Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Elektryka i Oświetlenie - check engin - po przekręceniu stacyjki nie zapala się !!!!!!

rutek1023 - 2014-11-16, 08:07
Temat postu: check engin - po przekręceniu stacyjki nie zapala się !!!!!!
Witam.
Proszę o pomoc, ostatnio wymieniałem pompę paliwa w samuraju- santana 1.3 wtrysk z 1999r. Podczas wymiany pompy zwarły mi sie przewody i cos "pizgło" :(
Poskładałem wszystko i miło być cudownie a tutaj kuku:
Po przekręceniu stacyjki nie świeci sie kontrolka Check engine i nie słychać charakterystycznego "bzykniecia" z pod maski. Silnik kreci ale nie zapala.
Co to może byc????

SamNaSamZSam - 2014-11-16, 08:41

bzyknięcie to zakładam, że załączenie się pompy paliwa. Sprawdź może jej przekaźnik - zdaje się, że powinien być gdzieś pod deską w okolicach nóg pasażera.
Zawias - 2014-11-16, 09:52

Pod schowkiem.
zajxt - 2014-11-16, 10:29

a może bezpiecznik
rutek1023 - 2014-11-16, 14:34

obok komputera są dwa czarne ustrojstwa w które wpinane sa kostki z kablami, czy to jest ten przekaźnik od pompy?????
jesli tak, to jak sprawdzić ten przekaznik???

[ Dodano: 2014-11-16, 14:38 ]
sprawdzałem bezpieczniki które sa pod kierownicą, wszystkie wydaja sie ok. Czy którys z nich jest ściśle od pompy paliwa lub od komputera????
Jesli tak to który??

manias79 - 2014-11-16, 17:03

http://www.justanswer.com...muari-need.html tutaj poczytaj po angielsku masz krok po kroku jak sprawdzić przekaźnik i pompę
rutek1023 - 2014-11-16, 19:17

Ok, to juz wiem jak sprawdzic pompe, ale Panowie:

CZEMU NIE ZAPALA SIĘ "CHECK ENGIN" PO PRZEKRĘCENIU STACYJKI, JAK DOTYCHCZAS?????

manias79 - 2014-11-16, 19:35

Rozumiem że żaróweczka nie przepalona
rutek1023 - 2014-11-17, 08:19

żarówka jest ok
Silnik kreci ale nie zapala, wim że to sie stało po tym jka wymienialem pompe paliwa i kabelki sie spikneły, saiskrzyło no i od tamtej chwili dupa :(

manias79 - 2014-11-17, 15:57

kolego, sprawdz wiec, czy pompa podaje paliwo - odepnij wprzewod paliwowy miedzy filtrem paliwa, a bakiem. Jak paliwko leci, to jest dobry sygnal. Moze po prostu spaliles nowa pompe i koniec. A na przyszlosc - kiedy grzebiemy przy instalacji elektrycznej odpinamy zawsze mase z klemy akumulatora.
chomik. - 2014-11-17, 16:18

w vitarze i w jimnim (więc jak się domyślam, to w samuraiu też tak jest), masz dwa przekaźniki obok siebie. Jeden to Main Relay a drugi to Fuel Pomp Relay.
Najpierw powinien cyknąć ten pierwszy, który daje zasilanie na komputer i dopiero jak to się stanie zaświeci się check, a zaraz po nim odpala się drugi od pompy.

Sprawdź czy dochodzi do nich prąd.

Jak się nie uruchamia check, a tym samym komputer, to nie jest podawana iskra na świece, więc choćbyś kręcił nie wiem ile i tak nie odpalisz

rutek1023 - 2014-11-17, 20:04

:lol: juz wszystko jasne.
Okazało się że najwiekszy problem to nieuwaga właściciela.
Sprawdzając bezpieczniki nie zauważyłem że powyżej skrzynki z dwoma rzedami bezpieczników w gumowej osłnie znajduje sie jeszcze jeden bezpiecznik, który jak sie okazało był przepalony.
Włozyłem nowy i juz silniczek pracuje jak talala. Czyli wymiana pompy była skuteczna.

[ Dodano: 2014-11-17, 20:13 ]
panowie jak podłączyc bak
wychodza z niego 3 miedziane rurki (plus przewod zasilajacy do ktorego nie mam pytan) na ramie sa 2 miedziane rurki + główny przewod paliwowy a obok wlewu jest jakis pojemniczek plastikowy z ktorego wychodza 2 przewody gumowe.
gdzie ktory podpiąć????


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group