2014-10-11, 21:44

korzystając z odrobiny wolnego postanowiłem dokończyć "dzieło" zamontowałem przekładnię i resztę szpejów. Odpowietrzyłem i działa :mrgreen:
Jedynie muszę drążek skrócić między kolumną a kierownicą. Dołożyć osłony na węże żeby sie gdzies nie przetarły i tyle.
przekładnia jimny europa jest praktycznie taka sam jak samurai tyle że dłuższa o 5cm i ma taki koniec że mi kolidował z mocowaniem zderzaka.
śrubę jedną z trzech trzeba wymienić na dłuższą a jedną dziurę w przekładni rozwiercić. jak ktoś zostawia amor skrętu a nie chce mu się wymieniać ramienia przekłądni musi nawiercić dziury na uchwyt amora. Reszta pasuje bajkowo -montaż dla leniwych :mrgreen:
W konfiguracji przekładnia jimny DDIS pompa jimny 1.3 zbiornik vitar,a chodnica mondeo wszystko pasuje fajnie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group