|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Jak zwiekszyc predkosc samuraja ?
czuperek - 2014-10-07, 22:01 Temat postu: Jak zwiekszyc predkosc samuraja ? hey
mam pytanie czy sa dostepne jakies tryby do reduktora aby zwiekszyc predkosc samuraja?
na 2h oraz na 4h moj samuraj ma na tyle mocy ze jeszcze nigdy nie musialem uzyc biegu 4L ( 1.9d + 5,125 robi swoje)
chcial bym wywalic 4L a w jego miejscu miec bieg szybszy od 4H.
przerabial ktos taki temat?
Zawias - 2014-10-07, 22:06
Wyrzuć 5.125 i włóż 4.16.
SamNaSamZSam - 2014-10-07, 22:08
no w innym temacie chyba kolega Moziembl podawał jeszcze inne przełożenia z Vitki dostępne do przeszczepu i szybsze niż 5.125. Może warto zbadać tę drogę.
Didymos - 2014-10-07, 22:58
5,125 to nie przełożenia do diesla, klekot się tak nie wkręca, żeby jeździć na aż tak wolnych przełożeniach.
Samuraiowskie 3,7 albo 3,9 od sj413 powinny styknąć.
kostuch - 2014-10-07, 23:24
Wsadź reduktor na odwrót
Maror - 2014-10-08, 00:42
kostuch napisał/a: | Wsadź reduktor na odwrót |
Chciałbym to zobaczyć
czuperek - 2014-10-08, 08:10
miałem wcześniej 3.7 ale też fajerwerków to nie było prędkość ciągnikowa.
Teraz jest 5,125 bo wstawiłem most z vitary akurat z takim przełożeniem.
Inne propozycje? Poza przełożeniami w moście
yenko - 2014-10-08, 08:19
Kup patrola :)
KSikorski - 2014-10-08, 08:27
reduktor 4,16 plus przełożenia 3,4 w mosty (jimny diesel, samurai diesel).
Miałem tak w swoim (silnik 1,6 td) i było poprawnie.
czuperek - 2014-10-08, 08:48
poprawnie tzn jaka predkosc max?
i 4,16 nie wydaje mi sie ze bedzie potrzebny ;)
KSikorski - 2014-10-08, 12:29
Na 4L będzie robił robotę.
Dało się jechać 90-100km/h we względnym komforcie. Koła 235/75R15.
jeżu - 2014-10-08, 15:56
Przy przełożeniach 3,7 (standardowe dla samuraia) silnik 1,6td. Prędkość przelotowa około 70-80km/h licznikowo, koła 31/10,5r15.
P.S. Czuperek swoją drogą to możemy się spotkać w celu porównania :)
stachura44 - 2014-10-09, 12:24
Czupi a co ty w szybkosciówkach chcesz swoim samcem startowac ??
czuperek - 2014-10-09, 18:23
Jeżu mój też tak ciśnie mniej więcej ale kapcie mam 29. Jak w końcu upoluje jakieś 31 albo większe to może parę km/h dojdzie. Co do jazdy jestem mega chętny tylko kiedy Tobie pasuje? Napisz na priv ;)
stachu no chciało by się siedzieć na ogonie za patrolami albo i być przed nimi hehe ale to nie ten motor. Trochę żałuję jednak że nie włożyłem tego silnika benzynowego z BIEMDABLIU no ale...wszystko ma swoje jakieś plusy i minusy.
Jeśli chodzi o szybkościówki jak bym miał $$ to bym chyba strugał nową zmotę właśnie tak jak wyżej wspomniałem jakimś lekkim, sporym benzynowym silniku.
Założyłem ten temat z ciekawości bo koledzy którzy maja 2.5d od dukato wstawione łącznie ze skrzynią. byli na paru rajdach i właśnie potwierdzają to co ja mówiłem że mocy jest na tyle że biegu L nie trzeba używać lecz na dojazdówkach jest przerąbane. Traktor by ich wyprzedził. Ale to może też licho siedzi w ich skrzyni biegów może mają inna przełożenia bo coś mówili że 50-60 to już katorga dla silnika.
[ Dodano: 2014-10-09, 18:27 ]
Aha zapomniałem dodać jeżu ze ja mam most vitary wiec na 3.7 i tak sobie nie mógł bym pozwolić
jeżu - 2014-10-09, 19:23
Maksymalnie da się pojechać 115-120. Jakiś czas temu jechałem rajd w "parze" z Vitarą z motorem 1,6 i jedyne co powodowało że nie mogłem nadążyć na dojazdówkach to zakręty na czarnym z prędkością 80-90 i nie wynikało to ani z mocy/charakterystyki silnika czy przełożeń. Po prostu Vitara na niezależnym zawiasie zawsze będzie się lepiej prowadzić niż samurai na resorze.
Didymos - 2014-10-09, 21:29
Dupiato ma przedni napęd, mało prawdopodobne, żeby ktoś zapatencił motor razem ze skrzynią
stachura44 - 2014-10-10, 09:23
Diodymos juz troche takich sprzetow jezdzi po polsce ze maja silniki z przednionapedowki tylko ustawione wzdluznie i naped albo z pojedynczej poloski do red i zblokowany dyfer w skrzyni albo z w miejsce polosiek waly i bezposrednio do mostow wiec nie jest to nic nowego
Dany44 - 2014-10-10, 11:43
Sam myslałem kiedyś o budowie własnie czegoś takiego aby silnik od przednionapędówki wstawić w miejsc efotela pasażera i zasilić z pół osi dyfry.
Jak jeszcze nazbieram więcej złomu to zapatence sobie cos takiego.
kostuch - 2014-10-10, 11:58
Ale jak już w tym module silnikowo-skrzyniowym jest dyfer i wpuścisz to na dyfry w mostach, to powstanie wolnobieżny traktorek.
Chyba że o to chodzi
jeżu - 2014-10-10, 12:35
Dany44 napisał/a: | Sam myslałem kiedyś o budowie własnie czegoś takiego aby silnik od przednionapędówki wstawić w miejsc efotela pasażera i zasilić z pół osi dyfry.
Jak jeszcze nazbieram więcej złomu to zapatence sobie cos takiego. |
Coś takiego?
stachura44 - 2014-10-10, 13:19
Pelny opis budowy tego pojazdu jest na difflock forum http://forum.difflock.com/viewtopic.php?t=14499
Didymos - 2014-10-10, 13:34
Ja wiem, że się da, ale pomysł jest cokolwiek do dupy.
Dyfer trzeba zaspawać, bo w terenie nie będzie jazdy, z resztą i tak nie będzie jazdy, bo jedynym użytecznym biegiem będzie piątka
Chyba, że ktoś ma ambicje zbudować najwolniejszą furę w powiecie
stachura44 - 2014-10-10, 14:12
Do trialu jak znalazl
zajxt - 2014-10-11, 18:40
Dany44 napisał/a: | Sam myslałem kiedyś o budowie własnie czegoś takiego aby silnik od przednionapędówki wstawić w miejsc efotela pasażera i zasilić z pół osi dyfry.
Jak jeszcze nazbieram więcej złomu to zapatence sobie cos takiego. | Dany całkiem fajny plan
|
|