Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - mały problem ze wspomaganiem kierownicy

Starscream - 2014-12-18, 19:03
Temat postu: mały problem ze wspomaganiem kierownicy
problem jest nie zbyt poważny ale wkurzający, Mianowicie jak spada temp. poniżej zera czyli np -2 to wspomaganie lekko się przycina ale lekko jest to wyczuwalne na zakrętach. gdy temp. dodatnia nic takiego ie występuje.
Wspomaganie świeżo zrobione ok 2 miesiące temu. Wszystko z jamnika prócz chłodnicy oleju i zbiorniczka.
Pomysły?

Zawias - 2014-12-18, 19:05

Wymień płyn na STP.
Starscream - 2014-12-18, 22:01

teraz mam Dexron orlenowski
Zawias - 2014-12-18, 22:39

Ściągnij strzykawką i wlej STP.Jak po uruchomieniu silnika i paru skrętach kołami wymiesza się z dextronem z układu odciągnij ponownie i znów zalej STP.
moziembl - 2014-12-19, 08:10

Zawias, ale po co? Co to ma dać? Bo ja napiszę zmień na Mobila, tylko co to wnosi. Jeśli chłopak pisze że ma wszystko świeże, jak rozumiem płyn też ma nowy a nie stary przepracowany, wymieszany z wodą, itp.
meenia - 2014-12-19, 08:41
Temat postu: Re: mały problem ze wspomaganiem kierownicy
Starscream napisał/a:
problem jest nie zbyt poważny ale wkurzający, Mianowicie jak spada temp. poniżej zera czyli np -2 to wspomaganie lekko się przycina ale lekko jest to wyczuwalne na zakrętach. gdy temp. dodatnia nic takiego ie występuje.
Wspomaganie świeżo zrobione ok 2 miesiące temu. Wszystko z jamnika prócz chłodnicy oleju i zbiorniczka.
Pomysły?


Pod króćcem wyjsciowym z pompy jest tloczek zaworu regulujacego cisnienei, odkrec przewod, króciec i wyjmij tloczek,
pozniej polerka papierem 500 tloczka i cylinderka i bedzie dzialac jak nalezy.

pozdro

Zawias - 2014-12-19, 10:33

Zajmuję się tez układami kierowniczymi.Moziembl- a pompa i przekładnia też jest nowa ?
moziembl - 2014-12-19, 13:49

OK Jak się zajmujesz to super mamy fachowca, więc napisz choć przybliżona przyczynę, i jak rozwiązuje ją wymiana płynu.
Zawias - 2014-12-19, 17:10

Trzeba poczytać na butelce STP. Jak mam podobne objawy zaczynam od tego,bo to najtańsze i w wielu przypadkach pomaga.Jak nie szukam dalej.Oryginalnie lane płyny są dość rzadkie i po pewnym przebiegu sprawność układu spada.
Starscream - 2014-12-19, 23:25

ale jaki ja mam przebieg na tym płynie - 1000km?
Pompa i przekładnia są z 2010r węże nowe.A ten Płyn STP to jest jakoś zamienny?Czy jak to szukać bo to co znalazłem jest żółte

Zawias - 2014-12-19, 23:39

STP miesza się ze wszystkimi płynami do wspomagania.Mam pytanie-czy pomiędzy przekładnią i grodzią jest krzyżak ?
Starscream - 2014-12-20, 00:07

tak zostawiłem oryginalne wszystko z samuraja -tylko skróciłem drążek,ale krzyżak nie ma zacięć ani luzu bo wymieniłem go w zeszłym roku na nowy.
Sprawcą niedomagania jest mróz -który na coś wpływa. Myślałem też o amortyzatorze skrętu -jest z jeepa zeszło roczny ale to pewnie CHRL
Teraz jest u mnie od tygodnia koło +7 i wszystko ładnie chodzi

Zawias - 2014-12-20, 08:32

Butelka litrowa STP 35 zł.
Starscream - 2014-12-20, 23:04

tak zrobię zmienię płyn a potem sie zobaczy co dalej
Zawias - 2014-12-20, 23:07

Będę śledził temat.Powodzenia.
Starscream - 2014-12-23, 13:33

kupiłem płyn STP ale jadąc do domu zahaczyłem o gościa który mi serwisuje maszyny hydraulicznie i inne tam badziewia.
Gadałem z nim na temat wspomagania bo też zanim sie rozwinął działał w tej branży. W sumie mówił to co Zawias. Ale poddał mi pomysł że mogę mieć nie szczelny układ całkowicie. Zebym po dokręcał dobrze wszystkie węże, bo niby wcale się nie musi pienić w zbiorniku a minimalnie powietrze złapie. Wróciłem dokręciłem wszystko niby brakowało trochę na śrubach. Zobaczę jak nie pomoże to wymieniam płyn.
Miał swoją tezę że pod wpływem mrozu węże twardnieją i mogą przepuszczać powietrze w małych ilościach. Niby że miał takie przypadki.
Nie wiem -ale dla "spokojności" dokręciłem wszystko na full. Czekam na mrozy :-D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group