Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Pomoc przy przerabianiu na springi.

Pudinks92 - 2015-01-26, 20:43
Temat postu: Pomoc przy przerabianiu na springi.
Witam, jest ktoś na forum ze springami od focusa kombi (tył) w samuraiu i wahaczami od patrola gr ?? Próbuje taki zestaw zamontować na tył, do tego sierżant na gałce od daf'a. Lecz już gdy mam to mniej więcej zamontowane prowizorycznie to już widzę problem, że nie chce się krzyżować most. Czytałem na forum o wahaczach od gr i tak właśnie pisało. Mam teraz dylemat czy będzie to po zamontowaniu kół itd ładnie działało czy od razu przerabiać na wahacze własnej produkcji ? Co doradzacie ?
Kwadrat - 2015-01-26, 21:36

Wstaw wahacze z disco 1 i po problemie :)

Didymos - 2015-01-26, 21:38

Yyyy, zaraz, zaraz, chcesz powiedzieć, że założyłeś do tyłu przednie wahacze (radiusy) od partola i do tego połączyłeś to z sierżantem?
Nic gorszego nie mogłeś wymyślić :roll:

Pudinks92 - 2015-01-26, 21:52

Wszystko jest w fazie projektu. Takie wahacze zakupiłem sztuk 4 http://img27.olx.pl/image...rol-gr-y60-.jpg . Chciałem aby wahacze były oryginalne a nie samoróbki.
Kwadrat - 2015-01-26, 21:58

Z sierżantem to nigdy nie bedzie pracować :)

Zrób fotki Plissssss :)

Pudinks92 - 2015-01-26, 22:05

Czyli co doradzacie ?? Ogólnie nie byłoby dużo przerabiania aby zrobić wahacze własnej roboty bo mogę użyć mocowań zaprojektowanych pod te patrolowe. Ogólnie czytałem, że tuleje w wahaczu patrola są za twarde i dlatego tak się dzieje. Nie przemyślałem zakupu tych wahaczy :/

[ Dodano: 2015-01-26, 22:08 ]
Ogólnie czemu wahacze z disco są lepsze jak budowa jest bardzo zbliżona ?? Fotki jutro jakieś pstryknę :)

Didymos - 2015-01-26, 22:23

Tu bardziej chodzi o geometrię samego radiusa, te od patrola w zasadzie wykluczają jakikolwiek wykrzyż, nawet pod ciężkim patrolem.
Ale to jedna strona medalu, druga to taka, że radiusów nie łączy się z sierżantem, bo to nie ma prawa pracować, weź to sobie rozrysuj, jeśli wyobraźnie nie podpowiada Ci, że coś jest nie tak.
Jak chcesz zostawić radiusy, to sierżanta zastąp panhardem, jeśli z kolei wolisz sierżanta, to zmotaj wahacze mocowane tylko w jednym punkcie do mostu.
Tak, czy siak radiusy od partola wywal, nie mają żadnych zalet.

Kwadrat - 2015-01-26, 22:24

Wahacze z disco 1 mają najmniejsze tuleje do mocowania przy ramie i inny kąt.

no i z sierżantem nigdy to nie będzie pracować . :)

Pudinks92 - 2015-01-27, 07:56

Gdyby te tuleje w radiusach były miększe to może by to działało, z panhardem. Czy do przodu te radiusy się nadadzą z patrola ?? Czy też odejść od tego pomysłu ? Jeszcze jedno pytanie, na forum pisaliście o gałkach do sierżanta z samochodów ciężarowych, wyposażyłem się w taką gałkę ale wydaje mi się, że będzie ona ograniczała wykrzyż. Miałem w rękach od stara chyba 200 i miała podobny zakres pracy.
Didymos - 2015-01-27, 09:06

Radiusy do patrola nie krzyżują się nawet w patrolu, przecież pisałem, chyba, że nie chcesz mieć z przodu wykrzyżu, to śmiało zakładaj; miękkie tuleje też nic nie dadzą, bo kształt tego radiusa nie pozwala na wykrzyż.
Mam z tyłu sierżanta na gałce od autosana (to samo co star), wykrzyż jest tak duży, że wypadały sprężyny i obrywały się dosyć długie amory :mrgreen: gałka zdecydowanie nie jest tu ograniczeniem.

Pudinks92 - 2015-01-27, 09:38

Dobrze, wracając do tylnego zawieszenia, zrobię wahacze z rurki. W takim wypadku jakie zastosować tuleje przy moście ?? Czy np.: polibusze z resorów samuraia mógłbym zastosować ? A może lepiej kupić tuleje od audi a4 b5 z tylnej belki http://allegro.pl/lemford...4942652026.html . Jest jakiś sprawdzony patent ?
Dany44 - 2015-01-27, 10:48

Pudinks92 napisał/a:
Dobrze, wracając do tylnego zawieszenia, zrobię wahacze z rurki. W takim wypadku jakie zastosować tuleje przy moście ?? Czy np.: polibusze z resorów samuraia mógłbym zastosować ? A może lepiej kupić tuleje od audi a4 b5 z tylnej belki http://allegro.pl/lemford...4942652026.html . Jest jakiś sprawdzony patent ?


jeśli mówimy o tyle to:
Wahacze mogą być z rurki - tylko pamiętaj, że musi być grubościenna
jako tuleje do wahacza ja zastosowałem te polibusze z resoru od samuraia (te większe) i z tego co wiem większość chłopaków tak robi. Tuleja z audi może i by się nadała ale trzeba by było wytoczyć dość dobrze spasowane gniazdo a przy polibuszach z samuraia wahnięcie o ułamek milimetra nie robi dużej rożnicy.

stachura44 - 2015-01-27, 11:46

Najlepiejjak by to byla rura precyzyjna gruboscienna scianka np 6-8 mm

[ Dodano: 2015-01-27, 11:47 ]
Jak wachacze nie wyjda to samopal mozna zrobic :-)

Pudinks92 - 2015-01-27, 12:23

Dzięki za odpowiedzi :) Tak więc użyję większych polibuszy z resorów aby nie kombinować za bardzo z gniazdami pod tuleje. Rura o odpowiedniej ściance też się znajdzie bo sierżant też będzie wykonany z takiej samej :)
Maverick - 2015-01-27, 12:36

nie ma potrzeby aż tak pancernego sierżanta :)
on jest sztywny, bo to trójkąt.
Może być z trochę delikatniejszego materiału

Pudinks92 - 2015-01-27, 12:50

A jakiej długości ma być górny wahacz ?? Obiło mi się o uszy że 70% długości dolnych , czy to prawda ??
Dany44 - 2015-01-27, 13:27

Pudinks92 napisał/a:
A jakiej długości ma być górny wahacz ?? Obiło mi się o uszy że 70% długości dolnych , czy to prawda ??


Tak dokładnie mniej więcej tyle powinna wynosić jego długość.

Plus z zastosowania polibuszy z samcowych resorów jest taki, że jak kupisz komplet nowych to grubsze pójdą do wahaczy a te cieńsze zastosujesz do mocowania sierżanta, oraz zostanie Ci jeszcze co nieco na awaryjny komplet ratunkowy do poduszek reduktora.

Pudinks92 - 2015-01-27, 16:38

Tak właśnie zrobię :mrgreen: z tymi 70% zobaczę jak się zmieszczę bo mój samiec jest z kompletną budą i nie mam tak dużo miejsca jak zmoty.
Dany44 - 2015-01-27, 17:30

Pudinks92 napisał/a:
Tak właśnie zrobię :mrgreen: z tymi 70% zobaczę jak się zmieszczę bo mój samiec jest z kompletną budą i nie mam tak dużo miejsca jak zmoty.


Spokojnie nawet w seryjnym samcu jest sporo miejsca na takie zabiegi, oczywiście nie ominie Ciebie kombinowanie z minięciem sierżantem wału napędowego i wydechu ale większych problemów nie powinno być Wszystko da radę upchać pod pełną podłogą blaszanki. Zresztą jak zrobisz springi to już z założenia całość trochę się podniesie i zwiększy się prześwit między mostem a budą. Jak dla mnie im dłuższy wahacz tym lepiej, ja trochę pojechałem po bandzie i tylny wahacz zrobiłem 100cm czy 105 cm i teraz brakuje mi trochę miejsca na przedni :-) ale tak mniej więcej 80 - 90 cm wahacz jest ok.
A i tych 70% nie trzeba brać tak dosłownie jeśli będzie niewielka różnica to i tak nie zauważysz różnicy w jeździe, Ważne aby nie było to np. 50% czy 90% .... a jak będzie 60-kilka lub 70-kilka to powinno być ok.

Pudinks92 - 2015-01-27, 18:14

Zgadza się, ja i tak robię lift względem serii. Zbiornik przeniesiony mam na pakę więc nie jest źle :)
Kwadrat - 2015-02-01, 00:55

http://warka-team.pl/dzia...autach-4x4.html
zajxt - 2015-02-01, 15:27

tu masz foty zawieszenia http://www.gex.info.pl/warsztat/podwozie/
Xar - 2015-02-01, 19:02

Panowie a gdy wrzuci się wahacze od padzeraka bez sierżanta to będzie to śmigać?
Didymos - 2015-02-01, 19:52

Będzie robiło, z panhardem, wahaczy od pajero NIE MOŻNA łączyć z sierżantem.
Kwadrat - 2015-02-01, 20:02

Ale że które ? Przednie ? Poprzeczne ? :)

Poczytaj dobrze o systemach zawieszeń w terenówkach.
Bo domyślam sie ze chodzi Ci o wahacze typu radius . A one nigdy nie będą
pracować z sierżantem

Xar - 2015-02-02, 07:17

Ale mi chodzi gdyby zabudować same wahacze bez sierzanta i innych panchardòw, czy takie rozwiazanie bedzie robić robote.
Zawias - 2015-02-02, 07:36

Nie.
pacmano - 2015-02-02, 08:10

Panchard czy sierzant to jest to co trzyma defakto most w kupie. Bez tego bedziesz miec 4 slady.
Dany44 - 2015-02-02, 09:03

Xar napisał/a:
Ale mi chodzi gdyby zabudować same wahacze bez sierzanta i innych panchardòw, czy takie rozwiazanie bedzie robić robote.


Takie rozwiązanie stosuje się czasami w Hameryce czy innej Polinezji to Rockcrowlingu czy jakoś tak się to piszę. Ale tam prędkości pokonywania przeszkód sięgają wartości 0.5 km/h i tam głównie chodzi o mega wykrzyż. Jazda z takim rozwiązaniem prędkością powyżej 10 km/h mogła by się skończyć katastrofą. Auto było by bardzo niestabilne po wpadnięciu np. jednym kołem w dziurę most mógłby wyjechać np. kilkanaście cm w bok i auto samo mogło by gwałtownie skręcić.

Popatrz na gotowe rozwiązania zawieszeń z Panhardem, sierżantem, czy fourlinkiem to zajażysz co i jak. Głównie chodzi o to, że most powinien pracować tylko góra - dół nie może chodzić na boki ani nie może się skręcać osiowo.

stachura44 - 2015-02-02, 10:00

Mozes zrobic jeden centralny wahacz "one link" ale i tak bedziesz musial zrobic do niego panharda jak nie chcesz panharda ani sierzanta to mozesz zrobic 4 link skladajaxego sie z 4 wahaczy ,jeszcze trzeba sie zastanowic czy taki wykrzyz bedzie potrzebny i jaki bedzie przeznaczenie tego pojazdu czy typowa zmota do taplania sie w blocie czy jakas lawetowa trialka
Didymos - 2015-02-02, 10:01

Dany44 napisał/a:
Xar napisał/a:
Ale mi chodzi gdyby zabudować same wahacze bez sierzanta i innych panchardòw, czy takie rozwiazanie bedzie robić robote.


Takie rozwiązanie stosuje się czasami w Hameryce czy innej Polinezji to Rockcrowlingu czy jakoś tak się to piszę. Ale tam prędkości pokonywania przeszkód sięgają wartości 0.5 km/h i tam głównie chodzi o mega wykrzyż. Jazda z takim rozwiązaniem prędkością powyżej 10 km/h mogła by się skończyć katastrofą. Auto było by bardzo niestabilne po wpadnięciu np. jednym kołem w dziurę most mógłby wyjechać np. kilkanaście cm w bok i auto samo mogło by gwałtownie skręcić.

Popatrz na gotowe rozwiązania zawieszeń z Panhardem, sierżantem, czy fourlinkiem to zajażysz co i jak. Głównie chodzi o to, że most powinien pracować tylko góra - dół nie może chodzić na boki ani nie może się skręcać osiowo.


Ale to chyba piszesz o jakimś 4-linku, bo radiusy bez panharda nie będą robiły przy żadnej prędkości, most po prostu wyjedzie na bok.
Z resztą tam gdzie chodzi o duży wykrzyż, radiusów się nie stosuje.

kostuch - 2015-02-02, 10:25

Jakbym miał czas na eksperymenty do zmoty, to bym zrobił coś takiego:


stachura44 - 2015-02-02, 10:34

Tez kiedys sie zastanawialem jak to mize robic ake u nas raczej by sie sprawdzilo bo to bardziej trialowe zawieszenie chodz wykrzyz na takim zawiasie musi byc niemilosierny jeszcze zamiast wahaczy jest pol resora
Dany44 - 2015-02-02, 11:01

Didymos napisał/a:
Dany44 napisał/a:
Xar napisał/a:
Ale mi chodzi gdyby zabudować same wahacze bez sierzanta i innych panchardòw, czy takie rozwiazanie bedzie robić robote.


Takie rozwiązanie stosuje się czasami w Hameryce czy innej Polinezji to Rockcrowlingu czy jakoś tak się to piszę. Ale tam prędkości pokonywania przeszkód sięgają wartości 0.5 km/h i tam głównie chodzi o mega wykrzyż. Jazda z takim rozwiązaniem prędkością powyżej 10 km/h mogła by się skończyć katastrofą. Auto było by bardzo niestabilne po wpadnięciu np. jednym kołem w dziurę most mógłby wyjechać np. kilkanaście cm w bok i auto samo mogło by gwałtownie skręcić.

Popatrz na gotowe rozwiązania zawieszeń z Panhardem, sierżantem, czy fourlinkiem to zajażysz co i jak. Głównie chodzi o to, że most powinien pracować tylko góra - dół nie może chodzić na boki ani nie może się skręcać osiowo.


Ale to chyba piszesz o jakimś 4-linku, bo radiusy bez panharda nie będą robiły przy żadnej prędkości, most po prostu wyjedzie na bok.
Z resztą tam gdzie chodzi o duży wykrzyż, radiusów się nie stosuje.


I znowu dałem ciała i wyszło, że się nie znam :-( no i całodzienny dobry humor poszedł w p.......du :-(

Obiecuję, że teraz staranniej będę rozważał odpowiedzi.... ewentualnie w razie niewiedzy nie będę się odzywał.

Maror - 2015-02-02, 15:21

Dany44 napisał/a:

I znowu dałem ciała i wyszło, że się nie znam :-( no i całodzienny dobry humor poszedł w p.......du :-(

Obiecuję, że teraz staranniej będę rozważał odpowiedzi.... ewentualnie w razie niewiedzy nie będę się odzywał.


Dany, nie ma co się stresować ;-)
A co do tematu to jeśli nie chcesz robić ani panharda ani radiosów to możesz zrobić to o czym mówi Didymos, czyli 4-link. Tak to wygląda :



Jeśli nie to zrób sierżanta z dwoma wahaczami tak jak ma to zrobione kolega Zajxt:


Jeszcze @Kostuchu, jeśli byś mógł to rozwiń temat. Nie pękają czasem te resor tak zamontowane? Są jakieś plusy takiego rozwiązania jakie wkleiłeś? Poza powiedzmy łatwością wykonania?

Dany44 - 2015-02-02, 16:40

Hej Maror :-) ja mam tył zrobiony na sierżancie i orientuję się jakie są odmiany zawieszeń :-) w tej dyskusji zabrałem głoś, że do rockcrowlinu stosuje się gołe dwa wahacze bez innych dodatkowych rzeczy ....... no i wyszło na to, że to nieprawda bo zawsze stosuje się jakąś dodatkową podporę. :-)
Kwadrat - 2015-02-02, 20:37

Xar napisał/a:
Ale mi chodzi gdyby zabudować same wahacze bez sierzanta i innych panchardòw, czy takie rozwiazanie bedzie robić robote.


Będzie robiło i będzie ważyło 300kg.
Ale za to na jednym wahaczu :)


stachura44 - 2015-02-02, 20:54

tu masz jeden wahacz ale niestety panhard tez wystepuje .
czuperek - 2015-02-02, 22:59

http://www.pirate4x4.com/...-unilink-3.html
rybagosc - 2015-02-02, 23:09

Ja robię zawias na radiusach + panhard i przód i tył zapożyczony z toyoty lj70 zakupiłem ramę za 300 zł i wyciąłem wszystkie mocowania które mogę przeszczepić do ramy samiego mam nadzieje że sam to ogarnę. Spawać umiem, tylko boje się żeby pełna geometria była ok. Jak będę smigac 100 km/h i więcej to dobrze by było żeby nie myszkowąło auto po całej drodze. Fachowcy chcę duża kasę za przerobienie zawiasu i adaptację mostów od tojki więc robię sam, ale biorę się za to dopiero w kwietniu, zobaczymy jak pójdzie.
czuperek - 2015-02-02, 23:36

jak Ci bedzie myszkowało to musisz sobie załatwić takiego kota to nie bedzie ja z takim jezdze i jest git



tylko nie wiem czemu ma zawsze takie oczy szymondj laugh

KRZYKKU - 2015-02-03, 00:06

jak się już tak czepiacie :mrgreen: to wypada dodać że panhard nie trzyma poprzecznie mostu na miejscu jeśli oba koła idą w dół :-P dlatego 4-link wymyślono, zresztą sierżantuch też jest tutaj dużo lepszy
Kwadrat - 2015-02-03, 07:27

rybagosc napisał/a:
Ja robię zawias na radiusach + panhard i przód i tył zapożyczony z toyoty lj70 zakupiłem ramę za 300 zł i wyciąłem wszystkie mocowania które mogę przeszczepić do ramy samiego mam nadzieje że sam to ogarnę. Spawać umiem, tylko boje się żeby pełna geometria była ok. Jak będę smigac 100 km/h i więcej to dobrze by było żeby nie myszkowąło auto po całej drodze. Fachowcy chcę duża kasę za przerobienie zawiasu i adaptację mostów od tojki więc robię sam, ale biorę się za to dopiero w kwietniu, zobaczymy jak pójdzie.


Za myszkowanie na drodze odpowiada panhard. Wiec jak żle zrobisz będzie słabo :)
I uzasadnij wymianę mostów na toyotowe . Bo ja nie widze sensu :)

Tylny panhard powinien być tak ustawiony


A przedni zgodnie z drążkami :)

zajxt - 2015-02-03, 07:49

A przedni zgodnie z drążkami :)[/quote] http://www.gex.info.pl/my-i-auta/zajxt/

tak jest u mnie :-D

czuperek - 2015-02-03, 08:50

http://www.youtube.com/watch?v=a8cJCqWkfgk

tutaj fajnie pokazane co sie dzieje z mostem w przypadku panharda

moziembl - 2015-02-03, 09:05

To rozwiązanie na końcu filmu jest fajne z dwoma "panhardami" i ruchomym łącznikiem
czuperek - 2015-02-03, 09:13

fajne ale nie wytrzymałe

[ Dodano: 2015-02-03, 09:14 ]
zajxt napisał/a:
tu masz foty zawieszenia http://www.gex.info.pl/warsztat/podwozie/



lipa to mocowanie panharda przy ramie

Dany44 - 2015-02-03, 09:16

moziembl napisał/a:
To rozwiązanie na końcu filmu jest fajne z dwoma "panhardami" i ruchomym łącznikiem


Dokładnie to się nazywa Prostowód Watta i głównie jest stosowany tam gdzie zawieszenie ma być niskie, stabilne i przy dużych mocach i prędkościach, głównie w hotroadach i dragsterach....... (w końcu mi się udało, że coś wiem :-) )

SamNaSamZSam - 2015-02-03, 09:45

Dany44 napisał/a:
Dokładnie to się nazywa Prostowód Watta i głównie jest stosowany tam gdzie zawieszenie ma być niskie, stabilne i przy dużych mocach i prędkościach, głównie w hotroadach i dragsterach.......

Znaczy się w Lalolowym Dżozefie takie coś jest fabrycznie? :D

kostuch - 2015-02-03, 12:00

Maror napisał/a:

Jeszcze @Kostuchu, jeśli byś mógł to rozwiń temat. Nie pękają czasem te resor tak zamontowane? Są jakieś plusy takiego rozwiązania jakie wkleiłeś? Poza powiedzmy łatwością wykonania?

Co tu rozwijać.
Zrobiłbym tak dlatego, że jest inaczej niż mają wszyscy :mrgreen:
Plusy są takie, że proste jak cep i sprężyny nie wylatają.
Minusy takie, że pracuje pół resora a nie cały.

stachura44 - 2015-02-03, 12:22

Pracuje pol resora bo tam tylko pol jest i pelni role wahacza
kostuch - 2015-02-03, 14:37

stachura44 napisał/a:
Pracuje pol resora bo tam tylko pol jest i pelni role wahacza

Dziękuję za uświadomienie, Kapitanie Oczywisty ;-)

stachura44 - 2015-02-03, 14:47

Spoko polecam sie na przyszlosc :-)
rybagosc - 2015-02-03, 14:54

Kwadrat napisał/a:
rybagosc napisał/a:
Ja robię zawias na radiusach + panhard i przód i tył zapożyczony z toyoty lj70 zakupiłem ramę za 300 zł i wyciąłem wszystkie mocowania które mogę przeszczepić do ramy samiego mam nadzieje że sam to ogarnę. Spawać umiem, tylko boje się żeby pełna geometria była ok. Jak będę smigac 100 km/h i więcej to dobrze by było żeby nie myszkowąło auto po całej drodze. Fachowcy chcę duża kasę za przerobienie zawiasu i adaptację mostów od tojki więc robię sam, ale biorę się za to dopiero w kwietniu, zobaczymy jak pójdzie.


Za myszkowanie na drodze odpowiada panhard. Wiec jak żle zrobisz będzie słabo :)
I uzasadnij wymianę mostów na toyotowe . Bo ja nie widze sensu :)

Tylny panhard powinien być tak ustawiony
Obrazek

A przedni zgodnie z drążkami :)

chcę założyć koła 35 cali i silnik z bmw 1,8 is więc chyba seryjne mosty nie bardzo a po za tym mam juz mosty i cały zawias w garazu

[ Dodano: 2015-02-03, 14:56 ]
no panhard jak najbardziej w poziomie równolegle do mostów

czuperek - 2015-02-03, 17:58

poziomo no i nie zrób go za krotkiego
zajxt - 2015-02-03, 19:22

czuperek napisał/a:
fajne ale nie wytrzymałe

[ Dodano: 2015-02-03, 09:14 ]
zajxt napisał/a:
tu masz foty zawieszenia http://www.gex.info.pl/warsztat/podwozie/



lipa to mocowanie panharda przy ramie


nie wiem jak w terenie ,jeżdżę tylko do kolegów i w niedziele do kościoła u mnie na wsi
jak zrobię prawko będę jeździł więcej,jak się wtedy urwie to pewnie wzmocnie

czuperek - 2015-02-03, 20:00

zajx jak jezdzisz tylko w niedziele do tego kosciola to nic sie nie powinno wydazyc :lol:

mialem tak samo zrobione mocowanie u siebie i po wpadnieciu do rowu pekla mi rama w miejscu mocowania ( drazek panharda stał sie dzwignia). Warto wzmocnic rame jakas grubsza blacha i mocowanie robic od krawedzi ramy do krawedzi ;)

zajxt - 2015-02-03, 20:24

OK dzięki za rady ;-)
Maror - 2015-02-03, 21:58

zajxt napisał/a:

nie wiem jak w terenie ,jeżdżę tylko do kolegów i w niedziele do kościoła u mnie na wsi
jak zrobię prawko będę jeździł więcej,jak się wtedy urwie to pewnie wzmocnie


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Kwadrat - 2015-02-04, 07:10

rybagosc napisał/a:
Kwadrat napisał/a:
rybagosc napisał/a:
Ja robię zawias na radiusach + panhard i przód i tył zapożyczony z toyoty lj70 zakupiłem ramę za 300 zł i wyciąłem wszystkie mocowania które mogę przeszczepić do ramy samiego mam nadzieje że sam to ogarnę. Spawać umiem, tylko boje się żeby pełna geometria była ok. Jak będę smigac 100 km/h i więcej to dobrze by było żeby nie myszkowąło auto po całej drodze. Fachowcy chcę duża kasę za przerobienie zawiasu i adaptację mostów od tojki więc robię sam, ale biorę się za to dopiero w kwietniu, zobaczymy jak pójdzie.


Za myszkowanie na drodze odpowiada panhard. Wiec jak żle zrobisz będzie słabo :)
I uzasadnij wymianę mostów na toyotowe . Bo ja nie widze sensu :)

Tylny panhard powinien być tak ustawiony
Obrazek

A przedni zgodnie z drążkami :)

chcę założyć koła 35 cali i silnik z bmw 1,8 is więc chyba seryjne mosty nie bardzo a po za tym mam juz mosty i cały zawias w garazu

[ Dodano: 2015-02-03, 14:56 ]
no panhard jak najbardziej w poziomie równolegle do mostów



A liczyłeś ile kg mu dodasz tymi mostami ? To zupełnie bez sensu .
Zresztą przy takim silniku i 35 calowych kołach jeżeli dołożysz blokadę z przodu i tak będziesz mielił półosie.
W Poland Trophy , pucharze , i Bałtowskich jeździ załoga Piętków . Mają silnik 16,16v i mosty wożą na zapas :)
a ich auto waży 1300 kg.



A tu masz na prawie seryjnych suzukowych. Ciekawe czy zgadniesz co siedzi pod maską :)


a tu widać jeszcze lepiej :)

pacmano - 2015-02-04, 08:56

No bardzo ciekawe to co mowisz o tej przedniej blokadzie i mostach z ljta. Mam nadzieje ze sie szybko nie przekonam :D Niemniej jednak zeby kupic u was polsoki samuraiowe to gdzies 4.5 kola wylozyc gdzie mosty z ljta kosztuja 2.5k. Czyli pi razy drzwi odliczajac to co mozna sprzedac roznica 2-2.5k. A chyba nie powiesz ze te wzmacniane od samuraia sie nie ukrecaja bo znajdzie sie tez sporo przykladow gdzie takie cos sie udalo.

[ Dodano: 2015-02-04, 08:57 ]
A no i do tego trzeba jeszcze dolozyc koszt wzmiacniania przedniej glowki bo tez sie sypie. Z tego co kojarze takie cos oferujecie. I dopiero po tym mozna liczyc ze szybko sie nie ukreci.

czuperek - 2015-02-04, 13:38

chyba nie da wszystkiego tak zrobi zeby cos sie nie ukręciło/ urwało/ popsuło.

znajdziesz pancerne mosty to poleca waly, wzmocnisz waly to reduktor wybuchnie zawsze jakiś słaby punkt będzie i najlepiej żeby to była jakaś rzecz którą będzie w razie w łatwo i szybko wymienić takie moje zdanie.

Kwadrat - 2015-02-05, 06:23

pacmano napisał/a:
No bardzo ciekawe to co mowisz o tej przedniej blokadzie i mostach z ljta. Mam nadzieje ze sie szybko nie przekonam :D Niemniej jednak zeby kupic u was polsoki samuraiowe to gdzies 4.5 kola wylozyc gdzie mosty z ljta kosztuja 2.5k. Czyli pi razy drzwi odliczajac to co mozna sprzedac roznica 2-2.5k. A chyba nie powiesz ze te wzmacniane od samuraia sie nie ukrecaja bo znajdzie sie tez sporo przykladow gdzie takie cos sie udalo.

[ Dodano: 2015-02-04, 08:57 ]
A no i do tego trzeba jeszcze dolozyc koszt wzmiacniania przedniej glowki bo tez sie sypie. Z tego co kojarze takie cos oferujecie. I dopiero po tym mozna liczyc ze szybko sie nie ukreci.


Półosie to maks 2200 głowka jakies 400 . A blokade i tak trzeba kupić :(

Do toyoty pólosie tez kosztują i tak samo bebny z tyłu. I podstawa -waga :(

pacmano - 2015-02-05, 07:15

Spoko. Wiesz ze zawsze rozchodzi sie o kase :D Mi na etapie decydowania co chce, wyszlo, ze taniej i perspektywiczniej bedzie wlozyc jednak toyote. Czas pokaze ;)

A za te 2200 to przod tylko czy na cale auto ? Bo mam wrazenie ze tylko przod ;) Gdzies mi sie tez obilo ze montujecie vitare na tyl.

Wracajac do poprzedniej strony, to co tam siedzi za silnik w tym czarnym?

KRZYKKU - 2015-02-05, 15:48

Kwadrat a ile takie uzbrojone mosty z LJ orientacyjnie ważą?
Kwadrat - 2015-02-06, 05:59

pacmano napisał/a:
Spoko. Wiesz ze zawsze rozchodzi sie o kase :D Mi na etapie decydowania co chce, wyszlo, ze taniej i perspektywiczniej bedzie wlozyc jednak toyote. Czas pokaze ;)

A za te 2200 to przod tylko czy na cale auto ? Bo mam wrazenie ze tylko przod ;) Gdzies mi sie tez obilo ze montujecie vitare na tyl.

Wracajac do poprzedniej strony, to co tam siedzi za silnik w tym czarnym?


w czarnej suzuce 1,9 TDI 180km i 400 Nm :)

czuperek - 2015-03-12, 20:35

KRZYKKU napisał/a:
Kwadrat a ile takie uzbrojone mosty z LJ orientacyjnie ważą?


podbijam pytanie

Kwadrat - 2015-03-13, 21:56

kurcze nie chce mi sie ich targać na wagę . Ale we dwóch to przedni ciągniesz po ziemi :(
chomik. - 2015-03-13, 22:10

jeden od lj waży w przybliżeniu tyle co dwa z suki, do tego dochodzi to, że żeby mieć taki prześwit jak ja mam przy mostach samuraiowych przy 33", będziesz musiał założyć co najmniej 35", czyli koszty rosną ;-)

ale jak wiadomo idealnego rozwiązania nie ma i każdy robi jak lubi :mrgreen:

pacmano - 2015-03-13, 22:32

Aż nie wierze ze dwa razy są cięższe te z toyoty.
chomik. - 2015-03-13, 22:41

napisałem w przybliżeniu, ale miałem okazję nosić różne mosty i różnica między samuraiowymi a z LJ, parcha k160, Y60, czy range rovera, jest ogromna
pacmano - 2015-03-13, 22:51

Macie tu http://suzuki.info.pl/for...t=4338&start=15

Z tego co piszą różnica 35 kilo na moście, w tym przedni 95 kg z tarczami i drazkami, tylny z bebnami 80. Przypuszczam że to waga takich ściągnięty z auta. Tam jeszcze trochę metalu jest do usunięcia niepotrzebnego.

Wiec juz nie spinajcie z ta waga ;-) Obspawanie mostu samuraia tez dodaje kg ale jakoś nikt o tym nie mówi.

chomik. - 2015-03-13, 23:01

zapraszam
przyjdź, a zorganizuję Ci test gdzie będziesz mógł się przejechać lekkim samuraiem i ciężkim... oczywiście bez windy, bo przy jeździe na wyciągarce, to żadna różnica ;)

35kg+35kg (czyli most tył i przód), daje już 70 kg, dodatkowo większe opony, to też kilka kg, do tego nie wiem jaki planujesz zawias, ale jak jakieś kute radiusy np z landrovera, lub toyoty, to kolejne 40 kg na komplecie ... i jak tak dalej będziesz dokładał, to się może okazać, że bez sensu było się pchać w te mosty, bo szybciej i taniej by było zbudować sobie auto na LJ70 :mrgreen:


ps. przecież to Ty się spinasz, że wszystko inne jest be, a mosty od LJ, cacy :-P

pacmano - 2015-03-14, 07:24

To moze mi przypomniesz gdzie napisalem ze wszystko jest be, a tylko toyota super? Chcialbym sobie zrobic na suzuce, wszystko fajnie. Tylko ze jak podliczylem sobie koszty polosi, przelozen, oraz obu blokad to mi wyszlo ze jest taniej na toyocie zrobic, co mi sie potwierdzilo. A ze teraz sie prawie wszedzie z wyciagarkami scigasz wiec te 100kg wiecej bedzie az taka roznice robic? W takich realiach to nie stanowi az takiego problemu. Przy jezdzie bez wyciagarki wiadomo, rozwiazanie jak najlzejsze jest najlepsze.
czuperek - 2015-03-14, 08:11

Ale wojna...dajcie siana popiszmy o innych rozwiązaniach bo temat mostów samurajowych na forum jest już oklepany :-)

czy seryjne mosty toyota wytrzymaja 35 cala ?

pacmano - 2015-03-14, 08:15

E tam wojna. Zwykła wymiana zdań na temat w stylu co lepsze. Wiec można go ciągnąć i ciągnąć. Tylko ze chyba chomik się urazil o to ze napisałem żeby nie spianali o wagę.

Mosty z lj70 wytrzymują 35 cali.

chomik. - 2015-03-14, 08:27

gdzie tam się obraził :mrgreen:

po prostu moja racja jest mojsza niż Twojsza i tyle :-P

na szczęście jest jeszcze trochę naprawdę fajnych rajdów bez wyciągarek, przynajmniej w moich okolicach, więc mam gdzie jeździć.

czuperek - 2015-03-14, 08:33

ja mam jeszcze jedno tylko pytanie jaka cena za dwa mosty LJ70 to okazja?
pacmano - 2015-03-14, 09:02

Spoko. Powiem tak, ja jestem obecnie zadowolony z rezultatu :P Niech sobie waza wiecej ;)

Co do mostow. Jak kupisz dwa sprawne za 2k to bedzie wtedy okazja. Ale troche mozesz sie naszukac :P Ceny chyba tak 2,5 w gore. Wszystko zalezy od stanu. Jak ci przyjdzie remontowac dyfry to sie zrobi juz nie fajnie z kasa.

KRZYKKU - 2015-03-14, 12:56

W moim skromnym rozumowaniu to raczej styl jazdy i podatność kierowcy na ciśnienie powinna być wyznacznikiem do wyboru mostów.
Jeśli jeździ się z głową i nie na rajdach to optymalne rozwiązanie: mosty oryginalne na wzmocnionych półosiach wytrzymają 33" przy czym jak dla mnie to raczej już maksymalny rozmiar koła dla Samca. Oczywiście jeśli mówimy o zmocie to pojęcie maksymalny nie istnieje i wtedy wybierając powyżej 33" raczej obowiązkowo mosty muszą być szersze więc wyboru wielkiego nie mamy jeśli nie nastawiamy się na budowę pomnika tym bardziej że zmotą to raczej na ciśnieniu się jeździ.

To co preferuje Chomik powinno być promowane a nie jest :-( dzisiaj offroad to ciąganie się na linach na wyścigi a nie jazda terenowa w której nieraz trzeba coś kopnąć, logicznie pomyśleć gdzie by tu trapa podłożyć czy którędy przejechać "dawaj ku..wa najwyżej winda..." a gdzie to cholera... dokąd tak gnać? to ma być przyjemne więc proponuję nie jednemu zostawić wyciągarkę w domu i przejechać trasę ze świadomością że zależy to od nas czy damy radę. Spierdzielisz to kopaj łopatą i wtedy jest najzabawniej, najlepiej wspominam jazdy seryjnym samcem, było zwyczajnie najciekawiej, nieraz ręce opadały w bezsilności a teraz... wszystko sprowadza się do znalezienia drzewa lub nabicia kotwicy. Jazda bez wyciągarki odbiera pewność siebie i zmusza do refleksji nad tym jak targć kierę czy deptać w pedały.

przepraszam za offtop.

bart9018 - 2015-03-14, 20:07

faktem jest ze winda strasznie oglupia i wyłacza myslenie ;-)
nie raz przekonaliusmy sie ze ci co na sile ciagali sie przez najwieksze bloto (bo bylo najprosciej) my robilismy to na kolach tyle ze z pogłówkowaniem :lol: :lol:

KRZYKKU - 2015-03-14, 20:40

bart9018 napisał/a:
faktem jest ze winda strasznie oglupia i wyłacza myslenie ;-)


dokładnie, ale nie wystarczy jechać i powiedzieć sobie "nie używam" - żeby poczuć respekt do terenu trzeba jej fizycznie nie mieć "na stanie" bo inaczej to tak jak z moją żonką, jak widzę ją w majciach to nie mogę powstrzymać się żeby szczypnąć :mrgreen:

Gorbi - 2015-03-14, 21:12

Jesli do zmoty to mosty Toyoty odciazone Heavy Duty ale to juz spory wydatek. Z drugiej strony do lekkiej wyprawowki 8" przekładnie (ori LJ) wytrzymują napęd silnika 1GR-FE - czyli 245HP (czyli J12 na przykład).
czuperek - 2015-03-15, 09:06

Co byście poza toyota wrzucili za mosty do pieca 200HP?
SamNaSamZSam - 2015-03-15, 09:10

Jak do pieca to tylko Łazienkowski. Ponoć dobrze się pali ;)
Zawias - 2015-03-15, 10:23

K 160
meenia - 2015-03-15, 10:52

Gorbi napisał/a:
Jesli do zmoty to mosty Toyoty odciazone Heavy Duty ale to juz spory wydatek. Z drugiej strony do lekkiej wyprawowki 8" przekładnie (ori LJ) wytrzymują napęd silnika 1GR-FE - czyli 245HP (czyli J12 na przykład).


Widziales te mosty ?? jak mam komplecik akurat u siebie i poza odciazonymi polosiami z tylu zadnych wypasow nie ma, lby wielkie i waga jak w patrolu, blokady nie ma i poloski z przody jak w j7, nawet pasuja zamiennie. Za te sama kase sa mosty z gr, waga ta sama, mocniejsze w cholere i aftermarketowych klamorow do wyboru ile chcesz.

Pozdro

Gorbi - 2015-03-15, 12:23

Widzialem,macalem i mialem w BJ70. Zasadnicze pytanie z jakiej toyoty masz te mosty. Jesli z HZJ-ta to polosie sa takie same jak w LJ po 91r. prod.
Odciazone polosie - piasta koła ma własne łożyskowanie, a półoś dołączona jest śrubami na zewnątrz, bardzo podobne to rozwiązanie do tego, jakie jest z przodu. Zaletą mostów HD toyoty jest to, że po ukręceniu ewentualnym zapinasz blokadę, i jedziesz dalej. Czego z mostem od LJ się zrobić nie da, bo półoś jest elementem trzymającym koło.
Info zaczerpniete z innego forum i potwierdzone u ludzi,ktorzy buduja auta na tych mostach.

meenia - 2015-03-15, 12:27

Gorbi napisał/a:
Widzialem,macalem i mialem w BJ70. Zasadnicze pytanie z jakiej toyoty masz te mosty. Jesli z HZJ-ta to polosie sa takie same jak w LJ po 91r. prod.
Odciazone polosie - piasta koła ma własne łożyskowanie, a półoś dołączona jest śrubami na zewnątrz, bardzo podobne to rozwiązanie do tego, jakie jest z przodu. Zaletą mostów HD toyoty jest to, że po ukręceniu ewentualnym zapinasz blokadę, i jedziesz dalej. Czego z mostem od LJ się zrobić nie da, bo półoś jest elementem trzymającym koło.
Info zaczerpniete z innego forum i potwierdzone u ludzi,ktorzy buduja auta na tych mostach.



Wyjete z pomotanej bj73, wiem co to odciazone polosie, zreszta na nich sie koncza zalety tych mostow, co do blokady to trzeba ja jeszcze zalozyc bo fabrycznie nie bylo. A waga jest masakryczna, jak sie uda to zatargam na wage i porownam z lj70.

Gorbi - 2015-03-15, 14:38

chomik. napisał/a:
35kg+35kg (czyli most tył i przód), daje już 70 kg, dodatkowo większe opony, to też kilka kg, do tego nie wiem jaki planujesz zawias, ale jak jakieś kute radiusy np z landrovera, lub toyoty, to kolejne 40 kg na komplecie ... i jak tak dalej będziesz dokładał, to się może okazać, że bez sensu było się pchać w te mosty, bo szybciej i taniej by było zbudować sobie auto na LJ70 :mrgreen:


dokladnie tak jest... dobrze odchudzona LJ70 wazy 1400kg to tyle co Samurai na podzespolach Toyoty z duzymi kolami. Gdy zdalem sobiez tego sprawe/uswiadomili mnie to przy pierwszej okazji zamienilem samuraia na LJ70.

Kwadrat - 2015-03-31, 21:26

To chyba dociążaliście go betonem :)

[ Dodano: 2015-03-31, 21:28 ]
Nasze najcięższe auto to Vitara z nadwoziem, klatką , dwoma wyciągarkami dwie Optimy , 2,5 v6 z cholernie cieżkim automatem, i kołach 33 cale
waży 1320 kg.

Maror - 2015-03-31, 23:11

Waga z kosmosu, auto Chomika z mostami Samuraiowymi waży ~930 kg, czyli dodając tą różnicę wagi mostów mamy 1000 kg bez wyciągarek.
silas - 2016-04-17, 13:58

pozwolę sobie odświeżyć temat i zapytam :)

radiusy z dyskoteki 1 te ze szpilką... jak mocujecie do ramy i mostu?
rozumiem, że szpilka ma mieć mocowanie pod ramą, a mocowania do mostu w miejscu mocowań resorów? przy takim ustawieniu i postawieniu auta "na kołach" czyli tak jak ma stać na springach wahacz wychodzi prawie poziomo. czy tak ma być? :) czy coś nie kumam i robię źle?
szczerze temat dość pilny - samiec na springach już stoi pozostaje cała reszta do zrobienia, a wymyśliłem sobie akurat że przód na dyskotekowych radiusach robię...

meenia - 2016-04-17, 15:16

silas napisał/a:
pozwolę sobie odświeżyć temat i zapytam :)

radiusy z dyskoteki 1 te ze szpilką... jak mocujecie do ramy i mostu?
rozumiem, że szpilka ma mieć mocowanie pod ramą, a mocowania do mostu w miejscu mocowań resorów? przy takim ustawieniu i postawieniu auta "na kołach" czyli tak jak ma stać na springach wahacz wychodzi prawie poziomo. czy tak ma być? :) czy coś nie kumam i robię źle?
szczerze temat dość pilny - samiec na springach już stoi pozostaje cała reszta do zrobienia, a wymyśliłem sobie akurat że przód na dyskotekowych radiusach robię...



Radiusy maja byc tak zamontowane zeby nie bylo kolizji z kolem na skrecie, przy szerokich mostach obok ramy, na waskich pod. Wahacz nie musi byc poziomo, za to most musi byc zamontowany z zachowaniem fabrycznych katow, min konta wyprzedzenia swoznia zwrotnicy, uklad kierowniczy musi miec zachowany trapez itd.

silas - 2016-04-18, 17:22

mam most szeroki.
Czyli wychodzi na to że będę musiał nieco przyciąć mocowanie ramy do budy bo akurat tak mocując radiusa - obok ramy - ramię radiusa przechodzi tuż pod tym mocowaniem i nie będzie miał radius miejsca na pracę... ktoś tak miał?

RR Łukasz - 2016-05-16, 15:29

W temacie montażu radiusa ma ktoś zdjęcia mocowania do ramy. To wyjaśni wiele zagadek co i jak ma być. Bardzo bym był wdzięczny za foto jak macie zamontowane radiusy. Albo wklejcie w temacie albo poproszę na maila serwisujemy@gmail.com dzięki z góry:)
marcelo - 2016-05-20, 12:36

jakie wały polecacie jako bazę do przeróbki i zastosowania w samuraiu na springu? Wały mają być wytrzymałe i stosunkowo łatwe w zastosowaniu/pasowaniu na flansze samuria M8. Fajnie gdyby kompensacja uszczelniona była na simeringach a nie gumie. Wały trafia do odpowiedniej firmy na skrócenie + wyważenie.

p.s.
podobno od toyoty lj70 stary rocznik są niezłe

http://olx.pl/oferta/wal-...D5-IDfiw6b.html

bart9018 - 2016-05-20, 19:48

od terano przerabiaja i sa stosunkowo niedrogie
czuperek - 2017-03-14, 18:27

Taka mnie myśl naszła i może ktoś mi powie czy wachacze wleczone wzdłużne muszą symetrycznie wzgledem osi pojazdu?
Krótko mowiąc czy jeden wachacz może być bliżej bębna niż drugi np o 5 cm i adekwatnie jedno mocowanie wachacza pod rama z drugie na zewnatrz ?

Zawias - 2017-03-14, 19:47

Zdecydowanie nie.
Radek1977 - 2017-11-25, 22:43

Kwadrat napisał/a:
Wstaw wahacze z disco 1 i po problemie :)
Obrazek


A co na tyl ?

meenia - 2017-11-26, 12:46

Zawias napisał/a:
Zdecydowanie nie.



Bo ??

bulimierz - 2017-11-27, 14:24

Rafalku ;-) Nie denerwuj Kolegów :-D
Zawias - 2017-11-27, 15:25

W zawieszeniu mocowanie robi się symetrycznie.
meenia - 2017-11-28, 11:11

Zawias napisał/a:
W zawieszeniu mocowanie robi się symetrycznie.



Bo ?? :mrgreen:


I czemu co najmniej kilku sporych producentow aut o tym nie wie ?? Tyle jest asymetrycznych wahaczy, mocowan amortyzatorow, sprezyn itd

Fakt, najlatwiej jest zrobic mocowania symetrycznie, mam symulacje zawiechy mojej zmoty, po przesunieciu mocowan tak jak chcial kolega, nie ma zadnych zmian o ktorych warto by bylo rozmawiac, sily przy strzalach beda sie rozkaldac nierownomiernie ale i tak mamy to wszystko tak przewymiarowane ze nikt z tego tytulu nie umrze :-P Sam robie wszystko symetryczne, chyba ze nie jestem w stanie znalezc innego rozwiazania, to wtedy symetria idzie w kat, Mam asymetrycznego sierzanta z tylu, z kazdym punktem mocowania w innej osi i dziala ;-)

stachura44 - 2017-11-28, 22:42

mocowanie masz na środku mostu? czy przesuniete w bok ??
Połamany RD - 2017-11-28, 23:03

Panowie i Panewki... :mrgreen: jeżeli moge podpiąć się pod temat... i prosić o wskazówki poparte Waszym ogromnym doświadczeniem...

Samiec na springach od Samurai-Serwis... lata świetości ma już troszkę za sobą i trzeba by troszkę tu i ówdzie poprawić co nieco...

Silnik i skrzynia Omega przód escape na pakę dorzuciłem chłodnice plus zbiornik 50 litrów. po dorzucenia zapasu - Fedima Scirocco 32/10/5/16 potrafi sierżant dobić do wzmocnienia...

W planie jest jeszcze pomysł dorzucenia windy z tyłu wraz z aku...

Obecnie jest na amorkach Bilstain B6 springi niestety nie wiem...

Jak widać troszkę kg doszło na tylną oś ( tak celowy zabieg aby wyrównać troszkę naciski na oś)

Czy macie może jakieś sugestie/podpowiedzi? Z góry zaznaczam, że na coilovery mnie nie stać choćbym bardzo chciał ;-)

Już szybciej wymienił to co jest na nowe i ewentualnie bump-stopy dorzucił ale to również jest półśrodek jednak...

Help me!!! :mrgreen:

meenia - 2017-11-29, 15:26

stachura44 napisał/a:
mocowanie masz na środku mostu? czy przesuniete w bok ??


Prawie na srodku, jakies cztery centymetry :mrgreen: asymetria pracy zawieszenie w skrajnych polozeniach w porownaniu do symetrycznej symulacji to UWAGA UWAGA 8mm :mrgreen:

bulimierz - 2017-12-01, 20:08

Cztery centymetry w prawo czy w lewo, kto by to liczyl :-D
meenia - 2017-12-02, 08:29

bulimierz napisał/a:
Cztery centymetry w prawo czy w lewo, kto by to liczyl :-D



Ta moja pasc troche mala jest i wyciagarka sie nie chciala sensownie nisko zmiescic pomimo krzywego sierzanta, to se przesunolem ;-) i co najlepsze nikt z tego powodu nie umarl :-P

HubertN - 2019-01-02, 09:38

Witam. Tak jestem nowy ale wertuję forum od 1 rok i nie chciałem się wcinać póki nie będzie samca w garażu. Co sądzicie o takiej kombinatoryce oczywiście jest opisane to na forum jednakże nie wystarczająco.
-4 sprężyny od skody felicji kombi
-4 amortyzatory od mercedesa sprintera tył.
-4 wahacze tylne od suzuki jimny czy lepiej od disco 1 ?? a może przód na wahaczach a tył na trójkącie sztywno do mostu i cięgno od linki (unibal)
I teraz rodzi się pytanie czy są do tego potrzebne panhardy jeżeli tak to od czego.
Docelowo mosty będą obspawane wzmocnione wały od uaza silnik 1.6 lub 1.8 bmw oraz na reduktor kaganiec

Didymos - 2019-01-02, 12:16

Słabo chyba wertujesz, bo odpowiedzi na te pytania już padły, pewnie nawet wielokrotnie :mrgreen:
Sprężyny od felicji imho o wiele za miękkie, ale może do lekkiego auta bez windy i klatki...
Radiusy od jimny to syf i delikates, nie warto, od disco I dla odmiany ciężar, ale na przód od biedy mogą być.
Tył wahacze wzdłużne + sierżant, ewentualnie 4-link, chociaż ten drugi bardziej skomplikowany, a niewiele więcej wnosi.
Amorów od sprintera nie miałem w garści, to nie będę się wypowiadał, miałem za to od kaczki i były jednostronnego działania, warto najpierw sprawdzić, żeby nie wtopić, generalnie najlepiej gazówki i najlepiej z fury na sprężynach, a nie resorach.

makus - 2019-01-02, 22:48

Poprę Didymosa, sam robiłem zawieszenie na Jago patencie. Dałem 4x amortyzatory Opel Omego B kombi tył, mają 27 cm skoku ( ja osobiście nie wykorzystuję ich całego potencjału bo wieloklin na wale za krótki). Springi to Passat 3B kombi tył HD wzmacniane, z tyłu mam od Mondeo, ale mi troch siadły i dam to co z przodu. Wachacze zrób najlepiej sam i jako long arm'y.
stachura44 - 2019-01-03, 13:35

na przdnie wahacze mozna zaadaptować tylne z pajero/galloper , są na szpilke ale można przyspawac oczko i robią aż miło.maniacy lekkich fur mogą założyć tylne z matiza : -)
HubertN - 2019-01-04, 15:21

makus napisał/a:
Poprę Didymosa, sam robiłem zawieszenie na Jago patencie. Dałem 4x amortyzatory Opel Omego B kombi tył, mają 27 cm skoku ( ja osobiście nie wykorzystuję ich całego potencjału bo wieloklin na wale za krótki). Springi to Passat 3B kombi tył HD wzmacniane, z tyłu mam od Mondeo, ale mi troch siadły i dam to co z przodu. Wachacze zrób najlepiej sam i jako long arm'y.


Mógłbyś wrzucić jakiś link do tych amorów z omegi kilka rodzai wujek google wywala.

Chciałem 4-link zrobić na unibalach ale w Polsce żadnego dobrego nie mogę znaleźć unibala.
Może ma ktoś sprawdzone unibale ?

Didymos, na czym polega twój patent ?

Didymos - 2019-01-06, 22:40

Trudno powiedzieć, że mój, bo nie ma tam niczego odkrywczego, ale poskładałem toto kilka lat temu i okazało się, że robi na tyle nieźle, że znalazło się kilku naśladowców, którzy też poszli tą drogą.
W dużym skrócie: zawieszenie na długich wahaczach (~90 cm), z tyłu sierżant, z przodu dodatkowy krótszy wahacz po lewej stronie + drążek panharda.
Aktualnie wszystkie sprężyny z focusa kombi tył, przednie amory omega sedan tył, z tyłu przednie od lublina zamontowane pod sporym kątem (niezbyt optymalne rozwiązanie i pewnie kiedyś to zmienię, za to wykrzyż jest absurdalnie duży :mrgreen: ), samochód z windą i klatką.

Maror - 2019-01-07, 15:23

HubertN napisał/a:
makus napisał/a:
Poprę Didymosa, sam robiłem zawieszenie na Jago patencie. Dałem 4x amortyzatory Opel Omego B kombi tył, mają 27 cm skoku ( ja osobiście nie wykorzystuję ich całego potencjału bo wieloklin na wale za krótki). Springi to Passat 3B kombi tył HD wzmacniane, z tyłu mam od Mondeo, ale mi troch siadły i dam to co z przodu. Wachacze zrób najlepiej sam i jako long arm'y.


Mógłbyś wrzucić jakiś link do tych amorów z omegi kilka rodzai wujek google wywala.

Chciałem 4-link zrobić na unibalach ale w Polsce żadnego dobrego nie mogę znaleźć unibala.
Może ma ktoś sprawdzone unibale ?

Didymos, na czym polega twój patent ?


W miarę sensowne Uniballesy sprzedaje Cybul, to są chińskie kopie FK/Ruff Stuff'a ale powinny dać radę w lekkich Suzukach. Na wahacze proponuję 7/8", na panharda w sumie też bo ja mam u siebie 3/4" i już jeden dostał luzu - ale to może mi się trafił jakiś trefny :roll:

https://allegro.pl/uzytkownik/uniballe_pl?order=m

HubertN - 2019-01-07, 18:37

Maror napisał/a:
HubertN napisał/a:
makus napisał/a:
Poprę Didymosa, sam robiłem zawieszenie na Jago patencie. Dałem 4x amortyzatory Opel Omego B kombi tył, mają 27 cm skoku ( ja osobiście nie wykorzystuję ich całego potencjału bo wieloklin na wale za krótki). Springi to Passat 3B kombi tył HD wzmacniane, z tyłu mam od Mondeo, ale mi troch siadły i dam to co z przodu. Wachacze zrób najlepiej sam i jako long arm'y.


Mógłbyś wrzucić jakiś link do tych amorów z omegi kilka rodzai wujek google wywala.

Chciałem 4-link zrobić na unibalach ale w Polsce żadnego dobrego nie mogę znaleźć unibala.
Może ma ktoś sprawdzone unibale ?

Didymos, na czym polega twój patent ?


W miarę sensowne Uniballesy sprzedaje Cybul, to są chińskie kopie FK/Ruff Stuff'a ale powinny dać radę w lekkich Suzukach. Na wahacze proponuję 7/8", na panharda w sumie też bo ja mam u siebie 3/4" i już jeden dostał luzu - ale to może mi się trafił jakiś trefny :roll:

https://allegro.pl/uzytkownik/uniballe_pl?order=m


Ile wytrzymały tobie 3/4" ??

stachura44 - 2019-01-08, 11:10

Polecam unibale fluro + dodatkowe zabezpieczenie przed piachem błotem i woda(bo to jest głowna bolączka unibali ) w postaci naklejonej gumowej osłony koncówki drazka wypełnionej smarem silikonowym .Panhard z rurki 30/5 zrobiony zakonczony M16 i tylne krótsze drażki 4linkia z takiej samej rurki zakonczony koncówka M20 wytrzymuja juz 2 rok katowania . Długie drażki (97cm) zakończone od strony mostu polibuszem z terrano od strony ramy główka z MTZ ;))mozna w niej regulowac luz a jak padnie całkiem to zestaw naprawczy kosztuje 5pln)http://agrotrader.pl/oferta/zestaw-naprawczy-koncowki-drazka-mtz-oryginal-ID210568.html

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group