Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Opony i Felgi - wybór opon , ostre podjazdy , trawersy.

Robert77 - 2015-01-26, 19:41
Temat postu: wybór opon , ostre podjazdy , trawersy.
Witam ! Czytam i czytam tematy o oponkach i dalej nie mogę się zdecydować . Zamierzam kupić oponki MT , teren to właśnie dużo stromych podjazdów górek , ostrych zjazdów i trawersy , błotka średnio , typowe górskie kamieniste ścieżki . Sami to silnik 1.3 na gaźniku , lift zawieszenia resory od kolegi Mazura off road , amorki X-SHOCK DAKAR . I tak nie mogę podjąć decyzję żeby były odpowiednie do mojego terenu . Najbardziej to nad szerokością się zastanawiam żeby nie tracić dużo mocy . Początkowy mój typ to był 205/80/15 kopia simex. Więc proszę o waszą pomoc :)
zed111 - 2015-01-26, 20:09

jeśli do podjazdów to na oryginalnym reduktorze lub oryginalnych przełożeniach w moście wysoko nie podjedziesz, a im większe opony założysz, tym gorzej dla dynamiki i ten odcinek się będzie skracał

31 cal na początek i jakakolwiek kopia simexa będzie gwarantowała sporo zabawy, ale coś za coś...

Robert77 - 2015-01-26, 20:40

zed111 napisał/a:
jeśli do podjazdów to na oryginalnym reduktorze lub oryginalnych przełożeniach w moście wysoko nie podjedziesz, a im większe opony założysz, tym gorzej dla dynamiki i ten odcinek się będzie skracał

31 cal na początek i jakakolwiek kopia simexa będzie gwarantowała sporo zabawy, ale coś za coś...






Na długim stromym podjeździe już raz się przejechałem , lipne kapcie i pod koniec brak mocy , było co manewrować na wstecznym :) Także teraz się tak nie pcham :) potrzebuję się wdrapywać na krótkich a stromych :)

zed111 - 2015-01-26, 20:56

krótkie będą nudne... :)
http://youtu.be/3jUBIq6zVVc

ja podjeżdżałem na kopii geolandera, i jak widzisz na podjeździe mieli... pomogły zmienione przełożenia w reduktorze
koleś, który w tle filmu mówi "o ja p..." to 10 minut próbował swoim super hiper wypasiony Patrolem podjechać i wymiękł. podjazd dość stromy, mój pilot wypluwał płuca by dojść do PKP-u co zresztą słychać
dla takich momentów warto mieć lekkiego i delikatnie zmotanego samuraja ;)

jeśli założysz cokolwiek większego od seryjnych opon w Samuraju, bez zmiany silnika/przełożeń w moście/przełożeń w reduktorze, to będziesz się tylko frustrował, niezależnie, czy to będzie podjazd, błoto czy piaski...
przerabiałem to sam, przerabiała duża część uczestników tego forum

Robert77 - 2015-01-26, 21:16

zed111 napisał/a:
krótkie będą nudne... :)
http://youtu.be/3jUBIq6zVVc

ja podjeżdżałem na kopii geolandera, i jak widzisz na podjeździe mieli... pomogły zmienione przełożenia w reduktorze
koleś, który w tle filmu mówi "o ja p..." to 10 minut próbował swoim super hiper wypasiony Patrolem podjechać i wymiękł. podjazd dość stromy, mój pilot wypluwał płuca by dojść do PKP-u co zresztą słychać
dla takich momentów warto mieć lekkiego i delikatnie zmotanego samuraja ;)

jeśli założysz cokolwiek większego od seryjnych opon w Samuraju, bez zmiany silnika/przełożeń w moście/przełożeń w reduktorze, to będziesz się tylko frustrował, niezależnie, czy to będzie podjazd, błoto czy piaski...
przerabiałem to sam, przerabiała duża część uczestników tego forum



No nieźle :) To będzie kolejny temat do ogarnięcia :) Już wcześniej zastanawiałem się nad tym i w przyszłości na pewno coś będzie motane :) Do tego czasu chciałem znaleźć jakiś kompromis w gumach , a jak zmotamy to te pójdą n sprzedaż i będą zmiany kółek :)

Zawias - 2015-01-26, 21:28

W off-road jest mało kompromisów.Rzekłbym nie ma ich wcale.Chcesz jechać dalej musisz motać więcej.
zed111 - 2015-01-26, 21:29

najbardziej ekonomiczne są przełożenia w mostach
ale kosztem całkowitego zwolnienia pojazdu, także na biegach drogowych
jeśli jeździsz Samim na co dzień to możesz się nieprzyjemnie rozczarować na asfalcie

coś za coś :)

[ Dodano: 2015-01-26, 21:30 ]
Zawias napisał/a:
W off-road jest mało kompromisów.Rzekłbym nie ma ich wcale.Chcesz jechać dalej musisz motać więcej.


święte słowa

Robert77 - 2015-01-26, 21:40

Dzięki koledzy za radę :) Trzeba będzie zacząć kolejny etap samiego :)
Starscream - 2015-01-26, 23:02

kup sobie kopie simex-ów o resztę się nie martw :mrgreen: Na (normalnych średnicach) sami może naprawdę wysoko wyjechać.
Mieszkam na 700 mnpm i wszędzie mam pod górę mniejszą lub większą. Mam reduktor z 1000.

Gardor - 2015-01-29, 17:21

Ja mam fabrycznego samuraia 1.3 na stockowym reduktorze i mam kopie simexow 225 i nie mam problemow z podjazdami . Wiadome że muszę atakować na 1 biegu mega strome ale daje rade samuraiek i bez zająkniecia wychodzi ;) But i ogień !
Robert77 - 2015-01-29, 18:27

Decyzja podjęta , kupione kopie simex 225/75/15 . Póki nie pomotany będę zdzierał te :) W sobotę testy :) Jeszcze raz dzięki za opinie i rady :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group