Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Wyciągarki - HI-Lift - mechaniczna wyciągarka jest temat ... długi

vandall jr - 2011-04-07, 23:15
Temat postu: mechaniczna wyciągarka jest temat ... długi
Mam zamiar opracować wycigarke mechaniczną do samuraja czy jest ktoś zainteresowany takim rozwiązaniem czy macie jakies sugestie ew pomysły ?? pytam bo bede robił ale niewim czy unifikowac czy robic tylko pod moje auto :)ew sugestie mile widziane :)
Death1985 - 2011-04-08, 08:45

Zawsze informacje nagrane i fotografowane sa dobre ;-) moze ktos inny tez bedzie robil taka sama wyciagarke ;-) Wiec jak najwiecej filmikow i fotek strzelaj oczywiscie z dobrym opisem ;-)

Pozdro :-)

Skalpel - 2011-04-08, 09:53

Dokładnie. Rób, dokumentuj :) Ja osobiście jestem przeciwnikiem, bo Suzuka jest leciutka, ale to ciekawe doświadczenie. Powodzenia!
ilio - 2011-04-08, 18:17
Temat postu: Re: mechaniczna wyciągarka jest temat ... długi
vandall jr napisał/a:
Mam zamiar opracować wycigarke mechaniczną do samuraja czy jest ktoś zainteresowany takim rozwiązaniem czy macie jakies sugestie ew pomysły ?? pytam bo bede robił ale niewim czy unifikowac czy robic tylko pod moje auto :)ew sugestie mile widziane :)


pto + wałek + wyciągarka = koszty

Skalpel - 2011-04-08, 18:33

Skoro kolega się za to bierze, to zapewne ma świadomość kosztów.
vandall jr - 2011-04-08, 20:35

No mniam swiadomość bedzie bolało :-) Stara 66 odpusiłem już dawno chce osiągnąć wage elektryka i duzy zapas liny zobaczymy... temat rozwojowy a dokumentacja bedzie jesli to przetrawię ...
wojtassj - 2011-04-08, 20:51

Też myślałem o takim czymś do samuraja ale odpuściłem to sobie ze względu na wagę. Szwagier ma patrola i tam PTO kosztuję ok 2-2.5 tysiąca i namawia mnie żeby to jemu zaprojektować i wykonać. Może za jakiś czas tym projektem się zajmę ale wiadomo, w patrolu +- 100kg to nic:) a w suzi każdę kilo się liczy ;-)
vandall jr - 2011-04-08, 23:41

Ja stawiam na 45+60 kg gotowa mysle nad nowym pto bo to ktore jest dostepne jest kiepskie ... zreszta ktoś kto uzywał mechanika wie jakie ma zalety i chyba warto to rozpracować

[ Dodano: 2011-04-10, 11:41 ]
koszt :lol: ok 4000 tysi kurcze dużo ale jak bym nie liczył to tak wychodzi... pto+walek+wyciągarka+lina+mechaniczne sprzęgło

ilio - 2011-04-11, 19:32

vandall jr napisał/a:
Ja stawiam na 45+60 kg gotowa mysle nad nowym pto bo to ktore jest dostepne jest kiepskie ... zreszta ktoś kto uzywał mechanika wie jakie ma zalety i chyba warto to rozpracować

[ Dodano: 2011-04-10, 11:41 ]
koszt :lol: ok 4000 tysi kurcze dużo ale jak bym nie liczył to tak wychodzi... pto+walek+wyciągarka+lina+mechaniczne sprzęgło


a dlaczego hydraulika nie założysz ?

nowa wyciągarka , gwarancja , vat , same plusy

vandall jr - 2011-04-11, 21:28

widziałeś kidys jak pracuje hydraulik ?? i mechanik polecam you tub... to zobacz jaka jest różnica może wtedy pojmiesz ... dlaczego :)
ilio - 2011-04-11, 21:36

vandall jr napisał/a:
widziałeś kidys jak pracuje hydraulik ?? i mechanik polecam you tub... to zobacz jaka jest różnica może wtedy pojmiesz ... dlaczego :)


u nas w domu pracował hydraulik , zagapił się i pies mu zeżarł śniadanie z torby ale chyba nie o to ci chodziło

vandall jr - 2011-04-11, 21:46

hahahahahhahahha dobre :)
radex1 - 2011-04-15, 07:55

A KOLEDZY mam pytanko
- czy wyciągarka z liną stalową jest lepsza
od wyciągarki z linką ze sznura ?

zawada - 2011-04-15, 08:34

raczej stalowa sie daje do wyciagarek nie spotkalem sie zeby byl sznur nakrecony
Skalpel - 2011-04-15, 09:49

Jeśli pisząc "sznur" masz na myśli linę syntetyczną, to jest dużo lepsza od stalowej. Pisałem kiedyś o tym w dziale "jaka wyciągarka".
vandall jr - 2011-04-15, 22:08

lina stalowa ma zaletę i wadę jest mocna ale jej waga jest znacznie wieksza od syntetyka zresztą syntetyk pod dużym katem pęka no i nie wbija sie w palce :):)
Skalpel - 2011-04-16, 23:05

Stary! Z całym szacunkiem, ale bzdura. Nie pęka. Stalówka dużo szybciej pęknie pod dużym kątem.
vandall jr - 2011-04-16, 23:16

spoko a czemu tak sie dzieje czy możesz mi wyjasnić czemu tak uważasz ???? smigałem troszkę na elektrykach z syntetykami i na mechaniku z liną stalową zawsze syntetyk dawał ciała ktoś go tam wiązal kombinował a stalowa lina działała lina stalowa jest optymalna mimo swojej wagi do eksploatacji w mechaniku zwłaszcza w trudnym terenie a syntetyk do asekuracji w elektryku... ;-)
Skalpel - 2011-04-18, 14:47

Wybacz, pozwolę sobie wkleić opis ze strony.
• 6 x lżejsza niż lina stalowa
• 70% mocniejsza niż lina stalowa
• łatwe zaplatania
• nie zagniata się
• Unosi się na wodzie, nie nasiąka wodą
• żadnych stalowych drzazg
• w przypadku zerwania liny nie ma "efektu bicza", lina szybko wytraci energię
Do tego obciążenie zrywające typowego syntetyka to ok 16000kg, gdzie stalówka ma ok 6000kg. Do tego waga syntetyka, czyli ok 100g/m. Minusem jest temperatura topienia się włókien. Obchodzi się to przez zabezpieczenie pierwszych dwóch zwojów liny jakąś osłoną.

slavok - 2011-04-18, 15:33

jak się kupuje dziadowego syntetyka i jeździ na nim przez kilka lat to nie dziwne, że pęka czy się zrywa, syntetyk nie jest tak trwały jak lina stalowa ale to akurat nie jest wadą w przypadku używania tych lin na rajdach gdzie liczy się czas.
vandall jr - 2011-04-18, 22:24

Może masz racje ,opis dobry znalazłeś ale jest cos takiego jak teoria (opis) i praktyka :) zaufanie to lina stalowa nie bede sie upierać ze stalówka jest extra super , może jest inaczej ale skoro w wiekszości samochodów które startują w rajdach przeprawowych i posiadaja mechaniczne wyciągarki smigaja na linach stalowych to chyba cos w tym jest ... kwestia doboru srednicy liny oraz rdzenia i pozostaje kwestia odporności mechannicznej np na przecieranie ...
Skalpel - 2011-04-19, 01:46

Myślę, że w ogromnej większości przypadków najważniejszą kwestią jest kasa, bo stalówka oczywiście robi robi robotę jak należy. Syntetyk zrobiłby to samo, ale jest o kilka leveli lepszy wtedy, kiedy się zerwie albo jak winchujesz się w bagnie i za tydzień chcesz rozwinąć linę z powrotem i chciałbyś, żeby była jak nowa. A odporność na przecieranie...? No przecież nie ma aż tyle sytuacji, w których możemy bać się, że lina nam się przetrze...
albert - 2011-04-19, 13:36

ja po kazdym moczeniu rozwijam, czyszcze i naciagam na noc. rano smaruje olejem cala i zawijam, bo o line trzeba dbac...
Skalpel - 2011-04-19, 14:17

Dokładnie tak.
vandall jr - 2011-04-19, 22:46

tu sie zgadzam o line tak jak o wszystko trzeba dbać o mówiąc o przecieraniu mówie o tym ze chce aby mechanik był wyciagarka do przodu i do tyłu i silą rzeczy musi przechodzic pod podwoziem gdzie lina może sie uszkodzić
albert - 2011-04-19, 23:02

tuleje z ertalonu pod podwoziem i sie nie utrze :-|
Skalpel - 2011-04-20, 09:00

Najbezpieczniej jest przeprowadzić linę tak, żeby szła bezpośrednio z wyciągarki na rolki do przodu no ale nie zawsze się da. Wtedy rzeczywiście- tuleje.
vandall jr - 2011-04-22, 22:56

lina bedzie wychodzic do tyłu na zblocze i zawracać do przedniej prowadnicy musi przejsć pod nadwoziem ,opcja kabinowa odpada ... ertalon jest mocny ale chyba na prowadzenie liny słaby ... bo mówimy o linie stalowej ;-)
Adam.Ż - 2011-04-27, 21:00

odpuść sobie wyjście liny do tyłu i przeplatanie przez bloczki. Kijowa sprawa. I radziłbym dać tylko na przód mechanika a na tył elektryka jako asekuracje - w przypadku rolni nie postawisz auta na mechaniku bo nie odpalisz silnika. Podobnie sprawa na trawersach - czasami są potrzebne 2 windy i wtedy lipa.
Załóż przekładnie po środku ramy tuż za i nad tylnym mostem, bęben po stronie kierowcy i do przodu bez problemu line wyprowadzisz.
Jeśli szukałbyś PTO to wal do mnie na PW.

Skalpel napisał/a:
Wybacz, pozwolę sobie wkleić opis ze strony.
 6 x lżejsza niż lina stalowa
 70% mocniejsza niż lina stalowa
 łatwe zaplatania
 nie zagniata się
 Unosi się na wodzie, nie nasiąka wodą
 żadnych stalowych drzazg
 w przypadku zerwania liny nie ma "efektu bicza", lina szybko wytraci energię
Do tego obciążenie zrywające typowego syntetyka to ok 16000kg, gdzie stalówka ma ok 6000kg. Do tego waga syntetyka, czyli ok 100g/m. Minusem jest temperatura topienia się włókien. Obchodzi się to przez zabezpieczenie pierwszych dwóch zwojów liny jakąś osłoną.


pamiętaj że to podają w przypadku nowej liny. A przetestuj taką linę po 1 czy 2 rajdach gdzie lina chodzi z błotem po ślizgu co działa jak papier ścierny.

Skalpel - 2011-04-29, 15:59

Dokładnie Adam. W kwestii mechanika/elektryka, przód/tył masz 100% racji. A w kwetii syntetyka. Używam go od ponad roku, w niejednym bagnie pływał. Kwestia dbania o sprzęt. Po każdym wyjeździe, rozwijam go, dokładnie czyszczę i równiutko nawijam. Nawet najlepszą linę szlag trafi kidy się o nią nie dba.
vandall jr - 2011-05-04, 23:37

Nie mówimy o asekuracji ale o wyciągarce koncepcja planu mechanika na przednia oraz tylna stronę wydaje mi się najlepsza trzeba korzystać z możliwości szybkiej nawijki liny syntetyk jest spoko ale na hardcore lina stalowa jest lepsza osobny temat to asekuracja i wyciągarka elektryczna tu syntetyk się sprawdzi...
Gość - 2012-09-20, 21:09

Witam,

Po dzisiejszej przygodzie stwierdziłem, że moim zestawem minimum musi być lift (który już mam) oraz kawał czegoś co mi pozwoli przesunąć auto o jakiś metr czy nawet przytrzymać auto (teren górzysty).

Pytanie do Użytkowników Formu o to czegoś . Czy mogę prosić o listę niezbędnego sprzętu (liny dynamiczne, statyczne (?), pasy, łańcuchy, zblocza, cokolwiek, ...) który będzie wymagany w sytuacjach:
1. chciałbym przeciągnąć auto na niewielkim dystansie wykorzystując hi-lifta (powiedzmy, że drzewo byłoby 10-15-20 metrów od auta)
2. przytrzymać auto (np. przywiązać do drzewa, które jest powiedzmy 30 metrów od bolida)

W przyszłości chciałbym wykorzystać sprzęt (a przynajmniej większość sprzętu) razem z wyciągarką elektryczną.

Z góry dziękuję,
Koza

Koza - 2012-09-20, 21:11

Witam,

Po dzisiejszej przygodzie stwierdziłem, że moim zestawem minimum musi być lift (który już mam) oraz kawał czegoś co mi pozwoli przesunąć auto o jakiś metr czy nawet przytrzymać auto (teren górzysty).

Pytanie do Użytkowników Forum o to czegoś . Czy mogę prosić o listę niezbędnego sprzętu (liny dynamiczne, statyczne (?), pasy, łańcuchy, zblocza, cokolwiek, ...) który będzie wymagany w sytuacjach:
1. chciałbym przeciągnąć auto na niewielkim dystansie wykorzystując hi-lifta (powiedzmy, że drzewo byłoby 10-15-20 metrów od auta)
2. przytrzymać auto (np. przywiązać do drzewa, które jest powiedzmy 30 metrów od bolida)

W przyszłości chciałbym wykorzystać sprzęt (a przynajmniej większość sprzętu) razem z wyciągarką elektryczną.

Z góry dziękuję,
Koza


PS Proszę o skasowanie poprzedniego posta, ale jakoś wysłał się gdy byłem niezalogowany:/

Zawias - 2012-09-20, 21:18

Kup sobie tirfora.
Koza - 2012-09-21, 06:44

Dzięki Zawias za radę, ale moje pytanie było o liny i elementy inne niż wyciągarka, które będą mi potrzebne (czyli czym połączyć np. łańcuch z liną albo czy, ile i jakich pasów będzie mi potrzebnych). Może proste pytanie, ale jakoś nigdzie nie znalazłem podsumowania typu: musisz mieć konkretnie to i to aby wyciągnąć auto z opresji, a wolałbym nie zgadywać (bo coś się może np. urwać i mnie zabić gdy coś niepoprawnie zamontuje).

Dzięki,
Koza

Zawias - 2012-09-21, 07:36

Samymi linami i szeklami to Ty się nie wyciągniesz.Ile pasów i lin potrzeba to nikt Ci nie powie,bo skąd ma kto wiedzieć gdzie swoim autem się wkleisz i jak daleko będzie do najbliższego drzewa.Ze trzydzieści metrów lin,szekle w/g ilości lin,telefon i kilka numerów do przyjaciół powinno wystarczyć.
Hałas - 2012-09-21, 11:42

Pisząc, że masz lift masz na myśli hi-lifta?
to przydały by się do tego jakieś pasy, liny czy co sobie kto życzy(najczęściej są to zawiesia pasowe) i do tego pas bądź łańcuchy coby dostosować długość do naszej potrzeby. Łańcuchy były gdzieś na filmikach reklamowych hi-lifta, ja osobiście używam pasów transportowych z raczą (napinaczem?) takich jak na "TIRach" mają do mocowania ładunku-działa dobrze ja jest sporo lżejsze od łańcucha.

Generalnie da się tym wyciągnąć, jeśli do dyspozycji mamy szpadel i auto nie ciągnie się przez bagna zderzakiem.
Już jak ciągną się mosty to przydało by się zblocze, ale wtedy 2x więcej przepinania-masakra jakaś.

Pod górkę ciągnąć się teoretycznie da (mając 2 pasy które możemy naciągać) ale ja bym się tego nie podjął (no chyba, że naprawdę byłbym w czarnej dupie)


Ogólnie jest to zestaw "w razie W" i nie radzę mieć z nim z byt dużego komfortu psychicznego, że "jadę bo mam jak się wyciągnąć" :mrgreen:


żeby przeciągnąć się w błotku zakrywającym oponę potrzeba jakieś pół godzinki na długość srajtka (mając spory zapas napoi i 2 osoby machające na zmianę :mrgreen: )


Podsumowując warto mieć taki zestaw na sytuacje awaryjne ale znacznie bardziej przydatny jest telefon do przyjaciela ;-) (bo jak już się nauczymy sprawnej
obsługi całego majdanu okaże się, że brakuje metra do najbliższego drzewa (niezależnie ile mamy lin/pasów/sznurówek czy czym tam jeszcze można sobie przedłużyć :mrgreen: )

mcs0 - 2012-10-07, 11:10

Hałas przybliż trochę Twój patent z tymi pasami:) używasz ich w połączeniu z hiliftem tak jak te łańcuchy czy poprostu tym napinaczem kręcisz?
Hałas - 2012-10-07, 11:33

Samym napinaczem to się zesrasz i nie da rady :mrgreen:
Używam tak jak na filmach łańcuchów, ale do Samruaia pasy są lepsiejsze ;-) (przy większych autach może być problem z wytrzymałością napinacza)

wygląda to tak:
Pas do auta- z drugiej strony ucho od pasa na łapę od hi-lifta
na górze hi lifta drugi pas
na końcu pasa napinacz
napinacz przyczepiony do pasa na drzewo

Zakładamy, naciągamy ile się da napinaczem i już od pierwszego kliknięcia lifta auto powoli wychodzi ;-)
Zanim łańcuch by się napiął to jesteśmy dobre 5 oczek w plecy, czyli przy dobrych wiatrach kilka przepięć w plecy :-o


A po teście Simexów zrewidowałem swoje poglądy i... dorzuciłem na pakę przedłużkę do lifta :mrgreen:
Szukam też jakiegoś Pudziana za pilota :mrgreen:

Pozdrawiam


PS: Jak nie zapomną to kiedyś zrobię fotki całego zestawu ;-)

mcs0 - 2012-10-07, 19:15

Hałas napisał/a:
Samym napinaczem to się zesrasz i nie da rady :mrgreen:


stad moje przygłupie pytanie bo ja osobiscie sobie tego nie wyobrażałem ;)

Hałas napisał/a:
PS: Jak nie zapomną to kiedyś zrobię fotki całego zestawu ;-)


czekam z niecierpliwością!!

Hałas - 2012-10-07, 20:55

mcs0 napisał/a:

Hałas napisał/a:
PS: Jak nie zapomną to kiedyś zrobię fotki całego zestawu ;-)


czekam z niecierpliwością!!


No i q-wa będę musiał wtopić :-/



:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group