|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Opony i Felgi - Equpie, glob gum itd
Junior - 2014-10-15, 09:20 Temat postu: Equpie, glob gum itd Witam stoję przed wyborem oponek do marasu chodzi mi konkretnie o kopie simexa. Może ktoś ma jakieś porównanie co do producentów czy wybrać glob-guma czy equpie może jeszcze innego producenta nalewek...?
Przykładowe aukcje:
http://allegro.pl/235-70r...4573133323.html - nie wiem czy jeszcze będą w tej cenie
Eqipe
http://allegro.pl/235-70r...roczne-99283_15
Glob-gum
http://allegro.pl/opona-t...4653556840.html ta oponke moge mieć z rabatem -50zł szt za "wadę fabryczną"
Może macie jeszcze jakieś aukcje z tańszymi bieżnikami??
yahoo33 - 2014-10-15, 09:48
Equipe bardzo twarda, prawie mozna bez powietrza jezdzic ;) Sciera sie bardzo powoli.
Glob-gum w tym rozmiarze tez sztywny.
Generalnie to 225/75 235/70 sa robione na bazie opon do dostawczaków.
Junior - 2014-10-15, 09:55
jakaś znacząca róznica 225/75 a między 235/70 ??
Zawias - 2014-10-15, 10:28
bierz tą drugą
xsuzi - 2014-10-15, 19:06
Posiadam glob-gum 225/75/15 juz cztery lata i jestem mega zadowolony
Junior - 2014-10-15, 22:54
Zawias, bierz tą drugą tzn jakieś uzasadnienie? nie jest ona niższa na profilu niż ta 225??
Zawias - 2014-10-15, 23:00
Pierwsza liczba to szerokość,druga to procent szerokości określająca wysokość.Jest niższa o 1 cm.
Junior - 2014-10-15, 23:55
czyli 1 cm to znów nie tak dużo
kurian - 2014-10-17, 11:49
każdy centymetr się liczy, brałbym wyższa oponę. Ale tu bym pamiętał o tym że rzeczywisty rozmiar opony może być inny (wyższ/niższy) niż sugeruje opis na boku opony. Popytaj sprzedawców o rzeczywiste zmierzone wymiary opony i dopiero dalej bym się zastanawiał.
Lexx - 2014-10-17, 11:56
dokladnie tak, moje nadlewki powinny miec nieco ponad 29'' a maja dokladnie 31'' ;] podzwon i zapytaj o rzeczywista srednice.
Junior - 2014-10-18, 13:07
tak zrobię ;) ale raczej zdecyduje się na rodzime glob-gumy z racji tego iż produkują je pare km odemnie więc z jakąkolwiek reklamacją czy kupnem mam je na miejscu i nie trzeba sie bawić w wysyłki
Jaszczur - 2014-10-19, 23:23
Jeśli chodzi o nalewki to polecam Kaimany zrobiłem ostatnio na nich ponad 1000 km z czego 700 po asfalcie (zlot Bieszczady) i nie widzę zużycia a wiem że kilku kolegów tez na nich jeździ i nie narzekają są dość twarde i mało się ścierają
radex1 - 2014-10-24, 11:54
WITAM
MA ktoś może 2 oponki sahary 235/75 r15 ?
JAK coś to mój tel. 607140310
ssslavo - 2014-12-28, 14:57
To ja się podepnę pod temat.
Ma ktoś takie opony?
http://allegro.pl/opony-b...4922924761.html
Chodzi mi o faktyczną wysokość,gość twierdzi że 72cm.Czy to możliwe???
Nie ukrywam że cena mnie kusi....
Starscream - 2014-12-28, 16:28
ja mam te od 3 tygodni chyba
ssslavo - 2014-12-28, 18:06
A możesz podać mi faktyczną wysokość / szerokość ?
Starscream - 2014-12-28, 22:45
jutro ci zmierzę
ssslavo - 2014-12-29, 12:54
Będę wdzięczny
[ Dodano: 2014-12-29, 13:24 ]
Tak gdyby ktoś szukał to gość proponuje jeszcze 215/75/15 w cenie 240zł.z wysyłką.Te co są w linku kosztują 210zł z wysyłką.
Widocznie za pobraniem i poza Alle jest taniej.Cena fajna ale jakość zapewne ....no.
Starscream - 2014-12-29, 14:17
Więc tak:
cała opon ma 69,5cm można powiedzieć że 70
szerokość od kostki wystającej za obrys do takiej samej kostki to około 24,5cm
jeszcze ci rant zmierzyłem i ma on 14,5cm
Dotyczy to opony 215/70/15
Wymiary nie są "tokarskie"
Szkoda że koleś nie miał w ofercie miesiąc temu 75 i mówił mi że raczej nie będzie a tu patrz- szkoda bo bym wziął 75 na 100% nie wiem jak z jakością ale wykonanie jest moim zdaniem 1klasa a widziałem sporo nalewajek. Można sie dogadać z nim i kupić u niego na stronie.
ssslavo - 2014-12-29, 14:45
Podziękował
Powiedz mi masz seryjne przełożenia? Będzie jakoś jeżdził na tych oponach? Mam przespawane trójkąty i obawiam się czy to wystarczy bo są dość szerokie z tego co piszesz.
Starscream - 2014-12-29, 14:54
reduktor z 1000 tylko i wspomaganie kierownicy. Mam to na +2wieszakach i juz 2 letnich resorach mazurowych czyli +4 na pewno nie ma.
felgi trójkąty nie obrócone i dystanse 0,5cm bo musiał bym mieć szersze dystanse i dłuższe śruby. wadzą sporo o zacisk. Reszta wszystko bezkolizyjnie działa. przypuszczam że na fabrycznym zawieszeniu też by to latało.
ssslavo - 2014-12-30, 14:44
Oglądałem dzisiaj tą oponę u nich na miejscu.
http://allegro.pl/opony-b...4942013077.html
Ma 72cm wysokości i 21cm szerokości na klockach. A to jest 235/.....
Ty piszesz że masz 215/... i ma 24.5cm. Ale widocznie co producent to inna bajka.
Starscream - 2014-12-30, 23:00
a to jest inna opona inny producent inna bajka
ssslavo - 2015-01-03, 12:02
I czar prysnął....gość przysłał AT-eki
Czyli szukamy dalej
Starscream - 2015-01-03, 21:19
a tu próbowałeś?
OPONEX
Ja mam od niego te co pisałem.
ssslavo - 2015-01-05, 15:28
Trafiłem używane Kaimany 195/80/15
Zobaczymy co z tego będzie. 69/19cm.
Zawias - 2015-01-05, 15:36
Przy nie motanym aucie dadzą radę.
czaruś - 2015-01-21, 22:24
witajcie Koledzy ;
a co sądzicie o GLOB-GUM MT ( poz. 4) ????? http://www.globgum.pl/publikacja,3,terenowe.html
noszę się z zamiarem wymiany obuwia do fabrycznego Samiego 1.9TD , bez przeróbek.
Potrzebuję opony w średni teren, głównie błoto, liście, rzadziej piach, kamienie.
Chcę dokonać takiego zakupu żeby od razu nie spalić sprzęgła i nie po urywać półosiek.
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.
marcelo - 2015-04-01, 00:44
Ma ktoś z was lepszy upust z Glob Gumu niż 10% od cennika i wysyłka gratis?
Chris91 - 2015-04-05, 18:18
Koledzy kupiłem simexy glob-gum 225/75/15 i łapie mi o resory przy skręcie... jakby mozna to przerobic lub co zrobić żeby nie łapało ?
Hałas - 2015-04-05, 18:21
wyregulować ograniczniki skrętu najprościej
Zawias - 2015-04-05, 22:15
Założyć odwrotnie felgi trójkąty,dystanse 5mm.
marcelo - 2015-04-06, 22:36
tak jak kolega Zaiwas, odwrócone trójkąty + 0,5cm dystanse. jak masz felgi to koszt dystansów i zaworków nie przekroczy 100zł
Chris91 - 2015-04-07, 12:39
heh nie mam felg trójkątów... a dystanse tylko by nie wystarczyły?
Didymos - 2015-04-07, 12:46
Można same dystanse, ale pewnie musiałyby mieć jakieś 20 mm albo więcej.
marcelo - 2015-04-07, 15:02
taniej będzie Ci kupić trójkąty, a swoje sprzedać. jak nigdzie nie znajdziesz to mam ich troche.
Starscream - 2015-04-07, 16:34
kupując dystanse 0,5 cm i trójkaty nie masz gwarancji że ci nie złapie o zacisk. Mnie akurat łapie. Lepiej kupić centymetrowe dystanse i wymienić szpilki. Zawsze jest to loteria. Wydatek trójkąty 400, dystanse 150zł komplet szpilki hmm nie wiem dokładnie ale pewnie ze 150 na całe auto. koszta lecą w górę bo znów trzeba wymienić zaworki szkoda dziadować więc warto założyć kryte koszt 30zł Albo iśc na całoś i kupić dystanse 30mm ze śrubami może by to na jedno wyszło ale ja nie jestem zwolennikiem takiego odstawiania koła
SamNaSamZSam - 2015-04-07, 16:44
Starscream napisał/a: | kupując dystanse 0,5 cm i trójkaty nie masz gwarancji że ci nie złapie o zacisk. Mnie akurat łapie. Lepiej kupić centymetrowe dystanse i wymienić szpilki. Zawsze jest to loteria. Wydatek trójkąty 400, dystanse 150zł komplet szpilki hmm nie wiem dokładnie ale pewnie ze 150 na całe auto. Albo iśc na całoś i kupić dystanse 30mm ze śrubami może by to na jedno wyszło ale ja nie jestem zwolennikiem takiego odstawiania koła |
To jest jeszcze taka opcja: kupujesz nowe fele z minusowym ET za 800zł, sprzedajesz swoje stare za 300zł i operacja kosztuje Cię 500zł bez kombinacji z dystansami i wymianą szpilek. Może się natomiast okazać konieczna dalsza kombinacją z wysunięciem poszerzeń nadkoli...
Dużo Ci to obciera? Bo może faktycznie budżetowa opcja Hałasa najlepsza, a i lekka kastracja promienia skrętu może okazać się akceptowalnym kompromisem. Przy okazji chyba przegubom lżej pracować na mniej skręconych kołach ;)
pacmano - 2015-04-07, 16:52
Jakby ktos chcial piasty do przodu z przedluzonymi szpilkami to priv ;)
Chris91 - 2015-04-08, 09:53
Właśnie nie dużo to łapie... pomyślałem sobie wkręcić utwardzoną dłuższą śrubę do zwrotnicy z nakrętką centrującą która opiera się o most przy skręcie bo chyba innych ograniczników skrętu nie ma?
SamNaSamZSam - 2015-04-08, 10:19
Chris91 napisał/a: | Właśnie nie dużo to łapie... pomyślałem sobie wkręcić utwardzoną dłuższą śrubę do zwrotnicy z nakrętką centrującą która opiera się o most przy skręcie bo chyba innych ograniczników skrętu nie ma? |
No to chyba dobry pomysł. Nie znam innych równie prostych ograniczników, jeszcze ten w głowie kierownika tylko by nie kręcił do końca, ale to zawodny mechanizm może być :D
[ Dodano: 2015-04-08, 10:23 ]
Edit: to jak niewiele haczy to może zrób taki oto eksperyment - wyposaż się w kilka(naście) podkładek taki zwykłych z metalowego, odkręć koło, nakładaj podkładek pomiędzy przylgnię tarczy hamulcowej a flegę symulując tym samym dystans, załóż koło sprawdź czy ociera. Może okaże się że wystarczy 3-5mm zdystansowanie felgi od tarczy i przy okazji zobaczysz czy Ci szpilek wystarcza. System prawie bezkosztowy (podkłądki Ci się kiedyś przydadzą) a będziesz miał jasność sytuacji.
Starscream - 2015-04-08, 19:06
przy dystansie 0,5 oryginalnych starcza na styk
szymszym - 2015-04-08, 21:04
Hej,
mam 2 pytania :)
1. czy bieżnik typu Yokohama Geolander MT001 (np z aukcji: http://allegro.pl/195-80r...5239494690.html ) jest dużo mniej wydajny w terenie niż SIMEXo podbny? (np. tu: http://allegro.pl/4x4-bie...5002521708.html )
2. Czy ktoś kupował wlasnie u 'opony-kozak.pl' z Krakowa? Pomijając fakt, że nie do końca wiedzą jaki rozmiar ulepili są zdecydowanie najtańsi.
Pozdrawiam,
Didymos - 2015-04-08, 21:15
Popraw linki, bo nie robią przez nawiasy.
Mam w partolu oryginalne geolandary, a w samcu nalewki szumeksy, porównania w zasadzie nie ma, w błocie simex napiera do przodu tam, gdzie yokohama miele bezradnie zalepionym bieżnikiem, do tyłu jest jeszcze gorzej, yokohama zakleja się momentalnie i gubi trakcję, za to w piachu widać wyraźnie przewagę geolandara - nie ma takiej tendencji do poszukiwania jądra ziemii, tak jak simex.
Chris91 - 2015-04-08, 22:15
SamNaSamZSam napisał/a: |
No to chyba dobry pomysł. Nie znam innych równie prostych ograniczników, jeszcze ten w głowie kierownika tylko by nie kręcił do końca, ale to zawodny mechanizm może być :D
[ Dodano: 2015-04-08, 10:23 ]
Edit: to jak niewiele haczy to może zrób taki oto eksperyment - wyposaż się w kilka(naście) podkładek taki zwykłych z metalowego, odkręć koło, nakładaj podkładek pomiędzy przylgnię tarczy hamulcowej a flegę symulując tym samym dystans, załóż koło sprawdź czy ociera. Może okaże się że wystarczy 3-5mm zdystansowanie felgi od tarczy i przy okazji zobaczysz czy Ci szpilek wystarcza. System prawie bezkosztowy (podkłądki Ci się kiedyś przydadzą) a będziesz miał jasność sytuacji. |
No więc tak ... założyłem utwardzone dłuzsze śruby i teraz nie łapie ale mam wątpliwości jak bedę jeździł ostro w terenie i ostro skręcał to spokonie te śruby jeszcze mogę pourywać... Spróbuję ten myk z podkładkami... było by to o wiele lepsze niż te dłuższe śruby .
SamNaSamZSam - 2015-04-08, 23:34
Tylko żebyśmy mieli jasność - ten myk z podkładkami to tylko na przymiar, jak Samcio na kobyłce stoi, broń Boże jeździć z taką rzeźbą!!
Starscream - 2015-04-09, 21:22
prawda jest taka że ja uzywałem za swojego życia 3 rodzaje typowych MT-ków
BF goodrich tylko już były lekko wytarte w suzuki vitara
malatesta cobra w samcu
teraz nalewki simexo-podobne.
Ostatnie wypadją najlepiej ale na asfalcie najgorzej
Prawdą jest to że ten wzór bieżnika jest najlepszy i nie ma co kombinować z zastępczakami
|
|