|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Tuleja wahliwa zawieszenia jako końcówka customowych wahaczy
kurian - 2014-10-20, 11:51 Temat postu: Tuleja wahliwa zawieszenia jako końcówka customowych wahaczy witam was i o zdanie pytam. Jak uważacie czy tuleja wahliwa spotykana np w drążkach wzdłużnych patrola, wahaczach mercedesa w210 lub ar166. Będą dobre na końcówki customowych wahaczy. Mam w domu tuleje z MB, konstrukcja zbliżona do amerykańskich creeper jointów, przegub z kulka wykonany z jakiejś cholernie twardej wysokogatunkowej stali, do tego teflonowe wkładki i gumowe uszczelnienia. Zakres pracy/odchylenie w tulei z mercedesa to około10stopni, można jeszcze zwiększyć ten zakres usuwając uszczelnienie gumowe daje to ekstra 1-2stopni wychyłu więcej.. Element ogólnodostępny i bardzo tani. Ok 35złotych/szt.
Patrol
AR166
MB W210/AR166
stachura44 - 2014-10-20, 13:31
Ta pierwsza jest ok ;) te 2 pozostałe moga sie szybko wyrabiać http://sklep.landroverowy...60-ntc6781.html nad takimi pomyśl wymiary ok 50x60mm na srube M16 ;)
Lexx - 2014-10-20, 13:36
Tuleja z disco ma otwor srednicy 16mm.
stachura44 - 2014-10-20, 13:51
Już poprawiłem :)
Lexx - 2014-10-20, 13:57
jak co moge wymiary zaraz podac bo mam takie w garazu ;)
kurian - 2014-10-20, 14:07
ta tuleja jest stała, pewnie coś się odkształci. Ja jednak rozważam takie które konstrukcyjnie są przegubem kulowym.
Lexx - 2014-10-20, 14:13
Krykku zrobil sobie 4-linka na rose-jointacg, a tam konstrukcja przzeguba jest taka sama chyba (:
stachura44 - 2014-10-20, 18:48
Lexx na tył jeszcze oki sa takie głowki ale na przód odpadaja. Znajomy miał 4 linka z przodu z takimi główkami to po pierwszym tescie wykrzyzu i jezdzie przóbnej wymieniał je na zwykłe tuleje metalowo-gumowe bo tak tłukło i szarpało przodem ze nie szło tym jechac Kurian jak juz chcesz takie wahliwe to porównaj z tymi czy maja podobna wielkosc z reszta zrób pojezdzisz zobaczysz
kurian - 2014-10-21, 12:06
Stachura znam creeper jointy. Niestety ich cena i dostępność właściwie tylko w USA kompletnie je dyskwalifikuje (widziałem je u któregoś polskiego sprzedawcy, ale cena była mocno zaporowa). Zastanawiam się również nad ich wytrzymałością w kontakcie z błotem i piachem. Wiem że mają wkładki poliuretanowe i brak uszczelnień.
Pytam o takie 'typowe" tuleje wahliwe bo szukam alternatywy dla creeper jointów a sam ze względu na brak doświadczenia z zawieszeniem na sprężynach w samim nie potrafię znaleźć ich wad. Dlatego mój pomysł poddaje dyskusji. Sam równocześnie pracuje (bardzo powoli) nad ich aplikacja w samim.
stachura44 - 2014-10-21, 13:25
Kurian moze zobacz tuleje tylnego wahacza z pajero 2 sa słusznych rozmiarów i w oryginalnych tuleja ładnie pracuje bo jest dosc miekka guma .ew mozesz tez jakies poliuretanowe załozyc albo samemu z wałka wytoczyc o twardosci jakiej tam bedziesz chciał
[ Dodano: 2014-10-21, 13:28 ]
http://www.cncland.pl/typ-sa moze ci sie przyda ta stronka zamawiałem tam kiedys głowke SAL25 i wykonane sa solidnie niema najmniejszego luzu kulka chodzi dosc ciasno tylko nie wiadomo czy jak bedziesz szalał w terenie :) ta mosiezna? oprawa co pracuje w niej ta kulka z czasem sie nie wygniecie i nie dostanie luzu zakres paracy tej kuki ok 25'
kurian - 2014-10-21, 14:02
rozważam tylko tuleje wahliwe, będące konstrukcyjnie przegubem kulowym właśnie takie jak te końcówki drążków tyle że masywniejsze (o szerszej obudowie). Te końcówki drążków maja dość wąskie obudowy, przez co charakteryzują się dużym wychyłem ale są dość delikatne na siły działające osiowo. Nie zaryzykowałbym ich użycia jako końcówek wahaczy.
Taki zakres pracy ma tuleja z Mercedsa, dokładnie 11stopni wychyłu, przy czym ma o wiele szerszą obudowę (imo będzie bardziej wytrzymała na działanie sił osiowych).

Zawias - 2014-10-21, 15:47
W pierwszym poście chcesz je do wahaczy,w ostatnim nie. Pogubiłem się gdzie one mają być.
kurian - 2014-10-21, 15:56
w którym miejscu się pogubiłeś, cały czas mowa o końcówkach wahaczy.
Pisząc wahacz mam na myśli to:
wybaczcie jeśli błędna nomenklaturą wprowadzam w błąd.
Pisząc końcówka drążka, myśle o tym:
i wydaje mi się to za liche na końcówkę customowego wahacza.
edit:
amerykańce wyraźnie rozróżniają końcówki drążków (Rod Ends, Heim Joints) od tulei wahliwych (Creeper, Johnny Joints, Flex Joints). Konstrukcyjnie to i to, to typowy przegub kulowy,jednak różnia się szerokością obudowy co przełoży się na ich wytrzymałość na siły osiowe.
Zawias - 2014-10-21, 18:03
Dla mnie jako tuleja wahacza odpada,jako tuleja panharda może być. Wolę określenie zmotany niż customowy.
stachura44 - 2014-10-21, 19:29
http://www.fourwheeler.co...ink-suspension/
Zawias - 2014-10-21, 19:36
Przy wahaczach wleczonych jeszcze tak,ale na przód ?
zed111 - 2014-10-21, 22:07
niedawno zamówiłem creeper jointy, czekam na dostawę i spróbuję z nich zmotać zawieszenie po sezonie
zdam relację czy warto czy nie
kurian - 2014-10-22, 09:31
Zed jak dostaniesz dostawę dasz pooglądać z bliska, mam pewien niecny pomysł.
stachura44 - 2014-10-22, 09:49
Kurian a ty robisz w koncu przednie wahacze czy tylne??
zed111 - 2014-10-22, 09:57
znaczy się czy dam pomacać??
hehe do czego Ty mnie namawiasz ;)
spoko zgadamy się, na razie zamówienie kibluje w Chicago :/
kurian - 2014-10-22, 10:24
stachura44 napisał/a: | Kurian a ty robisz w koncu przednie wahacze czy tylne?? |
fizycznie nie zrobiłem jeszcze nic, na razie kombinuje. A kombinuje o przednich i tylnych.
|
|