Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Zewnetrzna pompa paliwa - jaka?

pacmano - 2015-02-05, 09:35
Temat postu: Zewnetrzna pompa paliwa - jaka?
Potrzebuje przypasowac zewnetrzna pompe paliwa, tak zeby dawala ze 2 bary. Jakis sprawdzone patenty? Obecnie mi siedzi silnik vitara 8v.

[ Dodano: 2015-02-05, 09:59 ]
Albo ile trzeba dac zeby to chodzilo :) Te allegrowe do 100 sa ok?

KRZYKKU - 2015-02-05, 15:00

Tak po kasie to można dać z Poloneza, mam taką we Fronterze 2.4 już ze 3 lata i mogę polecić spokojnie. Może tak być że inny producent niż ta na aukcji ale konstrukcja ta sama http://allegro.pl/pompa-p...5031466709.html
yahoo33 - 2015-02-05, 15:10

Mam taka najzwyklejsza jak Krzykku podlinkował, działała tylko głosne to jak diabli. Mam zamontowane na ścianie grodziowej i gdyby nie LPG to dłuższej jazdy bym nie zniósł. Trza to montować na jakiś gumowych poduszkach ;)
pacmano - 2015-02-05, 15:10

Oki. Cudow mi nie potrzeba. Auto glownie na LPG jezdzi.
chomik. - 2015-02-05, 15:14

ja montowałem takie i przy silniku vitary 1,6 8v i przy jimnim 1,3 sohc

http://allegro.pl/nowa-po...4996453663.html

działa jak należy

KRZYKKU - 2015-02-05, 15:30

Potwierdzam, te tanie jebitnie głośne ale w Samcu mam obecnie Boscha o podobnej konstrukcji i niewiele ciszej chodzi.
slavok - 2015-02-05, 15:34

chomik. napisał/a:
ja montowałem takie i przy silniku vitary 1,6 8v i przy jimnim 1,3 sohc

http://allegro.pl/nowa-po...4996453663.html

działa jak należy


Mam taką samą - nawet tak bardzo się nie drze, widzę, że u lokalsów przepłaciłem bo dałem 130zł... no ale była potrzebna na "już" :roll:

chomik. - 2015-02-05, 15:57

ja płacę za nie po 20zł.. ale na szrocie :mrgreen:

zawsze wożę ze sobą jedną na zapas jakby mi padła gdzieś na trasie, ale jeszcze nie było potrzeby wymiany

pacmano - 2015-02-05, 16:01

No ja sobie zamowilem u kolegi z garazu. Mysle ze wiecej niz 20 zl kosztowac nie bedzie ;)
kostuch - 2015-02-05, 17:19

pacmano napisał/a:
Oki. Cudow mi nie potrzeba. Auto glownie na LPG jezdzi.

Ale na lpg nie odcina się pompy tylko wtryskiwacze :mrgreen:

KRZYKKU - 2015-02-05, 17:38

Ja mam pompę Pb podłączoną przez przekaźnik - sygnał z elektrozaworu gazowego, jak przełącza się na LPG to automatycznie odłącza pompę żebym nie musiał słuchać rzegotania bo pompa hałasuje w kabinie. Wtryskiwacze są odcinane przez emulator kompa gazowego.
pacmano - 2015-02-05, 18:04

Widzisz kostuch, wszystko sie da :P
kostuch - 2015-02-05, 19:44

pacmano napisał/a:
Widzisz kostuch, wszystko sie da :P

Mam wrażenie, że po to się nie odcina pompy, żeby paliwo chłodziło wtryskiwacze.
Ale ja się nie znam na lpg...

moziembl - 2015-02-05, 20:40

Ale paliwo jak wtryskiwać jest odcięty nie płynie przez niego bo powrót przelewowy zawija się już na regulatorze ciśnienia. Więc chyba ta koncepcja nie jest słuszna :-( .
Ja bym raczej obstawiał inaczej pompa zaczyna działać już zanim zapalisz tak żeby zrobić ciśnienie, więc jak przełączasz na gaz i wyłączasz pompę i po jakimś czasie wracasz na benzynę to mógłbyś gasić silnik, lae to też jest jest luźna koncepcja.

KRZYKKU - 2015-02-05, 21:53

moziembl napisał/a:
jak przełączasz na gaz i wyłączasz pompę i po jakimś czasie wracasz na benzynę to mógłbyś gasić silnik


Nie jestem specjalistą od LPG ale śmigam już kilkanaście lat na gazie, samiec to mój 3-ci samochód na podtlenku i pewne spostrzeżenia mam tym bardziej że nie daję samochodu do byle rzeźnika i przeważnie sam ustawiam, kalibruję itd. a w samcu nawet montowałem od podstaw - to żadne mecyje, trzeba trochę wiedzy i tyle.
Co do Moziembl'owego podejrzenia z gaśnięciem po przejściu z LPG na Pb - ta teoria nie przejdzie dlatego, że sterownik gazowy ma opcję regulacji "czasu nakładania się paliw" która eliminuje ten problem. Chłodzenie wtryskiwaczy paliwem to mit i jeden z argumentów przeciwników gazu w aucie co twierdzą że "gaz do kuchenki" :mrgreen: czy że "na gazie wstyd"... :roll: bo Pb jest dla kozaków a LPG dla biedaków itd.
Nie chce mi się specjalnie filmiku nagrywać ale uwierzcie mi że naciskając guzik na centralce czy to z PB -> LPG czy odwrotnie silnik przechodzi na zasilanie innym paliwem bez żadnego objawu, wręcz gdyby nie kontrolka nie wiadomo kiedy to robi pomimo odłączania pompy.

kostuch - 2015-02-05, 23:27

KRZYKKU napisał/a:
ta teoria nie przejdzie dlatego, że sterownik gazowy ma opcję regulacji "czasu nakładania się paliw" która eliminuje ten problem.

Hmmm...
U mnie sterownik gazowy ma formę przełącznika prądu do elektrozaworów gazu :mrgreen:

A regulator ciśnienia jest za wtryskiwaczem/listwą...
Ale faktycznie trudno powiedzieć przy wielopunktowym wtrysku o przepływie paliwa przez wtryskiwacze. A przy TBI chłodzenie nie ma sensu :roll:

KRZYKKU - 2015-02-06, 02:27

Kostuch masz rację wypowiedziałem się stronniczo (wielopunktowo) hehe ano przy gaźnikach 1gen. i "plujkach" to wiadomo że na przełączniku to chodzi i sterownika niet jedynie do jednopunktu emulator trzeba... W 1 generacji przy gaźniku miałem na przełącznikach z tym że z tyłu był potencjometr którym można było nastawić czas otwarcia elektrozaworu gazowego w momencie załączenia/przełączenia, z wachy na LPG trzeba wypalić najpierw zawartość komory pływakowej a z kolei przy przejściu z LPG na Pb podczas jazdy było buuuuuu albo trzeba było z rana chełtać żeby zaciągnęło paliwa do gaźnika jak uprzedni jazda zakończyła się na LPG... achhhhh jak mnie to wkw.
Nooo ale to przy gaźniku a my gadamy o Viertarkowej plujce, to raczej jak będzie działać zależy od możliwości instalacji LPG

To my se pogadali :mrgreen:

kostuch - 2015-02-06, 09:49

KRZYKKU napisał/a:
Kostuch masz rację wypowiedziałem się stronniczo (wielopunktowo) hehe ano przy gaźnikach 1gen. i "plujkach" to wiadomo że na przełączniku to chodzi i sterownika niet jedynie do jednopunktu emulator trzeba...


Mam instalkę 1gen ze śrubą na wielopunktowym baleno i jeżdzi bez problemu :mrgreen:
Dołożyłem tylko odcinanie wtryskiwaczy emulatorem żeby ecu nie świecił checkiem (aczkolwiek nie zdziwił bym się gdyby sterownik nie zauważał braku wtryskiwaczy).

Didymos - 2015-02-06, 10:09

Emulator przy jednopunkcie to niepotrzebna rozrzutność, wystarczy zwykły przekaźnik za 5 zł do odpięcia wtryskiwacza, komputer nie widzi jego odcięcia, bo żaden sygnał zwrotny do niego nie dociera.
kostuch - 2015-02-06, 12:05

Didymos napisał/a:
komputer nie widzi jego odcięcia, bo żaden sygnał zwrotny do niego nie dociera.

Prawdziwego sygnału zwrotnego z wtryskiwaczy nie ma - mierzony jest prąd płynący przez wtryskiwacz(e) i jak się po prostu odepnie wtrysk, to komputer to "widzi". A czy na to reaguje nerwowo, to inna sprawa :-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group