Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Elektryka i Oświetlenie - podłaczenie wentylatorow chlodnicy

bart9018 - 2014-10-07, 22:09
Temat postu: podłaczenie wentylatorow chlodnicy
Jak podłaczyc wentylator chlodnicy z czujnikiem zwartym na zimno a rozwartym na gorąco?
czy trzeba jakis specjalny przekaznik??czy mozna to zrobic na np. takim: http://allegro.pl/przekaz...4608193268.html

moziembl - 2014-10-07, 22:32

Przekaźnik musi być np. taki.

http://allegro.pl/przekaz...4602414712.html

Ale czy ty pewny jesteś że czujnik zwarty jest na zimno, to trochę niema sensu bo komplikuje układ i powoduje że trzeba puszczać zasilnie wentylatora przez dodatkowy wyłącznik, albo przekaźnik.

bart9018 - 2014-10-08, 07:58

na sto procent jak podlączam uklad pod zimny czujnik wentylatory chdza a jesli czyjnik wkladam do gotujacej sie wody wentylatory sie wyłączają
"moziembl " ale czym sie rózni ten przekaznik co ja podałem od tego co ty podałeś?? i jak go podłaczyć bo szczerze mówiuąc z elektryki trochu jestem noga ;-)

Didymos - 2014-10-08, 08:56

Różni się delikatnie konstrukcją, te, które wkleiłeś nie mają styku NC.
Najłatwiej zrobić na takim przekaźniku, jak wkleił @moziembl, przez czujnik dajesz sterowanie przekaźnikiem, a wentylator podpinasz na NC (87a).

Edit: jednak po zastanowieniu to jest do dupy, przekaźnik musiałby mieć cały czas zasilaną cewkę, żeby rozpinać wiatrak.
Weź wywal ten czujnik i kup coś normalnego :mrgreen:

kostuch - 2014-10-08, 10:11

To jest "normalny" czujnik. Co prawda częściej można je spotkać np w żelazku niż w aucie, ale jak się wyrywa ze szrotu przypadkowe części, to nie można mieć wszystkiego plug&play :mrgreen:
W sumie bez większej różnicy czy będzie cewka cały czas pod prądem. Amper więcej nie gra roli (przy sprawnej instalacji). I tak są zapięte przekaźniki od komputera i pompy.

Didymos - 2014-10-08, 10:54

Miałem na myśli to, że po zgaszeniu silnika przekaźnik też będzie musiał rozpinać wiatraki :mrgreen:
W czasie pracy to żaden problem.

moziembl - 2014-10-08, 12:18

Jest rozwiązanie można dać drugi przekaźnik, który cewkę będzie miał podpiętą pod stacyjkę, a przekaźnik będzie podawał plus na przekaźnik wykonawczy od wiatraka, ale jest to co najmniej dziwne rozwiązanie choć będzie działać.


kostuch - 2014-10-08, 12:39

Didymos napisał/a:
Miałem na myśli to, że po zgaszeniu silnika przekaźnik też będzie musiał rozpinać wiatraki :mrgreen:
W czasie pracy to żaden problem.

Jak weźmie prąd do wiatraka "po stacyjce", to nie trzeba ich rozpinać po zgaszeniu silnika.
Co prawda puszczanie takiego prądu przez stacyjkę nie wyjdzie jej długookresowo na zdrowie, ale zawsze można tam dać kolejny przekaźnik (jeżeli daje się na potrzeby rozrusznika, to można i na inne potrzeby) :-)

Rada:
Rysować sobie schemat podczas motania, bo potem serwis tego to tylko "wyrwać chwasty i zacząć od nowa". :mrgreen:

Didymos - 2014-10-08, 12:55

Ale to wszystko komplikuje niepotrzebnie prostą sprawę...
Najłatwiej jednak nabyć właściwy termowłącznik :mrgreen:

kostuch - 2014-10-08, 13:00

Nieeee... To za proste by było ;-)
moziembl - 2014-10-08, 13:04

Didymos napisał/a:
Najłatwiej jednak nabyć właściwy termowłącznik :mrgreen:


Tak to każdy głupi potrafi :-) :-) :-)

bart9018 - 2014-10-08, 16:19

dzieki wielkie jutro obaczy sie czy działa :mrgreen: :mrgreen:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group