|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Chłodnica
rumun - 2015-06-17, 17:41 Temat postu: Chłodnica Cześć.
musze zmienić chlodnice u siebie w samcu, z racji tego że mam blaszanke nie moge jej wywalić na pake to musi mi sie zmieścić w standardowym miejscu.
może ktoś wie jaka chłodnica wejdzie mi z oryginalne miesce(przewody wodne bedą tak samo ułożone) i bedzie tańsza niż samuraiowa?
na aledrogo znalazłem nową do samca za 440zł.
bart9018 - 2015-06-17, 18:21
pogadaj z ZAJXT powinien miec samuraiowa
moziembl - 2015-06-17, 21:44
Ja rozpoczynam projekt chłodnica od Vitary, jak chcesz to mam na sprzedanie oryginał samurai nie cieknąca nie pozaginana :) :) :) A tak serio to ja mam wspomaganie od anglika więc mi nie przeszkadza po weekedzie powinny być pierwsze przemyślenia na temat możliwości montażowych, a może powstanie pierwszy kit. Mam generalnie już wszytko tylko potrzebuje czasu do zmontowanie, więc w weekend.
chomik. - 2015-06-17, 21:49
do blaszanki możesz wrzucić zamiast tylnej bocznej szyby za kierowcą, tylko musisz dorobić osłonę od środka.
I tak zza kierownicy nic przez nią nie widać, a zawsze będziesz miał mniej narażoną chłodnicę ,a syf.
rumun - 2015-06-18, 15:46
z tej strony nie dam rady :) szyby z tej strony nie mam tylko zaspawaną blache gdzie wisi kompresor do blokady i z tej strony mam pociągniete kable do komputera podwieszonego tez z tej strony
myślałem o takim rozwiązaniu jak napisałeś tylko że od strony pasażera, problem sie zaczyna jak zrobić mocowanie takiej chłodnicy i czy troche wsunieta do środka czy ma być w tym miejscu co szyba :) no i jak osłone zrobić, chociaż na to już mam jakiś pomysl
SamNaSamZSam - 2015-06-18, 15:53
w innym temacie kolega jeżu dawał takiego linka jako przykład inspiracji do przeniesienia chłodnicy na tył -> http://www.terenowo.pl/zm...atysz-drew.html
Dany też zapodawał focie do jakiegoś Patrola z chłodnicą na boku.
rumun - 2015-06-19, 07:58
wiem widziałem to wszystko tylko tam rzadnych konkretnych zdjeć nie bylo
a ja za bardzo czasu na długie przeróbki nie mam bo sezon w pełni a ja pół samochodu mam rozgrzebanego
[ Dodano: 2015-06-19, 07:57 ]
wczoraj byłem wyciągnąc most do przespawania i padła decyzja chłodnica z tyłu za pasażerem (oczywiście jeżeli sie wyrobie przed 24lipca)
ktoś poleca jakąś chłodnice żeby mi sie zmieściła w okno i miała najlepiej dwa wentylatory?
chomik. - 2015-06-19, 08:12
polonez, taka jak ta http://allegro.pl/polonez...5422341501.html najczęściej były one w 1,9 dieslach
ja na takiej jeżdżę i kilka jeszcze osób od nas. Działa jak należy, jest stosunkowo mała, ale dość gruba, no i ma dwa śmigła
moziembl - 2015-06-19, 08:36
Rumun Błażej ma taką i rzeczywiście łeb urywa, te wiatraki robią robotę.
chomik. - 2015-06-19, 09:43
jeszcze polecam Ci się zastanowić nad tym, czy nie lepiej przerzucić te graty które masz za swoim fotelem i wrzucić chłodnicę zamiast szyby za kierowcą, bo ta po przekątnej, czyli za pasażerem się częściej przydaje przy manewrowaniu podczas cofania
Ari - 2015-06-19, 13:43
Że tak się podłączę.
Może ktoś podać wymiary tej chłodnicy z Poloneza Caro?
SamNaSamZSam - 2015-06-19, 15:14
jak to dieslowe 1.9 to np. tutaj: http://www.info-gol.com.p...polonez-10.html
A tutaj jest np. od 1.6 -> http://allegro.pl/chlodni...5400057984.html
Ari - 2015-06-19, 18:03
Dziękuję Sam.
A te boczki jaki wymiar mają?
rumun - 2015-06-19, 18:46
ok, czyli chłodnica polonez.
chomik wszystko dobrze piszesz :) tylko to następne lutowanie kabli od komputera mnie przeraża no i znowu bym musiał kombinować z mocowaniem na kompresor, a jak przełoże kompresor z drugiej strony to może mi przewodu od powietrza zabraknąć
a za bardzo nie mam kiedy tego wszystkiego robić
wrazie co zostaje jeszcze tylnia szyba do patrzenia
Jaszczur - 2015-06-19, 21:27
Srawdzony patent też z peugeot 205 1.9TD + 2 wiatraki 10" mam taką u siebie i wyrabia nawet przy 30st jest szeroka i niska, mieści się nad przekałdnią i jest wysoko umieszczona przez co mało się topi, koszt ok 140 PLN chłodnica + 2x100 wiatraki Rzeźba niewielka zresztą widziałeś chyba nawet u mnie.
rumun - 2015-06-20, 07:12
Szczerze powiem ze nie pamietam jak ty masz😀
jezeli z czasem sie nie wyrobie zeby zrobic w oknie chlodnice to przemysle takie rozwiazanie😀
zajxt - 2015-06-20, 09:39
jak by ktoś szukał takiej chłodnicy od poldka,to mam tylko z jednym wentylatorem drugi trzeba sobie dokupić
rumun - 2015-06-24, 10:06
a jeszcze mi ktoś powie jakie najlepsze bedą przewody wodne żeby przeciągnąć na tył? :)
jaka średnica i jakiś producent czy coś w tym stylu?
[ Dodano: 2015-06-24, 10:06 ]
allegro.pl/waz-gumowy-do-wody-chlodnica-przewod-gumowy-20-mm-i5434762044.html
coś takiego?
SamNaSamZSam - 2015-06-24, 10:20
Pewnie niuans, ale chyba ja bym celował w coś zbrojonego z EPDM np. http://allegro.pl/waz-gum...5368764529.html
W tamtym masz zakres pracy temperatur do 100C co w mojej ocenie jest trochę za mało. Np. taki Prestone ma temperaturę wrzenia 129C czyli grubo powyżej możliwości tego przewodu co wkleiłeś.
stachura44 - 2015-06-24, 11:18
http://www.fagumit.com.pl...ladu-chlodzenia ja kupilem taki waz . jest dosc miekki i nie problemu zeby go nałozyc na rure o troche wiekrzej srednicy niz przewidziano . W razie bys kupował to bierz ten z niebieska linia i napisem to jest typ B
rumun - 2015-06-24, 14:06
stachura a ile za metr płaciłeś?
bart9018 - 2015-06-24, 15:51
ja rumun ciagnalem na tyl peksem od centralnego (zmierze srednice to ci podam)dostepny w wiekszosci sklepow hydraulicznych do chlodnicy wykorzystalem gumowe ori od amuraia
chomik. - 2015-06-24, 21:44
jak zakładałem te rury u siebie i w kilku innych autach, prawie mnie zlinczowano, ale od 2012 roku używam zwykłych rur zgrzewanych PP w Samuraiach.
średnica zewnętrzna 32, wewnętrzna chyba 25.
Nie ma z nimi nawet najmniejszych problemów i są mega tanie
rumun - 2015-06-24, 22:10
A jakis link do takich rur?😀 bo nie wiem o jakie Ci chodzi😀
stachura44 - 2015-06-24, 23:28
Chomik a co z tymi wezami jest nie tak ? sporo osób ich używa i nie narzekają . Wracajac jescze do tych PP które używasz jak je łaczysz, nacinasz rowek, gumowe kolanko i obejma , czy jakoś na goraco je wyginasz i łaczysz ??
rumun - 2015-06-25, 10:51
Co to sa te PP?😀 bo nie kumum he he
szymszym - 2015-06-25, 10:57
PP - prawdopodobnie polipropylen
SamNaSamZSam - 2015-06-25, 11:13
rumun napisał/a: | Co to sa te PP?😀 bo nie kumum he he |
Tutaj masz np. cały katalog produktów zgrzewanych PP włącznie z rurami http://www.leroymerlin.pl...ewane,a548.html
Generalnie to się wykorzystuje do instalacji hydraulicznych, maks temperatura robocza wskazywana przez producenta zazwyczaj, to ok 80,0C. Samo zgrzewanie jest banalnie proste, można wypożyczyć zgrzewarkę z Castoramy za symboliczne pieniądze. Dostępne są różne kształtki, przejściówki, złączki. Instalacja jest dość sztywna (nie jak stalowa, ale nie wygina się jak wąż gumowy). W instalacjach domowych żeby ograniczyć pracę rur na długości przy dłuższych odcinkach z ciepłą wodą zaleca się stosować rury z dopiskiem STABI / stabilizowane lub ograniczać maks proste odcinki bodaj do 4m i robić "dylatacje". Tyle teorii, praktyka Chomika pokazuje, że dają radę w samochodzie.
chomik. - 2015-06-25, 12:22
stachura44 napisał/a: | Chomik a co z tymi wezami jest nie tak ? sporo osób ich używa i nie narzekają . Wracajac jescze do tych PP które używasz jak je łaczysz, nacinasz rowek, gumowe kolanko i obejma , czy jakoś na goraco je wyginasz i łaczysz ?? |
ja nie piszę, że jest z nimi coś nie tak, bo tez zdarzało mi się je stosować. Trzeba tylko uważać na mocnych zgięciach, bo lubi się załamywać.
wracając do PP, to stabi mają mniejsze fi wewnętrzne od zwykłych (już nie pamiętam ile) dlatego stosuję te zwykłe bez żadnych wzmocnień.
rumun - 2015-06-25, 22:03
a to zastosowania takich rurek jeszcze nie widziałem w żadnym samochodzie
najwidoczniej słabo sie przyglądałem ale zastanowie sie nad takim rozwiązaniem
|
|