|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Pomoc techniczno-warsztatowa - wymiana wału korbowego
Chris91 - 2015-03-31, 15:45 Temat postu: wymiana wału korbowego Witam! proszę o pomoc czy w suzuki samurai 1.3 żeby wyciągnąć wał korbowy trzeba wyciągać silnik czy moze da się to zrobić od spodu auta? jeśli ktoś z tym robił to proszę o wskazówki jak wyciagnąć ten wał ?
Zawias - 2015-03-31, 16:14
Najlepiej wyjąc silnik.
Wikingc1 - 2015-03-31, 16:35
A pytanie co będziesz robił z silnikiem i czy masz kanał lub podnośnik. Ogólnie da się wszystko kwestia tylko jak Ci wygodniej.
Na pewno musisz zdjąć skrzynię i odkręcić sprzegło i koło zamachowe, to samo z drugiej strony paski: klinowy i rozrządu, Jeśli chcesz tylko wyjąć wał i masz kanał ja bym nie wyjmował silnika z samochodu, ale jeśli zamierzasz robić coś więcej to będzie dużo wygodniej mając silnik na wierzchu. w samuraju wyjęcie silnika to max 2h roboty we dwie osoby.
Chris91 - 2015-03-31, 16:54
Cgodzi o to że mam rysę na wale w miejscu styku z simeringiem i którym przecieka olej... , kanału nie mam ale samochód jakoś by się podniosło te pare centymetrów ale może być ciezko... . Ile weżmie mechanik za wymontowanie wału i przeszlifowanie tego wału w miejscu rysy? jaki byłby koszt takiej naprawy ?
Zawias - 2015-03-31, 17:50
Weź papier 800 i jechał,aż rysa zniknie.Obracaj wałem co jakiś czas.
Chris91 - 2015-03-31, 17:57
Tylko że dosyć głęboka ta rysa ... a to dookoła zeszlifować ten wał? chyba żeby założyć potem simering o 1 mm mniejszy wewnątrz?
Wikingc1 - 2015-03-31, 19:56
A gdzie ta rysa od sprzegła czy od rozrządu??
Spróbuj bez wyjmowania wału po wywaleniu uszczelniacza troszkę to drobnym papierem wyrównać żeby nie było ostrych krawędzi. Jeśli to nie pomoże i rysa jest na prawdę głęboka to tylko szlifowanie wału bo papierem jesli będziesz chciał zedrzeć całą rysę to na pewno ta powierzchnia już nie będzie okrągła i uszczelniacz i tak nie będzie dobrze trzymał.
Zawias - 2015-03-31, 20:12
Można wcisnąć uszczelniacz głębiej lub płycej niż poprzednio.Można wcisnąć głębiej jak zdejmie się 1mm z wysokości uszczelniacza.
zawada - 2015-03-31, 21:06
zapodaj fotki z pomiarem wstempnymrysy i koledzy z forum ocenia i podpowiedza na pewno
Chris91 - 2015-03-31, 22:11
A więc tak to wyglada ... dzisiaj sobie jeszcze raz wszystko ładnie rozebrałem . Rysa jest od strony rozrządu , i zauważyłem jeden szczegół... oprócz tych rysek które zaznaczyłem na zdjęciach na wale wyrobiło się takie wyżłobienie w miejscu gdzie stykała się warga simeringu i po przymierzeniu starego simeringu w tym miejscu wygląda na to ze w tym samym miejscu zbyt luźno siedzi... , rysy są dość głębokie bo zrobione sa przez wiertełko kiedy to chciałem wyciągnać w pośpiechu stary simmering musiałem końcem wiertła sachaczyć o powierzchnię wału... teraz się zastanawiam co by tu zrobić czy zeszlifować troche nowy simmering jak to kolega mówi 1mm na wysokośći by stykał się z wałem w zupełnie nowym miejscu czy np założyć nowy simmering o wymiarze o 2 mm mniejszym w średnicy styku z wałem ,przypomnę ze wymiar obecnego simmeringu to 32x47x6 ,ale nie robią 31mm tylko jak juz co to mozna dostac 30 mm zyli 30x47x6 ? rysy są głębokie ale delikatnie je przeszlifowałem papierem 500 a potem 2000 i zadziorów żadnych nie ma...
linki do fotek :
http://zapodaj.net/210fcb7bd8229.jpg.html
http://zapodaj.net/fa6d25af497f1.jpg.html
http://zapodaj.net/d088380300303.jpg.html
http://zapodaj.net/dddb3a80fe1c8.jpg.html
http://zapodaj.net/7461d6d0767b7.jpg.html
Zawias - 2015-03-31, 22:28
Jak wciśniesz 1 mm głębiej to nie kombinuj i włóż nominał.Może jest 31x47x5 ?
Chris91 - 2015-03-31, 22:35
Zawias napisał/a: | Jak wciśniesz 1 mm głębiej to nie kombinuj i włóż nominał.Może jest 31x47x5 ? |
raczej nie ma 31x47x5 bo w googlach nie idzie nic takiego znaleźć. Też tak myślę że skrócę go o 1 mm i bedzie pasował ... to wyżłobienie na wale jest dosyć duże napewno 1 mm może więcej . Jeśli to nie pomoże to daje samochód do mechanika i niech szlifuje wał i daje nowy simering.
Zawias - 2015-03-31, 22:42
To dla pewności skróć 1.5mm i wciśnij go na farbę lub silikon.Poszukaj w uszczelniaczach ciśnieniowych.Jutro dam Ci znać jak znajdę.
DUŻY - 2015-03-31, 22:44
Niższy uszczelniacz załatwi sprawę. Lepiej ciąć piłką niż szlifować - przypalisz gumę. I jak nie posmarujesz to takiego ściętego nie włożysz. Patent musi działać.
Mimo wszystko poszukałbym np w albeco niższego.
Zawias - 2015-03-31, 22:45
Ściąć nożem w tokarce.
DUŻY - 2015-03-31, 22:47
nie każdy ma tokarkę... a każdy ma taśmę klejącą i piłkę - zrobi równo i tanio
Chris91 - 2015-03-31, 23:13
jutro taśma i nożyk idą w ruch :) Aha no i czekam na wiadomośc odnośnie uszczelniacza :)
Wikingc1 - 2015-04-01, 06:59
Tymi ryskami się nie przejmuj, jeśli wyrównałeś papierem to będzie ok. Mnie zastanawia skąd taki rowek?? sprężynka ??
Poszukaj simeringu odwróconego (w oznaczeniu powinna być strzałka) są takie ale czy taki rozmiar to nie mam pojęcia, wtedy założył byś go odwrotnie i po problemie, a jeśli nie to obniżenie tez pomoże tylko pamiętaj że ta blacha w środku jest dość miękka i łatwo zniszczyć uszczelniacz.
Powodzenia.
Zawias - 2015-04-01, 22:19
I jak tam-udało się ?
Chris91 - 2015-04-02, 22:07
Niestety :( Cieknie dalej... ale mniej ale i tak za dużo ... obniżyłem simering na wysokości 1,5mm i wcisnąłem go na silikonie . jutro to rozbiorę i trzeba dalej coś z tym działać, może by tak założyć simering o 2 mm mniejszy wewnątrz? Hmm tak sobie tez pomyslałem a może mam odmę przytkaną i wyrzuca olej przez ten simering? co myślicie?
[ Dodano: 2015-04-03, 11:55 ]
Co byście mi doradzili?
slavok - 2015-04-05, 14:09
Jak głęboka jest ta rysa? Ja doradził bym wyciągnąć ten wał i wybrać się do zakładu gdzie mają szlifierkę do wałów lub tokarkę, zebarać to, wypolerować i założyć ciaśniejszy uszczleniacz. Jeżeli to wina rysy to mniejszy uszczelniacz nic nie da.
Chris91 - 2015-04-05, 18:10
Przed ściągnięciem pompy oleju wydawało mi się że jest dość włęboka ale tak naprawdę nie jest głęboka poprostu lekka rysa jeszcze po wygładzeniu papierem 2000 wogole jej nie czuc dotykając palcem. załozyłem w piatek simering o wymiarach 30x47x7 jakiejś firmy NAK na sprawdzenie , długoscia pasuje idealnie powiedział bym ze lepiej niz 6mm a z załozeniem niue było wiekszego problemu poprostu musiałem go tak jakby nakręcić na wał . mam nadzieję ze idealnie siadł w tym wyżłobieniu... narazie odpaliłem go dwa razy ale nigdzie nie jeźdiłem bo teraz święta ale po świętach gdzies się wybiorę i zobaczymy czy bedzie ciekło. Mam jeszcze zapytanie czy jeżeli założyłem zwykły tzn nie kierunkowy simering czy bedzie to gorzej uszczelniać niż ten kierunkowy? A ta firma simeringów NAK to jak myślicie w miarę dobra czy jakieś badziewie ?
|
|