|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Pomoc techniczno-warsztatowa - Blokada tylnego mostu Sj 410
Filip - 2014-10-28, 23:09 Temat postu: Blokada tylnego mostu Sj 410 Witam. Panowie mam Sj z oryginalna blokada mostu i chcialbym pozbyc sie linkimi przerobic na hydrauliczne zalanczanie blokady. I teraz pytanie do was jak sie do tego zabrac co bede potrzebowal do takowej przerobki ?
Zawias - 2014-10-29, 07:03
Wykosztujesz się tylko.Oryginalna blokada za mocna nie jest i przy ostrzejszej jedzie szybko poleci.
robertisyn - 2014-10-29, 09:20
Po co to przerabiać??? Nie ma jak mechaniczne rozwiązanie, szybko i tanio naprawialne.
Maror - 2014-11-05, 19:36
robertisyn napisał/a: | Po co to przerabiać??? Nie ma jak mechaniczne rozwiązanie, szybko i tanio naprawialne. |
Między innymi dlatego że tak jak napisał Zawias oryginalna blokada jest raczej jednorazowe i dodatkowo w przypadku zerwania się linki blokada sama się załącza co jest raczej niepożądane
Dany44 - 2014-11-05, 20:06
Maror napisał/a: | dodatkowo w przypadku zerwania się linki blokada sama się załącza co jest raczej niepożądane |
czyli powiedzmy, że normalnie blokada jest odciągnięta napiętą linką i rozłączona ?? a załączenie blokady polega na zwolnieniu linki ??
kostuch - 2014-11-05, 20:49
Dany44 napisał/a: | Maror napisał/a: | dodatkowo w przypadku zerwania się linki blokada sama się załącza co jest raczej niepożądane |
czyli powiedzmy, że normalnie blokada jest odciągnięta napiętą linką i rozłączona ?? a załączenie blokady polega na zwolnieniu linki ?? |
...i zmówieniu modlitwy żeby linka nie zacięła się a sprężyna pociągnęła do końca
Ari - 2014-11-05, 21:59
Dlatego fajny patent podał Olo - sprężyna cały czas odciąga blokadę, robimy coś w rodzaju zaciągania ręcznego i ją podczas zapotrzebowania dociągamy.
Dopracować to i może być niezawodne
http://imagizer.imageshac...2058/uejFxn.jpg
Powodzenia
Lexx - 2014-11-06, 02:50
Wielu juz probowalo ale nikt nie oswiadczyl spoleczenstwo ze operacja sie powiodla.
kostuch - 2014-11-06, 10:51
Mam teraz tak zrobione.
Co prawda blokada jest nieoryginalna ale właśnie tak zapinana.
Na razie działa...
Ari - 2014-11-06, 15:20
Ja nabyty drogą kupna tylny most z SJ413 z blokadą mam na etapie składania: łożyska, uszczelniacze itp przygotowane.
Ponieważ mam zakupioną nową linkę do blokady, waham się czy zastosować oryginalne rozwiązanie, czy od razu zrobić to zaciągane ,,dodatkowym ręcznym".
Myślę o zastosowaniu dodatkowej sprężyny dociskającej sworzeń.
Olo - 2014-11-26, 13:27
WItam.
Powiem tak , po doświadczeniach i regeneracjach na oryginalnym włączaniu, dorobiłem dwie sztuki flanszy i przesówki za zapas. Cały czas jeżdzę na tej pierwszej i bez zastrzeżeń. Dwa tygodnie temu jeżdziłem od 9 do 15 non stop w włączoną blokadą po terenie i nie zawiodła. Jestem bardzo zadowolony.
Jedyne do czego trzeba się przyzwyczaić to to że lepiej ją włączać przed. Jak się zakopiemy to moze byc problem z włączeniem w miejscu. Koła muszą się trochę obrócić. Głównie prawe.
Z dodatkową sprężyną będziesz miał problem do czego ją zaczepić. A zawsze może ci odskoczyć - puścić przy dużym obciążeniu. I po zębach. Przy odwrotnym włączaniu nie masz tego problemu.
defcon1 - 2014-11-26, 16:01
Ciekaw jestem czy by przeszczepił blokadke z 410 do 413??Widziałem na ols lock right ale 700 zł za uzywke jeszcze widać ślady użytkowania to trochę chyba drogo....a oryginał jednak zawsze można wyłączyć i śmigac dalej a jak się coś zepsuje to może kolega poratuje przesuwką itp. :D
kostuch - 2014-11-26, 16:58
defcon1 napisał/a: | Ciekaw jestem czy by przeszczepił blokadke z 410 do 413??Widziałem na ols lock right ale 700 zł za uzywke jeszcze widać ślady użytkowania to trochę chyba drogo....a oryginał jednak zawsze można wyłączyć i śmigac dalej a jak się coś zepsuje to może kolega poratuje przesuwką itp. :D |
Musisz mieć jeszcze odpowiednią półoś...
Ari - 2014-11-26, 17:36
Ja kupiłem cały most z blokadą za 500zł - do 413. Podobno rzadkość ale się udało.
|
|