Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - Silnik krokowy

1ace1 - 2015-03-11, 17:32
Temat postu: Silnik krokowy
Jak w temacie gdzie go znaleźć i jak wyczyścić, ewentualnie gdzie kupić jak będzie padaka. Silnik jaki posiadam to 1.3 wtrysk g13ba, ostatnio zaczęły mi szaleć wolne obroty, powinny być na włączonych światłach w ok. 1k a spada do nawet 200-300 żeby po chwili skoczyć do ok. 1k, podczas jazdy po ściągnięciu nogi z gazu też spadają.
Didymos - 2015-03-11, 18:13

W samuraiu nie ma silnika krokowego, za wolne obroty odpowiada zawór ISC, a za podniesienie obrotów po np. włączeniu świateł, siłownik podciśnieniowy sterowany elektrozaworem.
Ściągnij sobie suplement do manuala dla wtryskowca, tam jest wszystko dokładnie opisane i rozrysowane.

1ace1 - 2015-03-11, 18:48

tak to zawór ISC, pytanie czy idzie to wyczyścić jakoś, czy jak nie trzyma już obrotów to wymieniać(w manualu za wiele o tym nie piszą) po włączeniu świateł obroty rosną
dożek4x4 - 2015-03-11, 18:57

mam dokładnie tą samą przypadłość... może ktoś podrzuci jak to naprawić
michau - 2015-03-19, 01:17

1ace1 napisał/a:
tak to zawór ISC, pytanie czy idzie to wyczyścić jakoś, czy jak nie trzyma już obrotów to wymieniać(w manualu za wiele o tym nie piszą) po włączeniu świateł obroty rosną
Znalazłem na forum Vitary, że ten zawór jest nierozbieralny - o ile to ten sam, ale można sprawdzić jego działanie. Zresztą poczytaj sam: http://www.suzuki.info.pl/?t=2;3&a=20

U mnie z kolei po odpaleniu zimnego silnika obroty mają 2-2,5tys/min. Po rozgrzaniu maleją do ok.1,3. Silnik nie gaśnie, pracuje równo, nie faluje. Zauważyłem, że 2 przewody od ISC były kiedyś obcięte, ale są na nowo połączone.. Jakieś sugestie? Czy w samuraiu jest procedura programowania biegu jałowego? Nie znalazłem tego na forum.

1ace1 - 2015-03-19, 05:54

też już doszedłem że nie rozbiera się :lol: , wymieniłem na inny i dalej obroty spadają do ok 200-300 w idle, dzisiaj wymienię filtr paliwa i jak to nie pomoże to nie wiem ocb. W manualu pisze że jest śruba do ustawiania wolnych obrotów we wtryskowcu :roll:
michau - 2015-03-19, 10:20

A powiedz mi w takim razie czy przy demontażu faktycznie trzeba spuścić płyn chłodzący? A co do śruby regulacyjnej.. w tekście, który podesłałem jest info, że śruba jest fabrycznie ustawiona i się jej nie rusza. Ale jeśli masz dwa zawory i na obu silnik pracuje tak samo, to może warto spróbować.
1ace1 - 2015-03-19, 11:52

michau napisał/a:
A powiedz mi w takim razie czy przy demontażu faktycznie trzeba spuścić płyn chłodzący? A co do śruby regulacyjnej.. w tekście, który podesłałem jest info, że śruba jest fabrycznie ustawiona i się jej nie rusza. Ale jeśli masz dwa zawory i na obu silnik pracuje tak samo, to może warto spróbować.


Śrubą przynajmniej w moim przypadku nic nie zdziałam bo obroty są idealne(800 i 1000 +/- 50) problem w tym że po chwili lecą w dół. Jeżeli chodzi o zawór ISC to nie było żadnego płynu.

kostuch - 2015-03-19, 17:17

Zostawcie tą biedną śrubkę w spokoju...
Pierwsze - zmierzyć 'duty cycle' na zaworze ISC (w manualu jest opis jakby kto pytał).
Drugie - popatrzeć oczami czy wtryskiwacz dobrze siura do dolotu
Trzecie - zmierzyć co zeznaje sonda lambda

Na koniec przemyśleć wyniki. A jak przemyślenia nic nie dadzą, to zapytać na forum :lol:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group