Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - Wymiana filtrów - nietypowa prośba

Kuna - 2015-02-23, 09:26
Temat postu: Wymiana filtrów - nietypowa prośba
Po pierwsze nie wiem czy to odpowiedni dział na to pytanie ale nie wiem jaki inny jest odpowiedni.

Życie wygnało mnie na tułaczkę po Niemieckiej Bavarii a i przyszedł czas na wymianę filtrów.

Czy ktoś mógłby mi pomóc odnaleźć filtry powietrza, oleju, paliwa na niemieckim ebay'u albo jakiś sklep internetowy.

Dodam że do Samuraja 1.9 D (silnik Renault) wersja Hiszpańska 2002.

A jak już jestem przy tym temacie to może da się dokupić rury do filtra powietrza, bo moje łączą się z obudową filtra taśmą power tape :P

SamNaSamZSam - 2015-02-23, 12:49

Kuna,

po katalogu to potrzebujesz filtrów o filtronowym oznaczeniu:
1. powietrza: AP 134/3
2. oleju: OP 643/3
3. paliwa: PM 815/1

Dla pewności możesz obadać katalog filtronowy i sprawdzić czy to co masz w samochodzie aktualnie zamontowane odpowiada wymiarami tych elementów z katalogu: http://www.filtron.pl/ind...iew/cars?cat=10

Linki do ebay.de:
1. Powietrza: http://www.ebay.de/sch/i....34%2F3&_sacat=0
2. Oleju: http://www.ebay.de/sch/i....43%2F3&_sacat=0
3. Paliwa: http://www.ebay.de/sch/i....3%2F3&_from=R40|R40&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.XPM+815%2F1.TRS0&_nkw=PM+815%2F1&_sacat=0

Dobrze by było, jeśli nie masz możliwości samodzielnej weryfikacji oznaczeń na filtrach które aktualnie masz zamontowane, żeby któryś z Renówkowych kolegów z forum potwierdził te dane katalogowe.

Jeśli chcesz mogę zorientować się ile wyniesie cena w moim motoryzacyjnym tego zestawu i mogę kupić Ci to w PL i wysłać gdzie będziesz chciał po kosztach. Tyle, że dobrze by było mieć zweryfikowane te numery katalogowe żeby pół europy nie jechały nietrafione zakupy :)

Powodzenia i melduj jeśli będziesz chciał jakiegoś zdalnego wsparcia.

Znani mi Forumowicze z silnikami Ren: maciek111, Zawias i świeżak Wolian, któemu już nawet w temat się wpisałeś :)

Kuna - 2015-03-10, 18:28

Dzięki za zaangażowanie, z przyjemnością skorzystam z pomocy zakupu i przesyłki.

Udało mi się na szybkości sprawdzić oznaczenia na filtrach:

powietrza: HART 345 160

oleju: Filtres purflux LS932

paliwa jedynie udało mi się zrobić zdjęcie choć nie wiem czy to coś pomoże. Może jak reszta by pasowała to analogicznie wg katalogu paliwa by pasował.

Ze zdalnego wsparcia przydało by się podciągnięcie ręcznego, latem wymieniałem klocki w bębnach i ręczny coś lichutko trzyma. Gdzie to wyregulować?

SamNaSamZSam - 2015-03-11, 11:38

Kuna,

te dwa filtry zgadzają się z "katalogiem" więc przyjąłem, że i trzeci będzie zgodny. Byłem dziś u lokalesa i mogę kupić Ci:
1. AP 134/3 - 30zł
2. OP 643/3 - 20zł
3. PM 815/1 - 18zł

To są filtry Filtrona. Jakieś Mann-y byłby droższe, ale jeśli chcesz jakąś konkretną markę to daj znać. Zweryfikuję ceny.

Wysyłka niestety podwaja cenę - paczka do 2kg ekonomiczna do DE, wg cennika PP - 58zł. Popatrz sobie czy to Ci się opłaci, czy nie wyjdzie ekonomiczniej zakupić coś na miejscu w byle motoryzacyjnym. Jeśli chodzi o logistykę to ja nie mam z tym problemu, jak się zdecydujesz to kupię, spakuję i wyślę.

Co do ręcznego:
1. Sama regulacja ręcznego odbywa się u mnie (u nas?) pod dźwignią, od podwozia. Jak zanurkujesz pod samochód i odkręcisz taką puszeczkę osłonową pod samą dźwignią to wszystko stanie się jasne.
2. Trzeba by też zajrzeć do bębnów, rozpieraki lubią się zawiesić, albo blaszka spada z ząbków i wówczas szczęki łapią większy luz między bębnem a okładziną. W takim układzie zaciągnięcie ręcznego nie pozwala na wybranie tego całego luzu i szczęki nie trzymają jak powinny.

Tutaj masz schemat ręcznego, w najbardziej prawdopodobnym układzie w Twojej wersji: http://catalog.mdetali.ru...j09NHx8Zm49PTk0

Edit: http://allegro.pl/filtr-a...5065531637.html - tutaj jakiś jeszcze tani zestaw. Nie znam sprzedającego, nie polecam - tak mi tylko wpadło w oko.

michau - 2015-03-11, 14:18

Mieszkałem w Niemczech i ceny w dużych miastach są prawie takie jak w Polsce. Może 15zł drożej przy kupnie filtra oleju i 4l castrol'a półsyntetyku.
Kuna - 2015-03-22, 15:05

Nad tymi filtrami się zastanowię (niestety z czasem to ja mocno na bakier jestem), może się rozejrzę w najbliższym mieście bo na wiosce jestem.

Ręczny podciągnięty, prawy bęben się trochę grzeje ale myślę że się muszą ułożyć dotrzeć szczęki - po wymianie na nowe grzał się znacznie więcej.

Jeszcze chciałbym rozwiązać jedną kwestię, otóż kiedy wymieniałem spryskiwacz szyby (ten mały pieroński cyngwais) trza było ściągać całą deskę i udało mi się złamać przycisk awaryjnych i teraz przed każdym badaniem technicznym bawię się w zabawy plastyczne pt poksipol, bo nie wiedzieć czemu pieroństwo nie chce tego skleić - spróbuje jeszcze może jakąś kropelką ale myślę że trza by to wymienić, ktoś wie jak się do tego dostać i czy się w ogóle da czy trzeba jakiś cały układ wymieniać i skąd go wziąć, bo irytują mnie na tych badaniach, nie rozumieją że palca trzeba tam wsadzić :P

[ Dodano: 2015-03-22, 15:12 ]
Panowie znalazłem coś, proszę o weryfikację czy to się nadaje:

http://www.mister-auto.de..._v25511_g8.html

http://www.mister-auto.de..._v25511_g7.html

http://www.mister-auto.de..._v25511_g9.html

szymszym - 2015-03-22, 15:45

Hej Kuna,

obwaiam się, że przełącznik awaryjnych to trzeba z całym przełącznikiem zespolonym wymienić. Pasuje od Swifta mk3 z tego co pamiętam (na forum jest opis)

Pozdrawiam,


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group