Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Przeróbka na springa - pytań kilka

kurian - 2015-01-26, 22:13
Temat postu: Przeróbka na springa - pytań kilka
1.Czy podczas przejścia na springa należy zmienić kąt główki mostu tylnego? w przednim wnioskuje że nie ze względu na kąt wyprzedzenia zwrotnicy.
2. Jak ustalić punkty mocowania sprężyn przy ramie. Sprężyna obok ramy. Chodzi mimo wysokość punktów mocowania, ustalenie ich położenia nominalnego.


takie tam przymiarki pod budowę pomnika :D

KSikorski - 2015-01-26, 22:20

Ad.1 Kąt pochylenia główki mostu ma też wpływ na smarowanie łożysk wałka ataku. Jeśli zmieniasz kąt pochylenia musisz zadbać o wyższy stan oleju.

Moim zdaniem jeśli lift wymaga zmiany kątów wałów i pochyleń mostów to nie należy go robić.

kurian - 2015-01-26, 22:23

pytanie o kąt główki było teoretyczne, zastanawiało mnie czy takie coś się w ogóle robi aby uzyskać "lepsze" kąty na wałe.
zed111 - 2015-01-26, 22:34

kurian napisał/a:
pytanie o kąt główki było teoretyczne, zastanawiało mnie czy takie coś się w ogóle robi aby uzyskać "lepsze" kąty na wałe.


Kurian coś takiego to chyba tylko przy podwójnym kardanie ma sens

Didymos - 2015-01-26, 22:44

Dokładnie tak, kąt między wałem, a flanszą powinien być taki sam z obu stron wału, zmiana kąta tylko z jednej strony to złe kung fu, powoduje wibracje.
Główkę podnosi się tylko do przegubu dwukrzyżakowego.

KRZYKKU - 2015-02-08, 20:36

i zalewa 2 setki oliwy więcej.
pilaw - 2015-02-08, 21:17

więcej oleju wlewasz oraz stosujesz sobie wał z podwójnym krzyżakiem i wszystko działać będzie chociaż ja latam na springach juz 2 rok i wymieniłem tylko raz na przedni wale i raz na tylnym wale krzyżaki od strony reduktora. dziadek we jak stoi mój sami wiec niech się wypowie
kurian - 2015-02-08, 22:14

no to zapytam inaczej, kiedy należy pomyśleć o przekręceniu główki tylnego mostu mocnej do góry?

Pytanie 2, czy warto rozważyć przesunięcie tylnego mostu bardziej do tyłu? Przedni chcę przesunąć ile się da do przodu aby polepszyć kąt natarcia.

slavok - 2015-02-08, 22:41

Główkę kręcisz do góry przy lifcie... po prostu kąty pracy krzyżaków robią się takie, że wal się klinuje i trzeba to zrobić, pociąga to za sobą takie konsekwencje o których koledzy wyżej pisali.
Most można wysunąć kilka centów ale rozsuwając mosty tracisz na zwrotności i tam gdzie samurai łamie się na raz po rozsunięciu często trza się łamać na 2x... lepiej obciąć dupkę jak chcesz się kończyć na kołach.

kostuch - 2015-02-09, 10:32

KRZYKKU napisał/a:
i zalewa 2 setki oliwy więcej.

Problem powstaje tylko przy nalewaniu - albo trzeba tył konkretnie podnieść albo lać przez odpowietrznik :mrgreen:

KRZYKKU - 2015-02-09, 12:56

ja wlewam w normalnej pozycji ale przez jedną z bocznych śrub dyferencjału, nie ma się tutaj niestety już odniesienia do stanu "pod korek" trzeba odmierzyć ilość oleju i wsio wlać.
slavok - 2015-02-09, 13:28

Zawsze można nawiercić dziurę od góry dospawać troszkę mięsa, nagwintować i pozbyć się problemów z dolewaniem ;)
KRZYKKU - 2015-02-09, 13:31

ale po co jak każda śruba od dyfra jest na wylot? wybierasz tylko taką wyżej przewidywanego poziomu i ogień
slavok - 2015-02-09, 13:57

kurcze ale te śrubki małą średnice mają :D
KRZYKKU - 2015-02-09, 14:08

No fakt, zależy czym wlewasz. Ja robię 2 otworki w zakrętce butelki oleju, w jeden wkładam rurkę sięgającą dna a jej koniec wkładam do dziurki po wykręconej śrubie dyra, w drugą dziurkę pompuję delikatnie powietrze pistoletem do przedmuchiwania tylko raczej przez reduktor, tak około 1-1.5 bar. bo jeśli więcej i niechcący naciśniesz spust zbyt mocno to można zrobić konserwację podwozia :mrgreen:
slavok - 2015-02-09, 16:08

dobry patent!

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group