Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Odpowietrzenie reduktora odpowietrznik

marcelo - 2015-05-13, 22:55
Temat postu: Odpowietrzenie reduktora odpowietrznik
dziś chciałem odpowietrzyć reduktor. Oryginalny kapturek już na pierwszy rzut oka wydawał się mniejszy, tak też było. Po zdjęciu kapturka okazało się, że w przeciwieństwie do mostów (gdzie wystaje rurka na ok 2,5cm) w reduktorze originalny króciec jest dużo cieńszy a co gorsze cholernie krótki, bo ma ok 0,5cm).

Jakie patenty stosujecie żeby odpowietrzyć reduktor? Istnieje jakiś prostszy sposób niż nagwintowanie i wkręcenie króćca - widziałem to już u kogoś na forum?

Lexx - 2015-05-14, 00:50

Wyciagamy stary odpowietrznik, zabka taka do hydrauliki da rade, jest tylko wklejony.
Zastepujemy go wytoczonym kroccem, u mnie przystosowany do wspolpracy z wezami oneumatycznymi na wtyk.





W moim samcu wszytskie ospowierznia sa/beda poprowadzone takimi wlasnie wezami i beda laczyly sie w jeden.

Mozna zastosowac wezyk 8mm, jak kto woli.

Rob.

Hałas - 2015-05-14, 06:46

Lex pokazuje najlepsze rozwiazanie:-) niestety nie obedzie sie bez demontazu reduktora. Jak chcesz na szybko to wlej do srodka kawalek wezyka hamulcowego na klej dwuskladnikowy do metalu
stachura44 - 2015-05-14, 09:46

Lexx nie wiem czy to dobry pomysł zeby wszystkie odpowietrzenia łaczyły sie w jeden
marcelo - 2015-05-14, 09:50

czyli jednak trzeba demontować. wyciągnąć i nagwintować, muszę poszukać jakiegoś króćca, żeby go wkręcić i nałożyć wężyk, wtykane odpadaja
kostuch - 2015-05-14, 10:02

stachura44 napisał/a:
Lexx nie wiem czy to dobry pomysł zeby wszystkie odpowietrzenia łaczyły sie w jeden

To jest bardzo słuszna koncepcja.
Podłącza się do tego malutki kompresorek i robi delikatne nadciśnienie we wszystkich elementach. Mniejsza szansa na wodę.

stachura44 - 2015-05-14, 10:56

jak podłaczysz kompresorek do tego układu to sie zgodze szansa na wode prawie 0 ale czy to nie wypchnie uszczelnien w razie wzrostu nadcisnienia w układzie??
szymszym - 2015-05-14, 11:04

No własnie, czy to nie zaprzecza ideii odpowietrzania? Czy nie chodzi o to, żeby w mostach było ciśnienie atmosferyczne? Jak sie most grzeje, ciśnienie wzrasta i napiera na uszczelniacze. Potem stygnie i mamy podciśnienie. Czy odpowietrznik nie ma tego niwelować? Uszczelniacze to nie sa konstrukcje wytrzymujące jakieś poważne ciśnienia. Bo jak dla mnie skoro mamy w to kompresorkiem dmuchać, to na tej samej zasadzie można to zamknąć na wieki i spokój.
SamNaSamZSam - 2015-05-14, 11:06

można by jeszcze jakiś zaworek bezpieczeństwa wstawić, coś jak w bojlerach, na niskie nadciśnienie, tak żeby wszystko co powyżej wydmuchało.

Ale to już się robi jakaś konstrukcja wymagająca chyba większej obsługi i bardziej awaryjna niż wymiana oleju po brodzeniu.

Lexx - 2015-05-14, 12:01

marcelo napisał/a:
czyli jednak trzeba demontować. wyciągnąć i nagwintować, muszę poszukać jakiegoś króćca, żeby go wkręcić i nałożyć wężyk, wtykane odpadaja


Reduktor na ziemie, nic nie gwintujemy, trzeba odpowiednio ciasno spasowac krociec i na kleju go wprasowac.

Czy to zly pomysl nie wiem, landryniarze tak od lat robia we wszystkich swoich machinach.

pacmano - 2015-05-14, 12:19

Podobno dobry patent zeby aparat zaplonowy wyposazyc taki dolot z kompresorem, i mozna plywac ;)
Aksag - 2015-05-14, 12:44

Lexx napisał/a:
marcelo napisał/a:
czyli jednak trzeba demontować. wyciągnąć i nagwintować, muszę poszukać jakiegoś króćca, żeby go wkręcić i nałożyć wężyk, wtykane odpadaja


Reduktor na ziemie, nic nie gwintujemy, trzeba odpowiednio ciasno spasowac krociec i na kleju go wprasowac.

Czy to zly pomysl nie wiem, landryniarze tak od lat robia we wszystkich swoich machinach.


Ja tam nagwintowałem 6-teczką i wkręciłem króciec na klej do gwintów i nic mi się tamtędy już nie dostanie. Jakoś samemu wklejaniu nie ufam........

Lexx - 2015-05-14, 12:49

Ori odpowoetrznik tez jest wklejony. jesli masz rozebrany reduktor mozna gwintowac. Jak chcesz meic 100% pewnosci wgint powninem byc srobny, do tego banjo bolt i 2 podkladki miedziane, ale tam przeciez nei wystepuja cisnienia jak w ukladzie hamulcowym wiec nie panikowal bym.
SamNaSamZSam - 2015-05-14, 13:00

...i żeby przy gwintowaniu nie napchać sobie opiłków do środka, bo mając Murphyego za przyjaciela z pewnością narobią większych szkód niż korzyści z nagwintowania.
marcelo - 2015-05-14, 14:01

króciec tylko u tokarza ma się rozumieć, czy na rynku są dostępne jakieś pneumatyczne?
Lexx - 2015-05-14, 15:10

Jesli gwintujesz to poowinienes cos dobrac, jesli nie to toczymy. Idealnie bylo by z nietdzewki ale mosiadz tez sie sprawdzi.
kostuch - 2015-05-14, 16:11

stachura44 napisał/a:
jak podłaczysz kompresorek do tego układu to sie zgodze szansa na wode prawie 0 ale czy to nie wypchnie uszczelnien w razie wzrostu nadcisnienia w układzie??

Przecież napisałem: mały kompresorek i delikatne nadciśnienie, a nie jak w oponę :lol:
Takie coś do bąbelków w akwarium wystarczy.

Jak ktoś ma już przedmuchy w silniku, to do odmy :mrgreen:

Aksag - 2015-05-14, 16:22

SamNaSamZSam napisał/a:
...i żeby przy gwintowaniu nie napchać sobie opiłków do środka, bo mając Murphyego za przyjaciela z pewnością narobią większych szkód niż korzyści z nagwintowania.


Gwintowałem maczając gwintownik w towocie ;) i ładnie się wiórki kleiły. Parę razy wyczyszczając i maczając na nowo bez problemu nic się nie nasypie.

Patent sprawdzony wielokrotnie, nawet w Samim z czterokrotnie, jak gwintowałem w mostach, skrzynce i reduktorze :mrgreen: Mosty M10x1 skrzynka M8x1 i reduktor M6 :-D ot takie króćce podpasowałem.

moziembl - 2015-05-14, 21:38

szymszym napisał/a:
No własnie, czy to nie zaprzecza ideii odpowietrzania? Czy nie chodzi o to, żeby w mostach było ciśnienie atmosferyczne? Jak sie most grzeje, ciśnienie wzrasta i napiera na uszczelniacze. Potem stygnie i mamy podciśnienie. Czy odpowietrznik nie ma tego niwelować? Uszczelniacze to nie sa konstrukcje wytrzymujące jakieś poważne ciśnienia. Bo jak dla mnie skoro mamy w to kompresorkiem dmuchać, to na tej samej zasadzie można to zamknąć na wieki i spokój.


Simering jak widać po silniku wytrzymuje spokojnie 4 -6 atm, na co dowodem jest silnik i wszystkie uszczelnienia. Ale niestety one nie uszczelniają w obie strony tak samo, i to jest problem. Nowy dobry simering w moście oleju nie wypuści ale łatwo wpuści do środka wodę i do tego głównie służy odpowietrzenie jak gwałtownie schładza się most przy wjechaniu do wody. Rozwiązanie kostucha jeśli dobrze kojarzę jest gdzieś stosowane fabrycznie.

Didymos - 2015-05-14, 21:43

Star 266 miał układ napowietrzania mostów, który włączało się na czas pokonywania przeszkód wodnych.
moziembl - 2015-05-14, 21:46

Czyli moje zakamarki umysłu dobrze coś kojarzyły
Lexx - 2015-05-14, 22:03

Jakiego rzedu cisnienie mozna mozna podac w takie odpowietrzenie? 3-4 psi?
moziembl - 2015-05-15, 08:52

Lexx pytasz ludzi na kontynencie, tu obowiązuje atm :) :) :) więc uważam że do 1 atm spokojnie powinno wytrzymać.
kostuch - 2015-05-15, 09:36

LJ80 ma mechaniczne napowietrzanie kopułki :-)
Lexx - 2015-05-15, 09:49

Hehe, mialo nie byc tyle co do kola, w sensie kompresor a ja w kole mam mniej niz 1atm :lol:

1atm bedzie ~rowna cisnieniu jakie mamy 10 metrow pod woda prawda? Tak gleboko chyba nie nurkujemy. Dlatego pytalem o ~0.2-0.3 atm.

Kompresorek bedzie jednak musial byc dosyc wydajny, troche jest tej przestrzeni do nadmuchania :idea:

SamNaSamZSam - 2015-05-15, 09:58

http://allegro.pl/zawor-n...5287905154.html
Lexx - 2015-05-15, 10:04

Znam takie, mam kilka w garazu i pewnie bym go zastosowal w takim systemie, no ale na razie jednak dopytuje o szczegoly.
kostuch - 2015-05-15, 13:14

http://allegro.pl/pompka-...5336984568.html
Żeby tylko na 12V chodziło.

[ Dodano: 2015-05-15, 13:24 ]
O proszę:
http://allegro.pl/konger-...5176460910.html

W bonusie wytwarza niewielkie wibracje i ma zaczep do paska - można żonie kupić a jak się już pobawi, to zabrać :mrgreen:

Uh Lala - 2015-05-15, 13:41

EEE jak niewielkie to się szybko znudzi :) i jeszcze może zwietrzyć podstęp <spamuje> ;)
Lexx - 2015-05-15, 13:55

Sweet! zrobimy kiedys testy ;-)
sw24 - 2015-05-15, 17:00

tak czytam sobie o tych pompkach i zastanawia mnie jedno, przed dostępem wody do reduktora i mostów to takie urządzenie na pewno sobie poradzi ale czy przypadkiem nie będzie wydmuchiwać oleju?
Lexx - 2015-05-15, 17:08

Ma za mala moc zeby cos wydmuchnac, cos tam nadmucha i tyle. To musi dzialac ;D gleboko w to wierze!
moziembl - 2015-05-15, 20:26

Jedyny problem jaki widzę w przypadku reduktora i skrzyni to gumy na drążkach zmiany przełożeń żeby ich nie zdmuchnęło.
kurian - 2015-06-03, 09:12

znanym i sprawdzonym sposobem na nadciśnienie w mostach jest zastosowanie pompki centralnego zamka z Audi 80. Tanio dostajemy gotowy moduł do wstawienia do auta.
marcelo - 2015-06-08, 23:07

ma ktos może wymiary takiego trzpienia do wklejenia do reduktora celem odpowietrzenia? tak żebym zlecił tokarzowi a dopiero później zdemontuje i od razu wkleje. Dodam że wężyk ok 6mm średnica wewnętrzna ma tam iść.
pacmano - 2015-09-29, 21:37

marcelo napisał/a:
ma ktos może wymiary takiego trzpienia do wklejenia do reduktora celem odpowietrzenia? tak żebym zlecił tokarzowi a dopiero później zdemontuje i od razu wkleje. Dodam że wężyk ok 6mm średnica wewnętrzna ma tam iść.


Podbijam bo potrzebuje na gwałt zrobić

Lexx - 2015-09-29, 21:56

Do godziny powininem byc w domu to Ci zmierze, potrzebujesz srednice otworu w obudowie tylko?
DUŻY - 2015-09-29, 22:09

nagwintujcie 1/4 cala i włóżcie złączkę pneumatyczną + wężyk 6ke/8ke. Nagwintowanie 1/4 cala jest możliwe bez rozwiercania a więc dziura będzie +/-11mm


pacmano - 2015-09-29, 22:45

Tak Lex, średnicę. Ewentualnie zastanowię się nad tym gwintowaniem, bo i tak pasuje go wyciągnąć na stół żeby to raz i porządnie zrobić. Tylko w przyszły czwartek wyjazd a tu jeszcze tyle drobnych rzeczy jeszcze du zrobienia...

Skrzynie idzie bez wyciągnia zrobić? Podobno jak się wyciągnie lewarek to można od góry podejść.

Lexx - 2015-09-29, 22:45

Srednica zewnetrzna:

Wewnetrzna:

Glebokosc od kolnierza:

Srednica kolnieza:


Reszty nie mam jak zmierzyc bo ktos przyspawal tam kolanko a innego na chwile obecna nie mam.

marcelo - 2015-09-30, 09:40

ja też już to zrobiłem jakiś czas temu - wybiłem stary zamontowałem mosiężny z choinka na wężyk 6mm i wbiłem tak ciasno + klej, że nie ma szans przepuszczać.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group