Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Buda w środku i na zewnątrz, Zderzaki - Zespawana rama na stałe z budą

rybex - 2015-04-10, 23:04
Temat postu: Zespawana rama na stałe z budą
Cześć !

Chciałbym usłyszeć od Was Panowie i Panie , jakie są plusy a jakie minusy zespawania na stałe ramy z budą samochodu.

Kumpel niedawno kupił mitsuzu :) Czyli rama mosty i cały dół z pajero z silnikiem 3.0 v6 a góra to buda z samuraia.

Co się okazało ? rama jest zespawana na stałe, nie ma żadnych gum, żadnych polibuszy wszędzie na każdym łączeniu jest spaw , gdzie nie gdzie kształownik co by jeszcze buda była podniesiona.

Co się może dziać ? Zostawiać to czy odcinać i wstawiać gumy ?


Pozdrawiam

kostuch - 2015-04-10, 23:53

Znając legendarną odporność ramy mitsu na korozję, buda samuraia robi tu jako element nośny :mrgreen:
Bałbym się tym jechać.
Zakładam, że cena była bardziej niż atrakcyjna, jeżeli tak przyćmiła zdrowy rozsądek.

KRZYKKU - 2015-04-11, 00:03

kostuch napisał/a:

Zakładam, że cena była bardziej niż atrakcyjna, jeżeli tak przyćmiła zdrowy rozsądek.


ehehehe :mrgreen:

rybex - 2015-04-11, 09:05

A jeśli rama jest w igle ?

dalej nie uzyskałem informacji o plusach i minusach takich konstrukcji :(

Czy robi się to w jakimś celu ? czy po prostu z lenistwa ....

Didymos - 2015-04-11, 09:18

Z lenistwa i ewentualnie niewiedzy.
Rama podczas pracy w terenie się skręca, na wykrzyżach nawet całkiem mocno, dlatego buda jest przykręcona elastycznie, żeby tego skręcania na budę nie przenosić, tudzież zniwelować jego skutki.
Buda przyspawana na sztywno, wcześniej, czy później, zacznie pękać.

rybex - 2015-04-11, 09:45

I teraz wszystko jasne ;)
Starscream - 2015-04-11, 21:33

mnie się wydaje że robi się to z czystego partactwa i olewkowego podejścia do tematu. To tak jak by dziury zatykać pianką montażową :mrgreen: W traktorach typu sam widziałem różne patenty łącznie z przyspawanym tylnym mostem do ramy :mrgreen:
Ari - 2015-04-11, 22:18

Kupił nową spawarkę i testował ją :-P

A bardziej prawdopodobne to:
- myślał, że tak ma być
- gumy się skończyły, dokuczały, a auto trzeba było sprzedać

Tak czy inaczej doprowadź to bardzo proszę do manualu.

Pozdrawiam

kostuch - 2015-04-11, 23:19

Ari napisał/a:

Tak czy inaczej doprowadź to bardzo proszę do manualu.

Pozdrawiam

A jest jakiś manual do mitsu z budą suzuki? :->

czuperek - 2015-04-12, 08:39

a co z ramoklatkami ?
KSikorski - 2015-04-12, 13:56

Ramoklatki to konstrukcje przestrzenne i klatka również jest dostosowana konstrukcyjnie do przenoszenia obciążeń skręcających.

Karoseria zgrzewana z cienkich blaszek nie jest.

Ari - 2015-04-12, 18:43

jest jakiś manual do mitsu z budą suzuki? :->

No tak - zgodnie ze sztuką.

baca - 2015-08-09, 19:23

Może i stary temat,kupilem swego i tak mial zrobione,po roku czasu popekal caly,popekaly progi,podłoga za fotelami.jednak musza byc poduszki i nawet podniesc bude zeby bloto itp nie mialo sie jak uchowac
stachura44 - 2015-08-10, 14:02

znajomy w blaszance 97r podniósł bude o 3-4cm po 6m-cach nie moze zamknąc tylnej klapy :)
TFU - 2015-08-12, 09:27

Defender ma budę fabrycznie mocowaną na sztywno do ramy. Jakoś się to trzyma kupy ze względu na to że tak to skonstruowano fabrycznie.
Ale wywalenie gum w samuraju to proszenie się o kłopoty. Przecież te budy pękają nawet na gumach.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group