|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Układ kierowniczy - Układ Hamulcowy - hamulce tył pomocy!!!
pepe126 - 2011-03-16, 11:48 Temat postu: hamulce tył pomocy!!! tydzień temu rozebrałem hamulce z tyłu ( wymieniałem łożysko tylne ) okazało się to trochę skomplikowane , jak dla mnie i trochę się zeszło , dziś składam wszystko do kupy i nie pamiętam , nie wiem jak złożyć szczęki ,sprężynki i samolegurator ręcznego . Pomóżcie , może macie jakieś zdjęcie , rysunek .
z góry dziękuję
KSikorski - 2011-03-16, 12:38
Tu masz zarówno opis jak i zdjęcia oraz schematy:
http://www.suzukiinfo.com...fo-sj413fsm.pdf
Kosa - 2011-03-16, 14:27
u mnie jest tak:
pepe126 - 2011-03-16, 14:32
dzięki chłopaki , niestety mam inny model samuraia , w moim - cylinderek jest na dole , po skosie i mocowanie linki ręcznego hamulca jest od góry, szczęki i rozpierak są inne .,
[ Dodano: 2011-03-16, 14:34 ]
rozbiorę drugą stronę i instrukcja montażu gotowa
corny - 2011-03-16, 23:06
ne mozesz miec cylinderka na dole bo migusiem ujebi...sz przewody obroc cala tarcze o 180 cylinderek na gorze a reczny na bok
pepe126 - 2011-03-17, 08:13
Ja jeździłem takim prawie pół roku w różnych warunkach , ile jeździli poprzednicy , to nie wiem . Jak zrobię zdjęcie to zobaczycie .Teoretycznie odwrócić tarcze kotwiczną można , ale w praktyce nie podłączysz ręcznego i trzeba kupić inne szczęki. Te różnice to ponoć fantazja i temperament hiszpanów
Dawid77 - 2011-03-26, 18:20
pepe126 napisał/a: | niestety mam inny model samuraia , w moim - cylinderek jest na dole , po skosie i mocowanie linki ręcznego hamulca jest od góry, szczęki i rozpierak są inne ., |
czyli są oryginalnie montowane cylinderki na dole ? bo ostatnio wymieniałem szczeki z tyłu ( bo już sie okładzina odkleiła ze szczęk i jak zajechałem na przegląd to wyszlo że nie mam z tyłu wogóle hamulca, ale wymieniłem szczęki i hamulec z tyłu jest teraz brzytwa ) i też mam cylinderki z dolu i myślałem że sa na odwrót zalożone tarcze kotwiczne, i pytanie czy tak były oryginalnie montowane ? i czy może to zostać tak ? i czy wypadało by to przełożyć ?
zawada - 2011-03-26, 18:39
panowie a ja mam problem tego typu ze jak pojezdze dłozej w terenie po blocie polach itd itp to jak chce przychamowac to mi gdzies gina chamulce musze ze 3 razy cisnac zeby sie podpompowal mial ktos juz tak??
Kosa - 2011-03-26, 19:16
Ja tak mam!! I nie wiem co jest!! Wymieniłem szczęki, odpowietrzyłem hamulce i nic!! Zregenerowałem korektor (czy jak tam się to ustrojstwo nazywa) jeszcze muszę wymienić mocowania szczenek bo może samo-regulatory są do d.pupy!!
slavok - 2011-03-26, 20:24
ogólnie to rozwiązanie w samuraiu jest do d. zwłaszcza w błocie, bębny się zalepiają syfem i po hamulcach, trzeba to rozbierać czyścić... też robię teraz łożyska na tyle - jak rozebrałem bęben to się przeraziłem, jak mnie najdzie wena i będę miał troszkę więcej szelestów przeznaczonych na motanie to sobie zaadoptuje tarcze na tył.
To łożysko na półośce to też niezbyt trafiony pomysł, przy jeździe w terenie na felgach z dużym odsadzeniem trzeba łożyska co rok praktycznie zmieniać.
Co do tego pompowania by hamowało, to po prostu zapychają się syfem samo-regulatory w bębnach.
tytus - 2011-03-26, 22:07
hehe jak miałem uaza to tam wszystkie były bębnowe to po wyjeździe z lasu nie miałem jak hamować i musiałem odpowiednio wcześniej biegami manewrować
zawada - 2011-03-26, 22:13
czyli tu bardziej chodzi o te hamulce tylne bo tam sa bembnowe a teraz pytanie czy w samuraju da sie wymienic bembnowe na tarczowe, a jesli tak to zapodajcie temat
slavok - 2011-03-26, 23:04
da się
http://samurai.org.pl/vie...9bb5a313df40602
Dawid77 - 2011-03-26, 23:55
tytus napisał/a: | hehe jak miałem uaza to tam wszystkie były bębnowe to po wyjeździe z lasu nie miałem jak hamować i musiałem odpowiednio wcześniej biegami manewrować |
kumpel ma uaza i po wyjechaniu z wody nie ma hamulców , dopiero jak pare razy pochamuje to hamulce zaczynają wracać no u mnie też juz samoregulatory sa w kiepskim stanie ale jakoś je wyregulawałem i bardzo dobrze hamuje ale pewnie do pierszej wody i błota , dlatego jak te szczeki sie zjadą to przerabiam na tarcze
|
|