|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Kąty na wale przód/tył
Prz3mass - 2015-02-26, 08:18 Temat postu: Kąty na wale przód/tył Witam, po założeniu dłuższych wieszaków zmienił się kąt mostów , przy moście wał jest w lini z atakiem a przy reduktorze pod pewnym kątem, przeglądając forum wiem, że nie powinno tak być. Pytanie, co zrobić żeby praca wałów była poprawna ? Sytuacja dla wału tylnego jest identyczna. Dla potwierdzenia informacji, jeśli skrócę wieszaki a przedłużę mocowania resorów to zmieni się kąt mostu? Jakieś inne rozwiązanie ??
meenia - 2015-02-26, 09:21 Temat postu: Re: Kąty na wale przód/tył
Prz3mass napisał/a: | Witam, po założeniu dłuższych wieszaków zmienił się kąt mostów , przy moście wał jest w lini z atakiem a przy reduktorze pod pewnym kątem, przeglądając forum wiem, że nie powinno tak być. Pytanie, co zrobić żeby praca wałów była poprawna ? Sytuacja dla wału tylnego jest identyczna. Dla potwierdzenia informacji, jeśli skrócę wieszaki a przedłużę mocowania resorów to zmieni się kąt mostu? Jakieś inne rozwiązanie ?? |
Kliny pod mocowania resoru, wal z trzema krzyżakami, co wolisz
kostuch - 2015-02-26, 10:51
Podłączę się pod temat.
Ktoś wie jakie jest fabryczne nachylenie przedniej główki?
Wystarczyło by znać dwie liczby: odległość od np. obsady korka spustowego do ziemi i odległości dolnej krawędzi flanszy do ziemi.
Ewentualnie przykładając od dołu do główki poziomicę - odległość krawędzi flanszy do poziomicy (wysokość trójkąta).
Ktoś ma możliwość zmierzenia?
EDIT:
Odpowiedź na pytanie w pierwszym poście:
Korektę nachylenia można przeprowadzić składając wał z przesunięciem kątowym (wyliczając kąt skręcenia albo eksperymentalnie).
Prz3mass - 2015-02-26, 12:26 Temat postu: Re: Kąty na wale przód/tył
meenia napisał/a: | Prz3mass napisał/a: | Witam, po założeniu dłuższych wieszaków zmienił się kąt mostów , przy moście wał jest w lini z atakiem a przy reduktorze pod pewnym kątem, przeglądając forum wiem, że nie powinno tak być. Pytanie, co zrobić żeby praca wałów była poprawna ? Sytuacja dla wału tylnego jest identyczna. Dla potwierdzenia informacji, jeśli skrócę wieszaki a przedłużę mocowania resorów to zmieni się kąt mostu? Jakieś inne rozwiązanie ?? |
Kliny pod mocowania resoru, wal z trzema krzyżakami, co wolisz |
"klin pod mocowania resoru" na czym to polega ?
[ Dodano: 2015-02-26, 12:27 ]
kostuch, przesunięcie kątowe na wieloklinie ? jakaś podpowiedz co do wyliczenia kąta skręcania ? Mam rysunek jak ustawiony jest most wzgledem tylnego zawieszenia, ale to tył, nie wiem czy pomoże.
A co do pytania dotyczącego mocowań resoru? jak wygląda żywotność na takich niestandardowych kątach ? Założyłem koła 31"i jeden krzyżak już sie zerwał.
Mogę wstawić zdjęcia ale jakiś error jest.
dymek84 - 2015-02-26, 14:00
Czy ma ktoś z wymiarowane takie kliny ???
kostuch - 2015-02-26, 16:19 Temat postu: Re: Kąty na wale przód/tył
Prz3mass napisał/a: | [
kostuch, przesunięcie kątowe na wieloklinie ? jakaś podpowiedz co do wyliczenia kąta skręcania ? Mam rysunek jak ustawiony jest most wzgledem tylnego zawieszenia, ale to tył, nie wiem czy pomoże.
|
http://www.klein-gelenkwe...mid=117&lang=en
Ja tam z matmy słaby byłem, ale jak policzysz, to się podziel wynikami
KRZYKKU - 2015-02-26, 16:24
Mam kliny odcięte od mojego mostu który korygowałem po sporym lifcie, jak chcesz to PW bo mam już na sprężynie i mi niepotrzebne
meenia - 2015-02-26, 19:13
kostuch napisał/a: | Podłączę się pod temat.
Ktoś wie jakie jest fabryczne nachylenie przedniej główki?
Wystarczyło by znać dwie liczby: odległość od np. obsady korka spustowego do ziemi i odległości dolnej krawędzi flanszy do ziemi.
Ewentualnie przykładając od dołu do główki poziomicę - odległość krawędzi flanszy do poziomicy (wysokość trójkąta).
Ktoś ma możliwość zmierzenia?
EDIT:
Odpowiedź na pytanie w pierwszym poście:
Korektę nachylenia można przeprowadzić składając wał z przesunięciem kątowym (wyliczając kąt skręcenia albo eksperymentalnie). |
Nie znam kata nachylenia, ale kat wyprzedzenia swoznia zwrotnicy zna chyba kazdy 3stopnie 30 minut i to ma wystarczyc zarowno do poprawnego prowadzenia auta jaki i do fabrycznego kata walu. Wystarczy katomierz, poziomica i 3 minuty myslenia gdzie to przystawic Dla ulatwienia dodam ze przy poprawnym kacie plaska powierzchnia wasa zwrotnicy jest poziomo.
Pozdro
[ Dodano: 2015-02-26, 19:16 ]
Prz3mass napisał/a: | meenia napisał/a: | Prz3mass napisał/a: | Witam, po założeniu dłuższych wieszaków zmienił się kąt mostów , przy moście wał jest w lini z atakiem a przy reduktorze pod pewnym kątem, przeglądając forum wiem, że nie powinno tak być. Pytanie, co zrobić żeby praca wałów była poprawna ? Sytuacja dla wału tylnego jest identyczna. Dla potwierdzenia informacji, jeśli skrócę wieszaki a przedłużę mocowania resorów to zmieni się kąt mostu? Jakieś inne rozwiązanie ?? |
Kliny pod mocowania resoru, wal z trzema krzyżakami, co wolisz |
"klin pod mocowania resoru" na czym to polega ?
[ Dodano: 2015-02-26, 12:27 ]
kostuch, przesunięcie kątowe na wieloklinie ? jakaś podpowiedz co do wyliczenia kąta skręcania ? Mam rysunek jak ustawiony jest most wzgledem tylnego zawieszenia, ale to tył, nie wiem czy pomoże.
A co do pytania dotyczącego mocowań resoru? jak wygląda żywotność na takich niestandardowych kątach ? Założyłem koła 31"i jeden krzyżak już sie zerwał.
Mogę wstawić zdjęcia ale jakiś error jest. |
http://www.lowrangeoffroa...stor-shims.html
kostuch - 2015-02-26, 19:52
meenia napisał/a: | . Wystarczy katomierz, poziomica i 3 minuty myslenia gdzie to przystawic Dla ulatwienia dodam ze przy poprawnym kacie plaska powierzchnia wasa zwrotnicy jest poziomo.
Pozdro
|
Chodzi o 3 minuty kątowe?
meenia - 2015-02-26, 19:58
kostuch napisał/a: | meenia napisał/a: | . Wystarczy katomierz, poziomica i 3 minuty myslenia gdzie to przystawic Dla ulatwienia dodam ze przy poprawnym kacie plaska powierzchnia wasa zwrotnicy jest poziomo.
Pozdro
|
Chodzi o 3 minuty kątowe? |
Marsz pod auto ustawiac katy a nie czepiac mi sie tu
Starscream - 2015-04-22, 18:59
naprawiam wały -właściwie wymieniam krzyżaki. Mam luz na wielkolinie z tyłu z przodu jest ok -brak luzu.
Jak zamienię widełki (krótką część wału) tył z przodem to luz się kasuje. Można to tak obejść na jakiś czas ? co może sie dziać. Robił ktoś takie machlojki?
Zawias - 2015-04-22, 20:30
Na jakiś czas.
Starscream - 2015-04-22, 21:02
czekałem na Twoja wypowiedź- oraz inny doświadczonych użytkowników.
Zastanawiam się co zrobić - czy to przekładać czy nie.
Zawias - 2015-04-22, 22:20
Jak zadziała wyrok odsuniesz w czasie.Ja -raz zdarzyło się całą końcówkę wału obróciłem o 180 stopni i też luz się skasował.
SamNaSamZSam - 2015-04-22, 22:24
Starscream napisał/a: | czekałem na Twoja wypowiedź- oraz inny doświadczonych użytkowników.
Zastanawiam się co zrobić - czy to przekładać czy nie. |
Ja niedoświadczony, ale za to filozof :) zapytam więc, a jakie inne opcje rozważasz?
Hałas - 2015-04-22, 23:07
Po mojemu wybijesz oba wielokliny i najbliższym czasie będziesz szukał obu wałów.
Zawias - 2015-04-23, 07:37
Obracając na jednym nie dwa.
Hałas - 2015-04-23, 08:42
Z tego co zrozumiałem to kolega chce zamienić połówki wałów między sobą. To rozwiązanie uważam za bardzo złe!
Natomiast obrócenie o 180* na wieloklinie jak najbardziej OK. Na chwilę może pomóc .
Starscream - 2015-04-23, 18:37
ja chcę zamienić bo obracanie nic nie daje
Hałas - 2015-04-24, 09:27
No to jak pisaliśmy, pomoże.
Na chwile niestety, efekt będzie taki, że za chwile będziesz miał dwa wały do wymiany...
Smyk - 2021-01-07, 20:03
Mam pytanie odnośnie obniżenia główki mostu, mam wieszaki liftowane resory wzmacniane , sami stoi ładnie ale mam mocno zadarta do góry głowę mostu w porównaniu do reduktota, niby kolega wyżej pisał o klinach, to popularne i polecane rozwiązanie?
bo mój wał ma wytluczony wieloklin muszę kupić drugi, i nie chciałbym żeby nowy szybko wybilo
Ogólnie sami przy prędkości powyżej 60kmh na oponach 235/75/15 wpada w takie głośne wibracje że jazda z prędkością 70 - 80 jest straszną meczarnia- obstawiam ten wał i tak poczytałem że to może być właśnie przez zły kąt wybity wieloklin i luzy na krzyzakach- u mnie występuje wszystko wymienione
Zawias - 2021-01-07, 20:45
Postaraj się włożyć wał bez luzów i się przejedź. Jak będzie dobrze to dasz sobie luzu z klinami.
Smyk - 2021-01-07, 21:33
Tak zrobię
Ale myślisz że było by lepiej z klinami? Czy sam u siebie też masz podobnie. Bo naprawdę te kąty u mnie to jak na tym obrazku przykładowym- To z serii najgorszy kąt
Zawias - 2021-01-07, 21:44
Długie masz te wieszaki ? Możesz dać fotkę ?
Smyk - 2021-01-07, 22:03
Akurat fotki nie mam żadnej . Jutro pyknę i zmierzę i odrazu zrobię zdjęcie zadartej główki.
Zawias - 2021-01-07, 22:13
To coś wyjaśni. Ja mam wieszaki + 2 cale (rewolwery) i ładnie wyprofilowane resory. Nic się nie dzieje. Sprawdź przy okazji łapę i poduszki reduktora
Valkyr_87 - 2021-01-08, 07:14
Zobacz też dokręcenie cybantów i mocowania resorów do ramy - łatwo nimi przywalić w terenie.
Perez - 2021-01-10, 19:56
ja miałem ten problem ostatnio. Wszystkiemu winna była krzywa łapa reduktora. Polecam jeszcze to sprawdzić wczesniej sprawdziłem łożyska, półosie (jedna miała lekkie bicie - została wyprostowana), wywazyłem koła, wymieniłem lekko luzny krzyżak na wale... ciezko czasem dojść do przyczyny owych drgań.
Valkyr_87 - 2021-01-11, 05:54
Półoś została wyprostowana?
Smyk - 2021-01-17, 11:00
Zawias napisał/a: | Postaraj się włożyć wał bez luzów i się przejedź. Jak będzie dobrze to dasz sobie luzu z klinami. | ]
Wał założony....noi śmiga się prawie jak limuzyna drgania i wcześniejszy hałas nie występuje, wiadomo że Costam jeszcze sobie szumi ale na 235/75/15 70- 80 kmh się śmiga spokojnie, szybciej nie było warunków
A wieszaki mam środka śruby do środka drugiej jakieś 13cm. Resory w ładnej jak na mnie paraboli. Wieczorem siądę na kompa i wrzucę zdjęcia kątów wału
Zostaje mi jeszcze dzwonienie w reduktorze na 3 4 i 5 biegu pod obciążeniem. Jak już śmiga że stałą prędkością to cichnie, ale gaz w podłogę i znowu grzechotka. Dodam że przy wymownie oleju z reduktora wyjalem mała kulkę ok 5-7mm średnicy.
Jeszcze jedno jak dac rangę punkt pomógł?
Ogopnie fajnie ze forum żyje i cały czas chętnie odpowiadacie na pytania
Bo widzę że większość forumow wymiera albo już wymarlo A tu ciągle żyje
Valkyr_87 - 2021-01-18, 06:12
Nie chce Cię martwić ale reduktor do rozebrania. Albo źle ktoś Ci go złożył albo jest uszkodzony. Wspomniana kulka to najprawdopodobniej ta sama, która odpowiada za ograniczenie ruchu przesuwek reduktora w tym samym czasie.
Smyk - 2021-01-18, 21:01
z tym reduktorem to narazie pośmigam i poczekam na wiosnę, bo sami obecnie służy jako zwykły środek transportu bo drugie autko raczej zimą nie śmiga (po śniegu)
narazie pooglądam filmiki slavok'a a pewnie przyjdzie czas na drugi reduktor ale narazie starczy i tak przeznaczyłem przez ostatni rok za dużo na to autko, a pamiętam jak któryś z was pytał mnie po pierwszych postach czy aby na pewno opłaca się kupić ten egzemplarz heh muszę przyznać że chyba się przeliczyłem bo obecnie doszedłem do takiej kwoty (liczyłem chyba prawie wszystko- koszty samych części- wszystko zrobiłem w nim sam) za którą miałbym już pewnie .... coś czego nie kupiłbym bo szkoda było by mi tyle kasy heheheh na takie auto
|
|