|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Knajpa u "Samiego" - Ligier Optima
Suzuka 4x4 - 2015-01-15, 10:45 Temat postu: Ligier Optima Ma może ktoś taki mały samochodzik ?? Bo nie mogę znaleźć informacji dotyczących jaka mieszankę robić ...
Zawias - 2015-01-19, 15:36
Silnik jak w motocyklu .Z tego co pamiętam 1:35 1:40 Zależy jaki przebieg i typ silnika.
DUŻY - 2015-01-20, 17:03
Z lepszym olejem 1:33 łożyska będą wdzięczne ;). Polecam castrol racing lub z tanich Micro . Jeździłem wszystkimi swoimi 2t na castrolu (wtedy był castrol racing r2), żadnego nie zatarłem.
maciek111 - 2015-01-20, 21:27
DUŻY napisał/a: | Z lepszym olejem 1:33 łożyska będą wdzięczne ;). Polecam castrol racing lub z tanich Micro . Jeździłem wszystkimi swoimi 2t na castrolu (wtedy był castrol racing r2), żadnego nie zatarłem. |
pamiętaj o tym że tym więcej oleju w mieszance tym szybciej się pierścienie zapieką.
Zawias - 2015-01-20, 21:29
Duży 1:33 to na dotarciu chyba.
Suzuka 4x4 - 2015-01-21, 11:29
tylko powiedz mi 1 lit na 40 litrów benzyny .. ?
[ Dodano: 2015-01-21, 11:30 ]
A da się tam włożyć jakiś mocniejszy silnik ??
[ Dodano: 2015-01-21, 11:31 ]
p.s dziękuje za odpowiedzi :)
Zawias - 2015-01-21, 11:40
Litr oleju 40 paliwa.Jaki olej to dopytaj na stacji paliwowej. Doradzą Ci.Jeżeli chodzi o włożenie innego silnika,to zabawa niebezpieczna i nieopłacalna.
Suzuka 4x4 - 2015-01-22, 20:37
Może nie o włożenie innego tylko żeby zwiększyć moc oryginalnego , bo niestety nie wyjedzie pod większa górkę,
sjbielsko - 2015-01-23, 11:18
ja kiedyś ze skuterka 50 zrobiłem skuterek 70 z gaźnikiem 21 ,wałem sportowym itp.co jechał do 140kmh:) także to coś pewnie tez da się jakoś stuningowac
SamNaSamZSam - 2015-01-23, 12:16
Moim zdaniem rozpędzić coś to żadna sztuka. Klasa to kontrolowanie to poprowadzić, a na końcu bezpiecznie zatrzymać. Szczególnie dotyczy to wszelkich jednośladów.
Lexx - 2015-01-23, 12:29
U nas do dwutaku zawsze sie lalo Shell Advance SX 2T.
maciek111 - 2015-01-23, 12:40
podkręcić taki silniczek to co to za problem dremel w rękę i porting kanałów... co do oleju polecam pełne syntetyki do 2t
Lexx - 2015-01-23, 12:42
Najlepiej dowiedziec sie co to za silnik i poszukac jego specyfikacji zamiast dobierac olej na czuja albo co kto poleca (:
maciek111 - 2015-01-23, 12:43
Lexx w 2t nie ma specyfikacji olejów jak w samochodach czy motocyklach :D
[ Dodano: 2015-01-23, 12:43 ]
Lexx w 2t nie ma specyfikacji olejów jak w samochodach czy motocyklach 4t :D
DUŻY - 2015-01-23, 18:17
maciek111 napisał/a: |
pamiętaj o tym że tym więcej oleju w mieszance tym szybciej się pierścienie zapieką. |
No chyba na mixolu...
Miałem trochę dwusieków: derbi senda, dt125, yz125, rm250, uważam że 1:33 to najlepsze optimum. Przy dobrym oleju nie ma problemów spalania mieszanki (nagar nie powstaje), mocy czy temperatury.
W czym i na jakiej mieszance i jakim oleju zapiekłeś pierścienie? Zapiekanie pierścieni to głownie problem temperaturowy - dobór mieszanki paliwowo powietrznej, przegrzanie, za mało, a nie za dużo oleju.
Dawniej ludzie na jakimś gównianym oleju, który musieli mieszać mechanicznie i na kosmicznych dawkach 1:20 nic nie zapiekali (zgoda, konstrukcje nie były wysilone, a nagar się tworzył rysując gładzie), ale w dzisiejszych czasach na pełnym syntetyku... nie słyszałem o takich przypadkach.
Dawka 1:50 to czysto ekologiczna dawka, wątpię że istnieją wysilone dwusuwowe silniki, które wytrzymają naprawdę mocne pałowanie na takiej dawce. Widziałem już 3 zatarte sprzęty bo ich właściciele lali 1:50 ( 2x ktm exc i 1x yz).
Suzuka 4x4 - 2015-01-24, 18:05
Już padło lądowanie Na silniku pisze sasch :) Coś muszę pomyśleć
maciek111 - 2015-01-25, 19:48
DUŻY napisał/a: | maciek111 napisał/a: |
pamiętaj o tym że tym więcej oleju w mieszance tym szybciej się pierścienie zapieką. |
No chyba na mixolu...
Miałem trochę dwusieków: derbi senda, dt125, yz125, rm250, uważam że 1:33 to najlepsze optimum. Przy dobrym oleju nie ma problemów spalania mieszanki (nagar nie powstaje), mocy czy temperatury.
W czym i na jakiej mieszance i jakim oleju zapiekłeś pierścienie? Zapiekanie pierścieni to głownie problem temperaturowy - dobór mieszanki paliwowo powietrznej, przegrzanie, za mało, a nie za dużo oleju.
Dawniej ludzie na jakimś gównianym oleju, który musieli mieszać mechanicznie i na kosmicznych dawkach 1:20 nic nie zapiekali (zgoda, konstrukcje nie były wysilone, a nagar się tworzył rysując gładzie), ale w dzisiejszych czasach na pełnym syntetyku... nie słyszałem o takich przypadkach.
Dawka 1:50 to czysto ekologiczna dawka, wątpię że istnieją wysilone dwusuwowe silniki, które wytrzymają naprawdę mocne pałowanie na takiej dawce. Widziałem już 3 zatarte sprzęty bo ich właściciele lali 1:50 ( 2x ktm exc i 1x yz). |
nie obraź się, nie podważam Twojej wiedzy na temat silników 2t, lecz na co dzień zajmujemy się remontami silników motocyklowych i nie tylko :) ( Firma CNC-Racibórz )
|
|