Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Wymieniać pasek rozrządu ?

mirek372 - 2011-03-28, 12:19
Temat postu: Wymieniać pasek rozrządu ?
Mam wtrysk 1,3 i przejechane 90 Mm . W przeciwieństwie do gaźnika , dla wtrysku instrukcja nie określa okresu wymiany paska rozrządu ( dla gaźnika co 80 Mm ) . Czy mieliście z paskiem jakieś doświadczenia , czy warto dmuchać na zimne i bawić się w wymianę ?
albert - 2011-03-28, 12:37

pasek okolo 100, lepiej to zrob bo pozniej koszty wzrosna, a nie wiadomo jak byl wczesniej katowany w terenie
Siwy - 2011-03-28, 16:15

pasek dla świętego spokoju wymień :mrgreen: przy okazji zobaczysz czy rolki i napinacz nadają się jeszcze.
Death1985 - 2011-03-28, 16:38

No ja tez bede musial to zrobic bo jeszce nie wymienialem a nie mam predkosciomierza i lipton :-P z kilometram wiec nie wiem ile przejachal od tego momentu :-P ;-) kiedy go kupilem a zapomnialem sie za pytac :shock: :lol:
vsh - 2011-03-28, 19:15

Też sie zbieram do wymiany (od ostatniej wymiany prawie 70k km), ale mam pytanie do znawców, bo gdzies na ktoryms forum spotkalem sie z opinia, ze akurat samuraiowy silnik to taki typ, ze jesli nawet pasek peknie, to silnikowi nic nie ma prawa sie wydarzyc i ze spokojnie mozna jezdzic, az peknie i wtedy wymieniac dopiero;) Moze byc to prawdą? ;) pzdr
mirek372 - 2011-03-28, 20:35

Sorry-muszę sprostować mój poprzedni post . W przypadku gaźnikowca - w instrukcji obsługi nic nie pisze o wymianie paska rozrządu (może jest łańcuszek - proszę o podpowiedź) . W przypadku wtrysku - po 80 Mm jest "P" jak przegląd (może błąd w instrukcji).W domyśle , może jest rzeczywiście mało obciążony i dobrany na wieczność . Bo np. pasek klinowy napędza alternator , wiatrak chłodnicy i pompę wody . W "tradycyjnych samochodach" pasek rozrządu ma naprawdę dużo więcej roboty .
Kosa - 2011-03-28, 21:08

Wymień i święto!! (kup dobrej firmy) :-D
slavok - 2011-03-28, 22:15

w SJ i w samuraiach, niezależnie czy gaźnik czy wtrysk jest pasek rozrządu, nie ma tam żadnego łańcucha... silnik jest bezkolizyjny (więc jak pierdyknie to nie ma dramatu - tylko, że wymieniać pasek dopiero jak się zerwie to jakaś totalna głupota...), wymiana tego paska jest bardzo prosta, koszt części rolka pasek około 100zł, pompa też około 100zł (warto wymienić bo jest kuku jak się łożysko na pompie zatrze) więc nie ma jakiegoś wielkiego dramatu.
gtx3 - 2011-03-28, 22:24

tylko do 1993 roku jest inny pasek a od 1993 do 2000r inny ostatnio kupowałem pasek contitech ct 568 25zł i rolka e48000 40zł koszt 65 zł {żaden} pompa d18001jc jakieś 40zł ale ona chodzi na pasku klinowym to spox
mirek372 - 2011-03-29, 09:00

Mam pytanie : czy ktoś mógby podać (jeżeli istnieje) tzw."podblokowy" przepis na wymianę paska : wstępny niezbędny demontaż osprzętu , ustawienie kół , założenie paska . Wizyty u mechanika ograniczam do niezbędnego minimum , niedobrze mi się robi jak dzieciaki (przepraszam , praktykanci ) trenują sobie na bardzo zaawansowanym technicznie sprzęcie . Bardzo często za tą naukę płaci zleceniodawca .
slavok - 2011-03-29, 10:07

silnik a tym bardziej rozrząd w samuraiu to nie jest bardzo zaawansowany technicznie sprzęt, ściągnij sobie serwisówke.
rybagosc - 2011-03-29, 15:43

kolega slavok ma duże poczucie humoru rozrzad jest prosty jak drut zaznaczyć wszystko tak jak było przed zdjęciem paska i wymienić napinacz i pasek i jazda
Buniek85 - 2011-08-07, 18:53

a jak wyglada wymiana pompy wody ??
joj - 2011-08-07, 19:17

Buniek85 napisał/a:
a jak wyglada wymiana pompy wody ??


wszystkie elementy rozmieszczone na rozrządzie podlegają wymianie w tym samym czasie, czyli pompa wody jeśli chodzi na pasku rozrządu też, nie ma tu reguły czy wytrzyma 100 kilo km, czy 200 000 kilo km, można ryzykować, ale później robocizna jak przy wymianie paska.

Buniek85 - 2011-08-07, 19:53

ciezko wymienia sie pope wody?? chcem samymienic caly pasek i pompe w warunkach garazowych
StoQ - 2011-10-21, 23:36

Dobrze a może mi ktoś powiedzieć jaki pasek najlepszy Gates może być?

I jaki potrzebuje bo w sklepie powiedzieli mi ze są 2 rodzaje :/ a dokładniej GATES 5122 i GATES 5240XS.

Dodatkowo jakie świece i pasek klinowy?

Który będzie dobry do mojego autka:

Suzuki Samurai 1,3 KAT Cabrio
Vin JSAOSJ70000312295
no.silnika G13BA197090
poj siln. 1298 ccm
moc siln. 51kW wersja z wtryskiem paliwa 70KM

atkin1 - 2011-11-14, 22:32

wg mnie najlepiej wymontować pasek i z nim pojechać do sklepu. Różnice będą w kształcie zębów, jedne mają zaokrąglone, a drugie prostokątne. Ilość zębów będzie taka sama, czyli 89. Nie wiem jak u Ciebie, ja mam santane 96 r. i mam z prostokątnymi zębami. Continentale u mnie nie pasowały. W końcu kupiłem najtańszy pasek firmy SUN (ok. 30 zł) i pasuje w sam raz, nr części w IC to E38000.
sokratesb - 2011-11-14, 22:47

Uwaga z najtańszymi!!! W Renault Kangoo na Belgijskiej autostradzie po 30000 (jeszcze 20000 do wymiany) ścięło wszystkie ząbki!!!
rivolt - 2011-11-15, 08:18

Buniek85 napisał/a:
ciezko wymienia sie pope wody?? chcem samymienic caly pasek i pompe w warunkach garazowych

Jezeli masz troszeczke pojecia o mechanice ,taka wymiana to przyjemność i zabawa .

olo - 2011-11-15, 08:28

Masz dwa numery bo w 93r była zmiana. Ilość zębów, szerokość jest ta sama moze być inny modół zębów. Oznaczenie xs na końcu paska oznacza że pasek jest wzmacniany.Do roku 07-93 pasek 5122 od roku 07-93 pasek 5240xs. To są numery Gates. Jak chcesz inne to powiedz jakiej firmy to napiszę ci zamienniki.
Osobiście taniości bym nie zakładał (i nie mam założone). A w naszych warunkach jazdy i tak wymiany robiłbym szybciej niz zalecenia producenta

Olo - 2011-11-15, 08:33

Jakoś dziwnie wyszedłem jako Gość- sorki. Pasek jak nie masz klimy 10x838 do 840.

świece np NGK v-line nr 6 -nie wiem jakie numery chcesz

Może Moderator poprzedni post jako wpis połączy z tym. Nie wyszło mi .

StoQ - 2011-11-15, 08:36

W sumie to wszystko już kupione :)

U "Mazura" w domu :P

Została mi tylko wymiana paska rozrządu i rolki napinacza :) I rozebranie rozrusznika. Przekręcam kluczyk a tam zgrzyt i słysze jak kręci i skrobie coś :P
I muszę go ruszyć pomachać wajchą bo nie ruszę :D

KSikorski - 2011-11-16, 01:05

Zanim rozbierzesz rozrusznik to sprawdź elektromagnes ;-)
egon - 2011-11-17, 23:38

ja mam pasek mitasubati czy jakoś tak i smiga dobrze ceny nie pamiętam ale brałem w inter carsie ,sporo mają do samuraja i w nie najgorszych cenach a i wymieniałem bo mi strzelił właśnie przy 60 km h i nic się nie stało,na szybko założyłem od 1,0 troszkę nie pasował ale dałem radę i jeszcze tego samego dnia zdążyłem spalić sprzęgło jak pech to pech a i jeszcze palec mi się rozsypał na zapłonie
Koza - 2012-06-17, 13:51

Wstyd się przyznać, ale poległem. Te 5 śrub mnie pokonało:
http://www.euro4x4parts.c...urai_413_17.jpg

Czy da się to odkręcić w jakiś cywilizowany sposób....? Mam dostęp tylko do kluczy "manualnych" i niestety nie podołałem. Czy tam jest gwint lewo- czy prawozwojny?

Pozdrawiam,
Koza

Lexx - 2012-06-17, 14:54

Wrzuć piątkę, zaciągnij ręczny, opcjonalnie podeprzyj koło cegłą i pójdzie. Gwint jest normalny.
Didymos - 2012-06-18, 09:57

Do zmiany paska nie odkręcaj śruby centralnej, tylko te cztery M6 po obwodzie, możesz założyć klucz na śrubę centralną i przytrzymywać, żeby wał się nie obracał - ta śruba najczęściej jest na tyle mocno dowalona, że pozostałe puszczą wcześniej.
Lexx - 2012-06-18, 12:11

U mnie koło napędzające pasek alternatora trzyma się na 4rech małych śrubkach i ta duża też je trzyma, ale to jest F8A niewiadomo czy w dodatku nie przekombinowany.
PITTER36 - 2013-07-14, 20:07

niektórzy zastanawiają się czy wymienić pasek rozrządu w suzuki samurai 1,3 w samochodzie w którym rozrząd jest bezkolizyjny i tu ja miałem w takim samochodzie przypadek że po zerwaniu paska rozrządu koło wałka rozrządu zostało zniszczone przez klin który się tam znajdował a dalej od klina pękł mi wałek rozrządu ,tak że jeśli nie chcecie niepotrzebnych dodatkowych kosztów lepiej wymieniać pasek rozrządu na czas bo mimo silnika bezkolizyjnego jednak czasami niektóre elementy podczas tak dużego przeciążenia przy zerwaniu paska mogą ulec zniszczeniu
Zawias - 2013-07-14, 21:17

A Ty PITTER36 skąd się wziąłeś ?
moziembl - 2013-07-14, 21:31

Kolego a to nie było odwrotnie, od pękniętego wałka zerwał się pasek.

A poza tym powinieneś zacząć od tego miejsca http://samurai.org.pl/vie...=55&view=newest

kostuch - 2013-07-14, 21:33

Zawias napisał/a:
A Ty PITTER36 skąd się wziąłeś ?


Pewnie dealer rozrządów do aut :lol:

Starscream - 2013-08-10, 15:17

a to jest najlepsze na tym forum :mrgreen: "najpierw sie przedstaw a jak nie to zjeba" -nie ma wiochy i buractwa -Sami swoi
Tym sposobem nie bedzie jak na elektrodzie :-P

albert - 2013-08-14, 18:49

kostuch trzyma norme sfory :mrgreen:

sfora samco :roll: w..

lopes1987 - 2013-09-02, 11:45

Koledzy co potrzebuje do wymiany rozrządu???
-pasek
-rolka prowadząca
-rolka napinająca
Rolka napinająca jeśli jest ok to nie koniecznie się wymienia,prawda???

SamNaSamZSam - 2013-09-02, 11:53

może jeszcze pompę wody od razu na bogato?
lopes1987 - 2013-09-02, 11:56

A kto wie czy też i nie;-) w sumie około 100pln-ów i pompa jest
slavok - 2013-09-02, 12:02

lopes1987 napisał/a:
Koledzy co potrzebuje do wymiany rozrządu???
-pasek
-rolka prowadząca
-rolka napinająca
Rolka napinająca jeśli jest ok to nie koniecznie się wymienia,prawda???


Piszemy o 1.3 ? więc rolka prowadząca jest również rolką napinającą - wymienia się ją zawsze z paskiem, tam nie ma dwóch rolek ;)
pasek, rolka, pompa wody.

lopes1987 - 2013-09-02, 13:38

Tak o 1.3.No to wiem wszystko;-)
Starscream - 2013-09-04, 20:53

z ta pompą wody to już przesada. Właśnie jestem w trakcie wymiany wytrzymała od 88roku bo ma nabitą date. Wirnik jest już tak wygryziony że szok.połowy nie ma. W sumie to chwila roboty z tą pompą więc po co sie pchać w koszty.
Didymos - 2013-09-04, 22:17

Z tą chwilą to bym nie przesadzał, trzeba rozbroić przód i zwalić rozrząd, dosyć idiotycznie to zaprojektowane, zważywszy, że główna część pompy pozostaje poza obudową rozrządu :roll: ale nie żebym był zwolennikiem wymiany na zaś, jak działa, to zostaje :mrgreen:
Z utęsknieniem wspominam uaza, tam demontaż pompy wody to była przyjemność - wszystko na wierzchu.

Starscream - 2013-09-08, 21:33

jak przód? ja ostatnio sćiągałem rozrząd dwa razy wywalasz wentylator, osłonę wentylatora i resztę caparów - 1,5 h roboty na gotowo
Didymos - 2013-09-08, 22:47

No przód silnika, czyli wszystkie te graty, o których piszesz (w mojej suzie mus jeszcze wywalić chłodnicę, ale to osobna historia).
Dla mnie największy bezsens, to właśnie to, że trzeba rozbrajać rozrząd, żeby wymienić pompę, niby robota prosta, ale zupełnie niepotrzebna :roll:

Starscream - 2013-09-09, 15:50

no ale wiesz -idąc tym tokiem myślenia to przy okazji pół auta wymienić można. Nie powiem np ja wymieniłem przy rozrządzie uszczelniacze bo po pare groszy są. A pompa to wydatek 150zł jak sie chce lepszą
Didymos - 2013-09-09, 16:55

Toć pisałem wyżej, że nie widzę sensu wymiany dobrego na nowe :mrgreen:
Ot po prostu narzekam na nieciekawą konstrukcję, oczywiście mogło być gorzej np. pompa mogła być pędzona paskiem rozrządu, szczęśliwie tej drogi konstruktorzy nie obrali.

Chris91 - 2015-03-14, 14:37

Koledzy. Jaki pasek rozrządu do samuraja 1,3 najlepszy? co sądzicie o firmie Gates?

[ Dodano: 2015-03-14, 14:55 ]
lub mitasuboshi lub contitech ?

Many666 - 2015-03-14, 19:24

gates dobry ale Ruville myślę, że lepszy
eRADe - 2015-03-14, 21:45

Gates kontra Ruville dyskusja o wyższości świąt bożego narodzenia nad wielkanocnymi
Obydwie firmy bardzo dobre, trzeba tylko pilnować resursów

Starscream - 2015-03-14, 22:56

jakikolwiek - w samuraju rozrząd wymienia się do 1,5 h z piwem w ręce. A nawet jak pierdyknie to też mała strata
Lexx - 2015-03-14, 23:45

F8A i F10A sa kolizyjne jkby co.

Ja dla wygody wyjmuje chlodnice do robienia rozrzadu ale i bez tego jest masa miejsca i tak jak piszesz poltora godziny max ;-)

Chris91 - 2015-03-15, 10:07

a np pasek contitech? widze ze jest dostępny w IC a np takich jak gates nie ma , myślałem że jest bo chyba kiedys był ale teraz nie ma . może kupie contitech?
SamNaSamZSam - 2015-03-15, 10:09

conti, gates, skf, rou.., cokolwiek byle nowe będzie lepsze niż poresursowy pasek który posiadasz obecnie.

Ja mam zakupiony Conti właśnie i czeka na montaż.

Chris91 - 2015-03-15, 10:25

w takim razie kupie conitech :)
Starscream - 2015-03-15, 12:44

zobacz na uszczelniacz wału i wałka bo potem możesz jeszcze raz zrzucać
Aksag - 2015-03-15, 13:52

Many666 napisał/a:
gates dobry ale Ruville myślę, że lepszy


Sam w sobie Ruville to pakowacz ;) ja bym wybrał pasek Mitsuboshi, Sun, lub Contiego. Dwa pierwsze to japonia

Chris91 - 2015-03-15, 15:42

Starscream napisał/a:
zobacz na uszczelniacz wału i wałka bo potem możesz jeszcze raz zrzucać



Właśnie dlatego też głównie zmieniam rozrząd bo cieknie z tamtąd jak cholera ... a tak przy okazji to zna ktoś wymiary tych uszczelniaczy do samurai 1,3 1990r. ?

Lexx - 2015-03-15, 15:45

Generelnie przy zmianie rozrzadu zaleca sie zmiane pompy wody, nie trzeba lae producenci jednak zalecaja bo zeby ja wymienic w przyszlosci bedziesz musial znow rozrzad rozbierac.
eRADe - 2015-03-15, 18:56

Wymiana paska rozrządu w jimnym, vitarze to śmiech na sali.
Tego nie da się spie...ć

marcelo - 2015-03-15, 20:04

potwierdzam - rozrząd w samcu (podobnie jak jego koszt) to banał, przy spreżeniu w niecała godzine na gotowo
SamNaSamZSam - 2015-03-15, 20:12

marcelo napisał/a:
potwierdzam - rozrząd w samcu (podobnie jak jego koszt) to banał, przy spreżeniu w niecała godzine na gotowo


Czuję się dyskryminowany... a, że grono użytkowników kowadełek jest całkiem okazałe to nie galopujcie tak z tymi komentarzami bo mogą być mylące. W XUD9 trzeba co najmniej wymontować chłodnicę (spuszczając płyn oczywiście) i rozebrać grilla. Trzeba się też skoncentrować bo na pomyłkę miejsca nie ma.

maciek111 - 2015-03-15, 22:47

co do firmy conti nie polecam !! zerwał mi się po 1000km w passacie i nie tylko tak było w moim samochodzie ale u innych osób czasem się zdarzało... najlepszy GATES :D
Lexx - 2015-03-15, 22:50

Pasek peknie jesli jest zle naciagniety, talo sie tak w moim starym esjocie po 1k mil.
Starscream - 2015-03-15, 23:32

Chris91 napisał/a:
Starscream napisał/a:
zobacz na uszczelniacz wału i wałka bo potem możesz jeszcze raz zrzucać



Właśnie dlatego też głównie zmieniam rozrząd bo cieknie z tamtąd jak cholera ... a tak przy okazji to zna ktoś wymiary tych uszczelniaczy do samurai 1,3 1990r. ?

Nie pamiętam który ale któryś pasuje z Tico chyba ten na wał kosz 3-5 zł weź je i idź do sklepu dobiorą

Uh Lala - 2015-03-16, 01:26

maciek111 napisał/a:
co do firmy conti nie polecam !! zerwał mi się po 1000km w passacie i nie tylko tak było w moim samochodzie ale u innych osób czasem się zdarzało... najlepszy GATES :D


Pisz tak Samowi jeszcze! W ogóle nie zaśnie ;-)

maciek111 - 2015-03-16, 10:31

Lexx napisał/a:
Pasek peknie jesli jest zle naciagniety, talo sie tak w moim starym esjocie po 1k mil.

u mnie był według serwisówki ustawiany i naciągany, wzdłuż został poszarpany

Aksag - 2015-03-16, 11:29

maciek111 napisał/a:
Lexx napisał/a:
Pasek peknie jesli jest zle naciagniety, talo sie tak w moim starym esjocie po 1k mil.

u mnie był według serwisówki ustawiany i naciągany, wzdłuż został poszarpany


Może trafiła się trefna sztuka, zawsze można reklamować. Ogólnie paski Conti są bardzo dobre co do Gatesa to może i były dobre ....

Cuż do Suzuki to najlepiej coś japońskiego Mitsuboshi lub Sun

Uszczelniacz wału i wałka są takiego samego rozmiaru 32x47x8 numer corteco 19016625

maciek111 - 2015-03-16, 13:31

wymienili mi odrazu... na gatesa nie narzekam mam w kilku autach
Aksag - 2015-03-16, 17:46

maciek111 napisał/a:
wymienili mi odrazu... na gatesa nie narzekam mam w kilku autach


no i gitara :mrgreen: najważniejsze że hulają .....

maciek111 - 2015-03-16, 21:32

nawet za lawete zapłacili 150zł bo akurat 2km od warsztatu pękł na szczęście nie powaliło zaworów
Chris91 - 2015-03-19, 12:33

Koledzy a żeby napiąć pasek rozrządu to wystarczy rolke przykrecić czy trzeba jedzcze tą wajchą naciagnać?
Lexx - 2015-03-19, 13:52

Trzeba oprzec sie o manual, pasek trzeba odpowiednio napiac pomagajac sprezynce napinacza aby odsiagnac porzadana wartosc.
Chris91 - 2015-03-19, 18:48

Hmm już założyłem , i mniej wiecej tak naciągnąłem żeby w połowie skręcał się do 90 stopni. myślę że będzie ok .
Andrzej01 - 2015-06-26, 09:55

Witam .Mam pytanie odnośnie rozrządu, a nie chciałbym zakładać nowego tematu i dlatego tu się podpinam .Jestem właśnie w trakcie wymiany paska
i po zdjęciu osłony okazało się że na górnej zębatce znajdują się dwa odznaczniki .Jeden , na zdjęciu oznaczony czarną strzałką i ten właśnie zgadza się z oznaczeniem na dolnej zębatce ,natomiast drugi odznacznik zaznaczony na zdjęciu czerwoną strzałką posiada dodatkowo kropkę .Moje pytanie dotyczy tego , który odznacznik brać pod uwagę ?.Dodam jeszcze że samochód ma problemy z wolnymi obrotami[gaśnie] i ciężko odpala na ciepłym silniku .
http://www.fotosik.pl/pok...b34dc01684.html

BM - 2015-06-26, 13:34

Nie mam niestety luzem kółka pełnego, ale na blaszanych znaczek do ustawiania jest dokładnie naprzeciw podcięcia na kołek ustalający , ten co jest wbity w wałek rozrządu, jak na fotkach.


BM

Starscream - 2015-06-26, 17:41

nie wiem ale tak intuicyjnie to bym sztelował na tą kreskę.
maciek111 - 2015-06-26, 23:16

Andrzej01 napisał/a:
Witam .Mam pytanie odnośnie rozrządu, a nie chciałbym zakładać nowego tematu i dlatego tu się podpinam .Jestem właśnie w trakcie wymiany paska
i po zdjęciu osłony okazało się że na górnej zębatce znajdują się dwa odznaczniki .Jeden , na zdjęciu oznaczony czarną strzałką i ten właśnie zgadza się z oznaczeniem na dolnej zębatce ,natomiast drugi odznacznik zaznaczony na zdjęciu czerwoną strzałką posiada dodatkowo kropkę .Moje pytanie dotyczy tego , który odznacznik brać pod uwagę ?.Dodam jeszcze że samochód ma problemy z wolnymi obrotami[gaśnie] i ciężko odpala na ciepłym silniku .
http://www.fotosik.pl/pok...b34dc01684.html

sprobuj ustawić po swojemu pierwszy cylinder w GMP czyli na wale musi się pokrywać znak, potem zobaczysz ile na wałku pzesunął się rozrzad.

gajowy - 2015-06-27, 08:15

Witajcie. Z wymianą oleju powinienem poczekać do wymiany rozrządu? Czy mogę to zrobić już teraz?
Wraz z kompletnym rozrządem chciałem wymienić uszczelniacz wału i wałka oraz pompę wody.

Lexx - 2015-06-27, 10:26

Mozesz wymieniac olej a pozniej rozrzad, przy uszczelniaczach nie powinno sie wiele oliwy wylac.
gajowy - 2015-06-27, 10:40

Ok dzięki wielkie :-) . W takim razie idę wymieniać
Andrzej01 - 2015-06-27, 15:05

A gdyby pasek przestawiony był o te 17 zębów jak pokazuje druga kreska, czyli gdzieś o jedną trzecią obrotu, to samochód miałby prawo odpalać i normalnie pracować, czy raczej by nie palił.?
Lexx - 2015-06-27, 16:08

Zdecydowanie nie.
To jest 1.0 czy 1.3?
Jak litrowka to pamietac trzeba ze jest kolizyjna wiec trzeba uwazac.

Andrzej01 - 2015-06-27, 17:16

To jest 1.3 na wtrysku.
Lexx - 2015-06-27, 17:20

No to pol biedy, pamietam ze tez mialem zagwozdke z tymi znakami, teraz jestem w pracy ale za 7 godzin moge zrobic skan z serwisowki i Ci podeslac.
Andrzej01 - 2015-06-28, 09:07

Byłbym wdzięczny za ten skan.
Lexx - 2015-06-28, 09:46

Myslalem ze mam to u siebie ale wywiozlem ksiazke do Rodzicow wiec kolo poludnia to ogarne.

Edit:
Na razie moze to Ci pomoze, strony 49-50
http://www.suzuki4x4.net/manual/sj/chapter3.pdf

BM - 2015-06-28, 14:44

Andrzej01 napisał/a:
A gdyby pasek przestawiony był o te 17 zębów jak pokazuje druga kreska, czyli gdzieś o jedną trzecią obrotu, to samochód miałby prawo odpalać i normalnie pracować, czy raczej by nie palił.?

Nie, jeden, góra dwa ząbki i będzie chodził 'krzywo"
BM

fakir - 2019-01-02, 21:06

Cześć, z tego co się zorientowałem, to szerokości paska rozrządu są dwie.
Czy po numerach silnika można określić jaki szeroki powinien być pasek?
Oznaczenie mojego silnika to G13BA, a numer silnika zaczyna się od - G13BAS625xxx
w dowodzie mam 51kW

CZASAMI.pl - 2019-01-31, 11:10

Cieknie mi pompa wody-postanowiłem ją wymienić a przy okazji skoro i tak tam będę to pasek rozrządu bo nie wiem jak długo tu siedzi. I teraz ma kilka pytań.

-Instrukcja podaje aby przed założeniem nowego paska, zdjąć pokrywę zaworów i wyluzować zawory, robicie tak?

-Druga sprawa dotyczy uszczelniaczy. Skoro już będę przy nich to może warto je wymienić( nie znam ich przeszłości). Ale zastanawiam się jak blokujecie koła aby je dokręcić i odkręcić? Koło od Wału korbowego można pewnie skrzynią biegów, wysoki bieg i może się uda. A jak górne koło od wałka zaworów?

Silnik 1.3 wtrysk

SamNaSamZSam - 2019-01-31, 11:30

U mnie są otwory do wkręcania śrub blukujacych, które jednocześnie ustalają pozycje rozrządu i blokują jego przestawienie przy wszelkiej masturbacji. Ja mam diesla. Może i u Ciebie takie dziury są.

A dolne koło blokuje bolcem w kole masowym w okolicach rozrusznika.

CZASAMI.pl - 2019-01-31, 11:49

SamNaSamZSam napisał/a:
U mnie są otwory do wkręcania śrub blukujacych, które jednocześnie ustalają pozycje rozrządu i blokują jego przestawienie przy wszelkiej masturbacji. Ja mam diesla. Może i u Ciebie takie dziury są.

A dolne koło blokuje bolcem w kole masowym w okolicach rozrusznika.


Edytowałem o dane o silniku:) Mam 1.3 benzynę na wtrysku. Właśnie w instrukcji jest coś o zamachu aby użyć blokady ale to jakiś specjalny tool.

SamNaSamZSam - 2019-01-31, 12:41

Specjalny tool możesz zastąpić prętem/bolcem/śrubą o odpowiedniej średnicy i byle nie z plasteliny
fakir - 2019-01-31, 20:14

Dolne kółko dasz radę odkręcić wrzucając 5 bieg i mocno zaciągając ręczny. Ja użyłem klucza i metrowej rury jako przedłużki.
Natomiast co do górnego kółka, to zrobiłem sobie przyrząd do blokowania kółka z dwóch śrub M8 przykręconych do kątownika w odpowiednim odstępie, tak aby zaprzeć się o otwory w kółku rozrządu.

Uszczelniacze najlepiej wyjąć za pomocą wkręta budowlanego, wkręcając go w sam środek uszczelniacza i wyciągając na zasadzie korkociągu - tylko uważaj żeby przy wkręcaniu wkręt nie zboczył i nie uszkodził powierzchni osadzenia uszczelniacza lub powierzchni wału.
Najlepiej sobie najpierw nawiercić cienkim wiertłem.

Sprawdź sobie jaki masz szeroki pasek i jaki ma profil zębów, bo są dwie szerokości i zęby płaskie i półokrągłe.

Starscream - 2019-02-01, 21:35

wymiana paska rozrządu w samuraju jest ciut bardziej skomplikowana niz wymiana paska alternatora, wiec blokady nie są potrzebne nawet jak sie coś przestawi to sa znaki
CZASAMI.pl - 2019-02-03, 10:28

fakir napisał/a:
Dolne kółko dasz radę odkręcić wrzucając 5 bieg i mocno zaciągając ręczny. Ja użyłem klucza i metrowej rury jako przedłużki.
Natomiast co do górnego kółka, to zrobiłem sobie przyrząd do blokowania kółka z dwóch śrub M8 przykręconych do kątownika w odpowiednim odstępie, tak aby zaprzeć się o otwory w kółku rozrządu.

Uszczelniacze najlepiej wyjąć za pomocą wkręta budowlanego, wkręcając go w sam środek uszczelniacza i wyciągając na zasadzie korkociągu - tylko uważaj żeby przy wkręcaniu wkręt nie zboczył i nie uszkodził powierzchni osadzenia uszczelniacza lub powierzchni wału.
Najlepiej sobie najpierw nawiercić cienkim wiertłem.

Sprawdź sobie jaki masz szeroki pasek i jaki ma profil zębów, bo są dwie szerokości i zęby płaskie i półokrągłe.


Dzięki bardzo :-)
Rozrząd, pompa wody i przewody chłodnicy wymienione.
Górne koło do odkręcenia zablokowałem sobie starym paskiem rozrządu, simering był w słabym stanie wyszedł bez większego problemu.
Dolne koło idąc za Twoją radą odkręciłem wrzucając 5 bieg i ręczny, poszło, chociaż lekko nie było. Niestety koło zębate za nic nie chciało zejść, zablokowane na klinie, nie miałem ściągacza a musiałem już zabrać się za składanie( korzystam z stanowiska warsztatowego na godziny).
Simering wału korbowego leje solidnie, a nie mam jak się tam dostać. Jakieś patenty na ściągnięcie z niego koła? Ściągacze z allegro wydają mi się za grube aby tam podejść, natomiast takie cienkie do wycieraczek mają raczej za mały zakres pracy.

[ Dodano: 2019-02-03, 10:30 ]
Starscream napisał/a:
wymiana paska rozrządu w samuraju jest ciut bardziej

Chodziło mi o blokady potrzebne do odkręcenia kół napędu aby dostać się do simeringów pod nimi:)

fakir - 2019-02-03, 12:26

Spryskaj kółko wd40 I opukaj przed drewienko. Musi zejść
CZASAMI.pl - 2019-02-06, 12:28

fakir napisał/a:
Spryskaj kółko wd40 I opukaj przed drewienko. Musi zejść


Udało się, chociaż nie było lekko. WD40 i ostukiwanie, ale dodatkowo nakręciłem koło do paska klinowego i dzięki temu miałem większe miejsce do złapania i pracowania lewo-prawo kołem. Niestety i na kole zębatym i na trzpieniu od wału, były drobne wżery i to one utrudniały zdjęcie koła zębatego.

Patent z nawierceniem otworka w simeringu i wkręceniu wkrętu super pomocny.
Dzięki :-)

fakir - 2019-10-21, 22:13

Cześć, w jaki sposób ustawiacie naciąg paska?
czy tylko sprężynka "robi robotę" ? czy może jej troche pomagacie

Didymos - 2019-10-22, 08:20

Ja ustawiam na czuja, sprężynka mi się nigdy nie trafiła, podobnie jak awaria rozrządu :mrgreen:
Jak masz sprężynkę, to teoretycznie można jej zaufać, ale kto wie czy to oryginał i czy trzyma parametry...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group