Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Głęboka woda - uszczelnienie

Ari - 2014-11-24, 13:46
Temat postu: Głęboka woda - uszczelnienie
Właśnie wróciłem z rajdu, a właściwie to mnie przyholowali do domu.

Są na tym świecie pomocni ludzie – podziękowania dla Tomka S.

Wydawało mi się, że jak mam szczelny silnik, wyprowadzony snoorkel i szczelny dolot, pomyślałem nawet o zaślepieniu małego otworu odprowadzającego wodę w puszce z filtrem powietrza (silnik od Swift GTI) to spokojnie przez głębszą wodę przejadę.

Wystąpił błąd wieku dziecięcego – nie zrobiłem odpowietrzenia zbiornika paliwa, a korek wlewu mam w standardzie(na kluczyk) i nabrałem sporo wody do zbiornika.

Jak najlepiej ten problem rozwiązać?
Czy kojarzy ktoś jeszcze inne problemy, jakie mogą się trafić podczas takich przejazdów.

Pozdrawiam serdecznie

maciek111 - 2014-11-24, 13:52

są takie plastikowe korki które łatwiej uszczelnić koszt 20-30zł.... odpowietrzenie powinno być zwłaszcza w benzynie
kewin - 2014-11-24, 14:17

Komputer elektryka pod dach
I zeby nie robiły sie zwarcia na kablach dookoła uszczelnij silikonem
Pamiętaj ze przy dobrze zrobionym dolocie auto gaśnie po zatakaniu gi na gorze

pacmano - 2014-11-24, 14:28

No i jeszcze bym powiedzial swiece i aparat zaplonowy.
kostuch - 2014-11-24, 15:44

Przecież fabrycznie odpowietrzenie idzie do puszki pochłaniacza.
A jak wlew paliwa nieszczelny, to przenieść wlew do kabiny :-)

Nie zapominałbym o elektrozaworkach...

czesio6969 - 2014-11-24, 18:14

a jak uszcelnić świece np i po co ;-) aparat to na silikon + odpowietrzenie, a świece ja sobie zakupiłem dobre przewody i nic nie uszczelniałem, topiłem auto milion razy nigdy nie było problemów od świec strony, w tym roku 2 razy miałem wode w silnik raz uszczelniacz na kole zamochowym był walnięty, a raz woda poszła przez filtr stożkowy który był przy dachu ;-)
elektryka to podstawa wiadomo najlepiej pod dach, w sumie ja mam też orginalny korek i nigdy do paliwa woda się nie dostała , odpowietrzenie mostów reduktora skrzyni w górę i do przodu ;-) oczywiście odpowietrzenie zbiornika jak najbardziej w górę,

Ari - 2014-11-24, 19:30

Dziękuję kolegom za podpowiedź.

A te silniki które złapały wodę jakoś ją negatywnie odczuły czy po jakimś oczyszczeniu typu: permanentne wylanie wody ze zbiornika paliwa, wymiana filtra paliwa, przedmuchanie instalacji paliwowej włącznie z wtryskami, ewentualnie wlanie jakiegoś środka uszlachetniającego do paliwa śmigają jak by nigdy nic się nie stało?

maciek111 - 2014-11-24, 19:40

zobacz tez czy w oleju nie ma wody i w cylindrach. wykręć świece naciśnij gaz do dechy i pokręć go chwile 5-7sek powinien wyrzucić wszystko...
Ari - 2014-11-25, 08:01

Wczoraj odkręciłem osłone wlewu paliwa.

Wszystkie węże są podłączone, jeden wraca do zbiornika, a drugi cienki z jakimś zaworem zwrotnym lub filtrem będę sprawdzał gdzie idzie.
Z tego wniosek, że cała woda weszła przez korek wlewu, faktycznie nie był on zbyt szczelny :oops:

czesio6969 - 2014-11-25, 17:25

Woda w silniku to zależy kiedy się zorientujesz ja przez to mam juz 3silnik w tym roku 😄 woda w paliwie to pikuś wylej wlej nowe paliwo i samo wszystko przypali, chyba że masz gaźnik wtedy czyszczenie
Ari - 2014-11-26, 17:45

Teraz pozostaje mi znaleźć plastikowy korek bez kluczyka.

Na Allegro i OLX wyszukując tego przedmiotu nic stosownego nie znajduje.

Wizualnie podchodzi od Audi ale brak pewności, że to właściwy.

Może ktoś wie jaki powinienem brać?

maciek111 - 2014-11-26, 17:48

pojedź na złom zobacz, wydaje mi się że nie spasuje bo w audi są na ,,gwint,, bardziej polonez lub coś tego typu. w intercarsie widziałem takie korki one są uniwersalne

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group