|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Głęboka woda - uszczelnienie
Ari - 2014-11-24, 13:46 Temat postu: Głęboka woda - uszczelnienie Właśnie wróciłem z rajdu, a właściwie to mnie przyholowali do domu.
Są na tym świecie pomocni ludzie – podziękowania dla Tomka S.
Wydawało mi się, że jak mam szczelny silnik, wyprowadzony snoorkel i szczelny dolot, pomyślałem nawet o zaślepieniu małego otworu odprowadzającego wodę w puszce z filtrem powietrza (silnik od Swift GTI) to spokojnie przez głębszą wodę przejadę.
Wystąpił błąd wieku dziecięcego – nie zrobiłem odpowietrzenia zbiornika paliwa, a korek wlewu mam w standardzie(na kluczyk) i nabrałem sporo wody do zbiornika.
Jak najlepiej ten problem rozwiązać?
Czy kojarzy ktoś jeszcze inne problemy, jakie mogą się trafić podczas takich przejazdów.
Pozdrawiam serdecznie
maciek111 - 2014-11-24, 13:52
są takie plastikowe korki które łatwiej uszczelnić koszt 20-30zł.... odpowietrzenie powinno być zwłaszcza w benzynie
kewin - 2014-11-24, 14:17
Komputer elektryka pod dach
I zeby nie robiły sie zwarcia na kablach dookoła uszczelnij silikonem
Pamiętaj ze przy dobrze zrobionym dolocie auto gaśnie po zatakaniu gi na gorze
pacmano - 2014-11-24, 14:28
No i jeszcze bym powiedzial swiece i aparat zaplonowy.
kostuch - 2014-11-24, 15:44
Przecież fabrycznie odpowietrzenie idzie do puszki pochłaniacza.
A jak wlew paliwa nieszczelny, to przenieść wlew do kabiny
Nie zapominałbym o elektrozaworkach...
czesio6969 - 2014-11-24, 18:14
a jak uszcelnić świece np i po co aparat to na silikon + odpowietrzenie, a świece ja sobie zakupiłem dobre przewody i nic nie uszczelniałem, topiłem auto milion razy nigdy nie było problemów od świec strony, w tym roku 2 razy miałem wode w silnik raz uszczelniacz na kole zamochowym był walnięty, a raz woda poszła przez filtr stożkowy który był przy dachu
elektryka to podstawa wiadomo najlepiej pod dach, w sumie ja mam też orginalny korek i nigdy do paliwa woda się nie dostała , odpowietrzenie mostów reduktora skrzyni w górę i do przodu oczywiście odpowietrzenie zbiornika jak najbardziej w górę,
Ari - 2014-11-24, 19:30
Dziękuję kolegom za podpowiedź.
A te silniki które złapały wodę jakoś ją negatywnie odczuły czy po jakimś oczyszczeniu typu: permanentne wylanie wody ze zbiornika paliwa, wymiana filtra paliwa, przedmuchanie instalacji paliwowej włącznie z wtryskami, ewentualnie wlanie jakiegoś środka uszlachetniającego do paliwa śmigają jak by nigdy nic się nie stało?
maciek111 - 2014-11-24, 19:40
zobacz tez czy w oleju nie ma wody i w cylindrach. wykręć świece naciśnij gaz do dechy i pokręć go chwile 5-7sek powinien wyrzucić wszystko...
Ari - 2014-11-25, 08:01
Wczoraj odkręciłem osłone wlewu paliwa.
Wszystkie węże są podłączone, jeden wraca do zbiornika, a drugi cienki z jakimś zaworem zwrotnym lub filtrem będę sprawdzał gdzie idzie.
Z tego wniosek, że cała woda weszła przez korek wlewu, faktycznie nie był on zbyt szczelny
czesio6969 - 2014-11-25, 17:25
Woda w silniku to zależy kiedy się zorientujesz ja przez to mam juz 3silnik w tym roku 😄 woda w paliwie to pikuś wylej wlej nowe paliwo i samo wszystko przypali, chyba że masz gaźnik wtedy czyszczenie
Ari - 2014-11-26, 17:45
Teraz pozostaje mi znaleźć plastikowy korek bez kluczyka.
Na Allegro i OLX wyszukując tego przedmiotu nic stosownego nie znajduje.
Wizualnie podchodzi od Audi ale brak pewności, że to właściwy.
Może ktoś wie jaki powinienem brać?
maciek111 - 2014-11-26, 17:48
pojedź na złom zobacz, wydaje mi się że nie spasuje bo w audi są na ,,gwint,, bardziej polonez lub coś tego typu. w intercarsie widziałem takie korki one są uniwersalne
|
|