Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Podniesienie prześwitu

zajaszcze - 2011-04-06, 23:45
Temat postu: Podniesienie prześwitu
Witam, niedawno zakupiłem sobie Samuraia. Chcę go przystosować bardziej do jazdy w terenie. Dodam, że lekkim a mimo to zbyt ciężkim dla normalnego prześwitu (Jestem wędkarzem i mam często swoje idealne miejscówki, w które muszę wjechać ze sprzętem,a jest tego sporo).

Wiem, że można przełożyć dyferencjały pod resory piórowe, normalnie są nad resorami.
I takie moje pytanie właśnie związane z tym up-gradem. Jeśli przełożę dyferencjały pod resory, to będę musiał coś przerabiać?
Np. Wał napędowy, zawieszenie, przewody (jeśli tak to jakie wiem, że na pewno hamulcowe)

Był bym wdzięczny za jaką kolwiek instrukcje Krok po Kroku.

Jestem, laikiem i początkującym w tej dziedzinie, więc proszę o wyrozumiałość.

Pozdrawiam: zajaszcze

lokoktentek - 2011-04-07, 08:17

Witaj :-)

http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=96

tytus - 2011-04-07, 10:22

ta modyfikacja się nazywa "spoa"
kolega wyżej linka wstawił, a tutaj masz krok po kroku z przetłumaczeniem (oczywiście automatycznym więc nie spodziewaj się poprawności zdań ;-) ) http://translate.google.p...t%3D174&act=url

Skalpel - 2011-04-07, 11:21

Może niekoniecznie spoa, ale wieszaki, resory i wyższe opony. Zalezy ile kasy chcesz włożyć. Bez spoa można jeździć w ciężkim terenie, więc to nie jest jedyne rozwiązanie dla Ciebie. Pozdrawiam!
slavok - 2011-04-07, 12:34

zmień resory na świeże np. OME, Mazur... wrzuć jakieś MT, jak lekki teren to sahara 215/80r15 wystarczy i będzie ok, nie baw sie w spoa i inne grube przeróbki bo to ciągła walka z syfem...
tytus - 2011-04-07, 12:36

najlepiej to http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=66
zajaszcze - 2011-04-07, 13:44

Ok dzięki wszystkim, dodam, że chcę wydać na to jak najmniej pieniędzy po samurai służy mi tylko do wyjazdów na ryby, ok. raz w tygodniu...
albert - 2011-04-07, 16:45

wloz wieszaki dluzsze- zakup okolo 12- 140 zl, auto podniesie sie o 5 cm(buda), jesli chcesz wiekszy przeswit to kola o wyzszym profilu. Spoa ci podniesietylko bude(10-12), ale pamietaj ze tylko opony podnosza przeswit ziemia -mosty.

zobacz opony i zwracaj na wysokosc, jakby co pytaj

lokoktentek - 2011-04-07, 17:33

ku woli jasności

- spoa podnosi wszystko poza mostami o jakies 15-20cm ale wiąze się z dodatkowymi kosztami
- opony podnoszą wszystko w zależności od wysokości opon
- lift budy podnosi TYLKO budę o jakies 5cm... nawet silnika nie
- wieszaki podnoszą wszystko poza mostami o jakies 5-8cm

tak czy inaczej oponki jakies musisz kupic a roznica w cenie miedzy mniejszymi w wiekszymi juz nie jest taka wielka wiec lepiej brac większe (wyzsze) ale z rozsądkiem do mocy silnika a zeby je zmiescic trzeba zrobic jedną z powyższych rzeczy...

kosztowo bym ustawił to tak:

lift budy
wieszaki wlasciwie na jednym poziomie cenowym

spoa

opony na to to z 1200 pójdzie... spoa powinno być tańsze ale opony i tak musisz kupic...

podsumowując opony + wieszaki i ewentualnie lift budy jesli brac pod uwagę Twoje wymagania co do uzytkowania auta.


slavok napisał/a:
nie baw sie w spoa i inne grube przeróbki bo to ciągła walka z syfem...


8) dokładnie :)

Sc13ma - 2011-04-09, 21:25

slavok napisał/a:
nie baw sie w spoa i inne grube przeróbki bo to ciągła walka z syfem...

Co znaczy ze to ciągła walka z syfem? Bo nie rozumiem do końca ?

slavok - 2011-04-10, 12:32

każda przeróbka pociąga za sobą kolejną, nie jest tak, że przełożysz sobie mosty i zapominasz o wszystkim, bo zmieniają się kąty pracy wałów robią się za krótkie przy wykrzyżach - wybijają się wielokliny, zmienia się kąt pracy przekładni, zaczynają się esować resory, amory też pasuje zmienić itd... jak ktoś to zrobi bez głowy to ciągle będzie coś modyfikował - przerabiał, kombinował, zresztą po co ? kolega jeździ na ryby nie potrzebne mu są gigantyczne kąty najazdu czy rampowe a spoa w sumie tylko tyle daje, że te kąty są większe, pomijam przypadki robienia SPOA jako lekarstwo na klapnięte resory bo nie tędy droga.
Sc13ma - 2011-04-11, 17:12

A czy prościej jest zrobić sobie SPOA czy porostu zawieszenie na sprężynkach?
Suzuka 4x4 - 2011-04-11, 19:21

SPOA
Filip - 2014-04-01, 20:14

Panowie czy podnoszaca auto na wieszakach podonosze na przenich i tylnich wieszakach. Takk ? I do ile Cm maksymalnei moge podniesc na wieszakach ?
pacmano - 2014-04-01, 20:26

Jak masz resory w podobnym stanie z przodu i tylu to tak. Zazwyczaj stosuje sie wieszaki +2 cale.
Kris - 2014-04-01, 20:38

Dodam jeszcze, że płaskie resory i wieszaki + 2" i jest ok. Nowe resory i wieszaki + 2" to amory zaś za krótkie. Temat przerobiłem na resorach lovells.
Hałas - 2014-04-01, 23:27

Nie zapominajmy o przewodach hamulcowych!
SamNaSamZSam - 2014-04-01, 23:34

no i chyba też na drążki trzeba mieć baczenie przy większym lifcie, bo się kierownica "krzywi" i albo wąsy od merca albo przestawienie kiery. A jeszcze przy większym lifcie to pewnie dystans na wały i pilnowanie kąta pracy krzyżaków. Tak mi się wydaje jak już idziemy dalej.
Hałas - 2014-04-01, 23:41

Przy 2" wieszakach można to wszystko pomiąć.
Jak bardzo nam przeszkadza przekręcona kierownica, to jest ona na wieloklinie i da się ją ładnie ustawić "na wprost"

zed111 - 2014-04-01, 23:56

Kris napisał/a:
Dodam jeszcze, że płaskie resory i wieszaki + 2" i jest ok. Nowe resory i wieszaki + 2" to amory zaś za krótkie. Temat przerobiłem na resorach lovells.


powiem szczerze, że mam taką konfigurację (wieszaki 2 cale, resory i dedykowane do nich amortyzatory lovells) i nie zauważyłem, by przy max wykrzyżu kończył mi się amortyzator...
aż z ciekawości w weekend postaram się rozłożyć

pacmano - 2014-04-02, 07:03

No chyba ze te dedykowane amorki masz po prostu dluzsze ;)
Kris - 2014-04-02, 22:13

U mnie brakło amorka orgyginala, po zamontowaniu dłuższego jest ok:)
zed111 - 2014-04-02, 22:23

no właśnie nie wiem czy dłuższe, bo nie znam skoku oryginalnych i nie mogę powiedzieć :P
ale nie wydaje mi się, by amor u mnie blokował
w weekend z ciekawości sprawdzę
choć jeśli do tej pory nie zauważyłem, to pewnie to nie problem

Kris - 2014-04-02, 22:49

Na pewno oryginalne amortyzatory z Samuraia nie nadają się do jazdy w terenie przy nowych resorach i wieszakach + 2".
Nie ma problemu zaś kupując cały zestaw zawiasu, czyli resor + amory z jednej firmy.
Kolega, co podjął temat ,pytał ile da się zadziałać na samych wieszakach i wg mnie wieszaki max 2" można montować z naszymi uwagami. Wszystko co więcej wymaga interwencji w auto.

droidboo - 2014-04-02, 23:32

Panowie, nie zapominajcie (co jest rzeczą nagminną), że jedną z najważniejszych rzeczy przy liftowaniu samochodu resorem czy wieszakiem jest odpowiednie dobranie odbojów, jeżeli chcemy cieszyć się długą pracą naszych resorów i amorów bez łamania jednych, czy drugich.
Oryginalny amor ma chyba 18cm skoku, to czy braknie zależy przede wszystkim od stanu resorów. Wieszak +2" liftuje tak naprawdę o ~1".

Hałas - 2014-04-03, 00:03

Odboje pies yebał, ale czy pomyślał ktoś o kącie wyprzedzenia zwrotnicy?
droidboo - 2014-04-03, 00:18

Kąt owszem się zmniejsza, ale nie jest to aż tak drastyczne, taki samurai i tak jeździ dużo lepiej po czarnym, niż że zrabanym springiem. Nie zgodzę się co do odbojow :-P bo to jest element, który zapobiega polamaniu resora, włamaniu/zniszczeniu amora, zniszczeniu miski olejowej. Nawet jak byś połamał wszystkie pióra pomocnicze, to odboj pozwoli Ci wrócić do domu:) Ludzie o tym zapominają, często jest to ostatnia rzecz o której się myśli,a nie bez powodu w np gratach wyczynowe odboje są warte zaj****te pieniądze. :-)
KRZYKKU - 2014-04-03, 01:44

no i bez odbojów resory duuużo szybciej "usiądą"
Hałas - 2014-04-03, 09:48

Nigdzie nie napisałem, żeby odboje wywalić!
Aczkolwiek z praktyki wiadomo mi, że nie jest konieczne przedłużanie oryginalnych (oczywiście nie zaszkodzi- sam aktualnie mam dłuższe)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group