Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Elektryka i Oświetlenie - Kontrolka akumulatora

flooded - 2014-11-19, 22:05
Temat postu: Kontrolka akumulatora
Po odpaleniu silnika kontrolka akumulatora gaśnie prawidłowo i tak jest do czasu kiedy nie włączę wycieraczek, kierunkowskazów lub dmuchawy powietrza. Wtedy ona zaczyna delikatnie się świecić - raz ciut mocniej, a raz słabiej, ale ogólnie się świeci. Nie dzieje się tak gdy włączę światła drogowe.
Według elektryka z ładowaniem wszystko jest OK, a problem ciągle jest. Niestety elektrykiem jestem słabym ale mam nadzieję, że dzięki Wam jakoś uda mi się rozwiązać ten problem.
Czy ktoś miał kiedyś takie problemy??? Jakieś pomysły ???

Starscream - 2014-11-19, 22:52

ja bym sprawdził szczotki najpierw bo to najprostsze. A tak dokładniej to nie wiem czy Ci nie poszła dioda w mostku skoro twierdzi elektryk że ładowanie OK.
Miałem taki problem ale w FSO tyle że kontrolka się cały czas żarzyła bez względu co się włączyło

Olo - 2014-11-20, 08:05

U mnie też sie żarzy cały czas chociaż jak włączę całą choinkę z przodu to mam wrażenie że ciut mocniej. ładowanie pełne, padnieta jedna dioda.
Didymos - 2014-11-20, 08:48

W moim sztruclu kontrolka zaczyna się żarzyć jak włączę wycieraczki albo dmuchawę.
Póki ładowanie jest na właściwym poziomie, to olewam, cytując klasyka - "zjawiska ignorowane tracą na sile" :mrgreen:

kostuch - 2014-11-20, 10:38

Didymos napisał/a:
Póki ładowanie jest na właściwym poziomie, to olewam, cytując klasyka - "zjawiska ignorowane tracą na sile" :mrgreen:

Długoterminowo zabija to akumulator.
Należy pamiętaż że alternator to (w uproszczeniu) trójfazowa prądnica.
Jak jedna z trzech sekcji padła, to prąd jest dostarczany tylko w dwóch fazach, co powoduje że jest on pulsujący (z częstotliwością zależną od obrotów) a nie stały. Tym bardziej pulsujący im większe obciążenie.
Ładowanie akumulatora prądem ze składową zmienną (czyli pulsującym) powoduje jego degradację.

Tyle teorii.
W praktyce, jeżeli akumulator jest tańszy od naprawy alternatora, to "praktika jebiot tieorju" :mrgreen:

Starscream - 2014-11-20, 20:43

w naszy przypadkach -akumulator 250-300 zwykły a alternator 50zł standard (albo i nie standard)
flooded - 2014-11-21, 11:33

Bardzo dziękuje za podpowiedzi w wolnej chwili postaram się tym zająć jednak.


Odpowiedź Didymos jakoś najbardziej mi się spodobała ;) ;) ;) ;)

Ari - 2014-11-25, 08:13

Ja też ignorowałem bo auto jechało, dopóki akumulator dawał jakiś prąd i....

Bez przyczyny na pewno się nie świeci i w końcu coś się wydarzy.

Przypuszczalnie regulator napięcia poszedł.

Proponuję podjechać do elektryka by to sprawdził, a jak już będziesz robił remont alternatora to zrób cały komplet: łożysko, diody szczotki.

Jeśli nie masz w najbliższym czasie możliwości zrobić tego to proponuję wozić dodatkowy aku. - na doobrze naładowanym ze światłami przejedziesz około 100km.

airgaston - 2014-11-25, 14:21

Kończa ci sie szczotki w alternatorze. Jak jedna zaczyna niekontaktować wlaśnie taki efekt jest.
Regulator ze szczotkami do wymiany. Przy okazji dla świętego spokoju wymień lożyska. Bedziesz miał spokój na długo.

albert - 2014-12-04, 22:39

mam zalozony alternator wiekszy od jakiegos citroena 80 ah dodatkowo wiekszy aku
ladowanie ok
jak wlacze ogrzewanie zaczyna sie żarzyc

zlewam to bo wiem ze jest ok

kostuch - 2014-12-04, 23:16

albert napisał/a:

zlewam to bo wiem ze jest ok


Jak się schylam, to mi w oczach ciemnieje.
Zlewam to, bo wiem że jest ok :-o

flooded - 2014-12-11, 22:20

kostuch napisał/a:
albert napisał/a:

zlewam to bo wiem ze jest ok


Jak się schylam, to mi w oczach ciemnieje.
Zlewam to, bo wiem że jest ok :-o



To zależy co kto lubi - jak nie przeszkadza to czemu nie ;) ;) ;)

emalina - 2014-12-14, 23:05

albert napisał/a:
mam zalozony alternator wiekszy od jakiegos citroena 80 ah dodatkowo wiekszy aku
ladowanie ok
jak wlacze ogrzewanie zaczyna sie żarzyc

zlewam to bo wiem ze jest ok


Jeśli masz na akku odpowiednie napięcie podczas ładowania, to bym słabych punktów na masie poszukał, zaczynając od tych pod deską rozdzielczą (na belce poprzecznej)
A tak na marginesie to jakie masz napięcie ładowania na akumulatorze ?

albert - 2014-12-15, 00:56

auto sprawne, masa jak gdzies nie styka to jej problem
jak powiedzialem ladowanie jest i wszystko dziala, jak wam to preszkadza to wpadnijcie na browara i poszukajcie ,, niestyku,,
mnie to ryba


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group