Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Kit 3" Zanfi - dyskusja

kurian - 2014-09-25, 19:40
Temat postu: Kit 3" Zanfi - dyskusja
Opis zestawu Zanf.

jako że w temacie Mavera rozpoczęła się dyskusjka na temat zawiasu tej firmy proponuje przenieść dyskusję tutaj.

Moje spostrzeżenia.
Zawias dość skomplikowany w budowie, w porównaniu do rozwiązań jakie najczęściej stosują nasi koledzy z forum. Niestety nie mam doświadczeń jak taki zawias na sprężynie powinien działać. Zastanawiam się jakie sa plusy takiego rozwiązania.
Chyba muszę się zmobilizować i przygotować model zawieszenia.

bart9018 - 2014-09-25, 21:09

chcialbym zobaczyc jak to robi w realu :?:
ale jak dla mnie za duzo elementow ktore moga ulec uszkodzeniu :mrgreen: :mrgreen:

SamNaSamZSam - 2014-09-25, 21:16

bart9018 napisał/a:
ale jak dla mnie za duzo elementow ktore moga ulec uszkodzeniu :mrgreen: :mrgreen:


a ja właśnie w wieloelementowości dostrzegłem korzyść przy moim nieterenowym użytkowaniu. W razie W mogę samodzielnie pewnie wymienić element zestawu, bez konieczności przespawywania czegoś tam na pochwie czy grubszych zmian. Tylko ta cena koszmarna... choć ze słów Zajxt czytam, że to czaso i pracochłonne wykonanie takiego zestawu.

zajxt - 2014-09-25, 21:38

jak dla mnie zestaw straszni rozbudowany i bardzo drogi, jestem zwolennikiem prostych i sprawdzonych rozwiązań,kopiować go niema co bo tak jak pisałem zeszło by się z 2 lata (przynajmniej mi) ale o projektach długo terminowych to już do naszego kolegi Yenko trzeba pisać
Didymos - 2014-09-25, 21:43

Plus jest w zasadzie jeden - całe to zawieszenie jest przykręcane, nie wymaga spawania i (prawdopodobnie) wiercenia, nie ingeruje w fabryczną konstrukcję ramy, nawet średnio rozgarnięty osobnik powinien sobie poradzić z montażem.
W sumie ten plus jest jednocześnie minusem :mrgreen: taka przykręcana konstrukcja powoduje, że zawias jest bardzo skomplikowany i składa się z dużej liczby elementów, co niewątpliwie wpływa na koszmarną cenę.
Poza tym wahacze są nikczemnie krótkie, przez to przy pracy zawieszenia most będzie się mocno przemieszczał i "skręcał" (widać na fotach jak bardzo mosty odjeżdżają na wykrzyżu).
Umieszczenie sprężyn pod ramą też do mnie nie przemawia, fura niepotrzebnie się podnosi, dodatkowo niekorzystnie rośnie kąt na wahaczach i wałach.
Za to bardzo mi się podoba patent na przedniego sierżanta, mimo ciasnoty jest zmyślnie upchnięty, jednocześnie takie rozwiązanie pozwala na wyeliminowanie panharda; jak się kiedyś będę mocno nudził, to chyba zapatencę u siebie coś w podobie.
Ogólnie dosyć ciekawa alternartywa, ale podejrzewam, że cena tego zawiasu przekracza wartość większości samuraiów poruszających się w PL :mrgreen:

yenko - 2014-09-25, 23:48

Wypraszam sobie :)
kobzi - 2014-09-26, 09:32

oj tam oj tam przerasta ;)
ale podejmę wyzwanie actimela i zrobię to (przynajmniej tak mi się wydaje :mrgreen: )
problem może być z wykonaniem wąsa i dobraniem sprężyn - resztę powinno się jakoś dopasować :)
jako że mam wąskie mosty to mogą się różnić mocowania do szerokiego - ale to inna bajka

Dany44 - 2014-09-26, 09:42

kobzi napisał/a:
problem może być z wykonaniem wąsa i dobraniem sprężyn - resztę powinno się jakoś dopasować :)
jako że mam wąskie mosty to mogą się różnić mocowania do szerokiego - ale to inna bajka




Jakie (którego) wąsa??

Koledzy a jak wam się podoba i widzi mocowanie wąsa do końcówki sierżanta na śruby od główki dyfra?? jestem przed robieniem przodu na sprężyny i mógłbym coś podobnego zapatencić co by nie spawać mostu i w razie czego bez problemu przekładać całe mocowanie z mostu do mostu.
Jak by to wykonał troszkę solidniej to chyba mogło by być?? mocowanie na 10 czy 8 śrubek powinno być wystarczająco mocne??

kobzi - 2014-09-26, 09:46

no jak by most padł to nie trzeba za bardzo motać - tylko go wymienić
a chodziło mi wykonanie wąsa od przekładni kierowniczej

Dany44 - 2014-09-26, 10:27

W tym zestawie to jest pewnie wąs dłuższy i bardziej podgięty aby oryginalne drążki zastosować. U nas Chłopaki jak motają przód na sprężyny to wąsy zostawiają oryginalne a kombinują z innymi drążkami kierowniczymi czy dokładają wąs od mercedesa do zwrotnic.
Didymos - 2014-09-26, 10:38

kobzi napisał/a:
no jak by most padł to nie trzeba za bardzo motać - tylko go wymienić
a chodziło mi wykonanie wąsa od przekładni kierowniczej


A na co Ci ten wąs?
Załóż na prawą zwrotnicę wąs od mietka, jak wspomniał Dany i na jedno wyjdzie.
Jak się bardzo upierasz, to obniżone wąsy przekładni są dostępne od ręki w USA.
Przy wąskich mostach jest trochę mniej manewru, nie ma miejsca, żeby upchnąć sprężyny obok ramy, przynajmniej z tyłu, a z kolei zakładanie sprężyn pod ramę przy wąskim rozstawie kół może dostarczyć niezapomnianych wrażeń :mrgreen:
Imho jeśli pakować sprężyny pod ramę to tylko takie o beczułkowatym kształcie, a nie walcowe, są krótsze niż typowe walce, więc fura nie rośnie bezsensownie, a jednocześnie nie traci się na skoku zawiasu, bo zwoje sprężyny mogą się składać jeden w drugi.


Dany44 napisał/a:

Koledzy a jak wam się podoba i widzi mocowanie wąsa do końcówki sierżanta na śruby od główki dyfra?? jestem przed robieniem przodu na sprężyny i mógłbym coś podobnego zapatencić co by nie spawać mostu i w razie czego bez problemu przekładać całe mocowanie z mostu do mostu.
Jak by to wykonał troszkę solidniej to chyba mogło by być?? mocowanie na 10 czy 8 śrubek powinno być wystarczająco mocne??


Spokojnie powinno wytrzymać, tylko rzeźba większa niż z przyspawaniem.

kobzi - 2014-09-26, 10:58

Cytat:
Spokojnie powinno wytrzymać, tylko rzeźba większa niż z przyspawaniem.

zima idzie - dużo czasu będzie :D

Kwadrat - 2014-09-26, 13:35

Didymos napisał/a:
kobzi napisał/a:
no jak by most padł to nie trzeba za bardzo motać - tylko go wymienić
a chodziło mi wykonanie wąsa od przekładni kierowniczej


A na co Ci ten wąs?
Załóż na prawą zwrotnicę wąs od mietka, jak wspomniał Dany i na jedno wyjdzie.
Jak się bardzo upierasz, to obniżone wąsy przekładni są dostępne od ręki w USA.
Przy wąskich mostach jest trochę mniej manewru, nie ma miejsca, żeby upchnąć sprężyny obok ramy, przynajmniej z tyłu, a z kolei zakładanie sprężyn pod ramę przy wąskim rozstawie kół może dostarczyć niezapomnianych wrażeń :mrgreen:
Imho jeśli pakować sprężyny pod ramę to tylko takie o beczułkowatym kształcie, a nie walcowe, są krótsze niż typowe walce, więc fura nie rośnie bezsensownie, a jednocześnie nie traci się na skoku zawiasu, bo zwoje sprężyny mogą się składać jeden w drugi.
Obrazek

Dany44 napisał/a:

Koledzy a jak wam się podoba i widzi mocowanie wąsa do końcówki sierżanta na śruby od główki dyfra?? jestem przed robieniem przodu na sprężyny i mógłbym coś podobnego zapatencić co by nie spawać mostu i w razie czego bez problemu przekładać całe mocowanie z mostu do mostu.
Jak by to wykonał troszkę solidniej to chyba mogło by być?? mocowanie na 10 czy 8 śrubek powinno być wystarczająco mocne??


Spokojnie powinno wytrzymać, tylko rzeźba większa niż z przyspawaniem.



Sprężyna raczej nie może składać się miedzy zwoje. Każda spręzyna ma swoje maksymalne ugięcie . I trzeba to brac pod uwagę.

To właśnie dzieje sie w Grupie Vitarowców . Wszyscy wkładają spręzyny od mercedesa a po pół góra roku zawsze klapniete.
co z tego że długość jest ok jak obliczona jest na pracę w zawieszeniu mercedesa. :)

Generalnie to budowanie samemu takiego układu to strata czasu . Przed robieniem zawieszenia zawsze warto przemyśleć co bedę chciał tym autem
robić za parę lat. Bo to ważne jaki system zastosować żeby nie trzeba było potem przerabiać . Jeżeli ktoś ma trochę samozaparcia i chęci w tej zrobi to za 3700 ale zł :)

Didymos - 2014-09-26, 14:24

Kwadrat napisał/a:

Sprężyna raczej nie może składać się miedzy zwoje. Każda spręzyna ma swoje maksymalne ugięcie . I trzeba to brac pod uwagę.


Całkowicie między zwoje oczywiście nie może, bo by ją szlag trafił.

Kwadrat napisał/a:

Generalnie to budowanie samemu takiego układu to strata czasu . Przed robieniem zawieszenia zawsze warto przemyśleć co bedę chciał tym autem
robić za parę lat. Bo to ważne jaki system zastosować żeby nie trzeba było potem przerabiać . Jeżeli ktoś ma trochę samozaparcia i chęci w tej zrobi to za 3700 ale zł :)

Zgadzam się w całej rozciągłości, sensu w kopiowaniu tego ustrojstwa nie znajduję, ale każdy może sobie marnować czas na swój sposób :mrgreen:
Moje zawieszenie z chęciami i samozaparciem nie kosztowało pewnie nawet połowy z 3,7 kzł ;-) ale wszystko robiłem sam i bez pośpiechu, część gratów do budowy dostałem dzięki uprzejmości kolegów, a i myślałem dosyć długo zanim zdecydowałem się na konkretny system.

Dany44 - 2014-09-26, 19:17

Generalnie zawieszenie ciekawe, na pewno przysiądę dłużej nad patentem mocowania sierżanta. A później się zobaczy
Hałas - 2014-09-26, 20:34

Mnie ciekawi, czy sierżant nie-na-środku nie jest problemem?
kostuch - 2014-09-26, 21:47

Hałas napisał/a:
Mnie ciekawi, czy sierżant nie-na-środku nie jest problemem?

Jeżeli ci nie przeszkadza że na jedną stronę będzie większy wykrzyż niż na drugą, to nie problem :mrgreen:

meenia - 2014-09-26, 22:30

Mega przemodzone i delikatne , jak sie ktos chce lansowac na dzielni to ok, jak sie to ma dac naprawiac w warunkach polowych i wytrzymywac strzaly po pniakach to lepiej isc inna droga.

Pozdro

lukawa - 2014-09-27, 10:30

kostuch napisał/a:
Hałas napisał/a:
Mnie ciekawi, czy sierżant nie-na-środku nie jest problemem?

Jeżeli ci nie przeszkadza że na jedną stronę będzie większy wykrzyż niż na drugą, to nie problem :mrgreen:


Moim skromnym zdaniem nie ma to żadnego wpływu, miałoby - gdyby sierżant nie był ruchomy, tzn. gdyby dyfer nie mógł przemieszczać się góra/dół względem ramy. Może to kiepskie porównanie, ale panhard też nie jest symetryczny.

Hałas - 2014-09-28, 00:13

Przy panhardzie most wysuwa się lewo/prawo
Ciekawi mnie czy nie symetryczność sierżanta jest problemem realnym czy tylko teoretycznym tak jak w przypdaku panharda (zakładając oczywiście wykrzyż taki jaki mi jest potrzeby a nie jakieś mega skrajności)

Dany44 - 2014-09-28, 11:37

Niesymetryczny sierżant ma dość mały wpływ na wykrzyż, wiadomo jedna strona będzie się mniej opuszczać.
JA bym bardziej się martwił strzałów przy atakowaniu poprzecznych przeszkód, pniaków głębokich kolein itp. wtedy jedna strona będzie bardziej podparta od drugiej i układ będzie różnie reagował na strzały w poszczególne koła.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group