|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Elektryka i Oświetlenie - Brak klaksonu
Rogal - 2015-04-08, 00:08 Temat postu: Brak klaksonu Mam problem.
Nie działa mi klakson. Samiego mam od 3 tygodni i niestety z taką wadą go kupiłem. Sprawdziłem bezpieczniki (całe) i klakson (działa).
Prawdopodobnie wina leży gdzieś pomiędzy kierownicą a klaksonem. Jest może jakieś miejsce które trzeba sprawdzić jeszcze sprawdzić? ;)
Pozdrawiam.
SamNaSamZSam - 2015-04-08, 07:46
Kamilu,
czy "klakson" to po Twojemu trąbka pod maską czy san włącznik na kierownicy? Bo jeśli to włącznik na kierownicy to proponuję jeszcze na szybko sprawdzić trąbkę podłączając ją na krótko pod zasilanie. Jak zagrzmi to będzie można skupić się na instalacji.
Czy dobrze kojarzę, że masz (Carlosa) Santanę. blaszkę, 1999 w benzynie?
Sama instalacja wydaje mi się że jest prosta. Włącznik w kierownicy steruje masą przekaźnika, który następnie puszcza zasilanie na trąbkę. Po mojemu do sprawdzenia działanie samej trąbki (podłączając na krótko), włącznika klaksonu w kierownicy (np. mierniczkiem przepikać), przekaźnik zasilania klaksonu (czy dostaje i puszcza dalej napięcie po zwarciu włącznika na kierownicy). Przy okazji przejrzysz wszystkie podłączenia przy tych elementach i stan kabli. To raczej nic skomplikowanego.
Dany44 - 2015-04-08, 08:17
Skoro bezpieczniki całę i klakson na krótko działa to trzeba szukać dalej.
A kierownicę masz oryginał czy może założona sportową i poprostu klakson (blaszki) są pominięte?? najlepiej było by znaleźć kostke pod kierownicą gdzie wpięty jest "włącznik klaksonu" i tam podać napięcie jak zapipczy to trzeba by było do kiery zajrzeć..... lub zdjąć dekielek kierownicy i tam zewrzeć blaszki do masy??
kostuch - 2015-04-08, 10:39
Pod maską jest łącznik gumowy do przekłądni kierownicy - musi mieć blaszki albo inny kabelek dostarczający masę na górną część kolumny do klaksonu.
Rogal - 2015-04-08, 13:28
SamNaSamZSam, miałem na myśli, że podłączyłem trąbkę na krótko z akumulatorem. I działa.
Skusiłem się i zmierzyłem miernikiem napięcia kable które są połączone z trąbką. Niestety wynik cały czas 0V.
Dobrze kojarzysz. :) Mam Santanę blaszkę, 1999 w benzynie.
P.S.
Mam na imię Karol nie Kamil ;p
Dany44, prawdopodobnie nie mam oryginalnej kierownicy. Mam taką:
SamNaSamZSam - 2015-04-08, 14:03
Rogal napisał/a: | Skusiłem się i zmierzyłem miernikiem napięcia kable które są połączone z trąbką. Niestety wynik cały czas 0V. |
Rogal napisał/a: | Mam na imię Karol nie Kamil ;p |
Karolu :)
ja to widzę tak - nie opieraj się dalszej pokusie i podąż dalej za kablami wychodzącymi z trąbki. Są szanse że jeden z nich pójdzie do przekaźnika. Zbadaj czy na tym przekaźniku jest napięcie. Jeśli będzie napięcie to możesz spróbować "domasować" obwód cewki tego przekaźnika i sprawdzić czy zamknie obwód zasilania trąbki. Jak zatrąbi to winowajce masz na odcinku włącznik klaksonu <-> przekaźnik.
Możesz również "domasować" sam włącznik klaksonu w kierownicy i jeśli po sztucznym domasowaniu tegoż włącznika klakson zatrąbi to trzeba by zweryfikować to podłączenie masy na kolumnę kierownicy o którym napisał Kostuch.
Starscream - 2015-04-08, 19:36
to w 1999 samurai miał przekaźnik klaksonu ? u mnie takiego nie ma 1988
Fajna ta kierownica-polowałem na taka ale ktoś się nacieszył bo mi podkupił
SamNaSamZSam - 2015-04-08, 19:42
Starscream napisał/a: | to w 1999 samurai miał przekaźnik klaksonu ? u mnie takiego nie ma 1988
Fajna ta kierownica-polowałem na taka ale ktoś się nacieszył bo mi podkupił |
Na takim schemacie też jest "Horn relay" http://www.suzukiinfo.com..._tbi_wiring.zip może w naturze nie występuje lub występuje w mniejszości. W każdym razie jak jest to warto sprawdzić.
Didymos - 2015-04-08, 21:06
Starscream napisał/a: | to w 1999 samurai miał przekaźnik klaksonu ? u mnie takiego nie ma 1988 |
Bo przekaźnik klaksonu pojawił się chyba dopiero w samcach z wtryskiem, w moim staruszku też nie ma takowego (nic dziwnego, w tym roczniku nie było ani jednego przekaźnika w całym aucie ), plus na klaksonie pojawia się po włączeniu zapłonu, masę podaje włącznik na kierownicy.
Z kolei w tych z przekaźnikiem, jeśli się nie mylę, na stałe na klaksonie jest masa, a plus jest podawany przez przekaźnik, który z kolei jest sterowny masą z przycisku na kierownicy, cóż za przewrotność
Czyli do sprawdzenia jest jeden element więcej - przekaźnik.
|
|