Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Mój Samurai - misiaq

misiaq - 2014-10-22, 12:49
Temat postu: misiaq
Projekt w trakcie - dzisiaj auto wyjechało od blacharza ;)
Teraz przygotowania do lakierowania ;)
Silnik w trakcie, rama gotowa - wszystko już w komplecie czeka na składanie ;)





Gdyby ktoś szukał to mam trochę części z drugiego egzemplarza ;)

pozdr
m.

Lexx - 2014-10-22, 12:53

Nic tylko pogratulowac zaangazowania :!:
misiaq - 2014-10-22, 13:05

Oj pracy to ogrom za nami i przed nami !
Została odkręcona każda śrubka ;)

Dany44 - 2014-10-22, 13:22

Podziwiam kawał dobrej roboty :-)
Ciekaw jestem jak osoby co robią takie odbudowy radzą sobie z poskładaniem wszystkiego do kupy.... robicie zdjęcia?? notatki?? filmiki?? opisujecie części?? wiadomo w takiej LJ-tce nie ma aż tak dużo części i są one charakterystyczne. Ale w bardziej skomplikowanych nowszych autkach to już może być problem przy rozbieraniu autka na części pierwsze.

misiaq - 2014-10-22, 15:42

Nie jest łatwo, niby są zdjęcia, niby wszystko się sortuje ale powiem szczerze pamięć ulotna jest ;)
Śruby i tak dajemy nowe, a elementy jednak nie pasują na odwrót (chociaż mosty rozbierałem dwa razy)
Teraz mam problem bo zniknęła jedna nakrętka która trzyma tłok w panewkach i nie mogę dopasować. Mam na placu drugi egzemplarz ale bez sensu rozwalać z powodu nakrętki ;(

m.

kostuch - 2014-10-22, 16:24

Ja parę lat temu skończyłem renowację swojej LJ80 a dzisiaj przydało by się zacząć od nowa... :-|
Z korozją jeszcze nikt nie wygrał.
Oryginalnego silnika nie chciało by mi się remontować - od sj410 pasuje p&p i jest nie do poznania że większy (ale za to mocniejszy). No chyba że będziesz zabytek robić z auta.

Masz może niepotrzebną półkę przed nogi pasażera? Też mam trochę zapasowych rzeczy - mogę się wymienić.

Gołąb4x4 - 2014-10-22, 18:09

Fajne auto i wyjątkowe :-)
Będziesz się rzucał w oczy :mrgreen:

kurian - 2014-10-22, 18:18

taki projekt w Rybniku, pięknie. Od dziś mój ulubiony projekt na forum, trzymam kciuki. Przy okazji proponuję spotkanie na żywo paczki Rybnickiej.
Junior - 2014-10-22, 19:51

Kurian kiedy jedziemy odwiedzić? ;-)
misiaq - 2014-10-22, 22:10

Ogólnie części nie są mi potrzebne, półkę znajdę;)
Robie na 100 procent oryginał wiec silnik tez przeżywa remoncik
Natomiast mam potrzebę, potrzebuje nakrętke przykrecana od dołu do tłoku ( trzymająca panewki.gdzieś się.zgubiła :(((
Odnośnie wizyty dajcie mi.jeszcze trochę czasu. ;)
Pozdr
M

Gołąb4x4 - 2014-10-22, 22:20

E myślałem że silnik ze 100 KM i lekka przeróbeczka off roadowa i będziesz na rajdy śmigał.
Wszyscy by podziwiali twoją maszynkę. A w oryginale ile to ma koni? 45?

misiaq - 2014-10-22, 22:37

Do jazdy w terenie jest inne auto (swoją drogą do sprzedania)
Auto zostało wyremontowane, przerobione a teraz szkoda go w teren (właściwie tylko jakieś małe wyskoki po dziurach pojeździć)


Jakoś mnie to nie kręci, dużo więcej frajdy mam przy Suzuki

Natomiast na potrzeby zgłoszenia do konkursu Fani Czterech Kółek napisałem krótką historię na temat LJ 80
To tak naprawdę historia mojego 9cio letniego syna oraz mojej upartości i odwagi teścia (dziadka).

Tato ! chcę coś zbudować! powiedział jakiś czas temu mój syn,
-Dobrze więc buduj,
-Tato ! Potrzebuje koła!
-Dobrze synu, pomyśle skąd je wziąć
-Tato ! Potrzebuje silnik !
-Dobra, pojedziemy na złomowisko i coś znajdziemy,
-Tato kiedy pojedziemy ?
Ustal z dziadkiem (gdyż ten jest mechanikiem) termin i pojedziemy.
Na złomie znaleźliśmy tylko terenówkę Isuzu, ale to nie o niej historia bo wróciliśmy z pustymi rękami. Pomysł jednak nie umarł
Po jakimś czasie dziadek dzwoni i mówi abyśmy zobaczyli auto na jednym z portalu aukcyjnych – Suzuki LJ 80. Pytamy co to ? Mała terenówka, taki prekursor modelu Jimmy.
Pierwszy Eljot , okazał się złomem. Drugi, znaleziony przypadkiem robił wprost idealne wrażenie – kompletny, ładny do małych poprawek. Co ciekawe pojawił się przed garażem bez naszej wiedzy. Jaka to była niespodzianka gdy wraz z całą rodziną przyjeżdżamy do dziadków, a tam stoi nasz upragniony samochodzik, dziadek nawet nas nie poinformował o zakupie !
Decyzja podjęta – rozbieramy i remontujemy ! Jak zawsze w takich sytuacjach pojawiają się niespodzianki, niestety z reguły te nieprzyjemne. Po wypiaskowaniu nadwozia auto wygląda jak po wizycie na strzelnicy – ale co tam, blacharz sobie poradzi ! Poszukiwanie części, uszkodzonych elementów blacharskich i zarazem rozbieranie wszystkiego zajęło nam bardzo dużo czasu.
Rolą naszej trójki jest zrobienie całego podwozia (rozebranie do każdej śrubki) oraz późniejsze złożenie auta w całość gdy tylko wróci od blacharza i lakiernika. To jedyni dwaj fachowcy poza nami którzy mogą dotykać tego auta !
-----------------------
m.

Didymos - 2014-10-22, 22:40

Podejrzewam, że jednak więcej ludzi będzie podziwiało eLJotkę doprowadzoną do oryginału, a nie zwieśniaczoną do off-roadu :mrgreen:
Tych aut jest już bardzo mało, żal by to było zepsuć.

misiaq - 2014-10-22, 22:41

Niestety nie mam uprawnień do działu sprzedam - kupię

Słuchajcie - tak jak pisałem - na gwałt szukam nakrętki !!!
Może ktoś wymieniał u siebie panewki tłoki itd?
Szukam nakrętki - utknąłem ze składaniem silnika.
Jest bardzo nietypowa :/

m.


Gołąb4x4 - 2014-10-22, 22:53

Didymos napisał/a:
Podejrzewam, że jednak więcej ludzi będzie podziwiało eLJotkę doprowadzoną do oryginału, a nie zwieśniaczoną do off-roadu :mrgreen:
Tych aut jest już bardzo mało, żal by to było zepsuć.


Tak tak ale chodziło mi o jakieś Mt-ki i snorkel ale masz rację że snorkel może zepsuć klasyka...

[ Dodano: 2014-10-22, 22:54 ]
Czemu nie mogę dodać zdjęcia?
Wyskakuje mi komunikat że limit załączników został wyczerpany na tym forum :!:

KSikorski - 2014-10-22, 22:56

Zapytaj o tę nakrętkę w ASO, pewnie kosztuje ze 30zł...
misiaq - 2014-10-22, 23:02

Rybnickie ASO nie wie co to LJ 80 ;(
Tak jak pisałem - mam drugiego częściowo zdekompletowanego ale nie chce rozwalać silnika z powodu nakrętki.
Jestem przekonany, że ktoś tu grzebał i pewnie będzie taką mieć ;)

m.

kurian - 2014-10-22, 23:07

na przeciw Forda przy Gliwickiej jest wywieszony baner oryginalne częsci suzuki, zapytaj równiez tutaj http://suzuki-czesci.pl/pl/c/Silnikosprzet/226/2 oraz na allegro u sprzedawcy BIELSKO4X4
yenko - 2014-10-22, 23:14

A czy potrzebna identyczna nakrętka czy może być trochę inna ale o takim samym gwincie ?? Bo jak może być inna z wyglądu to ja bym pojechał do sklepu typowo ze śrubami, nakrętkami i kupił jakąś utwardzaną.
misiaq - 2014-10-22, 23:17

boję się, że inna może namieszać - to jakiś bardzo dziwaczny gwint - ja się nie znam - teść jest mechanikiem.
dopasowanie u Pana Józka od nakrętek nierealne.

Hałas - 2014-10-22, 23:26

Ustal czy od 1.3 gaźnik jest taka sama.
Jeśli tak, i jeszcze nikt mi złomu nie wywiózł to w nocy z czwartku na piątek będę w domu i mogę odkręcić i podesłać, ale dopiero w okolicach poniedziałku

EDIT: W sensie, że wysyłka w okolicach poniedziałku

Didymos - 2014-10-22, 23:27

Gwinty są znormalizowane, wierzyć mi się nie chce, że tam jest coś, co nie występuje nigdzie indziej w przyrodzie.
Kwestia zmierzenia skoku i średnicy.

Lexx - 2014-10-23, 00:31

Suzuki ma swoje gwinty znormalizowane, jesli to jest nakretka na klucz 14 to na 90% jest to gwint M10x1 jak dobrze pamietam, sprawdze rano jak bede w garazu. Opcjonalnienmoge podjechac do aso i dostac numer czesci.
yenko - 2014-10-23, 07:24

Nie ma się co zastanawiać jaki ma skok gwint. Bierzesz inną nakrętkę i heja do sklepu. Na miejscu Ci dobiorą. Pozdro
KSikorski - 2014-10-23, 08:01

Nie odważyłbym się użyć nawet utwardzanej nakrętki "ze sklepu" do tego typu zastosowania...

Uwierzcie że to kompletnie różne produkty.

Sprawdź numer części wg VIN-u w EPC i potem zamów w serwisie po tym numerze. Ewentualnie telefon do Sławka z suzuki-czesci.pl

pacmano - 2014-10-23, 08:24

Napisz do Adama - na forum klarens1989 , moze ci znajdzie. Tez ma lj80 po remoncie.
SamNaSamZSam - 2014-10-23, 08:59

Wg katalogu nakrętka ma numer: 09159-08033 i ma dokładnie taki sam numer jaki podaje katalog dla nakrętki z sj413 więc z dostępnością nie powinno być problemu. Naocznie to coś takiego powinno być: http://www.ebay.com/itm/N...3-/270736183339
yenko - 2014-10-23, 09:25

No i niby czym może się różnić nakrętka marki Suzuki od marki "XXX" w klasie powiedzmy 10 ??
kostuch - 2014-10-23, 09:44

yenko napisał/a:
No i niby czym może się różnić nakrętka marki Suzuki od marki "XXX" w klasie powiedzmy 10 ??

Ja mam kilka śrubek z wybitym na łbie logo suzuki. Trzymam na półce jako ciekawostkę :-)

Kiedyś czytałem w jakiejś gazecie o człowieku który sobie restaurował jakiegoś starego amerykana - kupował podkładki i nakrętki za oceanem, bo były sygnowane symbolem producenta :mrgreen:

yenko - 2014-10-23, 09:49

CO nie zmienia faktu że oprócz logo firmowego niczym się nie będą różniły. Chyba że ktoś kupuje takie nakrętki bądź śruby w castoramie.
misiaq - 2014-10-23, 10:22

To fakt nie problem dopasować.
Ale nakrętka na panewce to dosyć istotny element , nei chcę aby się odkręciła i rozwaliła silnik.
Każdą inna wymieniam, ale tam zależy mi na szczegółach.

yenko - 2014-10-24, 20:29

dalej nie wiem czym może się różnić nakrętka wyprodukowana przez dobrą firmę xxx od firmy suzuki która i tak nakrętki kupuje w jakiejś firmie xxx
Uh Lala - 2014-10-24, 20:44

Yenko jak przez firmę xxx to pewnie ma wiele innych zastosowań od razu :D

Ja również jestem pełna uznania dla takiej pracy. A jak już napisałeś o odkręcaniu każdej śrubki to zabrzmiało to tak jakbym ja chciała coś takiego zrobić. Kiedy rozkręcałam rower to trafiłam gdzieś na patent z nawlekaniem kolejnych nakrętek, podkładek na sznurek/ drucik, by się nie pomyliła kolejność. Wiem że to trochę inna skala, a może patent znany, ale może się kiedyś przyda. Powodzenia!

marcinkdg - 2014-10-25, 02:33

Jak chcesz podeślę ci od 1.3
misiaq - 2014-10-25, 09:03

Dzięki za wsparcie - okazało się, że taka sama nakrętka jest w matizie, ponieważ złomowisko jest blisko - już mam ! ;-)
W moim garażu trwają pracę szlifierskie przed wycieczką do lakiernika
W garażu teścia powracamy do montażu silnika.

Nie chce się określać expertem od LJ80, niemniej można w PL kupić aktualnie dwa LJ80 - oba mają kombinowane tylne błotniki i nie tylko ;( Biedni Ci którzy się na nie zdecydują.

Walczymy !; )

yenko - 2014-10-26, 09:48

heh a pewnie ktoś do tego daewoo założył nakrętki ze sklepu z nakrętkami :)
SamNaSamZSam - 2014-10-26, 09:56

yenko - ja po części kolegę rozumiem. Jak zacząłem się zastanawiać to też naszły mnie wątpliwości czy utwardzana 10.8 nakrętka ze sklepu metalowego jest równie dobra co oryginalna nakrętka (nie ważne czy suzuki czy daewoo czy lexus) montowana w silniku. Mam na myśli tutaj odpowiedni materiał i jego wykonanie gwarantujący odporność na zmiany temperatur, na chemię, długowieczność i czort wie jakie obciążenia panujące na korbie.

Moje wątpliwości biorą się z niewiedzy i natury wątpiącej i argument "bo tak" mnie rzadko przekonuje (chyba, że pada z ust Kobiety w tym "odmiennym" stanie wówczas nie ma co zgłębiać zagadnienia :D), ale jakbyś mi podsunął jakieś karty charakterystyki, jakieś cyferki, wykresy, % które mógłbym sobie poanalizować i wyciągnąć wnioski na przyszłość wówczas może bym się odważył kupić taką nakrętkę w zwykłym metalowym.

yenko - 2014-10-26, 10:05

Nie mam takich danych niestety. Wiem po prostu co się stosuje w warsztatach i nie ma z tym najmniejszego problemu. Jeszcze nigdy się mojemu znajomemu na warsztacie nie odkręciła/uszkodziła nakrętka ze sklepu metalowego które zastosował w naprawianych silnikach/innych podzespołach. A dodatkowo często w takim sklepie mają artykuły specjalnie do samochodówki.
kostuch - 2014-10-26, 21:06

Ja bym takiej używki z daewoo (czy czegokolwiek innego) nie brał jednak tak na pewniaka.
W odpowiedzialnych połączeniach są to elementy jednorazowe. Nie twierdzę że w tym konkretnym miejscu za każdym razem trzeba dać nówkę nakrętkę, ale trzeba to brać pod uwagę.

Hałas - 2014-10-26, 23:23

Blok o którym pisałem jeszcze u mnie leży. Jak jest potrzeba to pisz. Wykręce i podeśle.
KSikorski - 2014-10-27, 10:55

Momenty dokręcenia śrub są znormalizowane. To jest dla śruby danego kalibru wykonanej w danej twardości jest wyznaczony maksymalny moment dokręcenia który nie powoduje przekroczenia granicy plastyczności materiału.

Jeśli moment dokręcenia rzeczonej śruby jest większy niż opisany wyżej to znaczy że połączenie jest jednorazowe - śruba i nakrętka odkształcają się plastycznie.

Należy też wziąć pod uwagę histerezę termiczną i udarność połączenia. Połączenie pracujące w bardzo różnych temperaturach (-20 przy rozruchu w zimę, 120 przy pałowaniu), poddawane udarom z bardzo różną częstotliwością (800-6000 rpm) to nie jest dobre miejsce dla śruby i nakrętki ze sklepu rolniczego, bo te zwykłe ze sklepu nie są produkowane do tak ekstremalnych zastosowań. Klasa twardości to nie jest jedyna charakterystyka śruby. Zastosowany materiał i rodzaj obróbki termicznej będzie miał znaczenie dla zmian geometrii pod wpływem temperatury i dla sprężystości podczas udarów. Technologia obróbki (obróbka wiórowa, przez nagniatanie itp.) też będzie miała znaczenie, bo czym innym jest gniecenie (dyslokacje struktury się kumulują, dochodzi do lokalnego umocnienia) a czym innym jest gwintowanie (struktura materiału zostaje przerwana, nie występuje umocnienie).

Nie znaczy to że nie będzie działać - może pracować dobrze przez rok, dwa i po wystąpieniu szczególnego przypadku obciążenia się wysra. Kupując śrubę dedykowaną do tego zastosowania kupujemy też wysiłek intelektualny - ktoś kiedyś rozważył wszystkie możliwe przypadki obciążenia i sprawdził wytrzymałość połączenia dla każdego z tych przypadków.

misiaq - 2014-10-30, 21:04

Dobra nakrętka już jest więc kończymy ten temat.
W międzyczasie przedstawiam postępy prac.
Pierwszy test koloru - oryginalny kolor Avignon Yellow ;)
na drugiej fotce - winowajca całego zamieszania z autem. Jak widać dobrze zabezpieczony przy pracy ;)




pozdr
m.

Uh Lala - 2014-10-31, 06:58

Super kolor :-) !! A czym,zamalowójesz rdzę jeśli można spytać??
misiaq - 2014-10-31, 07:09

Wiedziałem, że będzie pytanie.
To nie rdza, tylko stara masa uszczelniające której nie udało się wyrwać piaskowaniem. Dlatego częściowo zostaje.

Uh Lala - 2014-10-31, 07:52

Hehe :) Nie chciałam być wścibska, ale myślałam, że może istnieje coś pokroju Hameraida ale bardziej profesjonalnego.
yenko - 2014-10-31, 09:20

Mi ta masa bardzo fajnie schodziła szczotką drucianą na kątówce. Pod nią kryło się dużo rdzy jak by co.
SamNaSamZSam - 2014-10-31, 09:21

a gdzie Ty masz oczy kolego drogi? :D chodzi mi o tę fotkę ze strojem kosmonauty :D da się jakoś przez to patrzeć?
misiaq - 2014-10-31, 09:25

To co się dalo wypiaskować zostało wypiaskowane. Resztę luźnego zeszlifowałem szczotką. To co zostało to resztki naprawdę mocne (co ważne blacha jest zdrowa).

Odnośnie stroju kosmonauty - mój syn dba o BHP, ale on ma 9 lat ;)

pozdr
m.

kostuch - 2014-10-31, 15:02

Misiaq,
Dałbyś foto podłogi na pace od góry. Coś mi się nie zgadza... :roll:

misiaq - 2014-10-31, 18:24

Zgodnie z prośbą, mam zdjęcie w trakcie roboty - nie chce mi się budy kłaść ;)


kostuch - 2014-10-31, 23:21

OK - wydawało mi się, że ktoś zaspawał przetłoczenie na wyciągarkę. Ale widzę że jest zgodnie z fabryką.
U m nie podłoga była podgnita w tych samych miejscach - styki z belką i tylnym pasem.

misiaq - 2014-11-01, 02:13

Mamy pierwszy mały sukces ;)

9 miejsce w konkursie ;)
http://www.discoverychannel.pl/ncplus/

Pozdr
M Mamy pierwszy mały sukces ;)

9 miejsce w konkursie ;)
http://www.discoverychannel.pl/ncplus/

Pozdr
M

[b]
ponieważ ilość materiałów na temat auta mi ciągle narasta postanowiłem zrobić mini fanpage Suzuki. To dopiero początek, niemniej postaram się systematycznie budować tą stronę ;)

oto link :
https://www.facebook.com/suzukilj80


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group