|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Jakie mosty
Radoslav - 2014-11-30, 12:57 Temat postu: Jakie mosty Witam. Ciągle nurtuje mnie pytanie jakie mosty do samuraia, wiem że toyota może patrol, uaz (afgany). Chodzi mi o poszerzenie, aktualnie mam dystanse 50 mm, ale nie wiem ile to wszystko wytrzyma. A jak może mosty o defendera ? Osobiście najbardziej odpowiadały mi afgany, ale trudno znaleźne. Jakie wasze sugestie wszystko wezmę pod uwagę.
czesio6969 - 2014-11-30, 13:06
mistrzu zalezy do czego chcesz auto robić , jeśli chcesz wstawić toyoty lub afgany to przygotuj się na koszt okolo 10 tyś zł, pytanie było zadawane 100 razy albo i lepiej, jak coś to tylko toyota lub afgany, patrola sobie odpuść, ja mam samuraiowskie i 33 cale i jakoś żyją
MCsel - 2014-11-30, 14:31
10tys? Chyba ciut za duzo
Gołąb4x4 - 2014-11-30, 14:57
10 tys. To kosztują od Volvo c303
Radoslav - 2014-11-30, 15:13
No też mi się wydaje że za dużo. A mosty od defendera/discovery ? Jechałem ostatnio za nim i tak se patrzę że nawet fajnie wyglądają nie takie toporne ?
MCsel - 2014-11-30, 15:31
Musisz poczekać na odpowiedz kogoś bardziej ogarniętego w temacie, kiedyś natknąłem sie na cos takiego:
http://olx.pl/oferta/suzu...D5-ID5Q1ix.html
[ Dodano: 2014-11-30, 15:32 ]
Wg mnie troche przesadzony.
KSikorski - 2014-11-30, 16:17
Gołąb4x4 napisał/a: | 10 tys. To kosztują od Volvo c303 |
Zakup mostów, wszystkie łożyska, tuleje, uszczelniacze, regulacja przekładni, przeguby, tarcze, klocki, regeneracja zacisków, przeróbka tyłu na tarcze etc, robocizna, wcale nie będzie trudno przełamać 10 tys.
Lexx - 2014-11-30, 16:29
Discovery/defender spoko ale tylko z 300tdi (starsze maja 10frezow na wiloklinie i lapia luzy) wytrzymaja sporo, pamietac trzeba ze sa ciezkie nigdy nie wazylem ale obstawial bym 2x wage samcowych. Pasuja do nich rzekomo przelozenia z serii 4.7 i innych dyfrow Rovera co osobiscie planowalem uczynic ale zmienilem koncepcje. Dzis Ci moge zmierzyc przeswit na gruszcze w samcu i disco na 31''.
Radoslav - 2014-11-30, 16:56
Jak byś mógł to był bym wdzięczny bo o prześwit między innymi się rozchodzi.
pacmano - 2014-11-30, 17:38
Gołąb4x4 napisał/a: | 10 tys. To kosztują od Volvo c303 |
Jeden sprawny i przygotowany kosztuje 10k. W krakowie tym handluja.
Moze czesio troche nad wyrost mowi za same mosty + sprezynowanie, ale ogolnie przerobka na toyote rowna sie: zmiana walow, zmiana kol na wieksze (bo po co ci mosty z toyoty skoro chcesz miec 31 cali?) , potencjalny remont (lozyska 1,5-2 razy drozsze niz do samca). Nastepnie cos musi tymi duzymi kapciami krecic, wiec silnik/skrzynia lub reduktor, ewentualnie jeszcze wolniejsze przelozenia dyfra - obecnie tylko za ocenu. I masz auto z jedna blokada cierna lsd (ktore tez czasem tez wciskaja nie dzialajace). I teraz co, zaspawasz sobie dyfer z tylu z kolami 35 w moscie ktory kosztuje 1,5k? W tym momecnie masz dwa wybory, jak masz jeszcze hajs, to sklada sie blokade przynajmniej jedna, a jak nie to pukasz sie w glowe i jeczysz ze mozna bylo wsadzic most z pajero 2 z fabryczna blokada
Tak wiec miejcie swiadomosc na co sie porywacie. Tyle w temacie.
radex1 - 2014-11-30, 17:54
NO NO dokładnie tak jak pisze PACMANO
JA jak bym miał zakładać 31 koła to wybrał bym najtańszą opcje
zakupu mostów od takiego nawet UAZA . Kolega ma założone kapcie 33 w tym
uazie i daje se rade . pozdro
Radoslav - 2014-11-30, 21:57
Pajero? hmm chyba się puknę w głowę A czy by na pewno podejdą ? bo jak tak to pomyślę nad tym
czesio6969 - 2014-11-30, 22:48
ja napisze tak
mosty toyota lj lub afgany 3,5-4,5tyś
blokada minimum tył 3,5tys z kompresorem sprezyny amory jakieś w miare normalne, przeróbka wałów bebny na tarcze ewentualnie jakieś łożyska i wyjdzie 10 tyś jak nic, aha jeszcze jak masz ori silnik 1,3 to napewno do tego reduktor minium 4,16, lub zmiana silnika, i wzmocnić reduktor,
wiem co pisze bo przerabiał to DAMIANWWY z jedną plokadą go wyszło około 10tyś . ja też planuje przeróbke mostów na afgany ale w swoich mam polosie wzmacniane przdo tył bloka przod tył i 33 cali, odpukać nic mi się nie dzieje nie urywam półosi co chwila, tak więc z tymi przeróbkami to warto sobie przemyśleć czy starczy monety by do końca to zrobić, bo po co komu mosty bez żadnej blokady,
Gołąb4x4 - 2014-11-30, 23:09
Tylna blokada ARB z kompresorem i monażem wychodzi spokojnie 5k
Maror - 2014-12-01, 00:45
Radoslav napisał/a: | No też mi się wydaje że za dużo. A mosty od defendera/discovery ? Jechałem ostatnio za nim i tak se patrzę że nawet fajnie wyglądają nie takie toporne ? |
Kiedyś był taki zawodnik co zrobił zmote z mostami z Disco chyba, potem po miesiącu czy dwóch była zmota osobno a mosty z kołami osobno na sprzedaż.
radex1 napisał/a: | NO NO dokładnie tak jak pisze PACMANO
JA jak bym miał zakładać 31 koła to wybrał bym najtańszą opcje
zakupu mostów od takiego nawet UAZA . Kolega ma założone kapcie 33 w tym
uazie i daje se rade . pozdro |
Zwykłe mosty z Uaza (nie afgany) to jest jedna wielka pomyłka, nie rozumiem zupełnie ludzi którzy je gdziekolwiek motają
MCsel46 napisał/a: | Musisz poczekać na odpowiedz kogoś bardziej ogarniętego w temacie, kiedyś natknąłem sie na cos takiego:
http://olx.pl/oferta/suzu...D5-ID5Q1ix.html
[ Dodano: 2014-11-30, 15:32 ]
Wg mnie troche przesadzony. |
Ten "wynalazek" to przechodzi z rąk do rąk od dłuższego czasu, pojawia się już od ponad roku na wszelkich portalach aukcyjnych. Poza tym ma piękną narośl na masce
Gołąb4x4 napisał/a: | 10 tys. To kosztują od Volvo c303 |
Najtaniej jak widziałem mosty z c303 to były po 7 000 za sztukę.
Gołąb4x4 - 2014-12-01, 06:45
Kurcze a nie lepiej zostać przy oryginalnych?
czesio6969 - 2014-12-01, 08:16
Wszystko zależy do czego auto jeśli do takich swoich jazd bez rajdówto lepiej zzostawić orginal dokupić reduktor i opony 31 cali orginał nie nalewki i się cieszyć z jazdy, do tego wyciągarki mechanika i jest zabawa, jak na rajdy wyczyn to tak samo orginał 32-33 całe i półosie hd, do extreme to tylko toyota i 35 ccali lub Afgan i 33 cale do tego silnik i reduktor, tak więc najpierw zastanówmy się ile mamy kasy a potem liczymy
-reduktor 2-3tys
-kola 3-4tys
-silnik 1-2tys
-mosty 3,5-5tys
- blokada1szt. 2,7 *2+kompresor600- 6tys
- wzmacniane półosie samurai 2-3 tys
- sprężyny amortyzatory 1-2 tys
- robota samemu lub warsztat 1-6tys
- wyciągarki 2-5tys
- międzycczasie znajdziemy parę dodatkowych kosztów np elektryka metromierz fotele zbocze kinetyk pas,
Ceny orientacyjnie za nowe części zawsze można taniej znaleźć
stachura44 - 2014-12-01, 09:28
Zamontuj sobie mosty z muscela kiedys w pl jezdzil taki cherokee na mostach muscela z dorobionymi zwolnicami i blokadami 100% i o ilesie nie myle to oponki byly swampery w rozmiarze 38'5 cala a wlasciciel wypowiadal sie pozytywnie o tych mostach
czesio6969 - 2014-12-01, 10:34
panowie po co kombinować wystarczy pojechać na rajd i zobaczyć na czym czołówka jeździ polski, tylko toyota lj afgan i laplander nic innego nikt nie mota bo niema to sensu,co z tego że prześwit będzie metr jak i tak nie pojedzie i tak, gorzej tylko z wyciągnieciem auta, chcecie mieć prześwitu pół metra to wtedy potrzeba z 300km silnik i pędem się wbijać gdzieś
stachura44 - 2014-12-01, 11:21
Czesio zapomnisles jeszcze o mostach z gr-a
Radoslav - 2014-12-01, 12:30
Chyba lepiej będzie zostać przy oryginalnych mostach i ewentualnie wzmocnić i wrzucić wzmocnione półosie i założyć opony 33', tylko zostaje kwestia łożysk jak długo wytrzymają przy dystansach 50 mm ? Zaznaczam że auto tylko teren.
stachura44 - 2014-12-01, 12:43
To juz zalezy od lacznika miedzy kierownica i pedalami na ile starcza lozyska
czesio6969 - 2014-12-01, 13:09
Ja mam 33 cale łożyska na tyle wwymieniam he raz na rok z przodu jeszcze żadnych nie wymienialem a latam juz tak 2lata
Didymos - 2014-12-01, 14:30
stachura44 napisał/a: | Czesio zapomnisles jeszcze o mostach z gr-a |
O to to, skłonnym nawet stwierdzić, że procent mostów od gr-a jest nieporównywalnie większy w różnych zmotach, niż toitoia, że o afganach nie wspomnę; gr jest tańszy, szerszy, mocniejszy i z reguły ma tylną blokadę w standardzie.
A do suzuki najlepsze są mosty od suzuki
Lexx - 2014-12-01, 19:33
Ja tak z innej beczki, co jest z tymi mostami od landeyn ze nie robia?
moziembl - 2014-12-01, 20:23
Co do poszerzania Samca to dla mnie to niema sensu, chyba że ktoś dużo na trawersach śmiga, Moim zdaniem całą zaletą samca jest to że nie pasuje w koleiny po zmotach, i dzięki temu przejedzie. Ja raczej bym szedł w kierunku większych kół i mocniejszych półosi, reduktora. Poza tym jeszcze jedna zaleta samaca to ciężar jak wstawisz mosty od Toyoty czy GR-a to zwiększysz masę dwukrotnie.
Ale to moja skromna opinia, a ty zrobisz jak chcesz,
Gołąb4x4 - 2014-12-01, 20:44
To prawda moziembl,
Ja też tak uważam i według mnie nie ma sensu dawać inne mosty. Co do poszerzenia to 50mm dystanse i będzie git przy sporym lifcie
Lexx - 2014-12-01, 21:00
Dystans 50mm felga z wiekszym odsaszeniem i wyniana lozysk co kwartal (:
Didymos - 2014-12-01, 22:03
Lexx napisał/a: | Ja tak z innej beczki, co jest z tymi mostami od landeyn ze nie robia? |
Mosty od LR mają bardzo szybkie przełożenia - 3,54:1, w połączeniu z oryginalnym reduktorem, który ma wolne przełożenia szosowe i terenowe nawet jakoś to robi, ale na pewno nie sprawdzi się w połączeniu z dużymi kołami i reduktorem suzuki, choćby i 4,16.
Z resztą wszystkie produkty spod znaku LR są w jakimś stopniu wadliwe i tak samo jest z mostami, mają słabe dyfry, półosie i przeguby też przeciętne, do tego zrywają się w nich zabieraki
Zdarzały się niby w niektórych defach mocne tylne mosty salisbury aka kotwica ale do off-roadu słabo pasuje ich symboliczny prześwit.
Lexx - 2014-12-01, 22:16
Przelozenia 4.7 z serii pasuja do wkladow, z czterosatelitowymi tez raczej nie ma problemu.
Mosty salisbury tez do ogarniecia koszt rzedu 600funtow. Zabieraki no coz to tez da sie wymienic.
Zaskakuje mnie przeswiadczenie ze to nie robi a jak jade na pay&play to same defy i disco na 35-37'' robia az milo puki nie wkleja sie z racji na wage.
Didymos - 2014-12-01, 22:31
A cóż innego ma jeździć w ojczyźnie LR-a, to tak jak z uazami na wschodzie.
Z tym nie robią to trochę przesada, jakoś tam robią, ale tylko w LR do zmot są lepsi i mniej kłopotliwi dawcy.
Można założyć mosty od GR-a i zapomnieć o temacie albo szarpać się z półosiami i zabierakami, tudzież inwestować w ashcrofty, srutraki i inne maxi drive'y (chyba już ich nie robią).
Brytolom trudno się dziwić, części do tych mostów leżą za każdą stodołą, jakbym tam mieszkał, to pewnie też jeździłbym jakimś RRC.
Maror - 2014-12-01, 22:45
Dokładnie jak @Didymos mówi, chodziło mi o to że w Samuraiu nie robią Na przeszczep się nadają wahacze z LR ale nie mosty. A wracając do tematu to na Twoim miejscu bym został przy mostach z Samuraia i najwyżej powzmacniał półosie jak będą się zrywać. Są też tacy co jeżdżą na seryjnych patykach i na 33'
Gołąb4x4 - 2014-12-01, 23:02
Na pewno jeszcze jeżdżą?
radex1 - 2014-12-02, 08:25
JA mam przy SUZI mosty właśnie od ARO MUSCELA i dają rade w błocie
obrucić big kapcia 38 cali i niema bagienka przez które nie przejadzie
(NO oczywiście jak jest twardy grunt , spód to idzie jak dzida )
stachura44 - 2014-12-02, 10:49
Radex to ty masz z muscela czy z gaza/ uaza pogrzebalem troche w necie i przelozenie w tych mostach to 5:15/1
nygus - 2014-12-02, 11:59
a ja mam pytanie jaką moc i moment są w stanie wytrzymać seryjne mosty. chcę w przyszłości poswapować 1.6td albo 1.9td od vw i sie zastanawiam ile bezpiecznie możnaby dorzucic koksu, żeby samurai'owe się nie poddały.
yenko - 2014-12-02, 12:01
nawet na normalnym silniku mogą się poddać :)
radex1 - 2014-12-02, 14:12
NO JA mam z ARO MUSCEL DIEZEL no i są bardzo wytrzymałe
jak mierzyłem półośki to np. z GAZ - UAZ ma 32 mm. średnicy , a
moje od MUSCELA 35 mm. to moim zdaniem duża różnica i dla tego żeby
obrócić takim balonem 38 cali musi być zajetwardy
paw3ł - 2014-12-02, 17:31
Mam 33" Silverstone i ori made in japan półosie i przeguby. Nic nie urwałem jeszcze.
Didymos - 2014-12-02, 18:21
W muscelu były chyba 2 rodzaje przełożeń - 5,15 i 4,4, podobno z aro 24 też pasują przełożenia, ale tylko podobno...
Z resztą co za różnica, musceli nie produkują chyba od '75 r. i jakoś strasznie dużo ich nie wyprodukowali, większość już dawno została przetopiona w hutach, może nawet wielokrotnie
radex1 - 2014-12-02, 20:51
TAK były dwa rodzaje od benzyny i diesla
a z tego aro 24 tak pasują dyfry tylko tylnie
szkoda tylko że właśnie ich jest coraz mniej
kostuch - 2014-12-03, 13:21
paw3ł napisał/a: | Mam 33" Silverstone i ori made in japan półosie i przeguby. Nic nie urwałem jeszcze. |
Kwestia czasu
Po czym odróżniasz półoś japońską od hiszpańskiej?
pacmano - 2014-12-03, 13:39
Raczej bym tu mowil o wyjatku potwierdzajacym regule ;) Chomik za wiele nie pojezdzil zanim pierwsze ukrecil na 33. A kolega paw3ł chyba nie ma blokady z przodu jeszcze?
steve87 - 2015-02-12, 21:53
witam
mam zamiar założyć springi w samim, co myślicie o tym aby założyć kpl mosty od jimny?
stachura44 - 2015-02-12, 22:08
Mysle.zebys zamontowal samurajowskie i glowki.z viertary
steve87 - 2015-02-12, 22:10
stachura44 napisał/a: | Mysle.zebys zamontowal samurajowskie i glowki.z viertary |
ale co masz na mysli ja mam jeszcze waskie mosty i chce przejść na sprign + szerokie mosty lub cała zawiecha jimny
SamNaSamZSam - 2015-02-12, 22:12
Jimny ponoć delikatniejszy od Samuraiowego. Co chcesz osiągnąć? Jak użytkujesz samochód?
steve87 - 2015-02-12, 22:12
albo szerokie mosty przód wachacze pajero + tylny most na sierżancie
[ Dodano: 2015-02-12, 22:15 ]
SamNaSamZSam napisał/a: | Jimny ponoć delikatniejszy od Samuraiowego. Co chcesz osiągnąć? Jak użytkujesz samochód? |
2 x do roku mały rajd w klasie ogólnej i niedzielne upalanie (amatorsko) zakładam jeszcze silnik 1.9 tdi 110
po prostu mam juz dość resorów i chce springa... pojezdziłem i byłem w szoku
Maror - 2015-02-12, 22:51
steve87 napisał/a: | albo szerokie mosty przód wachacze pajero + tylny most na sierżancie |
To jest wg mnie najlepszy pomysł, Jimny ma delikatniejszy przedni most. Jeśli masz w planach wkładanie pieca 1.9 TDI to może nawet bym rozważył włożenie mostów od czegoś innego/przód wzmacniane półosie a tylny z Vitary.
stachura44 - 2015-02-12, 22:57
Na przod daj wahacze z disco 2 kg lzejsze niz pojarki
|
|