Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Buda w środku i na zewnątrz, Zderzaki - Optymalny zderzak pod wyciągarkę

KRZYKKU - 2015-01-03, 14:23
Temat postu: Optymalny zderzak pod wyciągarkę
Wielu z nas jeździ bez przedniego zderzaka lub z samą płytą pod wyciągarkę uzasadniając to, że jest on zbędnym balastem, nadmiernie wystaje albo jest zwyczajnie niepotrzebnym kosztem. Zgadzam się z tym bo w Samuraiu niezmiernie ważna jest masa znajdująca się przed przednim mostem, dążymy do tego aby była możliwie najniższa. Niestety ma to swoje minusy: na przeglądach okresowych często pada z ust diagnosty "brak zderzaka", do tego kombinacje z dowieszeniem kierunków i postojów, wypadało by też mieć pod co podstawić hi-lift w okolicach przednich narożników że nie wspomnę o pewnym mocowaniu pod szekle. Na domiar złego dochodzą względy estetyczne bo "dlaczego Ty nie masz zderzaka"... i takie tam w stylu "do Samuraia to wystarczy Ci ceownik, brecha" bo przecież Samurai brzydki...

Jak wiadomo od paru lat hobbystycznie zajmuję się dorabianiem różnych gratów do forumowych Suzuk i bardzo często pytacie mnie o możliwość wykonania: "jakiegoś wieszaka pod windę z rurką na światła i... co by był lekki i tani"

Wychodząc na przeciw potrzebie zwracam się do Was z prośbą, szczególnie do właścicieli bezzderzakowych Suzuk o ujawnienie swoich wizji idealnego zderzaka. Ja oczywiście mam swoją ale nie o mnie chodzi więc proponuję abyśmy w drodze dyskusji postarali się określić jak taka konstrukcja miała by wyglądać, co zawierać i najważniejsze w jakim budżecie się mieścić a z tego wyliczymy w jakiej masie powinienem się zmieścić.
Wracając do mojej koncepcji chciałbym aby podstawowa konstrukcja wraz z mocowaniami była gięta z jednego kawałka a wszelkie spawane elementy nie przenosiły bezpośrednio naprężeń od windy, najdroższym w produkcji jest połączenie spawane i szlifowane więc takie musimy pominąć całkowicie.

Proponuję przyjąć wizję rurowca, jako bazę do dyskusji przyjmijmy takie coś zapożyczone od większego brata:







Uh Lala - 2015-01-03, 16:08

Zrobię mały offtop: śliczny białas na zdjęciach ;-)
pacmano - 2015-01-03, 20:41

Ja nie mogę się namyslic i mam narazie tylko spieta ramę ceownikien :-P
Gołąb4x4 - 2015-01-03, 22:29

To co wkleiłeś do defa jestem za ;-)
Estetyczne, praktyczne, lekkie :-)

Maverick - 2015-01-04, 18:49

Jak dla mnie:
Przy chłodnicy przeniesionej na pakę oraz zastosowaniu przekładni kierowniczej z anglika na zewnątrz ramy:
* wyciągarką jest w obrysie auta czyli w miejscy gdzie kiedyś była chłodnica i oryginalna przekładnia kierownicza.
Tym samy mam wyciągarkę (tzn planuję ją tam wstawić) w obrysie auta, bliżej przedniego mostu.
Kąt natarcia bardzo dobry.
Można także dołożyć praktycznie samą estetyczną rurkę, w miejsce zderzaka fabrycznego, która pozwoli się podnieść hi liftem.

Taki jest mój ideał.

Didymos - 2015-01-04, 22:13

Ja jestem blisko tego ideału :mrgreen:
Winda dosunięta do samej chłodnicy (chłodnicy na pace nie chcę), osobna płyta, zderzak z rury 42 mm - waży jakieś 5 kg ;-)
Z opancerzania samochodu już wyrosłem, jeżdżę ostrożniej i uważam na szybko przemieszczające się drzewa.

zajxt - 2015-01-04, 22:20

zgadzam się z Didymosem ,bo robiąc zderzak wzorcowałem się na Jego :-D
bart9018 - 2015-01-04, 23:04

podpisuje sie pod Mverik Didymos i Zajxt :lol: innej koncepcji nie uwzgledniam :mrgreen: :mrgreen:
KRZYKKU - 2015-01-05, 00:55

Sorry ale zupełnie zapomniałem o tym napisać hehe nie wiem jak to się mogło stać :mrgreen: bowiem chodzi właśnie o to że wyciągarka ma być dosunięta pod samą chłodnicę a grill wycięty odpowiednio do kształtu wyciągarki razem z poziomym paskiem blachy nadwozia. W związku z tym dopiero wtedy będzie możliwe przyjęcie takiego kształtu jak na foto powyżej oraz zachowanie kąta natarcia jak przy oryginalnym zderzaku bez windy.

Zderzak taki nie będzie przeznaczony zatem do aut ściśle seryjnych bo bez wycinki się nie obejdzie ale nie ma wymagać przenosin ani przekładni ani chodnicy.

Didymos - 2015-01-05, 10:36

Pytanie tylko, czy winda wlezie bez przenoszenia przekładni?
Tak to wyglądało u mnie przed montażem zderzaka (przekładnia vitara anglik na zewnątrz ramy):

Cobra - 2015-01-07, 18:24

Czytając ten temat przypomniało mi się ze gdzieś już takie coś widziałem na samcu :) http://www.raptor4x4.it/E...en-uk/d153.html
sjbielsko - 2015-01-08, 16:55

Ja też jestem fanem lekkich , nie wystających ,rurkowych zderzaków:) sam zrobiłem zderzak z wygiętej rury ,blachy pod ślizg i dwóch blach które mocują go po bokach ramy ale moja opcja jest jedynie opcja dla kogoś kto ma chłodnice na pace albo jakoś ją cofnie wymaga usunięcia wszystkiego po bokach ramy i mocowania budy sa w zderzaku(widac na foto4) osobiście polecam takie opcje bo nie trzeba sie martwić ze zawiśniemy gdzieś na zderzaku ,mamy lekki przód i możemy fajnie ustawić płytę ślizgowa, wygląda elegancko a nie jak szyna kolejowa:)

foto1
foto2
foto3
foto4

KRZYKKU - 2015-02-05, 15:41

No fajnie Ci to wyszło, bardzo praktycznie ale rozumiesz... mi chodzi o to aby mogli go zamontować "zwykli śmiertelnicy". Rozwiązanie musi być jak najmniej inwazyjnie bez konieczności wycinania i przeróbek całego przodu. Jeśli ktoś buduje zmotę zazwyczaj plan zagospodarowania przestrzeni :mrgreen: jest mocno indywidualny - dzięki za foty.
Lexx - 2015-02-06, 23:35

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/10917332_10206308962188944_1278429155461106632_n.jpg?oh=c74c828d0890920ba1ed101695f2bb74&oe=554FD2B6&__gda__=1432156643_f16684382f2b01f58e690c696d435acd

taki zderzak wlasnie by mi pasowal

KRZYKKU - 2015-02-07, 00:02

Coś koło końca lutego będę miał wstępnie jakiś prototypik :-D
Ari - 2015-02-07, 22:23

Krzyś
Skoro projekt dla zwykłych śmiertelników to może udało by się wkleić w tym zderzaku tablicę rej.

Pozdrawiam

szymszym - 2015-03-20, 10:26

Krzyku,

jakieś postępy w projekcie?

Pozdrawiam,

KRZYKKU - 2015-03-21, 01:09

eee, no jeszcze chwilę mi potrzeba, dopiero pogoda nastrojowa się robi to ruszę z buta.
szymszym - 2015-04-09, 14:42

Hej, Krzykku,

Oglądałem fotki Twojego zderzaka przedniego i przyszły mi do głowy 2 sprawy w sprawie :) zderzaka budżetowego, dla zwykłych śmiertelników.
Otóż w porównaniu do tego heavy duty, high profi: Wg mnie powinien być szerszy - bardziej zbliżony do standardowego - wydaje mi się, że profi jest węższy.
Druga sprawa, która mnie zastanawia: Czy profi musi miec rurę osłaniającą potencjalną wyciągarkę - czy jest ona kluczowa dla sztywności całego zderzaka?

No i kiedy jakieś rysunki prototypu do podziwiania? :mrgreen:

Pozdrawiam,

Ari - 2015-04-17, 23:58

Krzysztof, a może byś zrobił jakiś fajny, dodatkowy projekt dla tych, co chcą poszaleć w terenie, a nie mają jeszcze rasowej zmoty?
Np.
Zderzak przedni z pałąkiem, który poprowadzi linę syntetyczną na bagażnik dachowy(wykonany w formule klatki b.) w którym są luki dla przejścia liny wraz z hakiem dla asekuracji bocznej, a nawet wyciągania do tyłu.
Zapewne ten kangur musi być wyprowadzony odpowiednio wysoko, by lina nie haczyła o maskę, a konstrukcja jego i mocowania do ramy, mocne.
A jak już będziesz zawijał w te sreberka, to może przy okazji machniesz ,,bagażnikoklatkę". :lol:

Pozdrawiam serdecznie

szymszym - 2015-05-22, 14:09

Krzykku,

I jak, jakieś postępy? :)

Pozdrawiam,

KRZYKKU - 2015-05-22, 14:31

Szymszym daj mi Twój telefon na PW
czuperek - 2015-12-20, 22:38



:like:

szymszym - 2015-12-21, 10:08

Ładny. I pasuje do takiej mordki, jaką mam w swoim samuraiu :)

Jakieś źródło?

SamNaSamZSam - 2015-12-21, 10:42

gógiel siercz prowadzi m. in. do takiej oferty: http://www.raptor4x4.it/E...ts/it/d153.html
szymszym - 2015-12-21, 11:35

SamNaSamZSam napisał/a:
gógiel siercz prowadzi m. in. do takiej oferty: http://www.raptor4x4.it/E...ts/it/d153.html


500 EURO :)

Krzykku,

spawaj na export do słonecznej Italii! :)

czuperek - 2015-12-21, 15:42

Po świętach robię na próbę podobny.
Ari - 2015-12-28, 22:17

O zgrabniejszy będzie trudno.

https://www.youtube.com/watch?v=OySEweg07iA

Didymos - 2015-12-28, 22:53

Strasznie wystaje do przodu, jednak o zgrabniejszy łatwo :mrgreen:
Ari - 2015-12-28, 22:57

Wyciągarkę można schować trochę głębiej:)
Masz w nim ślizg dla wyciągarki, miejsce na tablicę oraz dwa uchwyty dla liny - jest sprytny i lekki.

Zawias - 2015-12-28, 22:59

Można zamontować z tyłu.
dożek4x4 - 2015-12-29, 08:39

moim zdaniem też nietrudno o zgrabniejszy...albo chociaż o zgrabniejsze zamocowanie tego zgrabnego..
mnie osobiście razie jak tak ostentacyjnie i bardzo do przodu wystaje (względy wizualne, kąt natarcia i duży zwis masy przed przednią osią)...dlatego montując swój zderzak wycinałem grill oraz zmieniałem wymiary mocowań (w projekcie zderzak forum) żeby był bardziej schowany w głąb

Ari - 2015-12-29, 09:03

Ja jestem na etapie budowy zderzaka(około80%). Wyciągarkę wstawiłem maksymalnie w głąb(pod grill). Mój zderzak będzie jednak bardziej masywny.
dożek4x4 - 2015-12-29, 09:55

też myśle nad zrobieniem kolejnego zderzaka, lecz tym razem w wersji "superleggera"...tzn. żeby jego ciężar był mniejszy o jakieś 5-7kg... Jak już to dojdzie do skutku to mój powędruje w bardzo dobrej (czyt. rewelacja ) cenie do kogoś chętnego z forum :-) bądź w normalnej na olx hehe
czuperek - 2016-01-01, 11:16

podrzuci ktoś fotki jak macie zamocowane zderzaki do ramy ?

tylko na cztery sruby w fabryczne otwory ramy czy jeszcze jakoś do poprzecznej rury ramy ?

Moszi - 2016-01-01, 17:39

Dobrą alternatywa jest moj zderzak bardzo lekki oslania duzo ma miejsce na tablice nie wiem jak z wyciągarką bo nie mam bedzie w planach to bede sie starać upchnąć ją tam

[ Dodano: 2016-01-01, 17:47 ]
http://i.imgur.com/Vv8dvYn.jpg coś takiego

[ Dodano: 2016-01-01, 17:47 ]
http://i.imgur.com/Vv8dvYn.jpg

[ Dodano: 2016-01-01, 17:49 ]
http://imgur.com/a/WMxrq na 4 zdjęciu widać dobrze zderzak

[ Dodano: 2016-01-01, 17:52 ]
zderzak jest wytrzymały udało mi się położyć kilka drzewek nim przepychać i rozbijać krę i jest to to jedyny zaczem z przodu do szarpania na kinetyku

RR Łukasz - 2016-02-19, 17:36

Podpinam się pod temacik, czy coś wiadomo o produkcji kolegi KRZYK'a
Koncepcja jak dla mnie bomba czyli że całkiem spoko, myślę że był bym zainteresowany nabyciem takiego zderzaka w ilości 2 szt.
Proszę o informację na forum lub PW czy wiadoma jest cena i czy w ogóle projekt doszedł do skutku.
pozdrawiam

Starscream - 2016-02-20, 22:05

na OLx były wystawione
TU

RR Łukasz - 2016-02-21, 11:08

spoko te pancerne zderzaki widziałem ale zależy mi na lekkiej konstrukcji. i pomysł rurkowego zderzaka co wytrzyma hi lifta i będzie miał uszy do szarpania mi bardzo odpowiada i właśnie o taki lekki zderzak pytam- czy już jest jakiś prototyp?
MJDesign - 2016-03-18, 17:23

Pozwolicie że podepne się do tematu. Krzykku jak tam jest już jakiś prototyp tego zderzaka rurkowego ? Chciałbym wymienić swojego stalowego ciężkiego klocka :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group