Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Układ kierowniczy - Układ Hamulcowy - Hamulce tarczowe

Gołąb4x4 - 2014-09-24, 21:09
Temat postu: Hamulce tarczowe
Witam!
Zastanawiam się czy warto wymieniać hamulce bębnowe na tarczowe :-) ?
Czy moglibyście mi naświetlić ten temat?
Czytałem sporo że bębny się w zimie nie sprawdzają po przejechaniu wody. (oczywiście przy temperaturach ujemnych)

stachura44 - 2014-09-24, 22:54

z tego co kiedys słyszałem ;) to jako hamulec roboczy lepsze są tarcze ale jako postojowy beben
Gołąb4x4 - 2014-09-25, 08:47

Czyli co nie wrto wymieniać?
Dany44 - 2014-09-25, 13:48

Tył na tarcze warto przerzucić, ponieważ:

1. Tarcze mają większą siłę hamowania.
2. łatwiej je wyczyścić z błota,.
3. łatwiej naprawić w terenie, klocki można wymienić w kilkanaście minut, a nawet jak coś grubszego się stanie to zdejmujesz zacisk klinujesz tłoczek jakimś kamieniem, drewnianym klockiem lub blachą i na "trzech" kołach spokojnie wracasz do domu.

Gołąb4x4 - 2014-09-25, 15:23

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź Dany ;)
Olo - 2014-10-20, 20:26

Powiem ci że też miałem mieszane uczucia czy zmieniać. Właśnie skończyłem przekładać z bębnów na tarcze. Rewelacja. teraz wiem że 4 koła hamują, a nie tył zwalnia. Zaciski mam od samuraia przód, bo ręczny mam na wale. . Podczas jazdy z przyczepą , stawiało mnie bokiem przy hamowaniu w zakręcie, teraz będzie bajka. Warto zrobić dla bezpieczeństwa jazdy. Duzo razy na czarnym przód mi blokował np. po deszczu a tył nie reagował.Szczerze polecam
Lexx - 2014-10-20, 20:33

Jesli dobrze nie skoryguje sie sily hamowania to bedzie najpierw tyl blokowalo poznij przod i skutkowac bedzie stawianiem auta bokiem.
Olo - 2014-10-20, 20:44

Co ciekawe nic nie robiłem z korektorem. Jest org ten co był w 1.0. Na czarnym i na drodze polnej przy prędkości ok 60 km/h robiłem próbę czyli ostre hamowanie. Był pisk opon i ładne 4 slady. Nie było zarzucania auta. Zobaczymy na mokrym i śniegu ;-)
Lexx - 2014-10-20, 21:07

Ja wywalilem seryjny przede wszystkim dlatego ze nie wiedzialem jak bedzie sie spawowal z tarczami a po drugie dlatego ze jest upierdliwy w odpowietrzaniu i dalem regulowany.
Hałas - 2014-10-20, 21:27

Olo sprobuj na mokrym asfalcie w zakrecie co sie bedzie dzialo. Tylko pamietaj, zacznij powoli i upewnij sie ze nic poza toba nie jedzie!
Olo - 2014-11-10, 19:35

Na mokrym miałem okazje sprawdzic i faktycznie tył najpierw hamował. Włozyłem korektor od forda na przewód i super. Na mokrym najpierw przód minimalnie szybciej niz tył. Jest ok.
A w weekend trochę bawiłem się w terenie i zatrzymanie i utrzymanie auta na stromych podjazdach nie sprawia żadnego problemu. :lol:

mcs0 - 2014-11-10, 20:21

Olo a konkretniej to z jakiego forda ten korektor? ?
Olo - 2014-11-10, 20:49

Chyba fiesta, ale mam jeszcze jeden sprawdzę może sa jakies numery.



11-11-2014

nie ma numerów , ale to coś takiego

http://allegro.pl/serwo-p...4728279262.html
To


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group