Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Wyciągarki - HI-Lift - Akumulator a wyciągarka

Gołąb4x4 - 2014-10-03, 19:42
Temat postu: Akumulator a wyciągarka
Powiedzcie mi proszę czy do wyciągarki od 10 000 lbs - 12 000 lbs trzeba zastosować nowy akumulator do samca czy oryginalny styknie? :-?
moziembl - 2014-10-03, 20:02

Wszystko zależy od tego do czego chcesz jej używać, i jaki masz alternator, jak sporadyczne podciągnięcie się z błota to wystarczy, jak jazda na windzie przez setki metrów na rajdzie to nie wystarczy
Gołąb4x4 - 2014-10-03, 20:04

O to chodziło dzięki ;-)
Starscream - 2014-10-04, 22:55

na tym "pierdku" 40A to nie wiem czy ci to będzie szło - mnie przy 8000 zdychało.
Gołąb4x4 - 2014-10-05, 12:20

To na jaki wymieniłeś?
moziembl - 2014-10-05, 14:49

Do samca największy jaki wchodzi w oryginalną zatokę to 77Ah najlepiej jakiś do Diesli czyli z podwyższonym prądem rozruchowym ze 680A,
kostuch - 2014-10-05, 17:04

moziembl napisał/a:
z podwyższonym prądem rozruchowym ze 680A,

Ja to tylko dodam, że prąd rozruchowy (definiowany na ogół jako prąd w czasie 5s) nijak się ma do eksploatacji wyciągarki...

Z drugiej strony większość istniejących na rynku "firm" (banner, granit, cośtam-power, etc) nawet się nie zająknie o charakterystykach prądowych ich akumulatorów. Zwykłe samochodowe akumulatory to półśrodek. Dobre profesjonalne akumulatory to z kolei furmanka pieniędzy.
I jak zwykle trzeba iść na zgniły kompromis :->

Gołąb4x4 - 2014-10-05, 18:13

To jaki polecacie?
Może coś z jakiegoś innego auta?

Starscream - 2014-10-05, 18:40

temat rzeka rozwijany kilka krotnie -sam nawet poddawałem propozycję taniej wymianki na daewoo 90A (u mnie i kolegi zdaje egzamin przy 8000) -szukaj
Gołąb4x4 - 2014-10-05, 18:48

A dał by radę z 10 000 i 12 000 lbs?
albert - 2014-10-05, 19:24

nowy aku prawie 80 ah, wyciaganie z blota siebie i innych na ostro
wynik - w aku poszla jakas cela , tak sie domyslam, ladowanie raz a 3-4 dni
alternator podszedl bez przerobki z jakiegos peugota -85 ah
chlopak juz nie trzyma pradu :mrgreen:

moziembl - 2014-10-05, 21:29

Jak Cie stać to bierz Optime, choć podobno długo nie wytrzymują, albo k jak Ci napisałem bierz jakąś Centre Future 77Ah albo coś podobnego, za jedną Optime masz 2,5 takiej futury. Generalnie jak chcesz dużo śmigać na windzie to potrzebny Ci mocny alternator, poczytaj sobie spokojnie wątki, było o tym dużo.
kostuch - 2014-10-05, 21:44

albert napisał/a:
nowy aku prawie 80 ah, wyciaganie z blota siebie i innych na ostro
wynik - w aku poszla jakas cela , tak sie domyslam, ladowanie raz a 3-4 dni
alternator podszedl bez przerobki z jakiegos peugota -85 ah
chlopak juz nie trzyma pradu :mrgreen:


No właśnie.
Albo odpada od wstrząsów substancja czynna i aku traci pojemność
Albo urywa się cała cela (lub przepala mostek) i nie ma wcale prądu.

Lepsze od zwykłych kwasiaków są AGM, potem długo nic i prawdziwe żelowe.
Ale cena jest rząd wielkości wyższa.

Saqs - 2016-11-20, 10:52

Witam,
Panowie zalozylem wyciagarke i tez mam problem z zasilaniem jej, ale z tym sobie poradze. Martwi mnie bardziej to ze jak ja testowalem po podlaczeniu i rozwinalem do samego konca i zaczynam zwijac to dosc mocno sie grzeje (trzymajac ja tylko napieta) :-? To normalne?? Mowa o dragonie...

Starscream - 2016-11-20, 19:07

Mnie też się grzeje. Troche to spowodowane niedostatkiem energii tak mi wmawiano, choć mnie to nie przekonuje. A reszta to gówniane wykonanie wciągarki. Juž sam korpus to dno po roku zardzewiałe chromy, prowadnica a o wnętrzu nie wspomnę. Gdybym tego dużo używał nie kupił bym DW Może kostuch sie wypowie bo on na świeżo z elektrotechniką jest.
kostuch - 2016-11-20, 21:08

Rozwijanie/zwijanie liny bez obciążenia nie powinno powodować zauważalnego wzrostu temperatury silnika.
Jeżeli się grzeje, to rozglądnął bym się za uczciwym silnikiem (np z XP). Albo używałbym tego aż się spali i reklamował :mrgreen:

Grzanie z powodu słabego akumulatora to miejska legenda powtarzana z uporem maniaka przez "ekspertów".
Nie ma ona żadnego uzasadnienia i chyba jest na rękę tylko importerom chińskiego szajsu, żeby zbyć narzekających użytkowników. masakra

Chyba że chodzi o grzejącą się wyciągarkę a nie sam silnik.
Wtedy powodem jest równie gówniany hamulec.

Starscream - 2016-11-20, 22:06

Dokładnie kiedyś goŝciowi nabluzgałem na fb bo mi to wmawiał że mi brakuje prądu. A jak włączę windę to na voltomierzu mam chyba 2V spadku czyli dostaje to co ma być. Grzeje się własnie silnik. Rozbierałem to i owo i nic. Olałem dziada
kostuch - 2016-11-21, 10:22

Starscream napisał/a:
Olałem dziada

Założyłeś chłodzenie wodne do wyciągarki? laugh

Starscream - 2016-11-21, 16:57

Dosłownie :mrgreen:
Saqs - 2016-11-21, 20:27

Skoro to taki badziew to ja juz nie ogarniam czego wszyscy na tym lataja :-/
Starscream - 2016-11-21, 20:48

Nie wszyscy. Ja bym już tego nie kupił.
kostuch - 2016-11-21, 22:12

Saqs napisał/a:
Skoro to taki badziew to ja juz nie ogarniam czego wszyscy na tym lataja :-/


CCC -> Cena Czyni Cuda

DUŻY - 2016-11-21, 22:37

Standardowy chińczyk 8000lbs przy ~13V nie spali na pełnym zwarciu (zatrzymany silnik) zabezpieczenia 150A !
Jest to odpowiedź na pytanie ile prądu potrzebujecie, i dlaczego po wymianie altka na 120A+ można się winchować praktycznie bez końca.

Co do popularności, to nie są aż takie złe. Gdyby sprzedawcy pisali prawdę, że w ich windach są silniki 1-1,5kW i windy służą do okazjonalnego targania byłoby git. Niestety prześcigają się w kW i na papierze pierwsza lepsza chińska wyciągarka 8000lbs jest lepsza od grzechotnika...

Jak ktoś potrzebuje tanią windę do okazjonalnego (nierajdowego) targania to według mnie lepiej kupić chińską i pewną wyciągarkę niż ryzykować kupno zajechanej używki. Jak z jedzeniem po trasie w Macu.. wszyscy wiedzą że syf, ale się zatrzymują bo pewne że rewolucji żołądkowych nie będzie :mrgreen:

Starscream - 2016-11-21, 22:54

tylko jakimś cudem się grzeje do tego stopnia że sie zatrzyma potem ostygnie i działa dalej
kostuch - 2016-11-21, 23:18

DUŻY napisał/a:
...chińską i pewną wyciągarkę...

Czyli dwie :lol:

harus76 - 2017-01-01, 03:14

U siebie w Xjcie mam 2 altki 200A+130A, pracuja równolegle na aku Banner unibull 80Ah. Wyciagarka Escape 13500 murzynów, prądu wystarcza. Grzać się może bo za mały przekrój kabli, jak wam spada napięcie na aku, to Ampery szybują w górę.
kostuch - 2017-01-01, 19:34

harus76 napisał/a:
... jak wam spada napięcie na aku, to Ampery szybują w górę.

masakra
dislike

harus76 - 2017-01-02, 03:05

Drwal? :shock:
P=U*I
silnik wyciągarki 4800W
napiecie w aucie 13V
Prąd I=P/U 369A
przy spadku do 11V prąd rośnie do 436A
Standartowo daja przekaźniki 450A. A i tak ludzie je palą...
Oba kable +- powinny iść od aku, min 35mm2. Spadek napiecia na kablach max 0,1V.

kostuch - 2017-01-02, 17:45

Daj spokój...
Powtarzasz legendy ludowe. Kiedyś już o tym pisałem i nie chce mi się powtarzać.
Równie dobrze można napisać, że wiatr wieje bo drzewa się kiwają.

Błędnie zakładasz, że dysponujesz idealnym źródłem, a tak nie jest.
I=U/R

Starscream - 2017-01-02, 18:02

Taaaaa spadek z 14,5V 2V daje 12,5V. Prędzej bym uwierzył że na tym przekaźniku jest spadek i do zacisków już nie dochodzi 12v. Ale z drugiej strony całą tą puszkę mam w środku a kable 25. Przyjmując że na 1mm2 przypada 10A to jest ok. 3lata bytu w warunkach pogodowych pewnie zrobiło swoje w tym gównie
harus76 - 2017-01-03, 03:08

Legendy ludowe są codziennie w TVNie
Legendy polskie na YT
Legendarny Fluke:
http://assets.fluke.com/a...ve/beatbook.pdf

bulimierz - 2017-01-03, 14:16

Prowadzisz sprzedaż obwoźną multimetrów Fluke?
Niom popcorn

kostuch - 2017-01-04, 18:34

Zamiast Fluke używam mózgu :-)

Prąd płynący w obwodzie jest proporcjonalny do przyłożonego napięcia i odwrotnie proporcjonalny do rezystancji przez którą płynie ten prąd.
I=U/R

R jest w przybliżeniu constans (bo oporność silnika wyciągarki się nie zmienia)
Tak więc, jeżeli zmniejsza się napięcie na zaciskach silnika, to musi zmniejszyć się prąd płynący przez ten silnik.

Pomijam tu rezystancję wewnętrzną akumulatora, która zwiększa się wraz z jego rozładowywaniem (więc jeszcze bardziej ogranicza prąd w obwodzie).

Prawo Ohma działa nawet w chińskich wyciągarkach i nawet podczas dobrej zmiany :idea:

Starscream - 2017-01-04, 20:01

Ale Chińczycy chcieliby żeby prawo Ohma inaczej działało. Bo np dla nich 3mm płaskownik = 1mm czyli trzeba by zastosować wciągarkę zamiast 8000, to 16000 :mrgreen:
metler - 2017-03-02, 19:31

Witajcie,
ostatnio zmusiło mnie życie by wymienić akumulator - prędzej czy później Was też czeka przerobienie tego tematu - na ogół co 5-7 lat :-) dlatego chcę lekko odgrzać temat.

Od kilku dni, ryję po Internecie i szukam co kupić z uwzględnieniem Waszych wcześniejszych porad - wybór jest ogromny i głowa mała. Mam kilka spostrzeżeń na ten temat i mimo, że dziś kupiłem nowy aku, postanowiłem dla potomnych zostawić ślad moich przemyśleniach, bo ostatnie rzeczowe wpisy w tym temacie są sprzed kilkunastu miesięcy. A więc do rzeczy:

Podstawowe pytania:
* jaki masz motor - benzyna/diesel?
Wielu mówi ze pojemność akumulatora jest tu mniej istotna. Dla rozruchu, istotniejszym jest prąd zwarciowy/rozruchowy. Więc na tym etapie nie ma się co ekscytować czy to 55Ah czy też 80Ah. Ja mam diesla 1.9 silnik Renault - książka serwisowa mówi, że w standardzie powinienem mieć 70-80Ah Nic jednak nie mówi o prądzie rozruchu... ale ta półka pojemności akumulatorów, ma z reguły co najmniej 680A-750A, więc spoko, na diesla ok...

* masz wyciągarkę?
Odpowiedź na to pytanie, jest kluczowe! Wielu z nas podnieca się i nakręca jaki to super akumulator nie kupić (włącznie ze mną), a ostatecznie wyciągarki nie mamy jeszcze w naszym Samim, a zakup ma być za chwile... Więc moja rada - nie nakręcajcie się! Bez windy nie ma sensu iść w ponad standardowe parametry, bo to tylko strata kasy, a finał jest taki sam dla każdego akumulatora - KIEDYŚ SIĘ SKOŃCZY (owszem niektóre szybciej, inne później)

* jaką moc ma wyciągarka?
Jeśli masz już windę - zakładam że idziemy w coś na poziomie ok 12 000lbs, zawężamy wyszukiwanie aku do tych z technologią AGM lub żelowe.
Żelowe - najczęściej polecany jest jako drugi w parze typowo tylko pod wyciągarkę, który za pomocą odpowiedniej instalacji, jest załączany/odłączany kiedy obsługuje windę lub jest doładowywany. Czy chcesz mieć dwa aku – na to pytanie odpowiedz sobie sam, wydaje isę że do kogoś kto dużo się topi, to rozwiązanie ma sens. Zaletą żelu niewątpliwie jest zdolność obsługi więcej ilości cykli ładowań/rozładowań oraz do dużo szybszego przyjmowania ładunku, co skutkuje w praktyce tym że dużo szybciej go naładujemy (mega istotna sprawa!). Aku jest w 100% bezobsługowy, odporny na wszelkie przechyły (podobno 360st.) oraz odporny na wstrząsy. Wady? Często pokutuje stwierdzenie, że to typowe "hotelowe" akumulatory z tzw. zdolnością głębokiego rozładowania i ich parametry rozruchowe są nieco gorsze niż akumulatora standardowego lub AGM. Jak jest w rzeczywistości - osobiście nie wiem. Żelowy to też moda - nie ukrywajmy, a za to się płaci…
AGM - w zasadzie wszystkie zalety jak żelowy, ale mniejsze koszty zakupu. Wydaje się że to najlepszy wybór dla kogoś kto nie chce wydawać nierozsądnych kwot na trochę ołowiu w plastiku. Fajna opcją wydają się modele tzw. DUAL. Czyli aku o grubszych wzmocnionych płytach, który łączy zalety żeli i „zwykłych” AGM i ta wersja wydawałaby się najbardziej odpowiednia, jeśli szukamy kompromisu pomiędzy jakością, wymogami dot. przechyłów i wstrząsów, a kasą którą wydamy za akumulator, który i tak za kilka lat musimy wymienić…

Co kupić? Na dzień dzisiejszy wybór jest bardzo duży - za duży! Myślę że nie ma co się obawiać eksperymentów z nieznanymi markami bo pamiętaj, za kilka lat i tak to cudo które kupiłeś, pójdzie na złom. Tu mam pewne spostrzeżenia:
* Znajdziesz coś o fajnych parametrach w dobrej cenie – kupuj! Znalazłem cos takiego: LANDPORT 80Ah 800A DYNAC Start Stop AGM w bardzo dobrej cenie http://sklep.prostowniki-...gm-p-1868.html. Mało znany producent, ale z dużą tradycją. Niestety brak dostępności…
* Mimo tego, że pojawiają się głosy negujące, wydaje się że nadal najlepszym wyborem (najbardziej uniwersalny: rozruch + rozładowanie) jest OPTIMA http://sklep.prostowniki-...ie-c-10_36.html Jeśli kogoś stać – czemu nie, ma wszystko czego potrzeba w jednej skrzynce z dużym wachlarzem do wyboru parametrów – ceny od 700-900zł z zależności od modelu i parametrów…
* Pozostając nadal w serii AGM, drugie w kolejności co do przydatności w Samim uznałbym akumulatory DUAL - są nieco droższe niż "zwykły" AGM (500-600zł), ale tańsze niż poprzednik. Z założenia są wzmocnione i zaprojektowane by po pierwsze służyły jako rozruch + rozładowanie, ponadto być odporne na wstrząsy (bardziej niż standardowe). Osobiście rozważałem zakup Exide dual 70Ah 760A AGM EP600 http://sklep.prostowniki-...600-p-2122.html
* Ostatecznie biorąc pod uwagę moją obecną sytuację (diesel, póki co brak windy - może będzie, użytkuję Samiego na polowania, dając mu od czasu do czasu ostro w kość) wybór padł na Centra CK700 AGM 70Ah 760A http://sklep.prostowniki-...top-p-1139.html tym bardziej że udało mi się go wyrwać za 470zł, a jako jedyny którego znalazłem ma 3 lata gwarancji.

Podsumowując, jeśli chcesz kupić coś przyzwoitego i tak musisz wydać ok 500zł i więcej. Możesz iść też w totalną taniznę – 70Ah można wyrwać już za 250zł, ale wtedy winda odpada! Inną kwestią jest jeszcze by dla dobrej kondycji waszego aku - nie zależnie w jakiej technologii jest wykonany, najrozsądniej dla niego byłoby go wyrzucić spod maski w inne miejsce, gdzie będzie miał jak najchłodniej... Znacznie wydłuży to żywotność twojej baterii...

Pozdrawiam

pacmano - 2017-03-02, 19:40

Podsumowujac nie musisz wydawac 500zl 8-)
Starscream - 2017-03-03, 17:31

Tu akurat nie masz racji. Możesz wpakować alternator dużej mocy i radzi sobie z windą. Ja mam 70ah weste forse i alternator 95A windę 8000 i wyciągam 3m buki z potoka na drogę wiążąc się do drzew z tyłu. Z tym że wyciągarka gorąca ale daje radę. Na woltomierzu jest spadek ok 1,5- 2 V. Inna inszość że od 3-4 lat bez konserwacji kończy sie winda bo jak sie zgrzeje to ją zatnie
woodek - 2017-04-26, 12:24

Miał ktoś styczność z akumulatorami marki Odyssey ?
Z tego ci widzę to są dość popularne w off road'zie. Jednak w PL nie można nic znaleźć na ich temat. A drążę temat bo szukam alternatywy.

kostuch - 2017-04-26, 12:40

woodek napisał/a:
A drążę temat bo szukam alternatywy.

Alternatywy do czego?
I po co?

woodek - 2017-04-26, 12:58

Alternatywy dla:
- optimy yellow 75ah bo od jakiegoś czasu jest to rosyjska ruletka
- exide maxxima 50ah
- i innych AGMów

Po za tym nie chcę żeby ktoś mnie prostował i pisał że to za drogie i mozna za tą cenę mieć 3-4 centry. Po prostu kolega mi rzucił temat, że moze mi to w dobrej kasie z Francji przywieźć. Więc badam temat.

kostuch - 2017-04-26, 14:25

Podaj parametry techniczne, to się zobaczy.
Pewnie jest ze 100 modeli do wyboru...

Jeżeli to jest po prostu kolejny chiński no-name z klejoną w europie ładną nalepką, to nie ma co się napinać.

woodek - 2017-04-26, 14:59

Zastanawiam się nad modelem PC1500
http://www.odysseybatteries.com/pc1500_series.htm
Czekam na cenę za jaką kolega może mi go ściągnąć. Twierdził że w cenie optimy 75ah. Ale kazałem mu się upewnić na 100%.

FRUTA - 2020-01-09, 16:35

Witam wszystkich!

chciałem odświeżyć temat, i zapytać:
Jaki akumulator do samuraia 1.3 z wyciągarka 12000 Escape, z fabrycznym alternatorem.
Obecnie jest akumulator 41Ah, który właśnie mi umarł, i zastanawiam się nad zakupem.
Samochodem jeżdżę głownie w terenie ale z wyciągarki korzystam od wielkiego dzwona. Prosił bym o radę jaki akumulator brać pod uwagę?
PS
akumulator chciałbym zachować w fabrycznym miejscu również nie uśmiecha mi się wymiana alternatora.


PS2
Jest to mój pierwszy post, dlatego Witam wszystkich serdecznie!

Valkyr_87 - 2020-01-09, 17:36

Zwykły bosh 74 ah lub co bym Ci polecał to żółta optime 55ah. Mam u siebie i bardzo chwale.
FRUTA - 2020-01-09, 19:36

Valkyr_87 napisał/a:
Zwykły bosh 74 ah lub co bym Ci polecał to żółta optime 55ah. Mam u siebie i bardzo chwale.

A jaka jest różnicaoedzy nimi poza cenowa? W sensie Optima wytrzyma dwa razy dłużej jest lepsza w wydajności?

Valkyr_87 - 2020-01-09, 20:08

Optima jest żelowa. Nawet jak raz się wkleisz i wyladujesz ją na Maxa... To wystarczy ją podładowac i nie ma żadnej straty w pojemności. W przypadku zwykłego aku wytrzyma 2 może 3x.. A później śmietnik. Miałem wcześniej w innym aucie Centre nowa. Długo na wyciagarce nie dała rady.

Jak kupowałem Samca to miałem bosha 74. Nadal w garażu leży. Nówka naprawdę dawał radę.

Jeżeli chcesz iść budzetowo to możesz zrobić tak. Kup bosha lub inny zwykły z wymiarem na wneke i zamów od Kostucha jego zajebisty metromierz, który ma wbudowany wskaźnik ładowania. Jeżeli podczas wyciągania wartość spadnie poniżej 10 to poprostu poczekasz aż alternator podladuje aku. Oczywiście na seryjnym altku (też taki mam) trochę to potrwa ale nie ma tragedii.

kurt_ - 2020-01-09, 20:47

Ja mam (miałem na seryjnym altku) 72Ah Centra Futura, raczej nie narzekała na niedoładowanie.
Allle, nie wiem gdzie jest montowany oryginalnie -> moze nie wejsc;)
(Winch tez nie narzeka)

FRUTA - 2020-01-10, 12:13

Valkyr_87 napisał/a:
Optima jest żelowa. Nawet jak raz się wkleisz i wyladujesz ją na Maxa... To wystarczy ją podładowac i nie ma żadnej straty w pojemności. W przypadku zwykłego aku wytrzyma 2 może 3x.. A później śmietnik. Miałem wcześniej w innym aucie Centre nowa. Długo na wyciagarce nie dała rady.

Jak kupowałem Samca to miałem bosha 74. Nadal w garażu leży. Nówka naprawdę dawał radę.

Jeżeli chcesz iść budzetowo to możesz zrobić tak. Kup bosha lub inny zwykły z wymiarem na wneke i zamów od Kostucha jego zajebisty metromierz, który ma wbudowany wskaźnik ładowania. Jeżeli podczas wyciągania wartość spadnie poniżej 10 to poprostu poczekasz aż alternator podladuje aku. Oczywiście na seryjnym altku (też taki mam) trochę to potrwa ale nie ma tragedii.


Czyli ten Aku Boscha będzie współpracować z wyciągarka tylko trzeba zachować ostrożność żeby go podczas tej pracy nie wylądować? A czy wejdzie na miejsce wyznaczone przez producenta?

Czy jest możliwość wymiany alternatora na bardziej wydajny? Jeśli tak to jaki i czy można to zrobić tak żeby nic tam nie rzeźbić?

Valkyr_87 - 2020-01-10, 13:59

to tak :) Współpracować będzie :) ale pamiętaj, że jego żywotność będzie krótsza niż żelowego.
Bosh wchodzi w miejsce pod maską :) nie wiem tylko jak długie masz szpilki trzymające mocowanie :) zmierz najlepiej metrówką ;)

Alternator możesz wymienić - jest sporo na formum. Bez przeróbek wchodzi z lanosa, po zrobieniu mocowania możesz wsadzić np. z VW. Rzeźba zawsze mniejsza lub większa będzie :)

FRUTA - 2020-01-11, 15:52

Valkyr_87 napisał/a:
to tak :) Współpracować będzie :) ale pamiętaj, że jego żywotność będzie krótsza niż żelowego.
Bosh wchodzi w miejsce pod maską :) nie wiem tylko jak długie masz szpilki trzymające mocowanie :) zmierz najlepiej metrówką ;)

Alternator możesz wymienić - jest sporo na formum. Bez przeróbek wchodzi z lanosa, po zrobieniu mocowania możesz wsadzić np. z VW. Rzeźba zawsze mniejsza lub większa będzie :)


Z Lanosa każdy? Czy jest jeden uniwersalny, bo Lanos miał kilka silników, więc zakładam że i osprzęt może być zróżnicowany

Valkyr_87 - 2020-01-11, 17:57

http://samurai.org.pl/pri...dc7d535c6eaa4b5


Poczytaj. Lanos 85A. Wsadzaja też od astry, scenica etc.

FRUTA - 2020-01-14, 11:34

Zdecydowałem się na wymianę alternatora na 85A z Lanosa, pytanie moje czy z akumulatorem Boscha 72A, będzie działało wszystko prawidłowo nie będzie deficytów etc? Może ktoś ma taki zestaw?
Valkyr_87 - 2020-01-14, 12:50

:) Tutaj masz opis funkcjonowania alternatora :) http://automatyka.ndl.pl/...alternatory.htm

Dlaczego miałby nie działać prawidłowo? By ocenić niedobory musisz policzyć sobie ile prądu zużywają Twoje odbiorniki.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group