Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.
Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Baleno GTI
Manolo - 2015-04-08, 12:05 Temat postu: Baleno GTIWitam,
Sklaniam sie ku budowie silnika Baleno GTI. Troche juz temat ogarnolem i zaczolem zbierac graty potrzebne do takiej konwersji. Blok silnika bedzie z balleno G16B (juz nabyty caly silnik z do swapa z kompem i reszta za 500 zl ). Na gore wrzuce glowice swifta gti G13B bo pasi. Do tego daje tloki doprezajace z Hondy CRX lub Civika bo pasuja. Pasek rozrzadu terz bedzie z hondy. Przy obrobce glowicy pokusze sie o wieksze zawory o 1mm. I tu znowu pomocna bedzie honda. Cala elektryka pozostanie ze swifta GTI. Jako ze mam taki zamontowany. Zaleta takiej konwersji jest przyrost mocy do 130 km i momentu w nizszym zakresie obrotow. Cala zabawe rozloze sobie w czasie bo mam sprawne auto a i wydatkow nie zobaczy moja 2 polowa. Na sam koniec pojdzie modyfikacja kompa swifta GTI i zalozenie odcinki na 6500 jako ze baleron ma slabszy dol i wiekszy skok tloka.
Pytanie do was. Czy moze juz ktos probowal takiej przerobki? Radosc z budowy bedzie bezcenna.
PozdrawiamMaror - 2015-04-08, 12:12 Nie słyszałem o czymś takim ale z niecierpliwością będę czekał na start prac w tym kierunku i efektów! Bardzo ciekawy pomysł!Ari - 2015-04-08, 13:45 Informuj, informuj, może być ciekawie.kostuch - 2015-04-08, 15:17 Temat postu: Re: Baleno GTI
Manolo napisał/a:
Witam,
Sklaniam sie ku budowie silnika Baleno GTI. Troche juz temat ogarnolem i zaczolem zbierac graty potrzebne do takiej konwersji. Blok silnika bedzie z balleno G16B (juz nabyty caly silnik z do swapa z kompem i reszta za 500 zl ). Na gore wrzuce glowice swifta gti G13B bo pasi. Do tego daje tloki doprezajace z Hondy CRX lub Civika bo pasuja. Pasek rozrzadu terz bedzie z hondy. Przy obrobce glowicy pokusze sie o wieksze zawory o 1mm. I tu znowu pomocna bedzie honda. Cala elektryka pozostanie ze swifta GTI. Jako ze mam taki zamontowany. Zaleta takiej konwersji jest przyrost mocy do 130 km i momentu w nizszym zakresie obrotow. Cala zabawe rozloze sobie w czasie bo mam sprawne auto a i wydatkow nie zobaczy moja 2 polowa. Na sam koniec pojdzie modyfikacja kompa swifta GTI i zalozenie odcinki na 6500 jako ze baleron ma slabszy dol i wiekszy skok tloka.
Pytanie do was. Czy moze juz ktos probowal takiej przerobki? Radosc z budowy bedzie bezcenna.
Pozdrawiam
Moim skromnym zdaniem jesteś skazany na porażkę i sukces jednocześnie
Porażkę, bo składasz przypadkowe części silnikowe kierując się tylko ich wymiarami geometrycznymi.
Sukces, bo jak się już narobisz i uruchomisz ten silnik, to nigdy się nie przyznasz (nawet przed samym sobą) że wyszła kicha
Kilka zasadzek widać od razu:
- jak dasz wyższy stopień sprężania, to zacznie się spalanie stukowe. Będziesz lać E98 albo metanol? A jak dołożysz czujnik spalania stukowego (nie wiem czy komp swifta gti go obsługuje), to ci cofnie wyprzedzenie zapłonu i będzie mulił.
- większe zawory bez zmiany dolotu i wylotu dadzą tyle co spoiler i neony pod podwoziem
- komp ze swifta gti nie ma nawet złącza diagnostycznego, nie wspominając o możliwości modyfikacji map
Poza tym akurat seryjne baleno 1,6 ma dużo lepszy dół od 1,3 gti którego trzeba kręcić do czerwonego pola żeby jechał.
Mimo wszystko kibicuję zed111 - 2015-04-08, 15:37 jeśli angielski nie jest problemem to poczytaj trochę tu, jest kilka takich przykładów hybryd + info z jakich części oraz jakie problemy się pojawią (Kostuch dał przykłady)
podobno możliwe, podobno działają, podobno są zadowoleni :)Manolo - 2015-04-08, 16:07
zed111 napisał/a:
jeśli angielski nie jest problemem to poczytaj trochę tu, jest kilka takich przykładów hybryd + info z jakich części oraz jakie problemy się pojawią (Kostuch dał przykłady)
podobno możliwe, podobno działają, podobno są zadowoleni :)
Prawda jest taka ze u nas nie ma info na ten temat i tylko na stronach zagranicznych znalazlem sporo. Glownie to same swifty na tym smigaja ale znalazlem jednego samuraja tyle ze faced dowalil jeszcze turbo i wyciagna 250 km. Problem tylko w tym ze reszta mu nie wytrzymuje teraz. Wiem ze nie bedzie latwo ale sklonny jestem zaryzykowac.
[ Dodano: 2015-04-08, 16:13 ]
Moim skromnym zdaniem jesteś skazany na porażkę i sukces jednocześnie
Porażkę, bo składasz przypadkowe części silnikowe kierując się tylko ich wymiarami geometrycznymi.
Sukces, bo jak się już narobisz i uruchomisz ten silnik, to nigdy się nie przyznasz (nawet przed samym sobą) że wyszła kicha
Kilka zasadzek widać od razu:
- jak dasz wyższy stopień sprężania, to zacznie się spalanie stukowe. Będziesz lać E98 albo metanol? A jak dołożysz czujnik spalania stukowego (nie wiem czy komp swifta gti go obsługuje), to ci cofnie wyprzedzenie zapłonu i będzie mulił.
- większe zawory bez zmiany dolotu i wylotu dadzą tyle co spoiler i neony pod podwoziem
- komp ze swifta gti nie ma nawet złącza diagnostycznego, nie wspominając o możliwości modyfikacji map
Poza tym akurat seryjne baleno 1,6 ma dużo lepszy dół od 1,3 gti którego trzeba kręcić do czerwonego pola żeby jechał.
Mimo wszystko kibicuję [/quote]
- Po wstawieniu tlokow od hondy usyskujesz ten sam stopien sprezania co w swifcie.
- Wieksze zawory to standard w modyfikacji swifta i czesto to robia swifciarze. To plus pare innych zabiegow daje dobre efekty.
- Komp ze swifta da sie zmodyfikowac. Mam kumpla ktory w tym siedzi i jak tylko wroci z roboty to mi ogarnie temat. Podobnie twierdza na forach swifta. Wielu z nich stosuje jednak programowalne ECU.
Zobaczymy co z tego wyjdzie. Nie spiesze sie bo mi warsztat sie buduje jeszcze. W garazu juz sie nie mieszcze. . Zrobi sie i bedziemy dlubac.zed111 - 2015-04-08, 16:41 ja dawno temu widziałem zdjęcia takich hybryd, a że miałem swifta 1.3 to się zainteresowałem
ale za dużo dłubania i za mało kasy wtedy było
jak będą prace postępowały to dawaj znać, to może być ciekawy mod
Sklaniam sie ku budowie silnika Baleno GTI. Troche juz temat ogarnolem i zaczolem zbierac graty potrzebne do takiej konwersji. Blok silnika bedzie z balleno G16B (juz nabyty caly silnik z do swapa z kompem i reszta za 500 zl ). Na gore wrzuce glowice swifta gti G13B bo pasi. Do tego daje tloki doprezajace z Hondy CRX lub Civika bo pasuja. Pasek rozrzadu terz bedzie z hondy. Przy obrobce glowicy pokusze sie o wieksze zawory o 1mm. I tu znowu pomocna bedzie honda. Cala elektryka pozostanie ze swifta GTI. Jako ze mam taki zamontowany. Zaleta takiej konwersji jest przyrost mocy do 130 km i momentu w nizszym zakresie obrotow. Cala zabawe rozloze sobie w czasie bo mam sprawne auto a i wydatkow nie zobaczy moja 2 polowa. Na sam koniec pojdzie modyfikacja kompa swifta GTI i zalozenie odcinki na 6500 jako ze baleron ma slabszy dol i wiekszy skok tloka.
Pytanie do was. Czy moze juz ktos probowal takiej przerobki? Radosc z budowy bedzie bezcenna.
Pozdrawiam
Nie sluchaj oportunistow skladalem taka hybryde i dziala wysmienicie, tylko tloki zostawilismy ori i obnizylismy glowice, jezdzi to w swifcie 4x4 i wymiata jak nigdy dotad.
PozdroManolo - 2015-04-08, 17:14 Temat postu: Re: Baleno GTI
meenia napisał/a:
Manolo napisał/a:
Witam,
Sklaniam sie ku budowie silnika Baleno GTI. Troche juz temat ogarnolem i zaczolem zbierac graty potrzebne do takiej konwersji. Blok silnika bedzie z balleno G16B (juz nabyty caly silnik z do swapa z kompem i reszta za 500 zl ). Na gore wrzuce glowice swifta gti G13B bo pasi. Do tego daje tloki doprezajace z Hondy CRX lub Civika bo pasuja. Pasek rozrzadu terz bedzie z hondy. Przy obrobce glowicy pokusze sie o wieksze zawory o 1mm. I tu znowu pomocna bedzie honda. Cala elektryka pozostanie ze swifta GTI. Jako ze mam taki zamontowany. Zaleta takiej konwersji jest przyrost mocy do 130 km i momentu w nizszym zakresie obrotow. Cala zabawe rozloze sobie w czasie bo mam sprawne auto a i wydatkow nie zobaczy moja 2 polowa. Na sam koniec pojdzie modyfikacja kompa swifta GTI i zalozenie odcinki na 6500 jako ze baleron ma slabszy dol i wiekszy skok tloka.
Pytanie do was. Czy moze juz ktos probowal takiej przerobki? Radosc z budowy bedzie bezcenna.
Pozdrawiam
Nie sluchaj oportunistow skladalem taka hybryde i dziala wysmienicie, tylko tloki zostawilismy ori i obnizylismy glowice, jezdzi to w swifcie 4x4 i wymiata jak nigdy dotad.
Pozdro
O i wreszcie ktos kto to zbudowal. Wszystkie rady sa dobre i cenne. O ile obnizyliscie glowice i jaki stopien sprezania osiagneliscie. Moze mozesz powiedziec ile km to dalo. Wszedzie pisza ze powinno byc jakies 130.
Pozdrawiammeenia - 2015-04-09, 20:46 Temat postu: Re: Baleno GTI
Manolo napisał/a:
meenia napisał/a:
Manolo napisał/a:
Witam,
Sklaniam sie ku budowie silnika Baleno GTI. Troche juz temat ogarnolem i zaczolem zbierac graty potrzebne do takiej konwersji. Blok silnika bedzie z balleno G16B (juz nabyty caly silnik z do swapa z kompem i reszta za 500 zl ). Na gore wrzuce glowice swifta gti G13B bo pasi. Do tego daje tloki doprezajace z Hondy CRX lub Civika bo pasuja. Pasek rozrzadu terz bedzie z hondy. Przy obrobce glowicy pokusze sie o wieksze zawory o 1mm. I tu znowu pomocna bedzie honda. Cala elektryka pozostanie ze swifta GTI. Jako ze mam taki zamontowany. Zaleta takiej konwersji jest przyrost mocy do 130 km i momentu w nizszym zakresie obrotow. Cala zabawe rozloze sobie w czasie bo mam sprawne auto a i wydatkow nie zobaczy moja 2 polowa. Na sam koniec pojdzie modyfikacja kompa swifta GTI i zalozenie odcinki na 6500 jako ze baleron ma slabszy dol i wiekszy skok tloka.
Pytanie do was. Czy moze juz ktos probowal takiej przerobki? Radosc z budowy bedzie bezcenna.
Pozdrawiam
Nie sluchaj oportunistow skladalem taka hybryde i dziala wysmienicie, tylko tloki zostawilismy ori i obnizylismy glowice, jezdzi to w swifcie 4x4 i wymiata jak nigdy dotad.
Pozdro
O i wreszcie ktos kto to zbudowal. Wszystkie rady sa dobre i cenne. O ile obnizyliscie glowice i jaki stopien sprezania osiagneliscie. Moze mozesz powiedziec ile km to dalo. Wszedzie pisza ze powinno byc jakies 130.
Pozdrawiam
Glowica okolo 1mm, cisnienie po 14 na gar, narazie na pomotanym suzukowym kompie, w drodze standalone i dopiero wtedy rolki.
PozdroManolo - 2015-04-09, 21:12 No to mamy juz jakie dodatkowe informacje. Nie wiesz ile bedzie moze wyniesc standalone ECU? Jak cos to bede atakowal z pytaniami.
Pozdrawiammeenia - 2015-04-09, 21:23
Manolo napisał/a:
No to mamy juz jakie dodatkowe informacje. Nie wiesz ile bedzie moze wyniesc standalone ECU? Jak cos to bede atakowal z pytaniami.
Pozdrawiam
Jakies 2 kpln my pyknelismy uzywke w usa za 150dolcow
PozdroManolo - 2015-04-09, 21:48 No o tym nie pomyslalem a wszystkie graty do Samiego tam kupilem. I ja tam poszukam zatem.kostuch - 2015-04-09, 23:05 Koszt ecu to niewielka część kosztów.
Strojenie takiego czegoś to metoda kolejnych przybliżeń, prób i błędów oraz ruch konika szachowego
Zmiany +/- 5-10% ciężko wyczuć pod nogą a wjazdy na rolki za darmo nie są...Manolo - 2015-04-10, 09:53 Kostuch zdaje sobie z tego sprawe ze nie jest to tania zabawa ale radosc tworzenia jest bezcenna a do tego czegos sie naucze. Parcia terminowgo nie mam bo bryka smiga i teraz pozbieram sobie wolno graty a budowa zajme sie pewnie dopiero jesienia. Jak sie uda to bedzie dla potomnosci a jak nie to wtopie troche kasy.
Pozdrawiamszymszym - 2015-04-10, 10:28 Manolo, dzięki takim jak Ty dokunuje się postęp! Gdyby nie tacy - siedzieli byśmy w dalszym ciągu na drzewie bądź w jaskini
Powodzenia!Lexx - 2015-04-11, 00:53 Powiem tak, wlasnie koncze kapitalke innego silnika, i z ekonomicznych punktow widzenia jest to nieoplacalne, lepiej bym mial kupic nowszy silnik ze zmianna faza, wskoczylo by 15 koni wxtra i po sprawie i jeszcze zostalo by na flaszke. Plusem jest zabawa i doswiadczenia.
Do samca za nic bym sie na cos takiego, moze i ambitnego nie porwal jesli za ta sama albo i mniejsza kase wsadzisz silnik z BeeMWu o podobnych parametrach.
Koszt przerobki, planowania glowicy, obrobka walu, cylindrow . . . to sie mija z celem, bo chyba nie chcesz tego pskladac na zywca?
Takie cos ludzie robia jesli maja hopla na punkcie swoich balerownow czy swiftow czy do czego tam to wkladaja.
Jesli masz checi, sile, srodki i zaplecze to smialo, ale obojetnie jakby sie na to nie zpojrzalo to bedzie to przerost formy nad trescia.
Rob.Ari - 2015-04-11, 21:14 Manolo nie poddawaj się!!!
Facet musi coś mieć by nie zwariował, a te nasze zabawki i robota przy nich to ,,taka gra,,
Na Wampirów energetycznych patrz z przymrużeniem oka.
Jak masz pomysł i podstawy by to wyszło to działaj.
Nie chcę się chwalić ale nie raz byłem pionierem przy realizacji projektu w który niewielu wierzyło, a powiódł się.
Też kiedyś przymierzałem się do Ecu Mastera. Koszt samego Ecu to niewielka część. Główne koszty to strojenie i dobry fachowiec - ale o kosztach przecież nie rozmawiamy .
Największy tylko problem jest taki, że sprawdza się on przy wysokich obrotach, a my potrzebujemy moc od dołu. Tak mnie uświadamiano ale może jest inaczej.
Jeśli chodzi o silniki ze Swifta GTI i Baleno to na tym forum zbyt wiele Ci nie pomożemy - proponuję zalogować się na Złośniku, a tam dowiesz się o nich dużo więcej.
A jak motor będzie już gotowy do wstawienia do budy Samuraia to chętnie podpowiemy Ci jak poradzić sobie z kolidującymi podzespołami(osobiście mam silnik ze Swifta GTI).
Good luck Lexx - 2015-04-11, 21:30 Plan jest bardzo, bardzo ambitny i nikt nie skazal go na porazke. Pytanie brzmi, czy w samcu ma to sens skoro zywotnosc naszych silnikow jest dosyc ograniczona?
Sam sie kiedys nosilem z zamiarem wsadzenia V4 forda do samca ale dalem sobie spokj, gra niewarta byla swieczki.Manolo - 2015-04-12, 01:23
Ari napisał/a:
Manolo nie poddawaj się!!!
Facet musi coś mieć by nie zwariował, a te nasze zabawki i robota przy nich to ,,taka gra,,
Na Wampirów energetycznych patrz z przymrużeniem oka.
Jak masz pomysł i podstawy by to wyszło to działaj.
Nie chcę się chwalić ale nie raz byłem pionierem przy realizacji projektu w który niewielu wierzyło, a powiódł się.
Też kiedyś przymierzałem się do Ecu Mastera. Koszt samego Ecu to niewielka część. Główne koszty to strojenie i dobry fachowiec - ale o kosztach przecież nie rozmawiamy .
Największy tylko problem jest taki, że sprawdza się on przy wysokich obrotach, a my potrzebujemy moc od dołu. Tak mnie uświadamiano ale może jest inaczej.
Jeśli chodzi o silniki ze Swifta GTI i Baleno to na tym forum zbyt wiele Ci nie pomożemy - proponuję zalogować się na Złośniku, a tam dowiesz się o nich dużo więcej.
A jak motor będzie już gotowy do wstawienia do budy Samuraia to chętnie podpowiemy Ci jak poradzić sobie z kolidującymi podzespołami(osobiście mam silnik ze Swifta GTI).
Good luck
Co do oplacalnosci takiej inwestycji to trudno sie nie zgodzic ale nie o to tu chodzi tak jak wspomina Ari. Robiac taka hybryde podciagne moment na niskich obrotach i moc za jednym razem. Silnik swifta zostawie sobie na zapas i jak by cos to mozna bedzie go szybko wstawic. Graty powoli kupuje. Mam plan na jesien bo w koncu bede mial duzy warsztat z grzaniem. . Bede przecieral szlak i zobaczymy. Problemami i sukcesami bede sie dzielil na forum.
PozdrawiamLexx - 2015-04-12, 07:35 Powodzenia wiec.kostuch - 2015-04-12, 12:05
Manolo napisał/a:
Robiac taka hybryde podciagne moment na niskich obrotach i moc za jednym razem.
Apropos hybryda...
Silniki elektryczne mają max moment od zera obrotów.
Nie wiem czy nie wyszło by taniej/lepiej zrobić hybrydowego samca
No i jeszcze mógłybyś trollować ekoterrorystów, że masz ekologiczną terenówkę KSikorski - 2015-04-12, 17:55 Ja dochodzę do wniosku że najlepszym napędem do offroadu byłyby niezależne silniki prądu stałego przy każdej piaście i silnik spalinowy jako generator dla akumulatorów...
Problem blokad, przełożeń rozwiązuje się kilkoma linijkami kodu. Do tego hamulce elektrodynamiczne itp...
Skomplikowanie układu wielokrotnie mniejsze niż klasyczna mechanika.
Jedynie tematyka prędkości obrotowej silników - trzeba by jednak jakieś przekładnie planetarne w piaście zastosować lub walcowe w połączeniu z zwolnicą...kostuch - 2015-04-12, 21:55
KSikorski napisał/a:
Jedynie tematyka prędkości obrotowej silników - trzeba by jednak jakieś przekładnie planetarne w piaście zastosować lub walcowe w połączeniu z zwolnicą...
Regulacja prędkości obrotowej silnika elektrycznego to w dzisiejszych czasach żaden problem.
Bardziej bym się obawiał baterii akumulatorów dających prawie 200V prądu stałego (żeby zmniejszyć prądy).
W asfaltowych pojazdach nie jest to problem, ale przy autach brodzących... Lexx - 2015-04-12, 21:59 Trzeba by zmienic trendy polskich rajdow, i zamiast samochodow startowaly by poduszkowce lub lodzie podwodne ;)Ari - 2015-05-09, 20:32 Manolo jak prace postępują?
Działasz w temacie?Kwadrat - 2015-05-17, 12:57
szymszym napisał/a:
Manolo, dzięki takim jak Ty dokunuje się postęp! Gdyby nie tacy - siedzieli byśmy w dalszym ciągu na drzewie bądź w jaskini
Powodzenia!
Z tymi postępami to bywa naprawdę różnie. To akurat jest trochę dreptanie w miejscu bo robimy coś na starych gratach.
Postęp moim zdaniem to np. inny ale mocny ok 150km tani silnik który nie bedzie kosztował kilku tysięcy zł.
Postęp to np Cybul który zaturbił 2,0 16 v
Postęp to tani komp który ominie imo i kilka innych pierdół w nowych silnikach .
Postęp to coś z czego każdy potem może skorzystać :)
Kostuch wie co mówi :) Spędził u mnie ostatnio sobotę przy upraszczaniu wiązki i zmianie zegarów :)
Jeszcze raz wielkie dzieki :)maciar - 2018-12-03, 07:54 kostuch, witam maciar dasz namiar do siebie pogadać potrzebuje.pozdrokostuch - 2018-12-04, 11:19 Lepsze do tego są grupy wsparcia
PWegon - 2018-12-05, 07:28 A nie zastanowiło cię dlaczego jest tak mało informacji na temat takiej budowy? Może dlatego że wszyscy turbią g13b ? W słiwcie może i to lata ale w samuraju nie wróżę mu trwałości zwłaszcza że auta do offroadu grzeją się bardziej niż normalne auta i albo bo przegrzejesz albo wyjdzie korba.kurt_ - 2018-12-05, 14:56 Pomijajac dobrze rozgrzana turbine schlodzona gwaltownie woda - mysle ze to pokocha...Maror - 2018-12-05, 22:22 Jakoś w turbo dieslach turbina nie narzeka na nagłe chłodzenie wodą
Taki silnik powstał, nawet zbudował go jeden z obecnych kolegów na forum. Tutaj filmik z odpalenia:
Co do umieszczania czegokolwiek z silnika GTI w Samuraiu to zgadzam się że to trochę bez sensu, charakterystyka tego silnika jest bardzo wysokoobrotowa a przecież my walczymy żeby mieć momentu już z samego dołu