|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Knajpa u "Samiego" - Silnik 1.4 z polowki 6n2 - ktos remontowal?
pacmano - 2014-10-03, 15:05 Temat postu: Silnik 1.4 z polowki 6n2 - ktos remontowal? Siostry maja do uzytku poczciwe polo 1.4 w benzynie. Od jakiegos czasu slabo chodzi na wolnych obrotach wiec w koncu zawiozlem ja zeby sprawdzic co nie tak.
Na dwoch cylindrach nie ma kompresji. Mechanik stwierdzil ze najprawdopodobniej wypalone zawory i trzebaby glowice zrobic (najczestsza przypadlosc tego modelu). Dzisiaj z nim gadalem drugi raz, i mowil ze rozmawial ze znajomym i ogolnie moze byc problem z tym silnikiem gdyz czesto jest problem zeby je zlozyc, poniewaz maja aluminiowy blok i zrywaja sie gwinty.
Okreslil szanse na 50% ...
Teraz nie wiem co z tym zrobic ;) Probowac remontowac czy szukac calego silnika. Sprzedac to moze 6-7k o ile by ktos nie zwrocil uwagi ze troche nie rowno chodzi na wolnych obrotach ;)
[ Dodano: 2014-10-03, 15:08 ]
No chyba ze sie nei przejmowac i jezdzic :D
SamNaSamZSam - 2014-10-03, 16:25 Temat postu: Re: Silnik 1.4 z polowki 6n2 - ktos remontowal?
pacmano napisał/a: | Siostry maja (...) |
Paco, sorry w zasadniczym temacie za bardzo nie pomogę, ale możesz od razu spytać siostry czy by nie chciały się przejechać na pomarańczowym KTM-ie albo białym Samuraiem :D
A jak jeździ i takie są problemy z naprawą to bym jeździł póki zupełnie nie padnie i wówczas podmienił silnik, a ten pogonił na części jakieś. A może da się jakoś podnieść wolne obroty? Dawka paliwa czy cuś? Oczywiście teoretyzuję maksymalnie...
Cobra - 2014-10-03, 19:22
a może spróbuj zaaplikować ceramizer... Znajomu kupił coś takiego i znacznie poprawiła mu sie jakość pracy silnika. Jestem na razie sceptyczny co do tej substancji ale juz kilka osób sobie to chwali :)
pacmano - 2014-10-03, 20:05
No magicznie problemu to raczej nie usunie, co najwyzej przykryje na chwile ;)
Junior - 2014-10-04, 10:49
śmieszy mnie to że mechanik powiedział że mają alu bloki to sie gwinty zrywają... jak do...rdoli z nieodpowiednim momentem to się tak stanie...
[ Dodano: 2014-10-04, 10:55 ]
czekaj czekaj masz 1.4 16V?? mam takie w lupo i też chodzi nie równo na wolnych na Pb i LPG winą w tych silnikach VW jest tzw. "wypadanie zapłonu" na drugim cylindrze lub winę ponosi przepustnica która ma elektroniczny silniczek krokowy który utrzymuje obroty. Jeśli wyczyścisz taką przepustnicę odtłuszczaczem czy innym specyfikiem to ją szlag trafi
[ Dodano: 2014-10-04, 10:57 ]
a mało tego w moim lupku tez wypaliło zawory głowica była ściągana i siedzi tam z powrotem więc da się albo zmień mechanika
pacmano - 2014-10-04, 14:27
No mowil ze przy dokrecaniu z zalecana sila sie gwinty ukrecaja.
Silnik ma oznaczenie AUD, wyglada ze to 8 zaworowy jest.
[ Dodano: 2014-10-04, 14:29 ]
Najtanszy na allegro za 900 znalazlem. Tak sobie
yenko - 2014-10-04, 16:43
Zmień mechanika i po kłopocie. Tak jak Junior pisze. Jak ktoś nie przekręci gwintu bo nie ma momentów dokręcania to wtedy bez problemu rozkręci i złoży z powrotem.
|
|