4x4 samurajek - 2014-12-03, 17:23 Temat postu: NapędWitam Panowie:)
Jak nie bylo zadnych awarii tak teraz sie zaczely hehe :) Pomijajac problem z ogrzewaniem wystapil nastepujacy problem podczas jazdy jak puszcze noge z gazu to slysze takie chrupanie az mam wrazenie ze jest to w tylnym moscie minimalny ale luz jest na kole rozebralem dzis okazalo sie ze lozyszko w kole jest ok pierscien rowniez wydaje mi sie ze jest to lozysko kolo mechanicmu roznicowego to sa moje przypuszczenia, mam tez luz na krotkim tylnym walku napedowym ale wydaje mi sie ze to nie jest przyczyna tego tarcia i tluczenia sie czegos poniewaz staly naped jest na tyl i podczas jazdy wieloklin sie zazebia i nie wyczuje tak luzu jak na przednim wale z luzem jadac na stalym napedzie. dzwiek jest chcarakterystyczny jak wlacze luz badz nie mam obroto na wysokim biegu . Pozatym nie ma wibrracji bardzo charakterystycznego dla luzzu na krzyzakach badz wieloklinie podejrzewam lozyszko w pochwie co panowie Wy na to ?? pozdrawiam :)
[ Dodano: 2014-12-03, 17:25 ]
Prosze o [ilna Wasza pomoc Zawias - 2014-12-03, 17:35 Kup całą główkę za 300 zł. i przerzuć.4x4 samurajek - 2014-12-03, 17:40 podjrzewasz to co ja ale nigdy nie bylo problem nawet mam zalozone waskie opony nie mailem zadnych oporow ani nie zakopalem sie ostatnio tak poszla by glowka ograzu??wyciagajac bebechy nie ma nic cicecia bo po rozpolowieniu wchodzi i wychodzi wszysatko tak?? gdzie te glowki na allegro??Zawias - 2014-12-03, 17:49 Motoryzacja-części-układ napędowy-mosty -główka tylnego mostu samurai. W zależności jakiego masz samuraia przełożenie 41/11 lub 43/11. Może być tez inne,ale rzadziej.Który rok-japończyk,czy hiszpan.4x4 samurajek - 2014-12-03, 17:56 japoniec 1.3. 92 rok po zsciagnieciu dekla od mostu wyjdzie cala glowka bez problemu ? a wymiane tego lozyska odradzasz??
[ Dodano: 2014-12-03, 17:58 ]
a jak sie odniesiesz odnosnie tego luzuz na wale czy mam racje ?? jezeli nie ma wibracji to nie jego przyczyna prawda??Zawias - 2014-12-03, 18:37 [ Dodano: 2014-12-03, 18:38 ]
Luz na wale powoduje wibracje.Takie odgłosy z reguły od dyfra.Do wyjęcia główki trzeba wysunąć obie półośki odkręcić wał i główkę od pochwy.Czasem aby odskoczyła trzeba użyć młotka.Ten luz jest na wieloklinie,krzyżakach czy wał robi jałowy obrót zanim obróci się półoś ?Lexx - 2014-12-03, 19:14 Grucha dyfra z zasady jest dobze orzyklejona zwlaszcza na fabrycznym uszcelniaczu, zamiast mlotka polecam lewarek i kawalek drewna gdy mamy wszystkie nakretki w dloni.SamNaSamZSam - 2014-12-03, 22:29 A ja polecam najpierw zajrzeć do dyfra i sprawdzić olej. Nawet go wymienić i przeanalizować spuściznę pod kątem urobku. Jak nic podejrzanego nie będzie w oleju to zajmij się najpierw krzyżakami i wałami. Spróbuj przejechać się kawałek po czarnym na jednym wale i zobacz czy jest różnica w odgłosach, jeździe itp.
Wymiana główki to też nie takie hop siup zwłaszcza jak kupujesz jeszcze kota w worku. Trafisz dyfer gorszy od swojego i nawet jako przycisk do papieru Ci nie posłuży ;) z armatami bym poczekał i postrzelał najpierw z wiatrówki. Takie moje zdanie.4x4 samurajek - 2014-12-04, 09:21 Witam:)
Wał ma luz na wieloklinie ale jest tez jak to kolega nazwal jałowy luz nie wiem moze sprubuje rzeczywiscie jak kolega mowil zmienic ten wal?? ale to chrupanie to musi byc przyczyna w moscie a nie jest to czasem zasluga lozyska na walku atakujacym??SamNaSamZSam - 2014-12-04, 09:38 Może być. Może też być tak, że to wypadkowa kilku czynników. Wejdź pod to auto i poruszaj chociaż flanszą mostu góra/dół i na boki. Jak będzie znaczny luz to i łożyska ataku do wymiany. Możesz również podnieść tylny most na kobyłkach i jak masz małe opony to dobrze zabezpieczyć samochód wrzucić 1 i niech się kręcą koła a Ty podsłuchuj co gdzie jęczy. Możesz też podjechać na pro-warsztat z podnośnikiem takim z łapami żeby Ci stabilnie furę podnieśli, odpalić i na kręcących się kołach posłuchać od spodu. Wada taka, że często bez obciążenia układ pracuje inaczej niż w normalnej jeździe, ale jeśli coś zdupczone będzie na amen to i tak powinno się ujawnić.4x4 samurajek - 2014-12-08, 18:09 WITAM PANOWIE
[ Dodano: 2014-12-08, 18:12 ]
Zbraku czasu moje prace przy aucie odstawilem na pare dni
dzis zciagnalem tylni wal chcac obejrzec satelite przy moscie co sie okazalo wal swoja droga ma luz ale to nie powod prezecierz zeby cos chrupalo po obrocie satelita lewo prawo mialem wrazenie ze krecec satelita w lewo praWO prawa polos jakby przeskakiwala na wieloklinie takie jest moje wrazenie panowie oplaca sie to jakos remontowac czy szukac uzywki glowki?? pozdrawiam:)moziembl - 2014-12-08, 18:16 A może najpierw wyją byś tą główkę mostu i zobaczył co jest. i dopiero wtedy można powiedzieć czy robić czy wymienić na nowe.4x4 samurajek - 2014-12-08, 18:27 co kolega podejrzewa ze co moglo ulec zniszczeniu ??Dany44 - 2014-12-08, 19:13
4x4 samurajek napisał/a:
WITAM PANOWIE
[ Dodano: 2014-12-08, 18:12 ]
Zbraku czasu moje prace przy aucie odstawilem na pare dni
dzis zciagnalem tylni wal chcac obejrzec satelite przy moscie co sie okazalo wal swoja droga ma luz ale to nie powod prezecierz zeby cos chrupalo po obrocie satelita lewo prawo mialem wrazenie ze krecec satelita w lewo praWO prawa polos jakby przeskakiwala na wieloklinie takie jest moje wrazenie panowie oplaca sie to jakos remontowac czy szukac uzywki glowki?? pozdrawiam:)
Kręciłeś satelitą?? bez rozebrania mostu?? jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić
rozbierz główkę tak jak piszę moziembl bez tego to raczej wróżenie z fusów.
Kręcąc pewnie flanszą od wału a nie satelitą masz wrażenie, że półoś przeskakuje?? czyli kręcisz a ona stoi lub przeskakuje "terkocze" ?? czy obraca się równomiernie ale drga i coś chrupie w dyfrze??
jak by przeskakiwała na wieloklinie to by nie dało rady jechać..... a auto jeździło do tej pory ??
A terkocze równomiernie?? czy raz tak a raz nie....raz ciszej raz głośniej??
Ja bym obstawiał wyłamany któryś ząb na ataku lub kole koronowym ewentualnie na satelitach - spuść olej i poszukaj w oleju grubszych kawałków metalu.4x4 samurajek - 2014-12-08, 20:46 Dzwiek terkotania jest w tedy jak puszcze noge z gazu na wysokim biegu i slysze jak doslownie w moscie cos hamowaloby i cos sie tam odzywa w nim. malo tego rozebralem lozysko kola w ktroym jest troche luzu okazalo sie ze luz nie jest na lozysku tylko na polosi przy dyfrze! Na satelicie mam luz spory i slysze taki dzwiek jakby w nim cos przeskakiwalo takie jest wrazenie krecac w prawo i w lewo!Zawias - 2014-12-08, 21:05 Demontaż !moziembl - 2014-12-08, 21:17 Mam na imię Maciej ale wróżbitą nie jestem :) :) :)Dany44 - 2014-12-09, 09:25
4x4 samurajek napisał/a:
Dzwiek terkotania jest w tedy jak puszcze noge z gazu na wysokim biegu i slysze jak doslownie w moscie cos hamowaloby i cos sie tam odzywa w nim. malo tego rozebralem lozysko kola w ktroym jest troche luzu okazalo sie ze luz nie jest na lozysku tylko na polosi przy dyfrze! Na satelicie mam luz spory i slysze taki dzwiek jakby w nim cos przeskakiwalo takie jest wrazenie krecac w prawo i w lewo!
Nie wiem może ja nie do końca rozumiem Twój przekaz, ale wydaje mi się, że mylisz pojęcia i wychodzi masło maślane.....
z Twoich oględzin wyszło, że luz jest na "półosi przy dyfrze" (jak to sprawdziłeś bez rozebrania mostu??) wydaje mi się, że błędnie mylisz technologiczny luz międzyzębowy w przekładni mechanizmu dyfra (satelity) oraz przekładni głównej z luzem na wieloklinie półosi.
po pierwsze - bez rozebrania mostu się nie obejdzie.
po drugie - spuść olej i poszukaj w nim grubszych kawałków.
po trzecie - jak już masz wyjętą jedną półoś to wyciągnij drugą a później zdejmij główkę mostu i wszystko stanie się jasne.
Jeżeli problem na pewno leży w tylnym moście to ja obstawiam wyłamany któryś ząb w którymś z kół zębatych całego układu ..... spotykałem się z takim zjawiskiem (terkotania) często przy autobusach. przeważnie były powyłamywane zęby na przekładni głównej i zależy na której płaszczyźnie ząb był wyłamany to waliło przy rozpędzaniu a przy hamowaniu nie ..... lub odwrotnie.
Ja u siebie po wyjęciu główki z mostu z oleju wyłowiłem kilka kawałków metalu wielkości małych rodzynek .... wystarczy, że olej złapieCi taki kawałek i wciągnie między zęby i dalsza degradacja przekładni nieunikniona.4x4 samurajek - 2014-12-09, 19:41 Dziekuje panowie moze nie do konca sprecyzowalem swoje obawy majac na mysli luz na [olosi na dyfrze tak jak wspomnialem lozysko przy kole jest ok ale jak poruszam kolem jest luz ktory swiadczy jakby byl to luz na polosi przy dyfrze na weekendzie rozbiorka !Zawias - 2014-12-09, 19:51 Jak by był luz na wieloklinie półosi pewnie dawno straciłbyś napęd.Tak nie sprawdza się luzu (obracając kołem ).SamNaSamZSam - 2014-12-09, 22:30 Trudno mi sobie wizualizować co tam działasz i jak to wygląda na żywo ale może dorzucę jeszcze sprawdzenie pierścieni tych zaciskanych na gorąco na półosiach, może się wysunął któryś i pół oś lekko wyjechała?Dany44 - 2014-12-09, 22:36
4x4 samurajek napisał/a:
Dziekuje panowie moze nie do konca sprecyzowalem swoje obawy majac na mysli luz na [olosi na dyfrze tak jak wspomnialem lozysko przy kole jest ok ale jak poruszam kolem jest luz ktory swiadczy jakby byl to luz na polosi przy dyfrze na weekendzie rozbiorka !
Poruszasz kołem tzn. obracasz??
bo jeśli obracasz kołem i jest niewielki luz zanim flansza od wału napędowego też zacznie się obracać to to akurat jest normalne zjawisko, po prostu dyfer składa się z kilku przekładni zębatych i każda z nich ma luz międzyzębowy (poszczególne luzy się dodają) przez to dla laika wygląda to jak by było rozsypane w środku.4x4 samurajek - 2014-12-12, 22:08 Witam Panowie:)
Dzis rozdziewiczylem most w oleju nic nie bylo zadnych opilkow dyfer wyglada ok i co teraz ??Zawias - 2014-12-12, 22:27 Może trzeba wyregulować luz międzyzębny-najlepiej oddać wyregulować na czujnik.4x4 samurajek - 2014-12-13, 16:02 nie wiem nie mam pojecia co to moze byc olej cvzysciutki ....Gardor - 2014-12-13, 17:17 Daj ten samochód do mechanika który się na tym zna ;)
Bo szkoda coś zniszczyć albo kupić coś niepotrzebnegomanias79 - 2014-12-13, 17:40 obejrzyj sobie i sam stwierdz, czy jestes w stanie sam to zrobic (oczywiscie zajrzyj tez do manuala)