|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Blokada mini spool
ghostrider78 - 2014-10-28, 22:23 Temat postu: Blokada mini spool Witam, mam do szanownej braci pytanie, tylny most jest na blokadzie mini spool, problem w tym że dojazdówki po czarnym mam od 10 - 30 km, na co uważać, by zminimalizować zgruzowanie dyfru, półosi itd?
slavok - 2014-10-28, 22:34
Na nic... spool to blokada 100% więc jedyne co możesz zrobić to nie skręcać a tak na serio to jeździj normalnie i się nie przejmuj, uważaj tylko w zimie bo na rondach i zakrętach ze 100% blokadą jest niebezpiecznie.
ghostrider78 - 2014-10-28, 22:39
dzięki Slavok, jeśli coś nie pyknie, co najszybciej leci? Rozwala się mechanizm, zrywa półosie? Jest to na szerokich mostach z przełożeniem 5.125
Dany44 - 2014-10-28, 22:58
ghostrider78 napisał/a: | dzięki Slavok, jeśli coś nie pyknie, co najszybciej leci? Rozwala się mechanizm, zrywa półosie? Jest to na szerokich mostach z przełożeniem 5.125 |
Mechanizm się nie rozwala - bo jest wyjęty i w miejsce mechanizmu jest wstawiony właśnie mini spool.
co najszybciej leci?? - chyba opony
ghostrider78 - 2014-10-28, 23:07
najlepszym wyjaśnieniem dla mnie będzie chyba rozebranie mostu i wyczajenie o co tam chodzi, sorki - wiedzę mam ale niestety nie w tym temacie. Więc generalnie można normalnie - czytaj spokojnie jechać po czarnym?
KSikorski - 2014-10-28, 23:47
Spokojną jazdą bym tego nie nazwał -->auto niechętnie skręca.
W tylne opony nabić duuże ciśnienie i można jeździć, pamiętając o tym że zakręty mają tendencję do prostowania się.
Lexx - 2014-10-29, 08:33
jezdzic normalnie, unikac serprntyn na parkingach, na mokrym i sliskim ostroznie z gazem czyli jak pada nie palujemy na rondach bo skonczyc sie moze tzw. spinem. Poza tym po tygodniu przyzwyczaisz sie do tego i bedzie dalo sie z tym zyc.
Rozbierac nie ma sensu bo znajdziesz tam jedynie stalowy klocek zamiast satelit i kol koronowych.
Pozdr.
Xar - 2014-10-29, 10:38
ja mam 100% szpere czyli zespawany most i problem jest tylko przy szybkim cofania po łuku bo nadrzuca tył czyli przeskakuje. Ale da się z tym normalnie jeździć, wracałem z Częstochowy 70km jadąc 90km/h i spokojnie było, a opony będą najbardziej w zakrętach tracić boki jak będziesz drift wał, a tak to jest ok. miałem tak samo w e30 z 3,5l silnikiem :)
ghostrider78 - 2014-10-29, 12:34
Dzięki panowie, trochę się uspokoilem. Szkoda jedynie simexow bo nowki sztuki, ale cóż zrobić, pozdro
Dany44 - 2014-10-29, 12:38
ghostrider78 napisał/a: | Dzięki panowie, trochę się uspokoilem. Szkoda jedynie simexow bo nowki sztuki, ale cóż zrobić, pozdro |
Co jakiś czas zamienisz tył z przodem co by się równo ścierały.
Arek2828_2A - 2015-01-19, 18:34
Witam panowie macie namiar jakies fotorelacje PL str. jak się zakłada mini spool wyczytałem tylko o luzie międzyzębnym a coś więcej krok po kroku?
Hałas - 2015-01-20, 17:25
Relacja SlavOKa:
https://www.youtube.com/watch?v=pK_HmPvrox4
Co prawda LR, ale spool analogicznie.
O luzie ustawianiu luzów cytowałem w temacie o... luzach
DUŻY - 2015-01-20, 18:00
Arek2828_2A napisał/a: | Witam panowie macie namiar jakies fotorelacje PL str. jak się zakłada mini spool wyczytałem tylko o luzie międzyzębnym a coś więcej krok po kroku? |
Zaznacz sobie nakrętki (ich pozycję) ustawiające luz międzyzębny i skręć tak samo.
Kwadrat - 2015-01-28, 08:22
Tu masz cwszystko krok po kroku :)
http://www.lowrangeoffroa...ool-locker.html
Arek2828_2A - 2015-05-02, 09:25
Nikt nie napisał a przynajmniej nie widziałem ze przy mini spool jest odczuwalny i to znacznie spadek mocy, mam 1,3cm koła 31" reduktor 4,16 i tam gdzie wczesniej na 2-biegu dawał radę teraz ledwo się wdrapuje ,biegi drogowe tak samo a więc teraz czas na silnik mocniejszy?
pacmano - 2015-05-02, 11:48
Bylo wspominane ze niestety potrzeba wiecej mocy przy blokadach. Zobaczymy jak moja vitara 8v bedzie sobie dawac rade.
Arek2828_2A - 2015-05-02, 13:15
Więcej mocy=mocniejsze półosie i tak do zaj........
q4k3r - 2015-05-02, 21:03
Mam spoola i przelozenia 5,125.Wywalilem tez amor skretu.Jakos sie jezdzi.Przy zakrecaniu w "miejscu" na asfalcie lezka sie w oku kreci bo opony znikaja.Autko zrobilo sie nadsterowne.Troche jakby ucieka na zakretach.Ale mozna smialo jechac 90km/h a licznik z tymi przelozeniami wskazuje 140 :)
Nawt nie wiem czy to 90 jest ale jedzie szybko.Ale w terenie przydatne.Ladnie sie wspina.
Jezdzilem kolegi sprzetem z arb przod i tyl.To zamiata....Bez palowania wchodzi w gorki.Cos pieknego.
Adamowski - 2015-07-24, 11:03
Ma ktos na forum mini spoole? Na allegro i olx nie widać.
Pozdr.
Adam
chomik. - 2015-07-24, 11:30
prosz
http://www.ore4x4.pl/prod...l-locker-detail
Maror - 2015-07-24, 11:36
Trochę sobie za niego życzą - taki spool kosztuje ~100$ Teraz niestety dolar jest drogi więc może stąd ta cena.
chomik. - 2015-07-24, 11:48
w stanach może i tak, w Polsce odkąd pamiętam firmowe spoole kosztowały ponad 500zł i pewnie jak zadzwonisz do chłopaków z Warki tez za tyle by go sprzedali.
Fakt, że nie jest to tanie, ale na pewno skuteczne i ciężko coś spieprzyć
Hałas - 2015-07-24, 19:19
suzuki-czesci.pl też są.
Cene trza by porównać ale na to zbyt leniwy jestem
Adamowski - 2015-07-26, 20:04
Mam z tylu glowke mostu przednią z vitary z przełożeniem 5:125, podejdzie to?
Didymos - 2015-07-26, 20:27
Masz całą główkę alu od vitary, czy tylko samą przekładnię?
Do dwusatelitowego dyfra od vitary nie podejdzie, do czterosatelitowego z samuraia jak najbardziej.
|
|